#1
Mdma als party drug vind ik enorm overgewaardeerd. Er zijn veel betere middelen voor een party drug.
Onderdeel van die nare neveneffecten is een daling van de cognitieve functies; mensen raken meer in zichzelf gekeerd en minder aanspreekbaar. Dus het is ook een beetje de vraag wat je dan met 'energiek' bedoelt.Die hoge dosissen zorgen juist wél voor energie. Er is een serotonine plafond; Eenmaal overschreden krijg je een stim effect en idd ook nare neveneffecten.
Ugh... inderdaad. Vies is het goeie woord voor dat alcohol sfeertje. Iedereen wordt meer impulsief, dommig, lomp, soms agressief. En toch was/is dat voor velen toch het hoogtepunt van de week: in het weekend in die staat zijn. Zo jammer eigenlijk, geen fan...Persoonlijk vind ik van zowel MDMA als alcohol dat ze vaak niet goed gebruikt worden. Bij de juiste dosis kan allebei gewoon fantastisch zijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje energie mis met MDMA en zie dit ook vaak op festivals. Tis meer als zombies van de muziek en lampjes genieten heb ik het idee.
Alcohol vind ik zelf in de juiste setting heerlijk. Maar als men meer dan 8-10 units neem wordt het vaak 'vies' om me heen.
Wat zou een betere drug zijn voor party? Pep? 6-abp? Sommige mensen zijn laaiend enthousiast over een lage dosis lsd (festival, niet kroeg).
Dit is een iets te goede beschrijving voor iemand die geen festivalganger is. Laatste 2 festivals voelden exact zoOp MDMA in je eigen wereldje als een zombie staan te genieten van lampjes en dergelijke haha.
Hoe was je candyflip trouwens? Meer dan de som der delen?Dit is een iets te goede beschrijving voor iemand die geen festivalganger is. Laatste 2 festivals voelden exact zo, was wel ook nog met LSD erbij dus stond daar gewoon als een zombie met mijn ogen dicht te dansen.
Excuses dat dit niet on-topic is, vond dit wel leuk om te lezen.
Het is doorgaans risicovoller om meerdere middelen te combineren. In het geval van MDMA + 3-FA zou je bijvoorbeeld meer risico op hart- en vaatproblemen verwachten.Achteraf gezien denk ik dat ik toen mijn vrienden weggingen (20:00) en ik al rond de 120 mg zat, ik beter wat 3-FA had kunnen bijnemen dan nog een kwartje (~ 40 mg).
In zijn algemeenheid, lijkt mij dat staan als een huis. (tuurlijk komt er een "maar"). Een aspect daarbij is dat bij het overstappen van een ander middel, je niet moet beginnen met een reguliere start-dosis.Het is doorgaans risicovoller om meerdere middelen te combineren. In het geval van MDMA + 3-FA zou je bijvoorbeeld meer risico op hart- en vaatproblemen verwachten.
Die twee opties die jij noemt zijn allebei slecht voor je dus dat moet je niet doen.In zijn algemeenheid, lijkt mij dat staan als een huis. (tuurlijk komt er een "maar"). Een aspect daarbij is dat bij het overstappen van een ander middel, je niet moet beginnen met een reguliere start-dosis.
Maar, als bij een zekere hoeveelheid, de risico's van bijnemen van MDMA fors toenemen, vraag ik me af wat schadelijker is:
Farmacologisch lijken mij de effecten van MDMA complexer dan die van speed. Niet alleen op het eenduidige vlak van al dan niet serotonine-werking. In beide gevallen is er een toegenomen kans op hart- en vaatproblemen.
- die beperkte extra dosis MDMA (minder positieve effecten, meer negatieve effecten, mede op het gebied van hart & vaat) OF
- het bijnemen van een beperkte dosis van iets anders dat niet alle effecten van MDMA heeft, zoals 3-FA of speed (praat makkelijker dan 3-FA en beter onderzocht).
Dit zou zomaar een vraag kunnen blijven, afhankelijk van lichaam, omstandigheden, dosering etc.
Er is te weinig data om daar zulke gedetailleerde antwoorden op te geven, zeker in het geval van 3-FA. Wat je wel ziet is dat mensen die combi-gebruiken veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen die één middel tegelijkertijd gebruiken.In zijn algemeenheid, lijkt mij dat staan als een huis. (tuurlijk komt er een "maar"). Een aspect daarbij is dat bij het overstappen van een ander middel, je niet moet beginnen met een reguliere start-dosis.
Maar, als bij een zekere hoeveelheid, de risico's van bijnemen van MDMA fors toenemen, vraag ik me af wat schadelijker is:
Farmacologisch lijken mij de effecten van MDMA complexer dan die van speed. Niet alleen op het eenduidige vlak van al dan niet serotonine-werking. In beide gevallen is er een toegenomen kans op hart- en vaatproblemen.
