Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlaarkomen met MDMA

Klaarkomen met MDMA

116 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Er worden blijkbaar zelfs lunchlezingen over dit fenomeen gegeven. ^^

Had ik wel bij willen zijn though.

www.eur.nl

Wetenschap is ook maar een mening: Wie denkt dat eigenlijk?

Lunchlezing door Peter Achterberg: waar ligt de grens tussen gezond sceptisch-zijn en stellen dat wetenschap ook maar een mening is?
www.eur.nl www.eur.nl

Oeps, we zijn een beetje off-topic trouwens, het ging hier blijkbaar over over klaarkomen op MDMA. 🥴 Sorryyy.
Klik om te vergroten...
Geen zorgen er is hier al wel 50x off-topic gegaan, dit is een safe space voor regels breken.

"waar ligt de grens tussen gezond sceptisch-zijn en stellen dat wetenschap ook maar een mening is?"
Wist niet dat sceptisch zijn over wetenschappelijk bewezen feiten ook een ding was, klinkt alsof er geen verschil is tussen die 2 🤣
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wiet en alcohol ben ik mee gestopt, trippen trekt me de laatste tijd even niet, dus is het alleen 6-APB wat ik om de paar maandjes doe. Ja en heb nog een paar keer 4F-MPH gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou in eerste instantie ook niet te streng zijn voor jezelf als je het al voor elkaar hebt gekregen om van de wiet en alcohol af te zijn, niet dat dat een excuus is. Daarentegen als je denkt dat je die 3 maanden makkelijk red of misschien zelfs langer is dat een poging waard lijkt me.
A
AndromedaLid
01-01-2024, 00:00
#3
buddha31 zei:
Klinkt heel interessant 6-APB, ik hoor meerdere mensen positief erover. Je schreef dat jij amper een kater hiervan krijgt. In welk referentiekader bedoel je dat? Dus als je het vergelijkt met jouw MDMA-katers?

Ik vond de XTCpiek altijd geweldig. Maar dat was meer toen ik jonger was. Dat kwam ook door de feesten. Daar is een mdmaPiek+ een muziekpiek (vaak de eindafsluiting) een formule van 1+1=100😅. Nu zoek ik iets stabielers omdat de setting ook thuis met mijn vrouw is
Klik om te vergroten...
Vannacht toevallig aan de 6-apb gezeten, ik ervaar vrijwel geen kater dus heerlijk spul, Lang en heel stabiel in tegenstelling tot MDMA die je lanceert als een raket maar ook net zo hard weer neerstort
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Roze Olifant is een linker hersenhelft persoon @Anunnaki!

Hou daar rekening mee!

Alleen feiten!

Grapje Roze Olifant :wink:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Had het specifiek over edgen ansich.)
Klik om te vergroten...
Kan ik niet over mee praten... helaas? denk ik?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met mdma denk ik niet eens aan sex. Wel als ik pep neem. Dan word het een ruk marathon. En het mooie is klaarkomen duurt langer
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sensualist zei:
Zonder drugs op heb ik de neiging veel te snel klaar te komen. Met een MDMA pilletje op kan ik het juist helemaal niet. Ik vroeg me af of iemand wel eens geprobeerd heeft om een lage dosis te gebruiken zodat je niet de trip-effecten hebt maar wel minder snel klaarkomt. Ben benieuwd naar de ervaringen...
Klik om te vergroten...
Vraag 1
Heb je een (soort van) sexuele opvoeding genoten?
Vraag 2
Hoe oud ben je?
Vraag 3
Ken je het verschil tussen trippen en trippen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
@Roze Olifant is een linker hersenhelft persoon @Anunnaki!

Hou daar rekening mee!

Alleen feiten!

Grapje Roze Olifant :wink:
Klik om te vergroten...

Da’s toch niet helemaal waar zenne. Hoewel ik onderzoeker ben geweest maak ik beslissingen vaak op basis van intuïtie en ben ik als persoon veel meer een gevoelsmens dan een feitenmens. Ken je de 16-personalities-persoonlijkheidstest (Myers & Briggs)? Daar scoorde ik ook juist helemaal niet hoog op het ‘Logicus’-type, die behoort tot de ‘Analisten’. Ik blijf een psycholoog hè, anders was ik wel een harde wetenschap gaan studeren. :wink: Ik zit meer in de buurt van ‘Bemiddelaar’/‘Advocaat’ (van de groep ‘Diplomaten’), ik vergeet altijd welke van de twee.

Maar ik ontken niet dat wetenschap belangrijk is. Zeker in discussies over onderwerpen die gewoon feitelijk bewezen zijn, dan zijn meningen vrij zinloos.

In daily life is gevoel belangrijker, naar mijn mening.

Overigens is bovenstaande test bij mijn weten ook niet wetenschappelijk gefundeerd hoor, maar wel accuraat over het algemeen.

Grappig dat je mij als iemand ziet die heel erg van de logica en ratio is, want dat geldt dus alleen als het gaat om onderwerpen die daar ook daadwerkelijk over gaan. Als mens helemaal niet (en in mijn werk als docent nu, en als mod bijvoorbeeld denk ik ook niet…). Al snap ik dat het een geintje was hoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ik blijf een psycholoog hè
Klik om te vergroten...
9DDEA731-5A5D-4D05-A0DC-D07F5C315149.gif
Dit wist ik helemaal niet. 😅
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 47100
Dit wist ik helemaal niet. 😅
Klik om te vergroten...

Jij dacht dat ik Dr. in Modwetenschappen ben? 😂
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Nee, ik dacht dat jij bierbrouwer was. Van die delirium tremens bier weetjewel.
Klik om te vergroten...

