Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste benzo voor trips stopzetten

Beste benzo voor trips stopzetten

57 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spor, wat zou jij nou adviseren aan dosis Oxazepam indien iemand een badtrip heeft die normaal geen benzo's eet? 50mg?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oxazepam zou inderdaad een goeie optie kunnen zijn, lorezepam 2.5 mg maakt je ook wel rustig. Voor de rest gewoon positief denken onder een bad trip moment
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
^50 mg ? dan beland je direct van je trip in een totaal zorgeloze ongeinteresseerde toestand lijkt me... ik had het over 10mg, maar hey, als je aan 50mg kan komen, altijd doen :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nu even toegang tot heel veel soorten psychedelica. Dat wil zeggen, ik ga een heleboel nieuwe dingen proberen, etc. Ik ben benieuwd, welke benzo's kan ik het beste gebruiken om gewoon de trip af te kappen als ik bad ga? Het gebeurt niet vaak, maar ik heb echt 0,0% trek in een lange, vervelende rottrip waarin ik paranoide zit te denken dat ik een psycho ben.

Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een vriend van me had oxazepam. Dat hielp super bij hem zei hij. De trip was veel minder geworden en hij kon zelfs slapen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Als ik het mij goed herinner, gaat hij al naar een shrink.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou zonder achtergrond nooit iemand aanraden naar een psychiater/psycholoog te gaan, serieus echt niet, maar dat heeft dan weer te maken met andere dingen, hoe dan ook.. ik ben zelf nog altijd een voorstander van een slechte trip uitzitten, maar ik denk dat het snel maar kortwerkende benzo als oxazepam goed zou moeten werken, oxazepam is ook vrrij angstremmend, ze wilden het mij voorschrijven (toen ik nog fobieen had) maar ik weigerde.. want ik hoefde en hoef geen benzo´s, maar goed eentje die veel tegen angst wordt gebruikt lijkt mij een goede keus om een bad trip te eindigen dus vandaar deze inbreng.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
speeseend zei:
AG zei:
...Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik zou eens een goede reality-check doen. Ben je misschien een beetje psycho? Zo ja, ga eens naar een zielenknijper. Zo nee, ga ook dan naar een zielenknijper, zodat deze jouw van je waanideeën af kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...

Ik moet een reality check en ik ben psycho omdat ik een bad trip niet uit wil zitten.. Ahum.. wtf.
Welke waanideeën? Dat ik bad trips kut vind? :tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pussy.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb er al allerlei geprobeerd, maar van lorazepam, oxazepam, temazepam, diazepam, nitrazepam en clorazepaat vind ik oxazepam verreweg de beste keus !
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn mening: gebruik die dingen alleen als het écht niet goed gaat en je suïcidale acties gaat vertonen. Maar, daar heb je je tripbuddies voor of je sitter, toch?

Je tript als ik het goed heb dus puur voor de fun, als je iets tegenkomt waar je slechte vibes van krijgt wil je dat onderdrukken? In mijn ogen hoor je dan niet eens psychedelica te gebruiken. Slechte dingen horen nou eenmaal bij het bestaan, geen licht zonder schaduw, etcetera.

Als je bad gaat heeft dat meestal een reden, het is voor je persoonlijke ontwikkeling beter door de zure appel heen te bijten.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De kans dat je slecht gaat hoort gewoon bij psychedelica. Als je dat niet wilt, neem ze dan niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aloysius zei:
Mijn mening: gebruik die dingen alleen als het écht niet goed gaat en je suïcidale acties gaat vertonen. Maar, daar heb je je tripbuddies voor of je sitter, toch?

Je tript als ik het goed heb dus puur voor de fun, als je iets tegenkomt waar je slechte vibes van krijgt wil je dat onderdrukken? In mijn ogen hoor je dan niet eens psychedelica te gebruiken. Slechte dingen horen nou eenmaal bij het bestaan, geen licht zonder schaduw, etcetera.

Als je bad gaat heeft dat meestal een reden, het is voor je persoonlijke ontwikkeling beter door de zure appel heen te bijten.
Klik om te vergroten...

...je snapt het niet. Die bad vibes wil ik graag uitzitten. De confrontaties en hardships ook. Maar als ik een ononderdrukbare drang heb om uit het raam te springen, mezelf in de fik te steken of de hele boel kort en klein begin te meppen, is het wel fijn als je sitter een pil in je bek kan stouwen.

Oh en, het gaat me niet alleen om de pillen, maar om het veiligheidsgevoel dat ik het altijd kan stopzetten als het te veel wordt. Door dat gevoel van veiligheid zal ik waarchijnlijk minder snel fout gaan, wat alleen maar goed is.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
AG zei:
...maar om het veiligheidsgevoel dat ik het altijd kan stopzetten als het te veel wordt. Door dat gevoel van veiligheid zal ik waarchijnlijk minder snel fout gaan, wat alleen maar goed is.
Klik om te vergroten...

