Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlaarkomen met MDMA

Klaarkomen met MDMA

116 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
buddha31 zei:
Met die 5/6maanden ertussen zou ik mijn 1e keer een 10 geven. En nu een 8 of zelfs 9
Klik om te vergroten...
En dat is dan over een tijdspan van? 😝
Ben wel benieuwd hoe dat is voor iemand die (gok ik) wel wat vaker gebruikt heeft dan mij want ik zit nog steeds op een dikke 10.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
buddha31 zei:
De laatste periode houden wij er ook 5 of 6 maanden tussen, ik merk een duidelijk verschil met om de 3 maanden. Logischerwijs daarin ook weer als de periodes ertussen nog korter zijn. Is eigenlijk per toeval zo ontstaan, maar door het positieve verschil blijf ik voortaan op 5/6 maanden pauze.
Klik om te vergroten...
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen, want ik maak het soms wel erg kort de laatste tijd. Tussen mijn laatste keer (gisteren) en de keer daarvoor zat minder dan 2 maanden...

Heeft er waarschijnlik ook mee te maken dat ik verder geen drugs meer doe en dat ik het mezelf dan maar goed praat, dat dit dan wel even mag. (ik weet het: niet goed) Langer wachten is natuurlijk altijd beter.

buddha31 zei:
Zeker. Ze zeggen vaak dat het nooit zo mooi word als je 1e keer. En dat klopt ook wel, maar komt denk ik ook omdat het effect totaal nieuw is.

Hoe dan ook lees ik hier ook vaak dat het gevoel helemaal nooit meer echt top word. Met als gevolg te hoog doseren of te vaak bijpakken. Dan sta je vooral heel erg strak dan dat het heel erg euforisch is.

Met die 5/6maanden ertussen zou ik mijn 1e keer een 10 geven. En nu een 8 of zelfs 9
Klik om te vergroten...
Dat lees ik dus ook vaak. Gevallen waarbij er overduidelijk sprake is van te hoog doseren.

Maar daarnaast: zelfs met soms een halfjaar of zelfs meer dan een jaar ertussen, merk ik dat MDMA minder bijzonder voor me is geworden. Ik kan dat van 6-APB eigenlijk (nog) niet zeggen. Maar het is niet dat ik daar nu al zoveel ervaring mee heb. Misschien een keer of 10 gedaan.

Maar ik prefereer het effect van 6-APB ver boven dat van MDMA nu: heerlijk sereen, stabiel, langdurig, zachte lang uitgestreken landing.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Heeft er waarschijnlik ook mee te maken dat ik verder geen drugs meer doe en dat ik het mezelf dan maar goed praat, dat dit dan wel even mag. Maar langer wachten is natuurlijk altijd beter.
Klik om te vergroten...
De 3 maanden regel geldt dan vooral voor serotonine slurpers dus als je dan toch de behoefte hebt om ff uit je dak te gaan zijn er ook wel andere leuke middeltjes (of je moet echt fan zijn van MDMA en soortgelijken)
Mindless zei:
Dat lees ik dus ook vaak. Gevallen waarbij er overduidelijk sprake is van te hoog doseren.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik ook schuldig aan, vandaar dat ik deze keer kies voor kristallen in plaats van pillen.
Gewoon een capsule klaarleggen en eventueel 1 om bij te nemen als het perse moet maar dan moet het ook afgelopen zijn.
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Heeft er waarschijnlik ook mee te maken dat ik verder geen drugs meer doe en dat ik het mezelf dan maar goed praat, dat dit dan wel even mag. (ik weet het: niet goed) Langer wachten is natuurlijk altijd beter.
Klik om te vergroten...
Deze begrijp ik niet echt, 6apb is toch drugs?
Anunnaki zei:
En dat is dan over een tijdspan van? 😝
Ben wel benieuwd hoe dat is voor iemand die (gok ik) wel wat vaker gebruikt heeft dan mij want ik zit nog steeds op een dikke 10.
Klik om te vergroten...
10 jaar. Met een tussenpauze van 3 jaar. Om het wat breder te trekken: toen ik het elke 2 maanden deed dacht ik dat het super was. Maar achteraf geef ik nu de 1e keer dus een 10. In de periode van 2/3 maanden als het goed ging een 7.

