Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch maar weer een pilletje?

Toch maar weer een pilletje?

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moet altijd kakken als t inkikt soms negeer ik dat:tonguewink:
J
JolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en weet niet helemaal goed wat ik ermee aanmoet.

Ik heb al redelijk wat ervaring met xtc. De laatste jaren vooral thuis op een after. Ik ben ermee begonnen op feestjes. Helaas eindigde dit voor mij vaak in overgeven bij inslag. Daardoor ben ik overgegaan op pep. Inclusief de nacht erna niet slapen. Ik weet het het hoort erbij, maar daarom niet meer rot.

Nu ben ik toch weer erg in twijfel om komend feestje toch weer een pilletje te gebruiken. Nu is het zo dat ik er thuis altijd heel erg lui van werd de laatste tijd. Dit resulteerde in veel zetten en liggen. Ik weet dus niet zo goed of ik er goed aan ga doen en vind het spannend.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet dat dit met de set en setting te maken kan hebben, maar ben benieuwd of iemand dit herkend?

Ik vind het nu toch wel weer spannend om te gebruiken op een feestje, ook omdat ik niet weet hoe ik er dan op kan reageren.

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen :)
J
JolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ergens blijf ik de keuze ook lastig vinden.

Of veilig en vertrouwd bommetjes speed, een perfect feestje maar vervolgens heel de nacht balen.

Of spannend weer een keer een pilletje op een feest en niet weten hoe hij valt.

Toch is het elk feest weer zo’n dubio om deze 2 dingen dat ik erover na blijf denken.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey Jol,

Set en setting zijn zeker belangrijk voor een goede xtc ervaring. Nu klinkt het voor mij alsof je in het verleden misschien teveel hebt gebruikt of juist te kort op elkaar. Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoeveel je op zo'n avond neemt?
Indien je dus teveel of te snel op elkaar neemt zal het loving effect van xtc afnemen wanneer je een volgende avond gebruikt.
Mijn advies is om de xtc op het feestje te laten liggen, tenzij je steeds je lichaamsgewicht x 2 als maximale dosis op de avond hebt genomen en minstens 2 a 3 maanden tussen gebruik hebt gehouden. Indien je die regels hebt gehanteerd kun je als je het echt wilt xtc gaan gebruiken.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben je weer bang te moeten overgeven?
Sommige mensen hebben het standaard bij inkicken.

Hoeveel is je start dosis?

Ik heb een keer de tip gekregen om hem in te nemen met melk. Melk zorgt voor een beschermend laagje in je maag. Waardoor je wellicht er wat beter mee omgaat.

Je kan het overgeven ook accepteren. Ik vond het lang niet zo erg als bij alcohol. Moest 2x achter elkaar. En de 2e keer proefde het als zoete kersen kauwgum :tilttearlaugh:

Als Je je er druk om maakt dat het kan gebeuren, ben je er zo mee bezig dat het wellicht juist gaat gebeuren
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
.
Jol zei:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en weet niet helemaal goed wat ik ermee aanmoet.

Ik heb al redelijk wat ervaring met xtc. De laatste jaren vooral thuis op een after. Ik ben ermee begonnen op feestjes. Helaas eindigde dit voor mij vaak in overgeven bij inslag. Daardoor ben ik overgegaan op pep. Inclusief de nacht erna niet slapen. Ik weet het het hoort erbij, maar daarom niet meer rot.

Nu ben ik toch weer erg in twijfel om komend feestje toch weer een pilletje te gebruiken. Nu is het zo dat ik er thuis altijd heel erg lui van werd de laatste tijd. Dit resulteerde in veel zetten en liggen. Ik weet dus niet zo goed of ik er goed aan ga doen en vind het spannend.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet dat dit met de set en setting te maken kan hebben, maar ben benieuwd of iemand dit herkend?

Ik vind het nu toch wel weer spannend om te gebruiken op een feestje, ook omdat ik niet weet hoe ik er dan op kan reageren.

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen :)
Klik om te vergroten...
Waarom niet: "Toch maar weer een lijntje pep?"...
J
JolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rosie zei:
Ben je weer bang te moeten overgeven?
Sommige mensen hebben het standaard bij inkicken.

Hoeveel is je start dosis?

Ik heb een keer de tip gekregen om hem in te nemen met melk. Melk zorgt voor een beschermend laagje in je maag. Waardoor je wellicht er wat beter mee omgaat.