Het is maar net waar jij in kán geloven. It's all in your mind :)

Sla een paar Oxazepammetjes 50mg. en Diazepammetjes 10mg. in, zou ik zeggen. Dan heb je iets bij de hand waar je niet aan hoeft te twijfelen qua werking.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#16
hodgepodge zei:
funkmaus zei:
Welke gewenning, dit was al het geval vanaf de 1e dag dat ze dit spul kreeg. Nog nooit een benzo geslikt daarvoor. Ze heeft nog maar 1 maal 40mg genomen.

Ik kan toch wel normaal antwoord krijgen?
Klik om te vergroten...
Je vraag is dus waarom dat een trip eerder werkt bij iemand die oxazepam gebruikt?
Ik denk dat oxazpam de trip helemaal niet stopzet. Oxazepam maakt je rustig en dat kan je trip misschien omdraaien als je een badtrip hebt (unieke trip :tearsofjoy: ). Dat dacht ik in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Yea dat besef ik, maar mensen hier zeggen dat het bij hun binnen een kwartier in slaat terwijl bij mijn vriendin dit meerdere uren duurt, vraag me dus af hoe dat kan :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
@muis

off-topic:

Farmacologische eigenschappen:

Farmacodynamische eigenschappen.
Oxazepam is een psychotrope stof van de klasse van de 1,4 benzodiazepines met anxiolytische, sedatieve en hypnotische eigenschappen. In hoge dosis heeft oxazepam een myorelaxerend en anticonvulsief effect.
Oxazepam bindt zich aan de specifieke GABA-erge receptoren van het centrale zenuwstelsel en versterkt het remmend effect van de GABA-erge transmissie.
Farmacokinetische gegevens.
Na orale toediening wordt oxazepam bijna volledig (80 - 90 %) geresorbeerd t.h.v. het maagdarmkanaal. Na 20 minuten zijn de plasmaspiegels meetbaar.
Er is geen uitgesproken eerste-passage-effect.
De maximale spiegels worden meestal na 1 à 3 uur bereikt.

Na inname van een orale dosis van 10 mg zijn de serumconcentraties 150 à 200 ng/ml. De plasmaspiegels zijn evenredig met de toegediende dosis. De gemiddelde eliminatie-halfwaardetijd is individueel verschillend en bedraagt 5 à 15 uur. De gemiddelde totale clearance is ongeveer 0,8 à 2,0 ml/min./kg.
De plasma-eiwitbinding van oxazepam bedraagt ongeveer 95 à 98 %.
Het distributievolume bedraagt ongeveer 0,6 à 2 l/kg lichaamsgewicht en is 5,8 (± 2,3) l/kg en 3,4 (± 0,3) l/kg bij respectievelijk patiënten met nierinsufficiëntie en bij hemodialysepatiënten.
De leverextractie uit plasma is lager dan 10 %.
In de lever wordt oxazepam snel omgezet in zijn belangrijkste inactieve metaboliet (oxazepam-O-glucuronide).
De uitscheiding gebeurt hoofdzakelijk langs de urine en is hoger dan 80 %.
Binnen 72 uur wordt ongeveer 80 % van de stof teruggevonden in de urine en minder dan 1 % in ongewijzigde vorm.
Men vindt minder dan 10 % terug in de faeces.
De absorptie, het metabolisme en de excretie van oxazepam worden niet significant beïnvloed door leverstoornissen (hepatitis, cirrose).
Bij nierstoornissen blijven de metabole clearance van oxazepam en de plasmaspiegels van de niet aan eiwit gebonden fractie ongewijzigd.
Klik om te vergroten...

Het verschilt per persoon. Bij de één werkt het al na een klein uur, bij de ander pas na drie uren. Het valt allemaal binnen de norm.

De reden waarom het nu juist bij jouw kennis zo werkt, kan ik niet met waarheid beantwoorden. Het zal waarschijnlijk een combinatie van meerdere redenen (die in dit topic genoemd zijn) zijn.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ahh oke, dankje, dan heeft zij gewoon pech met trage werking dan denk ik :)
R
ReteketetketapretLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb zelf afgelopen week een veelste duistere paddo trip gehad en mijn vriendin was me aan het tripsitten maar ze wist niet wat ze kon doen, ik krijg zelf gelukkig 20mg temazepam voorgeschreven voor slaapproblemen, ik heb toen dus die 20mg temazepam gepakt en oprecht binnen een uurtje was de trip gestopt en natuurlijk ook fijn dat het kalmerend werk want ik kon gewoon rustig in bed liggen en me beseffen dat ik niet dood ging 😂
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik in een slechte psychedelische trip zou raken, zou ik bij voorkeur een snelwerkende, anxiolytische werking gebruiken.

Voor mij zou 1 mg alprazolam daarmee de voorkeur hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."