Het zit hem dus voor mij in het vergelijken. Ik dacht het prima te doen omdat overal staat dat je er 3 maanden tussen moet laten. Maar dat is meer gebaseerd op de risico's, dan dat het een advies is voor een optimale ervaring. Zoals jij het toepast en beleeft zou ik zeker doorzetten!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anunnaki zei:
De 3 maanden regel geldt dan vooral voor serotonine slurpers dus als je dan toch de behoefte hebt om ff uit je dak te gaan zijn er ook wel andere leuke middeltjes (of je moet echt fan zijn van MDMA en soortgelijken)
Klik om te vergroten...
Wiet en alcohol ben ik mee gestopt, trippen trekt me de laatste tijd even niet, dus is het alleen 6-APB wat ik om de paar maandjes doe. Ja en heb nog een paar keer 4F-MPH gedaan.

En die 3 maanden regel is dus een indicatie en wordt aangeraden. Het is niet gebaseerd op daadwerkelijke gegevens die zeggen dat je minimaal 3 maanden moet wachten. Al is het vanuit pure logica bekeken natuurlijk beter om meer dan minder tijd tussen "rolls" te laten.

Anunnaki zei:
Hier ben ik ook schuldig aan, vandaar dat ik deze keer kies voor kristallen in plaats van pillen.
Gewoon een capsule klaarleggen en eventueel 1 om bij te nemen als het perse moet maar dan moet het ook afgelopen zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, om precies te weten wat je neemt.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
buddha31 zei:
10 jaar. Met een tussenpauze van 3 jaar. Om het wat breder te trekken: toen ik het elke 2 maanden deed dacht ik dat het super was. Maar achteraf geef ik nu de 1e keer dus een 10. In de periode van 2/3 maanden als het goed ging een 7.

Het zit hem dus voor mij in het vergelijken. Ik dacht het prima te doen omdat overal staat dat je er 3 maanden tussen moet laten. Maar dat is meer gebaseerd op de risico's, dan dat het een advies is voor een optimale ervaring. Zoals jij het toepast en beleeft zou ik zeker doorzetten!
Klik om te vergroten...
Och 10 jaar ik zit pas net op 2/3 ofzo😜

Denk dat het met de tijd natuurlijk ook gewoon minder interessant word helemaal als je ook periodes van gebruik hebt gehad waar je het veel gebruikt hebt. Die 3 maanden regel is inderdaad vooral bedoelt voor mensen die echt aan misbruik doen ipv gebruik☹️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
buddha31 zei:
Deze begrijp ik niet echt, 6apb is toch drugs?
Klik om te vergroten...
Verder, als in: afgezien van 6-APB.

Geen wiet, alcohol. speed, ghb, etc. meer. Enkel om de paar maandjes een entactogeen. En toegegeven: een paar keer tussendoor nog eens 4F-MPH (een stimulant, een soort RC ritalin, maar dan ook recreatief).
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#8
buddha31 zei:
Dit probleem komt door de mdma, daar heeft een seksuoloog geen invloed op. Overigens is dit een bekend fenomeen en kan je het beter accepteren. Als je dat doet kan je wellicht ook meer genieten van het feit dat je lang door kan gaan.
Klik om te vergroten...
Het komt door de mdma dat hij niet snel klaarkomt en als hij geen drugs gebruikt komt hij snel klaar. Hij vind het een probleem dat hij snel klaarkomt als hij niks gebruikt. Nou daar kan een seksuoloog onderandere bij helpen. Daar kan een seksuoloog zeker weten wel bij helpen met goeie adviezen. Kamasutra bijvoorbeeld. Er zijn veel meer mannen met hetzelfde.

ik kom ook minder snel klaar met drugs op hoor. Is heel normaal.
Verschilt beetje als ik nuchter ben wnr ik snel klaar kom. Ene keer sneller dan de andere. Bij mij is het zo als ik tijdje geen seks heb gehad dan kom ik wel sneller klaar. Of als er lang voorspel is geweest.

zijn genoeg manieren om minder snel klaar te komen. En zo wat als je snel keer klaar komt. Dan zeg je gewoon : Ding ding ronde 2

Is geen schaamte in om naar een seksuoloog te gaan is heel normaal.

Het lijkt me erg belemmerd voor je als je zelfs je laatste redmiddel inziet om er mdma voor te gebruiken.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Er worden blijkbaar zelfs lunchlezingen over dit fenomeen gegeven. ^^

Had ik wel bij willen zijn though.

www.eur.nl

Wetenschap is ook maar een mening: Wie denkt dat eigenlijk?

Lunchlezing door Peter Achterberg: waar ligt de grens tussen gezond sceptisch-zijn en stellen dat wetenschap ook maar een mening is?
www.eur.nl www.eur.nl

Oeps, we zijn een beetje off-topic trouwens, het ging hier blijkbaar over over klaarkomen op MDMA. 🥴 Sorryyy.
Klik om te vergroten...
Geen zorgen er is hier al wel 50x off-topic gegaan, dit is een safe space voor regels breken.