Je kan het overgeven ook accepteren. Ik vond het lang niet zo erg als bij alcohol. Moest 2x achter elkaar. En de 2e keer proefde het als zoete kersen kauwgum :tilttearlaugh:

Als Je je er druk om maakt dat het kan gebeuren, ben je er zo mee bezig dat het wellicht juist gaat gebeuren
Klik om te vergroten...

Het is vooral de angst om te moeten overgeven in het bijzijn van iedereen haha. Thanks voor de tip van melk! Dat verkopen ze alleen volgens mij niet op een festival denk ik. Maar misschien is het idee van s’ ochtends een glas melk al genoeg.

Startdosis verschilt. Ik heb het soms bij een kwart, en pas nam ik thuis een halve omdat ik dacht dat het lichte pillen waren (ja stom hahah ik weet het) en toen gebeurde het pas nadat ik had bijgenomen. Niet echt een pijl op te trekken.
J
JolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bas zei:
.

Waarom niet: "Toch maar weer een lijntje pep?"...
Klik om te vergroten...

Ja dat is voor mij ook een beetje het dubio nu. Ik zie altijd zo op tegen dat wakker zijn. Ik kan het ivm werk niet meer permitteren om te gaan afteren. En zie dan echt de muren op me afkomen als ik niet kan slapen .
J
JolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misfit zei:
Hey Jol,

Set en setting zijn zeker belangrijk voor een goede xtc ervaring. Nu klinkt het voor mij alsof je in het verleden misschien teveel hebt gebruikt of juist te kort op elkaar. Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoeveel je op zo'n avond neemt?
Indien je dus teveel of te snel op elkaar neemt zal het loving effect van xtc afnemen wanneer je een volgende avond gebruikt.
Mijn advies is om de xtc op het feestje te laten liggen, tenzij je steeds je lichaamsgewicht x 2 als maximale dosis op de avond hebt genomen en minstens 2 a 3 maanden tussen gebruik hebt gehouden. Indien je die regels hebt gehanteerd kun je als je het echt wilt xtc gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik weeg rond de 60 kilo en ik denk dat ik ongeveer 1 pil nam gedurende zo’n avond. Dit deed ik 1 keer in de 2 a 3 maanden. Dus opzich was dit wel ongeveer volgens de “regels”.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jol zei:
Ik weeg rond de 60 kilo en ik denk dat ik ongeveer 1 pil nam gedurende zo’n avond. Dit deed ik 1 keer in de 2 a 3 maanden. Dus opzich was dit wel ongeveer volgens de “regels”.
Klik om te vergroten...
1 pil is tegenwoordig circa 180 a 280 mg. Met jouw gewicht zou je dus op de 90 tot 120mg komen op een avond in totaal, waarbij je met 1 hele pil dus overdoseert. Mijn tip is om je pillen te laten testen en aan de hand daarvan te nemen. Ik heb zelf de laatste keer ongeveer 70% van die totale dosis als begindosis genomen en de laatste 30% bijgenomen. Was voor mij een top avond met hetzelfde gevoel als de eerste keer.
Ik denk dat het effect bij jou wat minder is omdat je iets teveel neemt op een avond. Bij mij was dat ook een keer het geval toen ik 1 hele pil van 280mg had genomen. Ik stond wel strak, maar had geen enkel blij gevoel en had ook niet zo'n zin om dingen te ondernemen. Mijn tip is om op het feestje dus max 90mg te nemen. Denk dat je daarmee wel een topavond zal hebben. :)
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Overgeven hoort erbij. Ik heb dat vaker bij inslag maar ook de grote boodschap zeg maar. Zou daar niet zwaar aan tillen zeker niet omdat er mensen bij zijn. Als je nu op je piek moet overgeven weet je dat je gewoon veel te hard gaat en je dus overdosseert.
Set en setting hangt veel af, ik doe thuis met chille muziekjes omdat op een feest me teveel prikkels geeft. Miaschien is een tripsitter iets? En iig je pillen laten testen.
Laat je niet gek maken, doe rustig aan en geniet er een beetje van!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naast wat er al gezegd is zou ik ook aanraden om minstens 3 uur niet gegeten te hebben. Ook is het af te raden om alcohol of andere drugs te nemen (wiet?). Als je dat niet doet en het op een lege maag neemt is de kans op misselijk worden het kleinst.

