Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste benzo voor trips stopzetten

Beste benzo voor trips stopzetten

57 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oxazepam zou inderdaad een goeie optie kunnen zijn, lorezepam 2.5 mg maakt je ook wel rustig. Voor de rest gewoon positief denken onder een bad trip moment
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nu even toegang tot heel veel soorten psychedelica. Dat wil zeggen, ik ga een heleboel nieuwe dingen proberen, etc. Ik ben benieuwd, welke benzo's kan ik het beste gebruiken om gewoon de trip af te kappen als ik bad ga? Het gebeurt niet vaak, maar ik heb echt 0,0% trek in een lange, vervelende rottrip waarin ik paranoide zit te denken dat ik een psycho ben.

Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een vriend van me had oxazepam. Dat hielp super bij hem zei hij. De trip was veel minder geworden en hij kon zelfs slapen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Als ik het mij goed herinner, gaat hij al naar een shrink.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou zonder achtergrond nooit iemand aanraden naar een psychiater/psycholoog te gaan, serieus echt niet, maar dat heeft dan weer te maken met andere dingen, hoe dan ook.. ik ben zelf nog altijd een voorstander van een slechte trip uitzitten, maar ik denk dat het snel maar kortwerkende benzo als oxazepam goed zou moeten werken, oxazepam is ook vrrij angstremmend, ze wilden het mij voorschrijven (toen ik nog fobieen had) maar ik weigerde.. want ik hoefde en hoef geen benzo´s, maar goed eentje die veel tegen angst wordt gebruikt lijkt mij een goede keus om een bad trip te eindigen dus vandaar deze inbreng.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...

Ik moet een reality check en ik ben psycho omdat ik een bad trip niet uit wil zitten.. Ahum.. wtf.
Welke waanideeën? Dat ik bad trips kut vind? :tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pussy.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb er al allerlei geprobeerd, maar van lorazepam, oxazepam, temazepam, diazepam, nitrazepam en clorazepaat vind ik oxazepam verreweg de beste keus !
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn mening: gebruik die dingen alleen als het écht niet goed gaat en je suïcidale acties gaat vertonen. Maar, daar heb je je tripbuddies voor of je sitter, toch?

Je tript als ik het goed heb dus puur voor de fun, als je iets tegenkomt waar je slechte vibes van krijgt wil je dat onderdrukken? In mijn ogen hoor je dan niet eens psychedelica te gebruiken. Slechte dingen horen nou eenmaal bij het bestaan, geen licht zonder schaduw, etcetera.

Als je bad gaat heeft dat meestal een reden, het is voor je persoonlijke ontwikkeling beter door de zure appel heen te bijten.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De kans dat je slecht gaat hoort gewoon bij psychedelica. Als je dat niet wilt, neem ze dan niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aloysius zei:
Mijn mening: gebruik die dingen alleen als het écht niet goed gaat en je suïcidale acties gaat vertonen. Maar, daar heb je je tripbuddies voor of je sitter, toch?

Je tript als ik het goed heb dus puur voor de fun, als je iets tegenkomt waar je slechte vibes van krijgt wil je dat onderdrukken? In mijn ogen hoor je dan niet eens psychedelica te gebruiken. Slechte dingen horen nou eenmaal bij het bestaan, geen licht zonder schaduw, etcetera.

Als je bad gaat heeft dat meestal een reden, het is voor je persoonlijke ontwikkeling beter door de zure appel heen te bijten.
Klik om te vergroten...

...je snapt het niet. Die bad vibes wil ik graag uitzitten. De confrontaties en hardships ook. Maar als ik een ononderdrukbare drang heb om uit het raam te springen, mezelf in de fik te steken of de hele boel kort en klein begin te meppen, is het wel fijn als je sitter een pil in je bek kan stouwen.

Oh en, het gaat me niet alleen om de pillen, maar om het veiligheidsgevoel dat ik het altijd kan stopzetten als het te veel wordt. Door dat gevoel van veiligheid zal ik waarchijnlijk minder snel fout gaan, wat alleen maar goed is.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
AG zei:
...maar om het veiligheidsgevoel dat ik het altijd kan stopzetten als het te veel wordt. Door dat gevoel van veiligheid zal ik waarchijnlijk minder snel fout gaan, wat alleen maar goed is.
Klik om te vergroten...

Het is maar net waar jij in kán geloven. It's all in your mind :)

Sla een paar Oxazepammetjes 50mg. en Diazepammetjes 10mg. in, zou ik zeggen. Dan heb je iets bij de hand waar je niet aan hoeft te twijfelen qua werking.
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hee ik ben het dus wel eens he met AT.

Of je nou psychopaat, homeopaat of verkozen bent tot beste Nederlander. Iedereen kan fout gaan. En Zoals veel mensen bij dronkenschap een snuif coke nemen om er weer lekker bij te zijn zo zie ik een benzo tijdens een trip ook.

Beetje makkelijk om dan te zeggen dat als je dat risico niet accepteert je er niet aan moet beginnen. 9 tegen 10 kans dat je die benzo niet eens zal nemen, maar alleen het idee dat je iets achter de hand hebt neemt al veel angst weg om fout te gaan.

Gewoon preventie oxazepam bij de hand houden zeg ik :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sommige mensen lopen alleen een verhoogd risico!

Verder is het natuurlijk best begrijpelijk om jezelf een veilig gevoel te geven
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdens een trip is een veilig gevoel geven een belangrijke item inderdaad. Als jij je prettig voelt met een benzo op zak dan is dat toch alleen maar goed. Mocht er in geval van nood de trip de foute kant op gaan, en kun je dat zelf niet meer corrigeren .... dan is een benzo denk ik geen overbodige luxe.

Oxazepam 50 mg is dan wel heel zwaar, en haalt je er gegarendeerd uit.
Maara ls je aan 10 mg kan komen dan zet dat ook wel de rem op je nare ervaringen die je tegen aan het komen bent.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
wat hierboven gezegd word lijkt me redelijk waar, kan het ook wel plaatsen bij mezelf,

voor veel mensen is het op zak hebben van een benzo voor áls het fout gaat al een hele geruststelling opzich, ook al neem je hem niet. Ik heb er altijd bij me tijdens een trip. Overdag tegenwoordig niet meer, maar toen ik dat nog had was het eigenlijk het zelfde principe;

ik wist dat er een paniek / angst aanval op de loer lag, en dat ik die kon onderdrukken met benzo's. een soort van bad trip als je nuchter bent. alleen al het feit dat ik ze bij me had voorkwam soms een aanval. heb ze natuurlijk ook vaker wél gehad maar dat is minder erg als je direct een pilletje ertegen kan pakken...
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Is oxazpam niet veel te traag-werkend om te gebruiken om je uit een bad-trip te halen? Ik bedoel bij normaal gebruik ( heb hier ervaring mee ) is het effect pas voelbaar na ongeveer 1 1/2 tot 2 uur, diazepam veel sneller.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
ligt niet aan de pil hoe snel die werkt, maar aan je maaginhoud... als diazepam bij jou sneller werkte had je gewoon minder maaginhoud
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
^50 mg ? dan beland je direct van je trip in een totaal zorgeloze ongeinteresseerde toestand lijkt me... ik had het over 10mg, maar hey, als je aan 50mg kan komen, altijd doen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."