I wish! 😍
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Jij dacht dat ik Dr. in Modwetenschappen ben? 😂
Klik om te vergroten...
Ik zie opties voor een naamsverandering!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Da’s toch niet helemaal waar zenne. Hoewel ik onderzoeker ben geweest maak ik beslissingen vaak op basis van intuïtie en ben ik als persoon veel meer een gevoelsmens dan een feitenmens. Ken je de 16-personalities-persoonlijkheidstest (Myers & Briggs)? Daar scoorde ik ook juist helemaal niet hoog op het ‘Logicus’-type, die behoort tot de ‘Analisten’. Ik blijf een psycholoog hè, anders was ik wel een harde wetenschap gaan studeren. :wink: Ik zit meer in de buurt van ‘Bemiddelaar’/‘Advocaat’ (van de groep ‘Diplomaten’), ik vergeet altijd welke van de twee.

Maar ik ontken niet dat wetenschap belangrijk is. Zeker in discussies over onderwerpen die gewoon feitelijk bewezen zijn, dan zijn meningen vrij zinloos.

In daily life is gevoel belangrijker, naar mijn mening.

Overigens is bovenstaande test bij mijn weten ook niet wetenschappelijk gefundeerd hoor, maar wel accuraat over het algemeen.

Grappig dat je mij als iemand ziet die heel erg van de logica en ratio is, want dat geldt dus alleen als het gaat om onderwerpen die daar ook daadwerkelijk over gaan. Als mens helemaal niet (en in mijn werk als docent nu, en als mod bijvoorbeeld denk ik ook niet…). Al snap ik dat het een geintje was hoor.
Klik om te vergroten...
Het was maar een geintje ja! (Told you i was flowery (melig) yesterday) Ik zie je andere kant ook zeker wel regelmatig hoor, maar vind het wel grappig hoe je vaak de feiten opeist. :sweatsmile: We hebben allemaal een neiging soms. De neiging bij mij is vaak naar zweefkees land te gaan.

En je hebt zelfs een derde hersen "helft", waar is die eigenlijk voor?

comparison-of-brains-from-mammals.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Het was maar een geintje ja! (Told you i was flowery (melig) yesterday) Ik zie je andere kant ook zeker wel regelmatig hoor, maar vind het wel grappig hoe je vaak de feiten opeist. :sweatsmile: We hebben allemaal een neiging soms. De neiging bij mij is vaak naar zweefkees land te gaan.

En je hebt zelfs een derde hersen "helft", waar is die eigenlijk voor?

Bekijk bijlage 47103
Klik om te vergroten...
Dr zit ook nog een soort walnoot onderaan bij je hersenstam. Als je het ooit eens niet meer ziet zitten moet je daarin prikken met een naald dan is het heel snel licht uit. Heel delicaat stukje brein.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Dr zit ook nog een soort walnoot onderaan bij je hersenstam. Als je het ooit eens niet meer ziet zitten moet je daarin prikken met een naald dan is het heel snel licht uit. Heel delicaat stukje brein.
Klik om te vergroten...
Dit is nou informatie waar we wat mee kunnen, thanks!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dr zit ook nog een soort walnoot onderaan bij je hersenstam. Als je het ooit eens niet meer ziet zitten moet je daarin prikken met een naald dan is het heel snel licht uit. Heel delicaat stukje brein.
Klik om te vergroten...
Is dat niet het reptielen brein? Dat een ieder van ons heeft en waar de hele media laatst over viel bij Baudet?

Een van de overblijfselen van toen ons organisme nog lang niet zo geëvolueerd was. En het gedeelte wat bedoeld is voor onze primal instincten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Het was maar een geintje ja! (Told you i was flowery (melig) yesterday) Ik zie je andere kant ook zeker wel regelmatig hoor, maar vind het wel grappig hoe je vaak de feiten opeist. :sweatsmile: We hebben allemaal een neiging soms. De neiging bij mij is vaak naar zweefkees land te gaan.

En je hebt zelfs een derde hersen "helft", waar is die eigenlijk voor?

Bekijk bijlage 47103
Klik om te vergroten...

Voor jou een vraag, voor mij een weet… 😌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Voor jou een vraag, voor mij een weet… 😌
Klik om te vergroten...
Ze zeggen dat olifanten een superieur geheugen hebben... Een voorzichtige gok is dat dat gedeelte uit de kluiten gewassen is tot 1/3 van jullie gehele brein.

Allemaal puur niet wetenschappelijk onderbouwd maar gebaseerd op een combinatie van speculatie en deze reclame:

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ze zeggen dat olifanten een superieur geheugen hebben... Een voorzichtige gok is dat dat gedeelte uit de kluiten gewassen is tot 1/3 van jullie gehele brein.

Allemaal puur niet wetenschappelijk onderbouwd maar gebaseerd op een combinatie van speculatie en deze reclame:

Klik om te vergroten...

Hahahaha! Dit is beter dan een wetenschappelijke onderbouwing. 😍 Zo intens gemeen ook (van dat jochie). 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het was maar een geintje ja! (Told you i was flowery (melig) yesterday) Ik zie je andere kant ook zeker wel regelmatig hoor, maar vind het wel grappig hoe je vaak de feiten opeist. :sweatsmile: We hebben allemaal een neiging soms. De neiging bij mij is vaak naar zweefkees land te gaan.

En je hebt zelfs een derde hersen "helft", waar is die eigenlijk voor?

Bekijk bijlage 47103
Klik om te vergroten...
De derde helft zit vol met feiten (of bier).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."