Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen energie van XTC

Geen energie van XTC

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kalebas zei:
Ze is begonnen met een kwartje.. Daar merkte ze niet zoveel van dus heeft ze een kwartje bijgenomen. totaal 1 en een kwart pil over 8 uur.
Klik om te vergroten...
Total 1 en een kwart?


Dus in totaal 1,25×360mg mdma?

Ofwel 450mg?
Geen wonder dat ze gewoon mellow voor zich uit staart 😅😅


Edit: Waarom kopen mensen eigenlijk zo'n extreem hoog gedoseerde pillen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik werd van mdma alleen altijd idd heel mellow, hoe hoger de dosering hoe meer dat mellow effect op de voorgrond stond
wat ik toen deed was mixen met 2fa/speed e.d maarja dit brengt ook de nodige risico's met zich mee
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Edit: Waarom kopen mensen eigenlijk zo'n extreem hoog gedoseerde pillen?
Klik om te vergroten...
Vraag en aanbod, ze worden gewoon VEEL hoger gedoseerd gemaakt tov vroega en dat is wat men inmiddels gewend is geraakt🤷🏻‍♀️
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Zonde van je glow ook johhhh
Klik om te vergroten...
ik nam een kleine hoeveelheid, ik vond zelf dat ik nog wel in de flow kon blijven
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
gekkemanlol zei:
wat ik toen deed was mixen met 2fa/speed e.d maarja dit brengt ook de nodige risico's met zich mee
Klik om te vergroten...
Zonde van je glow ook johhhh
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Vraag en aanbod, ze worden gewoon VEEL hoger gedoseerd gemaakt tov vroega en dat is wat men inmiddels gewend is geraakt🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Dus je vindt gemakkelijke +300mg pillen dan laag gedoseerde?

Wat een wereld 😂😂
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet vrijwel zeker dat de pillen niet 340-360 mg waren. Ik zou ze laten testen de volgende keer.

Het ligt bij mdma vaak aan waar je bent en wat je doet. Op een feest krijg ik energie en ga ik lekker dansen. Thuis zink ik het liefst een kilometer de bank in en kom ik er ook niet meer uit, maar dat vind ik persoonlijk juist heerlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
MDMA is ook niet per se heel energiek. Bij onderzoeken van MAPS zitten en liggen de proefpersonen ook gewoon urenlang achter elkaar.

Het is ook maar net waar je je gedachten toe zet. Als je zit dan kan dat heerlijk zijn en kan je je niet voorstellen dat je wat anders zou doen. Terwijl als je staat en/of danst je je misschien lastig kunt voorstellen dat een ander alleen maar loopt te zitten.

Het effect kan veroorzaakt worden door de stimulation paradox:
MDMA heeft zowel stimulerende als kalmerend eigenschappen die door verschillende processen in het brein getriggerd worden. Je kan dus juist een heel sereen gevoel hebben doordat de amygdala (betrokken bij acute stressrespons, fight/flight/freeze) wordt lamgelegd. Maar het is ook lastig te slapen doordat via de activatie van noradrenaline het orthosympathisch deel van het zenuwstesel geactiveerd wordt.

Je kunt dus zowel kalmerende als stimulerende eigenschappen ervaren.
Welke van de twee je ervaart is afhankelijk van de dosis, de set en de setting.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook gewoon stil zitten/liggen terwijl de energie door je heen gonst. Mijn theorie is dat omdat je door een entactogeen (en vaak ook door psychedelica) zo openstaat, dat het mogelijk is dat er enorme hoeveelheden energie door je stromen, zonder dat je er per se druk van wordt. Rustig en moe zijn, zijn dan ook niet synoniem.

Vaak zit ik dus ook gewoon rustig, puur te genieten van die energie die vrij door me heen stroomt. Maar ik ben niet moe en zou zeker niet kunnen slapen, omdat ik juist super energiek ben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Dus je vindt gemakkelijke +300mg pillen dan laag gedoseerde?

Wat een wereld 😂😂
Klik om te vergroten...
Yea kinda...

HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik weet vrijwel zeker dat de pillen niet 340-360 mg waren. Ik zou ze laten testen de volgende keer.
Klik om te vergroten...
Maar hier twijfel ik inderdaad ook wel aan... Vanwaar mijn eerste vraag.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik herken het wel, heb het ook wel eens gehad. Zeker als ik hoger doseerde!
Wat voor mij werkt:
  • In de week ervoor voldoende rust pakken
  • Veel muziek opzetten en lekker thuis dansen
  • De dag zelf: positieve mindset, muziek op en actief mijzelf voorbereiden
  • Op het feest: positieve mindset vasthouden en genieten.
  • Na het slikken: lekker dansen en bewegen, in de muziek opgaan. Ook als ik merk dat ik inkak, toch bewust er doorheen dansen, dan komt het vanzelf goed!
Dit is iets wat bij mij werkt, ymmv.
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik weet vrijwel zeker dat de pillen niet 340-360 mg waren. Ik zou ze laten testen de volgende keer.

Het ligt bij mdma vaak aan waar je bent en wat je doet. Op een feest krijg ik energie en ga ik lekker dansen. Thuis zink ik het liefst een kilometer de bank in en kom ik er ook niet meer uit, maar dat vind ik persoonlijk juist heerlijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb ze zelf laten testen. Bedankt voor de input allemaal. Ik ging er zelf wel lekker op!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
HierEnDaarEenFuifje zei:
Op een feest krijg ik energie en ga ik lekker dansen. Thuis zink ik het liefst een kilometer de bank in en kom ik er ook niet meer uit, maar dat vind ik persoonlijk juist heerlijk.
Klik om te vergroten...

Ik precies evenzo. Al sta ik thuis tussen door ook wel regelmatig op om iets te doen. In huis of zo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Ik precies evenzo. Al sta ik thuis tussen door ook wel regelmatig op om iets te doen. In huis of zo.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd een sterke drang om op de grond te gaan zitten...

Misschien om me meer "geaard" te voelen, of zo? Voelt gewoon fijn dan. Meer connected.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kalebas zei:
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een feestje op de planning staan volgende maand. Ze wil graag mee snoepen, maar de laatste keer dat we samen hebben gesnoept werd ze heel "mellow" van de pillen.

Het liefste gaat ze lekker zitten en om zich heen kijken. Is hier iets aan te doen? Het liefste wil ze ook lekker beuken, maar als ze van de XTC alleen maar mellow wordt kan ze beter speed gebruiken denk ik?

Het zijn Blauwe Uiltjes (340-360 mg).

Thanks.
Klik om te vergroten...
Het is even uitvogelen! Meestal is het zo, met de juiste dosering dat je inderdaad wel die energiekick krijgt op een feestje, maar paradoxaal, inderdaad mellow wordt wanneer de dosering te hoog is. Hetzelfde geldt voor een normale dosis in een thuissfeer.

Voor die blauwe uiltjes de eerstvolgende keer, is het dus aan te raden deze te laten testen op de hoeveelheid MDMA die erin zit. En aan de hand van de uitslag, kun je de pillen in brokjes maken. Laat haar dan 1 brokje nemen en dan kijken hoe het gaat.

Gouden tip:

Doe eerst zelf ook één brokje! Zo zit je (vaak) op hetzelfde niveau. Daarna kun je nog beslissen of je (jullie) een tweede dosis zal nemen of niet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik heb altijd een sterke drang om op de grond te gaan zitten...

Misschien om me meer "geaard" te voelen, of zo? Voelt gewoon fijn dan. Meer connected.
Klik om te vergroten...
Ook interessant! In kleermaker zit?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ook interessant! In kleermaker zit?
Klik om te vergroten...
Nee maakt niet uit, als ik maar op de grond zit. En dan gewoon echt niets doen, behalve kijken, voelen, ademen!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je wil beuken kan je beter speed nemen. Word je ook nog eens minder kleuterig van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Als je wil beuken kan je beter speed nemen. Word je ook nog eens minder kleuterig van.
Klik om te vergroten...
Alsjeblieft, definieer kleuterig.

Als in, kinderachtig?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Alsjeblieft, definieer kleuterig.

Als in, kinderachtig?
Klik om te vergroten...
Neuh dat behoeft geen uitleg vriend.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heeft ze geen ADHD? Kan een averechts effect hebben namelijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."