Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek en XTC

Muziek en XTC

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SmurfieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af waar jullie allemaal graag naar luisteren wanneer jullie XTC gebruiken. Tot nu toe luister ik altijd naar house/dance muziek, en dat bevalt hartstikke goed, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wil wel weer eens nieuws proberen! Ik hoorde van iemand dat klassieke muziek ook erg goed kan zijn, iemand ooit geprobeerd?

Ik vier binnekort mijn verjaardag en ik ben een muzieklijstje aan het maken dus alle suggesties zijn welkom, van dance tot klassiek :)
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klassieke muziek geen ervaring mee, maar aangezien je van house houd kun je deep house en tech house proberen. Ik ga daar altijd erg lekker op. EDM bevalt me ook erg goed
Drum and base heb ik vorig jaar in Duitsland leren kennen, misschien vind je dat ook wat
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hardcore!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Techno (amelie lens), live sets van armin van buuren, vini vici of astrix (psytrance)
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laatste tijd regelmatig Zino Classixs muziek.


Maar over het algemeen gewoon hardcore/uptempo. Denk aan Spitnoise, partyraiser, Deadly guns, The Dark Horror etc
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Opgezwolle natuurlijk
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berlijn gay techno:handok1:
F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is mijn ultieme playlist op spotify
Deze
Check het vooral een keer
S
SnowGolemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het ligt een beetje aan de setting, maar op festivals heb ik graag wel lekkere harde techno. Van die "bunker" beats zoals hieronder vind ik dan heerlijk!

In een thuis setting kan het echt van alles zijn! Als het aan het einde van de avond begint uit te werken is Lana Del Rey bijvoorbeeld echt fantastisch, of misschien iets van Tangerine Dream.



En deze heb ik laatst ontdekt, ook helemaal geweldig met XTC op. Die bass is zo lekker, ik werd er bijna geil van!

H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vooral house/techno (en variaties daarvan), maar als ik thuis gebruik luister ik nummers met meer melodie en tekst. Op een festival toch liever hardere techno.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SnowGolem zei:
Het ligt een beetje aan de setting, maar op festivals heb ik graag wel lekkere harde techno. Van die "bunker" beats zoals hieronder vind ik dan heerlijk!

In een thuis setting kan het echt van alles zijn! Als het aan het einde van de avond begint uit te werken is Lana Del Rey bijvoorbeeld echt fantastisch, of misschien iets van Tangerine Dream.



En deze heb ik laatst ontdekt, ook helemaal geweldig met XTC op. Die bass is zo lekker, ik werd er bijna geil van!

Klik om te vergroten...

Kende het nog niet maar wat een lekker nummer zeg Blood Walk!!

OT: vooral melodieuze house/techno! Of de muziek van kshmr, kan ik soms ook wel waarderen. Op een festival liever niet te soft want dan kom ik er niet lekker in.
Laatst in thuissetting was ik met een vriend die allemaal pop tot 40 hitjes wilde luisteren en het foute uur nummers, dat was een ehm nieuwe ervaring haha toch liever techno :wink:

toevoeging: disco techno ga ik ook heel goed op!
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laatste keer was het op een huisverjaardag met rap/hiphop. Vreselijk was dat. Geef mij maar techno.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met xtc op is alles mooi. Maar met een flinke portie metal, rock, blues en dergelijke "rauw"kost ga ik onder invloed uit m'n plaat. 🤘🏼😎
L
Lid 151997Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sinds ik piano speel luister ik klassieke muziek. Zelf nooit met XTC geprobeerd maar gaat zeker gebeuren als de SSRI uit m'n gestel is. Ik kan genoeg suggesties geven, echter ben ik niet heel erg thuis in de symfonische tak maar zal me best doen.

Piano:






Symfonisch:


- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com

https://www.youtube.com/watch?v=yUfSstK3MOc


Willekeurige selectie.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Opeth zei:
Sinds ik piano speel luister ik klassieke muziek. Zelf nooit met XTC geprobeerd maar gaat zeker gebeuren als de SSRI uit m'n gestel is. Ik kan genoeg suggesties geven, echter ben ik niet heel erg thuis in de symfonische tak maar zal me best doen.

Piano:






Symfonisch:


- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com

https://www.youtube.com/watch?v=yUfSstK3MOc


Willekeurige selectie.
Klik om te vergroten...
Klassieke muziek zou ik persoonlijk niet kiezen als ik xtc doe. Maar je hebt hier stukken van jewelste. 👌🏼
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#16
Minimal techno is ook nice!
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#17

:)
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#18



Boris Brejca
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#19
hi,

Ik kan in het normale leven veel muziek hebben ( behalve die emotionele radio nummers en techno). Maar mijn meest geluisterde genre is toch wel alles binnen hardcore ( oldschool, raw, frenchcore)

ik vind in de energieke piek van xtc hardcore nog beter dan normaal. Puur omdat de muziek echt binnen komt en extra energie geeft door de snelheid.

ik heb echt een schijthekel aan techno in dagelijkse leven. Ik heb een paar leuke nummers maar de rest klinkt (volgens mij) naar strandtent muziek met soms een beetje snelheid.
Toch aan de xtc, wanneer er even een rustiger momentje is in de trip, vind ik techno top. Niet te lang maar even half uurtje de goeie nummer is echt fijn.

bij hardcore krijg ik altijd echt energie en word ik meer alerter en scherper ( zover dat aan de xtc kan). Bij techno kan je even wegdommelen in de muziek. Even afzonderen van de buiten wereld en echt de X in je lichaam voelen.

daarbuiten luister ik heel soms paar drum and bass nummer maar niet enorm vaak. Ook kunnen de foute meezingers van Bilal en famke Louise soms ook echt goed doen.

En mijn all time fav artiest die je wel even gedraaid moet hebben op een xtc is wel Da Tweekaz. Even jagermeister, tequila en Moskou in de wachtrij zetten. Dit zijn trouwens ook top nummer om op te zetten als iemand te vroeg inkakt.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwak zei:
Laatste keer was het op een huisverjaardag met rap/hiphop. Vreselijk was dat. Geef mij maar techno.
Klik om te vergroten...
Was hier alcohol of drugs in het spel ? Want xtc en rap/hiphop lijkt me echt een drama combinatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."