Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel MG gebruik jij (festival)?

Hoeveel MG gebruik jij (festival)?

38 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Forumleden,

zo links en rechts hoor ik steeds vaker mensen die veels te veel mdma gebruiken tijdens festivals. Ook vrienden van mij gebruiken erg veel. Het leek mij leuk om eens inzicht te krijgen hoeveel MG MDMA jullie gebruiken tijdens een festival. Misschien handig om bepaalde informatie er bij te zetten;

Trip; 15:00-23:00
Man
178cm
74KG
Dosis; 130mg
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meestal starten we rond 15.00 uur. De trip varieert in lengte. De "piek is vaak maar een uurtje of 2-3 maar daarna wel nog een uurtje of 3 wat nasleep waarin de effecten toch nog wel goed merkbaar zijn.
Man
191 cm
circa 95kg
Dosis: 150-200 mg
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Festival: 18.00u - 1.00u
Feestje: 0.00u - 7.00u
Vrouw
160 cm
90 kg
Startdosis: 80-100 mg
Totale dosis: 120-170 mg

De echte "trip" inderdaad uurtje of 3-4, maar daarna nog wat uurtjes de nasleep. Ik pak na 3 uur een klein beetje bij.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#4
Setting: Hardstyle/hardcore feesten
Tijd: 15:00-23:00
Man
174cm
59KG
Startdosis: 100mg (1/2)
Totale dosis: 400mg (3x 1/2 bijpakken)

Zoals je aangeeft gebruiken je vrienden vaak meer...ik 'helaas' ook merk ik aan de eerder gegeven reacties. Dit zal te maken hebben met gewenning, de 3 maanden regel wordt in mijn situatie niet nageleefd. Natuurlijk is de ervaring niet meer zoals de eerste keer, echter voel ik me nog steeds geweldig op xtc.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Man
188cm
85kg,gespierd
Startdosis 110
2x bijpakken a 45mg
(planning is altijd 1x bijpakken maar onder invloed wordt dat vaak toch 2x). In totaal 200mg

Duurt dan meestal zo'n 2-3 uur. Dan neem ik nog wat cannabis waardoor het space gevoel vaak aardig terugkomt. Ik houd altijd 3 maanden pauze met een heel enkele keer 2 maanden maar dat is echt een uitzondering. Ongeveer 4-5x per jaar.

Ik spreek op festivals ook vaak mensen over gebruik en verreweg het merendeel neemt te veel en te vaak (te weinig pauze). Soms wel 4x in de maand en dan ook nog hoge dosissen...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik schrik ook vaak van de frequentie en dosering van gebruikers op festivals. Zelf gebruik ik 1 a 2 keer per jaar mdma. Als ik gebruik gebruik ik vaak wel net iets teveel (richting de 2mg per kg).

@BraboF dat zijn serieuze doseringen maat! Valt me op dat jij, zoals heel veel anderen, begint met een bescheiden dosis en dan heel vaak bijpakt. Ik heb wat onderzoek gedaan en ben fan geworden van het advies van Alexander Shulgin (die mdma heeft ontdekt). Hij geeft aan dat je het beste circa 2/3 of 3/4 van je dosis als startdosis neemt en dan na 1,5-2 uur het restant bijneemt.

Het vaker bijpakken heeft gewoon niet zoveel zin. Theoretisch gezien klopt dit omdat je serotonine al grotendeels vrijgegeven is en je receptoren het niet meer aankunnen. Ook mijn eigen persoonlijke ervaring met meer dan 1 maal bijpakken is dat je die echte "xtc verliefdheid" toch niet meer terugkrijgt. Je wordt/blijft alleen maar waus terwijl je de schadelijkheid voor je hersentjes enorm opdrijft.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Man
191cm
80kg, slank

Festival/Feest:
Startdosis M rond 90mg met na +-3uur 40 a 50mg bijpakken.
Tegen einde wordt er vaak begonnen aan halve gr coke.
Dosis M gehele avond 130 a 140mg = 1,61mg a 1,75 per kg

Thuis:
Startdosis M rond 110mg met na 3uur 40 a 50mg bijpakken.
Tegen einde wordt er vaak begonnen met Keta en dit in kleine bumpjes nemen tot het lekker is.
Dosis M gehele avond 150 a 160mg = 1,875mg a 2mg per kg.

