Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miraculeus zei:
Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
Klik om te vergroten...
Jaaa vind het lastig uit te leggen eigenlijk, maar doe het liever niet thuis dan heb je misschien wel de nijging om dat vaker" te doen en dat wil ik niet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sher_x zei:
? :)
Klik om te vergroten...
Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:

Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?

Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Mijn eerste keer waren meteen de toen zwaarste... :nomouth:
Klik om te vergroten...
Oohhh vertel? Ik ben benieuwd
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:

Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?

Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.
Klik om te vergroten...
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sher_x zei:
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
Klik om te vergroten...
Ahhhh super goed om te lezen😍 ik vind ervaringen lezen ook het leukste van dit forum, jouwe ook ook ook al was het niet per se wat je dacht. Maar ik denk ook dat die handleidingen en andere topics veel van je onzekerheden weg kunnen nemen.

Mijn eerste keer was nogal onbezonnen, op mijn laatste schooldag eindfeest van de middelbare. Ik heb me toen ook niet ingelezen over de doseringen en dus een beetje weinig gepakt. Het was wel heeeel mooi, vooral de het licht herinner ik me en het was natuurlijk gewoon een heerlijk feest. Maar het kwam niks in de buurt van die love feeling die ik nu vaak ervaar❤️ Hopelijk ervaar jij binnenkort ook wat je zoekt!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sher_x zei:
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
Klik om te vergroten...
Oja - en wat betreft bang zijn dat je het te graag te vaak wilt: Mdma en xtc worden helemaal niet leuker van het vaker doen. Een pauze van minimaal 2-3 maanden wordt sowieso wel aangehouden door veel gebruikers. Er zijn natuurlijk wel mensen die hooked raken, maar niet van het gevoel waar jij naar opzoek bent. Misschien zijn mdma kristallen ook wel meer je ding dan xtc, de pilvorm?

Sorry van mijn voorbarige conclusie ook, doe ik vaker... Welke drugservaring heb je eigenlijk nogmeer?
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ahhhh super goed om te lezen😍 ik vind ervaringen lezen ook het leukste van dit forum, jouwe ook ook ook al was het niet per se wat je dacht. Maar ik denk ook dat die handleidingen en andere topics veel van je onzekerheden weg kunnen nemen.

Mijn eerste keer was nogal onbezonnen, op mijn laatste schooldag eindfeest van de middelbare. Ik heb me toen ook niet ingelezen over de doseringen en dus een beetje weinig gepakt. Het was wel heeeel mooi, vooral de het licht herinner ik me en het was natuurlijk gewoon een heerlijk feest. Maar het kwam niks in de buurt van die love feeling die ik nu vaak ervaar❤️ Hopelijk ervaar jij binnenkort ook wat je zoekt!
Klik om te vergroten...
Jaaa dat is zeker wel gelukt jaa,
Gelukkig was het voor jou mooi! Fijn om te horen,
Ik had de eerste keer inderdaad ook niet de love feeling ervaren en dat vond ik jammer maar er waren ook wel veel tegenslagen voedselvergiftiging opgelopen wat we niet wisten weinig gegeten weinig dosering etc

Ik hoop dat ook inderdaad dankjewel😊,
Was jou 2de keer ook beter?

En wat zou jij als eerste dosering doen als je 80kilo weegt? Mijn eerste keer w as. M'n kwartje 40/45mg maar héb me laten vertellen dat dat weinig is!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Oja - en wat betreft bang zijn dat je het te graag te vaak wilt: Mdma en xtc worden helemaal niet leuker van het vaker doen. Een pauze van minimaal 2-3 maanden wordt sowieso wel aangehouden door veel gebruikers. Er zijn natuurlijk wel mensen die hooked raken, maar niet van het gevoel waar jij naar opzoek bent. Misschien zijn mdma kristallen ook wel meer je ding dan xtc, de pilvorm?

