Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: MDMA is een enorm overgewaardeerde drug

Stelling: MDMA is een enorm overgewaardeerde drug

80 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
erg hoog ja, 150 met 50 redose. De kater heeft ongeveer een week geduurd.. IK zou het zo weer doehl
Klik om te vergroten...
M'n vrouw heeft extreem veel last van katers na de meeste soorten drugs. We zijn wat voorzichtiger geworden.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Nou ik moet ook wel zeggen, na 5 uren wordt de euforie wel wat minder en komt voor mij de fase waar mijn kaak spanning vervelend aanwezig is. Het is niet dat ik 6-8 uren lang dezelfde euforie heb. Maar vergeleken bij MDMA is en vooral voelt het veel langer.
Klik om te vergroten...
Wel, bij mij is ieder kunstmatig gevoel van blijheid al weg na 5 uur, dus bij jou zou ik dan wel zeggen dat het inderdaad langer duurt.
Mindless zei:
Tegenwoordig heb ik soms maar 3 uurtjes euforie op MDMA en die vliegen voorbij.
Klik om te vergroten...
Ik heb het vermoeden van hetzelfde, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen omdat ik altijd bijneem. Ik zou eens niet moeten bijnemen om te testen maar wil ik dat wel is de vraag? Het is al zo zelfdzaam om MDMA te nemen, dat het zonde voelt van de opportuniteit gewoon voor dit "wetenschappelijk experiment", hoe interessant ook :grin:
StraffeNeel zei:
M'n vrouw is een stuk minder aantrekkelijk als ik aan het trippen ben haha
Klik om te vergroten...
Herkenbaar :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraffeNeel zei:
Met truffels is eraan beginnen wel een dingetje 😂... M'n vrouw is een stuk minder aantrekkelijk als ik aan het trippen ben haha. En zij ervaart andersom ook dat ik er apart uitzie. Maar als we eenmaal gaan knuffelen/ kussen en vervolgens neuken dan gebeurt er echt wat bijzonders.
Klik om te vergroten...
Haha!

Ik zie op truffels/paddo's gezichten vaak ook heel raar. Helemaal vervormd enzo, of dat mensen een soort reptielen huid krijgen, etc. Maar het verschilt. Ik heb mijn trip gezelschap op momenten ook als ongelofelijk mooie engelachtige wezens gezien. En hoewel ik destijds geen vriendin had, kan ik me daarnaast ook niet goed voorstellen hoe seks/vrijen dan aanlokkelijk zou zijn, omdat ik met stomheid geslagen was hoe mooi zij en de omgeving waren. Ik ben op psilo vooral bezig met zien, luisteren en voelen (qua emoties).

Maar wie weet ooit nog een keer. Moet in ieder geval een interessante ervaring zijn. :wink:
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Haha!

Ik zie op truffels/paddo's gezichten vaak ook heel raar. Helemaal vervormd enzo, of dat mensen een soort reptielen huid krijgen, etc. Maar het verschilt. Ik heb mijn trip gezelschap op momenten ook als ongelofelijk mooie engelachtige wezens gezien. En hoewel ik destijds geen vriendin had, kan ik me daarnaast ook niet goed voorstellen hoe seks/vrijen dan aanlokkelijk zou zijn, omdat ik met stomheid geslagen was hoe mooi zij en de omgeving waren. Ik ben op psilo vooral bezig met zien, luisteren en voelen (qua emoties).

Maar wie weet ooit nog een keer. Moet in ieder geval een interessante ervaring zijn. :wink:
Klik om te vergroten...
Het zit vooral in een veel intensere waarneming van gevoel. Dus aanrakingen, kussen en neuken heeft net als visueel ook een extra dimensie 😉... Proberen kan nooit kwaad (zolang je met een wederhelft bent).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
Het zit vooral in een veel intensere waarneming van gevoel. Dus aanrakingen, kussen en neuken heeft net als visueel ook een extra dimensie 😉... Proberen kan nooit kwaad (zolang je met een wederhelft bent).
Klik om te vergroten...
Dat klinkt goed en doet me trouwens denken aan seks op LSD: alles is niet alleen seksueler, maar ook sensueler: lichte aanrakingen op je huid zijn al heerlijk.

