Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch maar weer een pilletje?

Toch maar weer een pilletje?

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jol zei:
Ergens blijf ik de keuze ook lastig vinden.

Of veilig en vertrouwd bommetjes speed, een perfect feestje maar vervolgens heel de nacht balen.

Of spannend weer een keer een pilletje op een feest en niet weten hoe hij valt.

Toch is het elk feest weer zo’n dubio om deze 2 dingen dat ik erover na blijf denken.
Klik om te vergroten...
Als je dan toch zo twijfelt, waarom probeer je een combinatie niet uit? Pak 1/3 van je pil op het feest, wacht op de inslag en kijk of dit goed verloopt. Zodra hij aan het werken is, neem een lijntje pep erbij (liefst geen bommetje, vanwege de aanslag van xtc al op je maag) en kijk een uur later verder hoe en wat. Of iets bijnemen van de xtc (zelfde dosering) of overgaan op de pep de rest van de avond. Wel rustig aan doen met beiden als je combineert, het zijn beiden uppers met zo goed als dezelfde negatieve bijwerkingen.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou 60 tot 90mg moeten hebben over de hele avond. Ik zou dan gaan voor een halfje. Of eigenlijk iets minder. En evt een kwartje bijpakken.

Of niks bijpakken. In dat geval gewoon een halfje doen en niks bijpakken. Aangezien je aangeeft dat je moet overgeven van bijpakken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Ik dacht dat de supermannen, dominos, goudstaven, heinekens, etc wel iets meer dan 3% van de markt omvatten maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. I don't know man. :P
Klik om te vergroten...

Ik zat ook veel te vroeg te reageren. Ik was nog niet wakker en las verkeerd.

Zoals je in mijn bron kon lezen (die ik gelukkig wel gewoon netjes had vermeld) bevat 17% van de xtc-pillen meer dan 200 milligram MDMA. :sweatsmile: Die 3% was in 2014.

In my defense was die zin ook behoorlijk krom opgeschreven.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Zoals je in mijn bron kon lezen (die ik gelukkig wel gewoon netjes had vermeld)
Klik om te vergroten...
Het wordt je vergeven hé, ik zal die 1P-LSD onderzoeken nog eens linken in de toekomst, ik vond ze terug op Bluelight na een google search. :tongueout:

Van wat ik begreep is de propylgroep een beetje de allylische / basische tegenhanger tegenhanger van de acetylgroep. In algemene context worden beiden na enkele minuten meestal van hun ouder molecuul gescheiden in het menselijk lichaam.

Ik haalde laatst aan dat diacetylmorfine naast morfine wordt gemetaboliseert waarop iemand reageerde dat diacetylmorfine eerst gemetaboliseert wordt naar 3-monoacetyl-morfine en 6-monoacetylmorfine waar 3-monoacetylmorfine aanzienlijk sneller wordt afgebroken tot inactief bestandsdeel en 6-monoacetylmorfine zich laat metaboliseren tot morfine. Maar dat zelfs eenmaal gemetaboliseert naar morfine deze zich anders verdeelt in het lichaam met betrekking tot guconoride.

Afhankelijk van waar de acetylgroep zich bevind op het ouder molecuul kan deze dus een sneller metabolisme faciliteren. Ook kan de toevoeging van een propyl of acetylgroep de verdeling van een psychoactieve substantie over de receptoren beïnvloeden.

Het verlagen van PH waarde heeft dus in algemene zin vaak ook invloed op de biobeschikbaarheid. In het geval van de propylgroep ten opzichte van de acetylgroep is het nog maar de vraag in welke mate dit van invloed is en in welke mate de reactiviteit van de propylgroep zelf mee speelt. Op PNW staat kort benoemd dat dit niet bekend is.

Al dat gezegd hebbende gaat dit wel over processen die plaats vinden in de paar minuten voordat metabolisatie naar LSD plaats vindt. Relevant om te benoemen ook is dat de moleculaire massa van LSD zo'n 85% is van die van 1P-LSD waardoor LSD dus ook sowieso meer potent in gewicht is wat in de praktijk wellicht al meer relevant is dan al het voorgenoemde.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Bas
Nee inderdaad nog niet, maar ik kan dit wel laten doen, ook om er echt zeker van te zijn dan.
Klik om te vergroten...
Mja, je weet hoe er over het slikken en of beweringen over de sterkte van niet geteste pillen wordt gedacht, dus lijkt me zeker verstandig om toch eens langs het testcentrum te gaan. Gelukkig schat je ze te hoog in in plaats van te laag (zal wel ingefluisterd zijn door de dealer of zo) dus is de kans op overdosering wat minder in deze.

Je kan natuurlijk nooit van die uitspraken doen over sterkte als je geen betrouwbaar referentiekader hebt en wel het testcentrum. Voor de rest zou ik iedereen die dingen roept over de sterkte van ongeteste pillen met een flinke korrel zout nemen, zoals ik nu ook bij jou doe.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Het wordt je vergeven hé, ik zal die 1P-LSD onderzoeken nog eens linken in de toekomst, ik vond ze terug op Bluelight na een google search. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Chill! Ik ben heel benieuwd naar de bron!

Alsnog blijf ik dan sceptisch hoor want ik snap de theoretische onderbouwing wel als je het zo uitlegt, maar naar mijn weten garandeert niets ons ervan dat het daadwerkelijk zo werkt met LSD-derivaten. Dusja dan blijf ik wetenschappelijk mierenneuken over dat we het niet zeker weten :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."