Sorry van mijn voorbarige conclusie ook, doe ik vaker... Welke drugservaring heb je eigenlijk nogmeer?
Klik om te vergroten...
Nee precies, ik heb ook niet de drang om het vaak te doen hoor ik hoop dat mijn tweede keer beter is zodat ik meer kan ervaren of xtc me ding is.
Ik heb eigenlijk niet echt verstand van drugs ook is xtc m'n eerste drugs soort en wil het daar eigenlijk oook bij laten, en was dit eigenlijk mijn eerste (helaas mindere) ervaring vandaar dat ik op onderzoek uit ben gegaan😊

Maaktnieuit het is uitgesproken toch dus allesgoed😊
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sher_x zei:
Was jou 2de keer ook beter?
Klik om te vergroten...
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet meer exact weet wat mijn tweede keer was, maar hij was ongetwijfeld beter want ik wist gewoon veel meer wat ik deed. Eigenlijk zijn al mijn mdma ervaringen verder wel heeeel positief. Ik gebruik vaker op kleinere huisfeesten dan grote festivals, want die setting is meer mijn ding. Van mijn allerbeste vriendjes krijg ik spontaan een love vibe💖

Sher_x zei:
En wat zou jij als eerste dosering doen als je 80kilo weegt? Mijn eerste keer w as. M'n kwartje 40/45mg maar héb me laten vertellen dat dat weinig is!
Klik om te vergroten...
Ja das wel echt weinig inderdaad. Ik zou zeker met het dubbele beginnen, 80-90mg en later nog 40-45 bij pakken.
Kristallen zijn ook wel erg prettig, ik neem dan wat vaker likjes ipv maar 2 keer een deel van een pil erin jassen. De come up is dan veel minder intens, dus je wordt ook minder overvallen door dat gevoel waardoor je misschien minder angstig raakt. Sowieso waren mijn beste ervaringen met kristallen, niet met pillen. De beste met uitstek in Berlijn, daar schoten die kristallen echt exact in het goede keelgat, heb staan janken van geluk bij een dragshow en feestje van mn leven gehad.
Maar, zowel hoeveel als met wat je doseert blijft een persoonlijke voorkeur. Je zou daarin echt opzoek moeten naar je "sweetspot".

Sher_x zei:
Nee precies, ik heb ook niet de drang om het vaak te doen hoor ik hoop dat mijn tweede keer beter is zodat ik meer kan ervaren of xtc me ding is.
Klik om te vergroten...
Ongetwijfeld wordt het leuker meid❤️
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet meer exact weet wat mijn tweede keer was, maar hij was ongetwijfeld beter want ik wist gewoon veel meer dan ik deed. Eigenlijk zijn al mijn mdma ervaringen verder wel heeeel positief. Ik gebruik vaker op kleinere huisfeesten dan grote festivals, want die setting is meer mijn ding. Van mijn allerbeste vriendjes krijg ik spontaan een love vibe💖


Ja das wel echt weinig inderdaad. Ik zou zeker met het dubbele beginnen, 80-90mg en later nog 40-45 bij pakken.
Kristallen zijn ook wel erg prettig, ik neem dan wat vaker likjes ipv maar 2 keer een deel van een pil erin jassen. De come up is dan veel minder intens, dus je wordt ook minder overvallen door dat gevoel waardoor je misschien minder angstig raakt. Sowieso waren mijn beste ervaringen met kristallen, niet met pillen. De beste met uitstek in Berlijn, daar schoten die kristallen echt exact in het goede keelgat, heb staan janken van geluk bij een dragshow en feestje van mn leven gehad.
Maar, zowel hoeveel als met wat je doseert blijft een persoonlijke voorkeur. Je zou daarin echt opzoek moeten naar je "sweetspot".


Ongetwijfeld wordt het leuker meid❤️
Klik om te vergroten...
Ah fijn om te horen 😊

Jaaa precies alleen bij het eerste kwartje van 45 voelde ik wel alleen niet echt de love feeling

Jaa precies het is gewoon kijken wat voor jou dus werkt.

Ik hoop het ook ja hihi ❣️
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook heb ik gelezen dat je als beginnende gebruiker beter 0,5-1mg per kilo lichaamsgewicht kan beginnen omdat anders de gewenste love gevoel niet komt maar juist meer de speedy effecten

Klopt dit? De eerste keer had ik begin dosis 45mg en volgens dit forum schijnt dat juist te weinig te zijn als begin dosis,
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sher_x zei:
Ook heb ik gelezen dat je als beginnende gebruiker beter 0,5-1mg per kilo lichaamsgewicht kan beginnen omdat anders de gewenste love gevoel niet komt maar juist meer de speedy effecten

Klopt dit? De eerste keer had ik begin dosis 45mg en volgens dit forum schijnt dat juist te weinig te zijn als begin dosis,
Klik om te vergroten...
Ik zou max 2mg per kg hanteren. 45 mg als start is te weinig, dan kom je er niet lekker in. Maar het is vooral handig om wat experimenteren (wel aan de globale regels houden), kan zijn dat je de sweetspot nog niet gevonden hebt.

