Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik mezelf even zonder tolerantie zie:
- Functioneel: alprazolam;
- Slapen: etizolam.

Als ik mezelf met tolerantie zie:
- Functioneel: etizolam;
- Slapen: clonazolam/flualprazolam.

Maar dit alles is ook sterk dosisafhankelijk!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Het is dan ook niet gemaakt voor fun.
Benzo's helpen effectief mensen met slaapproblemen, zolang men het met verstand gebruikt.

Ik kan niemand benzo's aanraden zou dan beter ook anders geformuleerd worden .

Ik kan niemand benzo (misbruik,verslaving) aanraden.


My2cents.
Klik om te vergroten...
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
BBKING zei:
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
Klik om te vergroten...

Sommige drugs zijn net WEL gemaakt om fun mee te hebben. (mdma)
Zolang je maar uw verstand gebruikt.

Maar een benzo is specifiek NIET gemaakt om fun mee te hebben. Het dient als een (nood)oplossing.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
BenzoLiefhebber zei:
Recreatief vind ik Valium (Diazepam 20mg) erg fijn. Voor mij geeft het vooral alleen een "body high"
Ik word er rustig en ontspannen van, is niet al te zwaar en ik kan daarmee nog gewoon mijn dingen doen.
Het haalt de scherpe randjes weg bij mij waar ik zelf last van heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb 2 favorieten. Eerste is Valium 20mg, zoals hier beschreven. De tweede is : Clonazepam 0.5 ( Ik weet het, een zware ) Maar dat brengt zoveel angsten weg en lastige taken, waar ik veel minder bij twijfel. Ook simpele dingen, zoals naar buiten gaan, gaat vloeiend.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heeft iemand advies voor benzo om te gebruiken, mocht een psychedelische trip iets te heftig worden? Dus voornamelijk angstremmend.

Binnenkort heb ik een weekendje trippen gepland. 3 man gaan die dag voor het eerst psychedelica nemen (4-ho-met) en ik wil graag een benzo achter de hand hebben, mocht iemand toch niet zo'n leuke tijd hebben/te hard gaan/angstig worden. Dus meer voor in geval van nood. Iemand ideeën?

