Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Debris zei: Dat verhaal is een beetje overhyped. Er is idd gevaar dat je longen bevriezen, als je zo'n industriële fles hebt waar het ijskoude gas met een enorme kracht uit de fles spuit. Maar met een slagroomspuit of aanstekergasbusje is daar niet echt gevaar voor (of je slagroombus moet al ijskoud zijn (van 50+ ballonnen spuiten). Klik om te vergroten... Ik heb hier een 10 liter cilinder lachgas staan (en nee, ik hang er niet regelmatig aan) en wat ik wel eens zie is dat er ijsafzetting op het reduceerventiel ontstaat na verloop van tijd. Maar het gaat vanaf het reduceerventiel door een luchtslang van ca. 1,5 meter en dan merk je al weinig meer van de temperatuur. En als het echt te koud is dan "klappen" je longen wel dicht. Hetzelfde effect als je vanuit een warm huis ineens de vrieskou in gaat. De longen kennen wat dat betreft aardig wat foefjes om zichzelf te beschermen. Waar je een beetje mee uit moet kijken is het inhaleren van pure (100%) lachgas. Dat kan gevaarlijk zijn. N2O heeft dezelfde eigenschappen als koolmonoxide: het bindt zich als een gek aan het hemoglobine in het bloed. Daardoor verdringt het de zuurstofmoleculen. N2O wil ook heel snel het lichaam weer uit via de longen en daardoor kan een "diffusiehypoxie" en/of "diffunderende hypoxie" ontstaan. Twee moeilijke medische termen voor vormen van zuurstoftekort. Het is dus verstandig om toch iets aan O2 "bij te mengen". Lachgas wordt nog wel als pijnstillend middel gebruikt in een 1 : 1 verhouding met zuurstof. Je kunt de concentratie N2O nog wel iets verhogen, maar hoger dan N2O : O2 = 2 : 1 zou ik niet gaan... En als je erg langdurig N2O gebruikt kan een beenmergdepressie ontstaan (heb ik geleerd tenminste tijdens de colleges anesthesiologie) Ik heb het uiteraard wel eens geprobeerd en van het 2 : 1 mengsel ging ik me wel lekker voelen. De pijn in mijn rug verdween vrij snel en ik kreeg een soort "wattig" gevoel in mijn hoofd. Maar ik kreeg dus niet de slappe lach ofzo. De naam lachgas is ook ontstaan door het gebruik ervan in combinatie met ether op kermissen enz. Die combinatie zorgt ervoor dat mensen onsamenhangend gaan praten en gekke capriolen uit gaan halen hetgeen lachwekkend kan zijn. Ik zou dat alleen niet thuis uitproberen als je nog een dak op het huis wilt houden tenminste. En het is ook gevaarlijk: je kunt kotsmisselijk worden en als je "out" gaat en je eigen braaksel inademt... Een cilinder lachgas zou ik overigens niet zomaar open draaien zonder reduceerventiel! Er staat zo'n 200 bar druk op de cilinder die wij hier hebben. Hoog genoeg om er een "raket" van te maken en dan kun je dus wel bevriezingsongelukken krijgen. Met andere gasvormige "drugs" heb ik geen ervaring. Er zijn mensen die chloorethyl spray (dat spul om de huid kort te bevriezen bij blessures) inhaleren. Chloorethyl werd vroeger wel als anestheticum gebruikt. Van aanstekergas (butaan of propaan) zou ik het effect niet weten. Groetjes, Ratty"
"Nog even ter aanvulling (ik weet niet of het hier hoort, maar dat merk ik dan wel): Er zijn verschillende bedwelmende middelen die je kunt inhaleren om "high" van te worden. De meest bekende zijn ether, Solution (bandenplaklijm), tri-chloor-ethyleen en ook wel chloroform. En ook het eerder genoemde chloorethyk. Ether, tri-chloor-ethyleen en chloroform werden vroeger als anesthetica gebruikt. Chloroform is het meest krachtige middel en daar zijn dan ook behoorlijk wat ongelukken mee gebeurd... Al deze middelen hebben gemeen dat je er kotsmisselijk van kunt worden. Daarom is het goed uitkijken geblazen! Als je gaat overgeven terwijl je half-bewusteloos boven zo'n fles hangt dan kun je stikken. Of er kan braaksel in de longen terecht komen waardoor de kans op een zeer ernstige en moeilijk te behandelen longontsteking ontstaat. Daarnaast zijn tri-chloor-ethyleen en chloroform loeischadelijk voor de lever. Het kan na een paar keer al behoorlijke leverbeschadigingen opleveren. Daarom wordt het van chloroform afgeleide halothaan ook (bijna) niet meer gebruikt... Een groot aantal van die bedwelmende middelen hebben ook teratogene eigenschappen (= veroorzaken van misvormingen bij ongeboren baby's). En een enkele is zelfs carcinogeen (kankerverwekkend). "Geniet, maar snuif met mate" zou ik zeggen Ratty"
"Ik weet niet of de link wel eens eerder is doorgegeven, maar een nuttig "boekje" over dit soort middelen is het Farmacotherapeutisch Kompas. Staat een mooie tabel in met verschillende benzo's: http://www.fk.cvz.nl/inleidendetekstFrameset.asp?bestandsnaam=inl benzodiazepinen Ratty"
"Mindgamer zei: Om toch openbaar te kunnen spreken, zonder rood te worden en clichematig te gaan doen? Mijn tedere zieltje, word niet graag geperforeert door onbekende blikken. Klik om te vergroten... 10 mg is meestal gebruikelijk om mee te beginnen... Je hebt geen spierziekte zoals myasthenia gravis o.i.d.? En pas wel op dat je je tekst niet vergeet Een van de bijwerkingen van benzo's is de anterograde amnesie (dingen vergeten tijdens de werking van de benzo). Die anterograde amnesie zorgt bij sommige mensen nog wel eens voor een onbedoelde overdosis, gewoon omdat ze waren vergeten dat ze al een zepammetje hadden ingenomen Verslaving... Hangt helemaal af van het soort benzo en de persoon die ze slikt. Ik krijg diazepam 5 mg voorgeschreven als "spierrelaxerend" middel. Er wordt gezegd dat diazepam behoorlijk verslavend is, maar ik laat het gemakkelijk staan en gebruik het soms weken niet. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik maar 1 tabletje van 5 mg 's avonds neem. Dat is wat anders dan 30 - 60 mg per dag natuurlijk... Het maakt zelfs verschil of je zo'n middel consequent gebruikt (dus volgens voorschrift, ook al heb je het op dat moment niet nodig) of een tabletje pakt wanneer je denkt er eentje nodig te hebben. Dat laastste kan een eventuele verslaving sneller in de hand werken. Ik heb nog wel eens dat ik er humeurig van word als het uitgewerkt is. Diazepam wordt trouwens in het lichaam omgezet in oxazepam en een aantal niet-actieve metabolieten Ratty"
"DreamWeaver zei: Paracetamol helpt alleen je lever naar de klote, daar ga je niks van voelen. Klik om te vergroten... Kleine correctie: een overdosis paracetamol veroorzaakt een blijvende leverbeschadiging en soms zelfs acuut leverfalen. Dat is geen leuke manier om de pijp uit te gaan en je voelt het wel degelijk... Dextromethorphan (de hoestprikkeldemper in Darolan capsules) kan lekker zijn. Het kan er ook voor zorgen dat je met ernstige hartklachten het ziekenhuis in gaat... Succes met de experimenten! Ratty"