Sowieso niet al te druk om maken, het is de bedoeling dat het leuk is en dat je de teugels wat laat vieren IPV alles minutieus uitgezocht te hebben. Het blijven allemaal subjectieve ervaringen dus het heeft weinig zin om daar je verwachtingen aan te meten.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Ik zou max 2mg per kg hanteren. 45 mg als start is te weinig, dan kom je er niet lekker in. Maar het is vooral handig om wat experimenteren (wel aan de globale regels houden), kan zijn dat je de sweetspot nog niet gevonden hebt.

Sowieso niet al te druk om maken, het is de bedoeling dat het leuk is en dat je de teugels wat laat vieren IPV alles minutieus uitgezocht te hebben. Het blijven allemaal subjectieve ervaringen dus het heeft weinig zin om daar je verwachtingen aan te meten.
Klik om te vergroten...
Jaaa precies klopt inderdaad,

Maar dat je minder moet nemen omdat je beginner bent klopt niet of maakt dat niet zoveel uit?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sher_x zei:
Jaaa precies klopt inderdaad,

Maar dat je minder moet nemen omdat je beginner bent klopt niet of maakt dat niet zoveel uit?
Klik om te vergroten...
Je begindosis moet goed zijn. Na een aantal keer gebruiken kom je er wel achter wat een goede startdosis is voor jou.

Een eerste keer is het altijd verstandig om rustig te beginnen maar voor een goede ervaring is 45 te weinig denk ik.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Je begindosis moet goed zijn. Na een keer aantal gebruiken kom je er wel achter wat een goede startdosis is voor jou.

Een eerste keer is het altijd verstandig om rustig te beginnen maar voor een goede ervaring is 45 te weinig denk ik.
Klik om te vergroten...
Hmm ja precies, kheb maar 1keer geprobeerd dus wat voor mij werkt weet ik nog niet, wel voelde ik 'm al na het eerste kwartje alleen de love feeling was er niet..
wat zou jij adviseren als begin dosis voor mij? 80kilo en beginner
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sher_x zei:
Hmm ja precies, kheb maar 1keer geprobeerd dus wat voor mij werkt weet ik nog niet, wel voelde ik 'm al na het eerste kwartje alleen de love feeling was er niet..
wat zou jij adviseren als begin dosis voor mij? 80kilo en beginner
Klik om te vergroten...
Zou dan 80-90 mg als start en dan 30-40mg bijnemen proberen zit je mooi op +-1,5mg per kg lichaamsgewicht.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Sher_x Dit is geen negatieve opmerking. Was het niet al handig geweest als je al deze vragen etc had gesteld voordat je de eerste keer XTC ging gebruiken? Had wellicht een aantal zorgen weggehaald.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kibo3 zei:
@Sher_x Dit is geen negatieve opmerking. Was het niet al handig geweest als je al deze vragen etc had gesteld voordat je de eerste keer XTC ging gebruiken? Had wellicht een aantal zorgen weggehaald.
Klik om te vergroten...
Heb zeker info opgezocht etc maar na de eerste keer was ik benieuwd naar meer info en naar andere ervaringen en de eerste keer is sws ontzettend spannend dus okals weet je dingen je weet niet wat je te wachten staat.

Door hier vragen te stellen weet i k steeds meer.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey hey,

Nu hebben wij xtc getest daar kwam uit dat de pil 121 bevat maar dat is specifiek wat zou de beste begin dosering zijn? Bij 80 kilo?

Ik wil namelijk niet te laag nemen als begin
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sher_x zei:
Hey hey,

Nu hebben wij xtc getest daar kwam uit dat de pil 121 bevat maar dat is specifiek wat zou de beste begin dosering zijn? Bij 80 kilo?

Ik wil namelijk niet te laag nemen als begin
Klik om te vergroten...
Ik zou beginnen met 2/3 en na 1,5-2uur die laatste 1/3 nemen. Voor mij werkt dit perfect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."