Heb je dat al eens geprobeerd?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dat klinkt goed en doet me trouwens denken aan seks op LSD: alles is niet alleen seksueler, maar ook sensueler: lichte aanrakingen op je huid zijn al heerlijk.

Heb je dat al eens geprobeerd?
Klik om te vergroten...
Nee, dat heb ik maar een korte periode gehad. Een maand of drie en daarin een keer of 6 getript. Daar ging ik toen wel heel hard op. Eerste ervaring was met twee zegels tegelijkertijd en op den duur ging mijn gevoel over in visueel 😂. Lijkt me ook wel wat voor in de come down. Vanwege dat we kinderen hebben nemen we nu geen lsd. Dat duurt te lang. Eind van de nacht weer normaal doen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Ik kan erover uitwijden maar het voelt niet juist hier zo publiekelijk.
Klik om te vergroten...
Dm me?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou jongens, jullie zijn zo overtuigend geweest dat ik gecandyflipt heb met 8 zegels LSD en 1 pil 2C-B; reportje incoming.

Edit: dat noem je kennelijk ali flipping.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wij (mijn vrouw en ik) vinden MDMA niet overgewaardeerd. In de zomer gaan we naar een aantal festivals toe en dan gebruiken we wat in samenzijn met wat vrienden. Door netjes te doseren hebben we een altijd een leuke tijd waarbij we ook naar elkaar toe knuffelig en zeer open worden. In de wintertijd gebruiken we het ook wel eens als we een nachtje samen weg zijn. Ook dan hebben we zeer goede gesprekken met elkaar en laten we sleur van het huishoudelijke leven even achter ons. Het geeft ons dan ook mogelijkheid om op een andere maar intensere manier samen te zijn/ samen te komen.
We hebben ook wel een een prive feestje gedaan en dat is ook zeker wel leuk als iedereen ongeveer op hetzelfde niveau zit.

Dus overall is het is niet alleen feestvreugde voor ons maar heeft het ook een diepere betekenis en voegt het iets toe aan de relatie

6-apb staat nog op de verlanglijst om uit te proberen, echter dit willen we in prive sfeer doen en niet meteen op een festival daar we nog niet exact weet hoe we hier op reageren. Afhankelijk hiervan kan dit een mooie vervanging zijn van MDMA op een festival.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Nou jongens, jullie zijn zo overtuigend geweest dat ik gecandyflipt heb met 8 zegels LSD en 1 pil 2C-B; reportje incoming.

Edit: dat noem je kennelijk ali flipping.
Klik om te vergroten...
Bij 8 zegels lsd kan ik mezelf naar de maan sturen zonder portokosten 😂
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
StraffeNeel zei:
Bij 8 zegels lsd kan ik mezelf naar de maan sturen zonder portokosten 😂
Klik om te vergroten...
Ja, wat ik zag was echt niet normaal meer. 't Was echt goddelijk mooi. 't Was gewoon net alsof je seks hebt met het universum en dan klaarkomt voor een paar uur achter elkaar (nog ver voordat ik MDMA had genomen). Met MDMA erbij was er eigenlijk nauwelijks een verschil voor mij qua gevoel van extase; dat had ik al optimaal van alleen de LSD al. Het enige dat anders was, was dat knuffelen extra fijn voelde, maar ik had echt niet dat intense liefdesgevoel dat ik bij mijn eerste keren MDMA wel had, ook al was ik nu voor het eerst enkel met mensen die mij heel dierbaar zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zweevteev zei:
Ja, wat ik zag was echt niet normaal meer. 't Was echt goddelijk mooi. 't Was gewoon net alsof je seks hebt met het universum en dan klaarkomt voor een paar uur achter elkaar (nog ver voordat ik MDMA had genomen). Met MDMA erbij was er eigenlijk nauwelijks een verschil voor mij qua gevoel van extase; dat had ik al optimaal van alleen de LSD al. Het enige dat anders was, was dat knuffelen extra fijn voelde, maar ik had echt niet dat intense liefdesgevoel dat ik bij mijn eerste keren MDMA wel had, ook al was ik nu voor het eerst enkel met mensen die mij heel dierbaar zijn.
Klik om te vergroten...
De LSD was in verhouding dan waarschijnlijk (veel?) sterker gedoseerd dan de MDMA.