Eerder heb ik wel eens etizolam geslikt na een avondje doorhalen, daar viel ik prima van in slaap. Is etiz ook angstremmend?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
KaapStad zei:
Eerder heb ik wel eens etizolam geslikt na een avondje doorhalen, daar viel ik prima van in slaap. Is etiz ook angstremmend?
Klik om te vergroten...
Jup, etizolam werkt daar prima als tripkiller. Al is het lastig om zo te doseren dat je iets minder hard tript. In mijn ervaring is de trip dan na een half uur gewoon over. Ligt waarschijnlijk ook aan de dosering en evt tolerantie voor benzo’s
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ongeveer 15 jaar geleden kreeg ik de eerste voorschrift voor benzodiazepinen van mijn huisarts: Temesta 1mg (lorazepam). Nooit als recreatief gebruiken, voor de problemen dat ik toen had - paniek/angstaanvallen - vind ik een schitterend middel!
Vorige jaar een auto-ongeval gehad en als resultaat last van zware nekpijn door whiplash. Kreeg van de dokter Diazepam 5mg. Ook nooit als recreatief gebruiken en ja, een andere “wonder middel” voor mij, ik kon eindelijk goed slapen, relaxend en zonder last aan mijn nek.
Ook vorige jaar hoorde ik van vrienden over een apotheek in Brussels die ALLE soort medicamentem ZONDER voorschrift kocht 😳 “Dat kán niet” dacht ik toen. Dat kan wél! Ik ging naar daar en kocht voor mij zonder voorschrift Valium, Temesta, Zolpidem en Xanax, één doosje van elke 😁 Inmiddels is de apotheek dicht gegaan, nu is het terug open maar verkopen ze geen medicamenten zonder voorschrift niet meer.
Dus na een zware hallucinatie na de innemen van zolpidem - verschrikkelijk! - besloot ik die pilletje nooit meer in mijn leven te pakken. Ik heb thuis nog een nieuwe doosje. Valium is bijna op, dat helpt me super goed als ik te veel stims pak en kan niet in slaap vallen. Temesta is mijn lieveling maar pak ik alleen als dat echt nodig is en niet gerelateerd met verbruik van drugs. Xanax 1mg vind ik TE sterk voor mij, als ik moet dat hebben doe ik alleen als vervanger van Valium, het doosje ligt hier nog voor te openen.
Dus voor mij zijn benzo’s GEWELDIGE middelen en ik wil door te misbruiken zijn functionaliteit (?) NIET te verpesten. Veel respect voor hen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Temesta heeft bij mij lang geleden, geleid tot een zware verslaving aan dit spul, later werd het een combi benzoverslaving...pas er heel goed mee op!
Ik kreeg het voorgeschreven door een internist, in 2 mg tabletjes, 3 x p.d. en 6 mg 'nachts.
Deze pipo vertelde mij niets over afhankelijkheid risico's...
2 weken dagelijks gebruik is daarvoor al meer, dan voldoende.
Wat een ellende heb ik met doe zooi gehad...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als slaap medicijn vind ik persoonlijk zolpidem de fijnste. Je hoort wel eens verhalen dat dit het middel is die de ergste slaapwandel sessies enzo veroorzaakt maar als je het afentoe gebruikt en na het innemen direct in bed gaat liggen werkt dit middel echt top! Vind het wel 1 van de zwaarste slaapmiddelen die er zijn en eigelijk bedoeld voor enorme slapeloosheid. Je bent na je slaap ook minder suf als bij benzo's en kwa benzo middel vind ik clonazolam gewoon de fijnste. Je word er heerlijk kalm van. Misschien dat ik nu zonder benzo tolerantie wel een andere mening heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
joetsie zei:
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Heeeeel erg goed middel!
Zolpidem is ook een heeeeel goed middel...!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Heeeeel erg goed middel!
Zolpidem is ook een heeeeel goed middel...!
Klik om te vergroten...
Oke bedankt voor je reactie.En de bijwerkingen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
joetsie zei:
Oke bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het zelf al jaaaren.
Tot volle tevredenheid.
Er zijn enkele bijwerkingen, maar daar is mee te leven.
Niet slapen is dat niet...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
Oke bedankt voor je reactie.En de bijwerkingen?
Klik om te vergroten...
Als je 25mg of 50mg quatiapine neemt voor slapen heb je niet echt bijwerkingen, werkt sederend zodat je in slaap kunt vallen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bromazolam en flubromazepam zijn mijn favorieten. Midazolam vind ik ook wel fijn, al zit daar weinig recreatieve waarde aan. Flubromazepam is nauwelijks te verkrijgen zover ik weet. Flubromazolam heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnt ook oké te zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
MrJunkieXL zei:
Als slaap medicijn vind ik persoonlijk zolpidem de fijnste. Je hoort wel eens verhalen dat dit het middel is die de ergste slaapwandel sessies enzo veroorzaakt maar als je het afentoe gebruikt en na het innemen direct in bed gaat liggen werkt dit middel echt top! Vind het wel 1 van de zwaarste slaapmiddelen die er zijn en eigelijk bedoeld voor enorme slapeloosheid. Je bent na je slaap ook minder suf als bij benzo's en kwa benzo middel vind ik clonazolam gewoon de fijnste. Je word er heerlijk kalm van. Misschien dat ik nu zonder benzo tolerantie wel een andere mening heb.
Klik om te vergroten...
Kan je vertellen dat Zolpidem in het niets valt tov Lormetazepam.

* Gebruik beide al jaren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diazepam of etizolam. Beiden doen goed hun werking na zwaar uppergebruik. Diazepam heeft wel een lange halfwaardetijd wat ik dan minder leuk vind en etizolam prefereer.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
MrJunkieXL zei:
Als je 25mg of 50mg quatiapine neemt voor slapen heb je niet echt bijwerkingen, werkt sederend zodat je in slaap kunt vallen.
Klik om te vergroten...
Ja hij wil mij van de lorazepam af hebben,en mag nog 2.Hij zei voor mijn probleem zou quatiapine beter helpen.Morgen pas halen bij de apotheek,en ik krijg de laagste dossering
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
Klik om te vergroten...
Ik slaap heerlijk op 25mg hoor. Als ik hoger doseer dan 25mg krijg ik erge drugscravings.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."