- die beperkte extra dosis MDMA (minder positieve effecten, meer negatieve effecten, mede op het gebied van hart & vaat) OF
- het bijnemen van een beperkte dosis van iets anders dat niet alle effecten van MDMA heeft, zoals 3-FA of speed (praat makkelijker dan 3-FA en beter onderzocht).
Dit zou zomaar een vraag kunnen blijven, afhankelijk van lichaam, omstandigheden, dosering etc.
Absoluut niet nee. Het is een wondermiddel mits goed gebruikt, maar wanneer misbruikt een verwoestend goedje. Het is iets waar je goed over na moet denken en moet koesteren.Terug naar de stelling: wat mij betreft is MDMA niet overgewaardeerd, zeker NIET !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel meer van weet, het was afgelopen november. Bij MDMA weet ik altijd dat ik een leuke ervaring heb gehad, maar buiten de filmpjes om herinner ik mij er zo goed als niks van. Op zon feest stap je naar binnen, moet je even een uurtje inkomen, vervolgens kijk je naar de tijd en blijkt het dat het feest over een halfuur afgelopen is ( en je er al bijna 10 uur dansen op hebt zittenHoe was je candyflip trouwens? Meer dan de som der delen?
Kun je wat meer details vertellen over je dosering en timing?Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel meer van weet, het was afgelopen november. Bij MDMA weet ik altijd dat ik een leuke ervaring heb gehad, maar buiten de filmpjes om herinner ik mij er zo goed als niks van. Op zon feest stap je naar binnen, moet je even een uurtje inkomen, vervolgens kijk je naar de tijd en blijkt het dat het feest over een halfuur afgelopen is ( en je er al bijna 10 uur dansen op hebt zitten).
Om deze reden ga ik binnenkort eens 6-apb proberen op een feest, in de hoop er wat meer van mee te maken.
Wat ik wel nog weet is dat de LSD allerlei vage mindfucks toevoegde. Dan dacht ik bijvoorbeeld een bepaald nummer te horen, zei ik dat tegen een vriend, vertelde die mij dat het niet eens in de buurt kwam van wat ik hem vertelde.
Daar heb je een goed punt, maar zoals je zelf al zegt is dat binnen de context van een festival en komt het dan neer op de persoonlijke voorkeur van de setting. In deze fase van m'n leven heb ik bijvoorbeeld totaal niet de behoefte om super hard te trippen in het bijzijn van heel veel mensen die ik niet ken. Mijn ideale setting zou in een rustige omgeving zijn, idealiter te midden van de natuur, met enkele mensen die mij dierbaar zijn en eveneens veel ervaring hebben, zodat het risico op bad gaan zoveel mogelijk wordt geminimaliseerd. Op basis van mijn eigen ervaring kan ik me heel moeilijk voorstellen dat het binnen zo'n context leuker zou zijn om allemaal aan de MDMA te zitten i.p.v. LSD, maar dat ik überhaupt nog nooit binnen zo'n setting MDMA gebruikt heb en wel meerdere zeer goede ervaringen heb gehad met LSD beïnvloedt m'n voorkeur natuurlijk enorm.Doe met 10 man MDMA op een festival met correcte porties en je bent quasi gegarandeerd in een gezamelijke euforie en/of liefdebubbel en goeie festivalervaring. Doe met 10 man LSD op een festival en je hebt bijna gegarandeerd miserie. Als je zelf al niet paranoid wordt van al het volk en vooral politie en security, dan zal iemand anders in de groep slecht gaan en zo zorg nodig hebben van anderen in de groep enz.
LSD dosering was 125 microgram (echte microgrammen, geen onder gedoseerde troep).Kun je wat meer details vertellen over je dosering en timing?
Niet per se "voorkeur van de setting". Veel mensen gaan sowieso al naar electronische muziek festivals. En als ze daar toch zijn kiezen ze om het 'beter' te maken met MDMA. 't Is niet dat mensen zeggen "goh ik heb nu eens zin in MDMA, welke setting ga ik daarvoor kiezen? Oh, een festival" zoals jij suggereert. Mensen gaan doorgaans naar dat festival omdat het genre van muziek hun boeit (bv je houdt van techno? => Je wilt naar Awakenings enz) en dan is vraag 2 pas "ga ik iets nemen?". Zo werkt het bij mij en il denk zo goed als iedereen van de festivalgaande mensen.maar zoals je zelf al zegt is dat binnen de context van een festival en komt het dan neer op de persoonlijke voorkeur van de setting
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."