Hoeveel ug LSD en hoeveelheid mg MDMA had je dan precies/ongeveer?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mdma als party drug vind ik enorm overgewaardeerd. Er zijn veel betere middelen voor een party drug.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
alles gaat voorbij zei:
Dit is je reinste blasphemy, ik ga hier een klacht over indienen.

Dit komt op hetzelfde neer als het ontkennen van de holocaust.
Klik om te vergroten...
Nee dat is gewoon een mening van iemand, net zoals jij een mening hebt. Jij mag dat zo vinden dat is jou waarheid, die evenveel waard is dan fredkroket z´n waarheid. Fredkroket schrijft...´..vind ik enorm overgewaardeerd´. Hoe jij je tekst schrijft... jij dwingt je mening op als de enige waarheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
mandragora zei:
Nee dat is gewoon een mening van iemand, net zoals jij een mening hebt. Jij mag dat zo vinden dat is jou waarheid, die evenveel waard is dan fredkroket z´n waarheid. Fredkroket schrijft...´..vind ik enorm overgewaardeerd´. Hoe jij je tekst schrijft... jij dwingt je mening op als de enige waarheid.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat 'ie zo serieus was. :tonguewink:
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
De xtc doet wel enigszins hetzelfde maar de ervaring errond is elke keer toch anders en vernieuwend, dat maakt het net zo speciaal ipv saai en voorspelbaar.
Klik om te vergroten...
Begrijp ik maar ik bedoel zo als de eerste keer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Dit is je reinste blasphemy, ik ga hier een klacht over indienen.

Dit komt op hetzelfde neer als het ontkennen van de holocaust.
Klik om te vergroten...
Bizarre vergelijking maar ok.

Mdma is geen energieke drug. Veel gebruikers die het op feesten nemen, doseren ook nog eens te hoog waardoor de gewenste effecten plaatsmaken voor vervelende bijwerkingen en het duurt maar 4 uur. Als ik naar een feest ga dan wil ik genieten van de muziek en de sfeer, daar past mdma voor mij totaal niet bij want de tijd vliegt ook nog eens voorbij.

En dan laten we dan niet over de kater beginnen..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
Dit is je reinste blasphemy, ik ga hier een klacht over indienen.

Dit komt op hetzelfde neer als het ontkennen van de holocaust.
Klik om te vergroten...
Doe dit soort opmerkingen maar niet.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik heb nooit MDMA in groepen gebruikt. Altijd in mijn eentje. Mijn persoonlijke mening is dat het geen partydrug is maar een introspectieve drug die je meer zelfkennis verschaft. Ik heb talloze keren enorm veel over mijzelf geleerd. Ik heb letterlijk in euforische extase gezeten op mijn bureaustoel, zonder ook maar iets nodig te hebben. Alleas was goed, alles was zoals het moest zijn, ik was de kosmos, Ik was sereen, Die pure oprechte acceptatie van de wereld is magisch.
Klik om te vergroten...

Maar je moet dansen om nog een stap verder te kunnen gaan. Dansen in een trance, tussen andere mensen. In je eigen wereld, of samen in een andere wereld, maar je moet dansen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tegenwoordig krijg ik minder voldoening van mdma dan van t begin en voor dit moet ik alleen mijzelf “ bedanken” . Maar mijn eerste mdma ( en tweede, derde:) ) heeft mij heel veel goeds gebracht en daarom blijft voor mij mdma altijd op de plek nummer 1 . Forever.

PS . Mijn eerste mdma was in thuissetting .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."