Je schrijft dat je het vooral op afters genomen hebt dus ik vermoed dat je dan al wel wat anders genomen hebt vooraf
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jol zei:
Wat is jullie ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Energie wordt met MDMA minder geforceerd dan met Amfetamine. Mijn ervaring is dat als ik mij fit voel dit ook te merken valt tijdens een tripje. Je geeft aan dat je er niet echt de tijd voor hebt ivm werk waar denk ik wel eens de kern van het verhaal zou kunnen liggen.

Wat betreft het overgeven, ik heb een persoon of twee voorbij zien komen die standaard wat moest overgeven na MDMA inname. Online zie ik het ook wel eens genoemd worden zoals door Rosie. Persoonlijk heb ik in mn leven enkel moeten overgeven van alcohol, truffels/paddo's en opioiden. Ook heb ik er niet zoveel moeite mee een vinger in mn strot te steken om misselijkheid te doen afnemen.

Ik gok dat er toiletten op locatie zullen wezen maar het is lastig inschatten voor een ander hoe vervelend dit is natuurlijk. Alle MDMA pil batches die ik ooit heb laten testen kwamen uit op 200mg gemiddeld, ik had de indruk dat dit de modus is. Wellicht is een hele pil wat stevig voor iemand van 60kg wat je wellicht ook op de maag merkt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chillax zei:
Als je dat niet doet en het op een lege maag neemt is de kans op misselijk worden het kleinst.
Klik om te vergroten...
Ja maar als je dan toch moet overgeven, sta je de hele tijd gal te kotsen lijkt me? Ook niet echt prettig voor je maag, etc.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bas zei:
Ja maar als je dan toch moet overgeven, sta je de hele tijd gal te kotsen lijkt me? Ook niet echt prettig voor je maag, etc.
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring is 2-3 uur van te voren niet eten best belangrijk voor de mate waarin je trip verloopt. Toen ik een uur van te voren goed had gegeten en een uur later een kwartje naar binnen had gewerkt duurde het zeker 1,5 uur voordat ik heel lichtjes iets merkte.
De andere keren toen ik 3 uur van te voren een goede avond maaltijd op had kwam t effect met 30-45 minuten goed opzetten en zat ik na een uur goed opweg naar de piek.
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je op een nuchtere maag een sneller inwerkende, intensere space hebt die circa 5-6 uur duurt, en op een volle mag een wat langere trip die minder intens is. Of dit daadwerkelijk zo is durf ik dan niet te bevestigen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat heb ik ook zo ervaren! Ik heb een keer een flinke maaltijd gehad en een uur later xtc genomen. Het duurde superlang voor ik wat voelde, wel 2,5 uur. Daarna ben ik er niet meer goed ingekomen, was inderdaad minder intens.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bas zei:
Ja maar als je dan toch moet overgeven, sta je de hele tijd gal te kotsen lijkt me? Ook niet echt prettig voor je maag, etc.
Klik om te vergroten...

Nou ik denk dat het allebei niet prettig is maar wat gal/spuug is toch wat minder opvallend dan een pizza die naar buiten komt. Het geluid hoort niemand door de muziek waarschijnlijk. Maar los van dat het minder opvalt, is de kans om misselijk te worden denk ik ook kleine als je een lege maag hebt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Alle MDMA pil batches die ik ooit heb laten testen kwamen uit op 200mg gemiddeld, ik had de indruk dat dit de modus is. Wellicht is een hele pil wat stevig voor iemand van 60kg wat je wellicht ook op de maag merkt.
Klik om te vergroten...

Gemiddeld zit er 171 milligram MDMA in een xtc-pil. De sterkste pil die werd aangetroffen bevatte 296 milligram. Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram =)

Volgens het DIMS dan.

https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/bericht/dims-jaarbericht-2018-xtc-pillen-opnieuw-sterker
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Gemiddeld zit er 171 milligram MDMA in een xtc-pil. De sterkste pil die werd aangetroffen bevatte 296 milligram. Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram
Klik om te vergroten...
Ja dat was toen ja. Tegenwoordig zit er sowieso minimaal 240mg in een pil, uitlopend tot 330mg. Pillen van 400 tot 450mg heb ik het afgelopen half jaar ook steeds vaker voorbij zien komen. Deze pillen zijn echt een stuk groter vergeleken met die van 240 en kosten ook iets meer. 200mg is tegenwoordig beneden de standaard.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram =)
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat de supermannen, dominos, goudstaven, heinekens, etc wel iets meer dan 3% van de markt omvatten maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. I don't know man. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."