"waar ligt de grens tussen gezond sceptisch-zijn en stellen dat wetenschap ook maar een mening is?"
Wist niet dat sceptisch zijn over wetenschappelijk bewezen feiten ook een ding was, klinkt alsof er geen verschil is tussen die 2 🤣
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Wiet en alcohol ben ik mee gestopt, trippen trekt me de laatste tijd even niet, dus is het alleen 6-APB wat ik om de paar maandjes doe. Ja en heb nog een paar keer 4F-MPH gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou in eerste instantie ook niet te streng zijn voor jezelf als je het al voor elkaar hebt gekregen om van de wiet en alcohol af te zijn, niet dat dat een excuus is. Daarentegen als je denkt dat je die 3 maanden makkelijk red of misschien zelfs langer is dat een poging waard lijkt me.
A
AndromedaLid
01-01-2024, 00:00
#11
buddha31 zei:
Klinkt heel interessant 6-APB, ik hoor meerdere mensen positief erover. Je schreef dat jij amper een kater hiervan krijgt. In welk referentiekader bedoel je dat? Dus als je het vergelijkt met jouw MDMA-katers?

Ik vond de XTCpiek altijd geweldig. Maar dat was meer toen ik jonger was. Dat kwam ook door de feesten. Daar is een mdmaPiek+ een muziekpiek (vaak de eindafsluiting) een formule van 1+1=100😅. Nu zoek ik iets stabielers omdat de setting ook thuis met mijn vrouw is
Klik om te vergroten...
Vannacht toevallig aan de 6-apb gezeten, ik ervaar vrijwel geen kater dus heerlijk spul, Lang en heel stabiel in tegenstelling tot MDMA die je lanceert als een raket maar ook net zo hard weer neerstort
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Verder, als in: afgezien van 6-APB.

Geen wiet, alcohol. speed, ghb, etc. meer. Enkel om de paar maandjes een entactogeen. En toegegeven: een paar keer tussendoor nog eens 4F-MPH (een stimulant, een soort RC ritalin, maar dan ook recreatief).
Klik om te vergroten...
Ik begrijp hem nu beter.
Om voor mijzelf te spreken. Ik hanteer voor mijzelf al jaren het drugs=drugs concept. Toegegeven, dat ene glas alcohol in het weekend niet meegeteld. Maar zelfs als dat eens meer word. Begint de teller bij mij te lopen.

Vroeger maakte ik onderscheid tussen soft en harddrugs, tot ik steeds meer in de categorie soft indeelde. Of beter gezegd: wat ik niet echt vond meetellen. Dexamfetamine bijvoorbeeld. Ik praatte dat voor mijzelf recht want; anderen gebruiken het dagelijks, dus het is medicatie geen drugs😅.

Nu houden we alles bij. Heeft veel geholpen bij inzicht verkrijgen. Kan nu veel beter antwoorden hoeveel en hoevaak ik gebruik.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
'wetenschap ook maar een mening is'
Klik om te vergroten...
Zeggen mensen dat echt? 😂
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
buddha31 zei:
Dexamfetamine bijvoorbeeld. Ik praatte dat voor mijzelf recht want; anderen gebruiken het dagelijks, dus het is medicatie geen drugs😅.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit nou weer een vervelende steek hoor.

Low blow 🤣
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Anunnaki zei:
Ik zou in eerste instantie ook niet te streng zijn voor jezelf als je het al voor elkaar hebt gekregen om van de wiet en alcohol af te zijn, niet dat dat een excuus is. Daarentegen als je denkt dat je die 3 maanden makkelijk red of misschien zelfs langer is dat een poging waard lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ik heb verder geen advies voor Mindless. Maar jouw posting over niet te streng zijn omdat iemand altijd meer gebruikte, zie ik eerder als een valkuil.

Je gebruikt dan een (toxic) referentiekader. En een nuchter referentiekader lijkt mij veel betrouwbaarder.
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Anunnaki zei:
Ik vind dit nou weer een vervelende steek hoor.

Low blow 🤣
Klik om te vergroten...
😅 nee serieus? Schreef iemand dat hier dan😬 zo bedoelde ik hem niet🤣
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#17
buddha31 zei:
Maar jouw posting over niet te streng zijn omdat iemand altijd meer gebruikte, zie ik eerder als een valkuil.

Je gebruikt dan een (toxic) referentiekader. En een nuchter referentiekader lijkt mij veel betrouwbaarder.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk echt, ik dacht er mee weg te kunnen komen door er achter te zetten dat dat geen excuus is 😜

Gebruikers kwaaltjes denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."