Volgens de richtlijnen iets te veel voor op een avond maar dat neem ik maar voor lief.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Comedowns zijn altijd kut ja.

Maar na 40m zit je in de hemel dus het zal allemaal wel.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Peppie0546 zei:
En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?
Klik om te vergroten...
Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke top, bedankt!
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonnetje zei:
Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt het inkick gevoel zegmaar? Dat vond ik bij mijn 1e keer xtc best heftig. Dus dat word dan heftiger als je bijneemt?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.
Klik om te vergroten...

Sorry als ik irritant ben, maar ben vaak beetje traag van begrip haha
Je bedoelt dus dat bij een hogere startdosering het inkicken heftiger is. En als je na je startdosering bijneemt het inkicken van die pil minder heftig is.
En het versterkt de trip dus niet, maar duurt die dan 1 of 2 uur langer ofzo?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan de trip weldegelijk versterken maar over het algemeen heb je een grotere dosering dan je eerste dosis nodig en de verandering is vaak niey zoals verwacht als meer euforisch meer Love gevoel maakt laat je voornamelijk extra strak staan de kans op blackouts vergroten comedowns van hier tot Tokyo.
En boven op alles zal dit relatief neurotoxisch zijn.

Dus ja dit zal de trip alleen verlengen gezien jij dat niet gaat doen als je verstandig bent
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jah lastig ben er zelf ook nog niet uit.

Denk dat minstens 1 mg/kg altijd een goede start is. (was niet te heftig voor mij maar ook zeker niet te soft)
En dan 1 of 2 keer 0,5 mg/kg bijnemen.

Maar ben toch benieuwd naar een keertje die hele pil nemen van 111mg (getest) en dan niks meer bijnemen.
En dan maar het 3 a 4 uur durende effect voor lief nemen.
Ben alleen bang dat ik dan even voor een half uurtje ben uitgeschakeld XD

2 van mijn betere ervaringen met xtc waren keren dat ik 1x iets had genomen.
Beide een keren een halfje. Al was 1 van die keren de eerste keer mdma en de andere was op een spontaan moment tijdens een feest.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
u/borax
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
5 a 6 mg (DOC) gecombineerd met 1/10de a 1/5de mg (LSD) staat voor mij garant aan een uur of 10 knallen op hitech psytrance!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
En de Redose 90m na de eerste dosering.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Lichaamsgewicht in kg x 0.9=....+50mg
Eventueel een Redose van 50% de boven genoemde dosering.
Klik om te vergroten...
Vind dat wel erg stevig zeker met een redose al na 90 minuten dan zit je er net uurtje a half uurtje in 🤣

Is dan 120mg voor mij en dan dus nog een keertje 60mg = 180mg totaal. Verspreid over een avond zou 180mg nog wel kunnen.

Had een keer pillen van 240mg en daarbij was een kwartje het net niet en wanneer ik het 2de kwartje erbij gooide dan was het net iets to much kwa body load. Bij inname het 3de kwartje zat ik er toen lekker in en daarna ook. Maar het 4de kwartje deed meer kwaad dan goed tegen die tijd.

8️⃣6️⃣ zei:
5 a 6 mg (DOC) gecombineerd met 1/10de a 1/5de mg (LSD) staat voor mij garant aan een uur of 10 knallen op hitech psytrance!
Klik om te vergroten...

Gaat hier wel over MDMA haha
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Met Mdma is het belangrijk dat je gelijk een goede dosering pakt en niet bijvoorbeeld 3x 60mg over 3 uur.

Het zal beter voelen en fysiek beter zijn om met 120mg te starten.

Verder zijn herdoseringen relatief ineffectief en verlengen ze in het algemeen alleen de duratie zonder de sterkte veel te beïnvloeden.
Maar dragen ze wel even goed bij aan neurotoxiteit en de comedown.

De herdoseringen is niet verplicht maar als je er doet beperk het tot 1 en neem deze in het begin van de piek.
Ideal met een maximum van de helft van je start dosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."