Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste benzo voor trips stopzetten

Beste benzo voor trips stopzetten

57 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
@muis

off-topic:

Farmacologische eigenschappen:

Farmacodynamische eigenschappen.
Oxazepam is een psychotrope stof van de klasse van de 1,4 benzodiazepines met anxiolytische, sedatieve en hypnotische eigenschappen. In hoge dosis heeft oxazepam een myorelaxerend en anticonvulsief effect.
Oxazepam bindt zich aan de specifieke GABA-erge receptoren van het centrale zenuwstelsel en versterkt het remmend effect van de GABA-erge transmissie.
Farmacokinetische gegevens.
Na orale toediening wordt oxazepam bijna volledig (80 - 90 %) geresorbeerd t.h.v. het maagdarmkanaal. Na 20 minuten zijn de plasmaspiegels meetbaar.
Er is geen uitgesproken eerste-passage-effect.
De maximale spiegels worden meestal na 1 à 3 uur bereikt.

Na inname van een orale dosis van 10 mg zijn de serumconcentraties 150 à 200 ng/ml. De plasmaspiegels zijn evenredig met de toegediende dosis. De gemiddelde eliminatie-halfwaardetijd is individueel verschillend en bedraagt 5 à 15 uur. De gemiddelde totale clearance is ongeveer 0,8 à 2,0 ml/min./kg.
De plasma-eiwitbinding van oxazepam bedraagt ongeveer 95 à 98 %.
Het distributievolume bedraagt ongeveer 0,6 à 2 l/kg lichaamsgewicht en is 5,8 (± 2,3) l/kg en 3,4 (± 0,3) l/kg bij respectievelijk patiënten met nierinsufficiëntie en bij hemodialysepatiënten.
De leverextractie uit plasma is lager dan 10 %.
In de lever wordt oxazepam snel omgezet in zijn belangrijkste inactieve metaboliet (oxazepam-O-glucuronide).
De uitscheiding gebeurt hoofdzakelijk langs de urine en is hoger dan 80 %.
Binnen 72 uur wordt ongeveer 80 % van de stof teruggevonden in de urine en minder dan 1 % in ongewijzigde vorm.
Men vindt minder dan 10 % terug in de faeces.
De absorptie, het metabolisme en de excretie van oxazepam worden niet significant beïnvloed door leverstoornissen (hepatitis, cirrose).
Bij nierstoornissen blijven de metabole clearance van oxazepam en de plasmaspiegels van de niet aan eiwit gebonden fractie ongewijzigd.
Klik om te vergroten...

Het verschilt per persoon. Bij de één werkt het al na een klein uur, bij de ander pas na drie uren. Het valt allemaal binnen de norm.

De reden waarom het nu juist bij jouw kennis zo werkt, kan ik niet met waarheid beantwoorden. Het zal waarschijnlijk een combinatie van meerdere redenen (die in dit topic genoemd zijn) zijn.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ahh oke, dankje, dan heeft zij gewoon pech met trage werking dan denk ik :)
R
ReteketetketapretLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf afgelopen week een veelste duistere paddo trip gehad en mijn vriendin was me aan het tripsitten maar ze wist niet wat ze kon doen, ik krijg zelf gelukkig 20mg temazepam voorgeschreven voor slaapproblemen, ik heb toen dus die 20mg temazepam gepakt en oprecht binnen een uurtje was de trip gestopt en natuurlijk ook fijn dat het kalmerend werk want ik kon gewoon rustig in bed liggen en me beseffen dat ik niet dood ging 😂
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik in een slechte psychedelische trip zou raken, zou ik bij voorkeur een snelwerkende, anxiolytische werking gebruiken.

Voor mij zou 1 mg alprazolam daarmee de voorkeur hebben.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn zoveel goede...maar dit is mijn persoonlijke ervaring...

Lormetazepam :
Je bent direct rustig en kunt zelfs slapen.

Diazepam :
Neemt alle onrust weg
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
diazepam, etizolam, bromazolam... dit is naar eigen ervaring gebaseerd.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Grote voorstander van Lorazepam ✌️
Klik om te vergroten...
lorazepam is nostalgisch voor me en tevens een top benzo een van de eerste benzo's die ik nam waarna veeele volgden.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Pussy.
Klik om te vergroten...
Wat een waardeloze reactie.

Eens met TO..beter om iets achter de hand te hebben.. dat wil toch niet zeggen dat TO bij de 1e minder positieve gedachte zichzelf lamlegt met benzo's

Ik vind het een zeer verstandige keuze in huis te hebben. Net zoals. Dingen die bij mdma of xtc kunnen helpen. Elke drugs heeft ook risico's

Er zijn mensen die veel slechter gaan dan goed voor je is.
Mensen die dit ervaren , of zelfs mentaal afglijden kunnen dit ook niet altijd voorspellen.

Jammer dat er bij sommige.een sfeer heerst dat dat je een pussy bent als je niet een bad trip uitzit.

Ik dacht dat (Mentale) veiligheid en risicobeperking juist iets was wat bij DF hoog in het vaandel stond.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Wat een waardeloze reactie.
Klik om te vergroten...
Die was al van 2008 en jij kent EI (expetional insight) niet. Dat is een aparte met erg directe opmerkingen. Daar stond ie bekend om. Kon het wel waarderen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Die was al van 2008 en jij kent EI (expetional insight) niet. Dat is een aparte met erg directe opmerkingen. Daar stond ie bekend om. Kon het wel waarderen.
Klik om te vergroten...
Oh jeetje..inderdaad een zeer oud topic..stom dat ik dat niet even checkte.

En ja..hoe iemand als persoon is ..veranderd mijn kijk erop niet. Bij jou wel en dat is ook prima.
R
ReteketetketapretLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Wat een waardeloze reactie.

Eens met TO..beter om iets achter de hand te hebben.. dat wil toch niet zeggen dat TO bij de 1e minder positieve gedachte zichzelf lamlegt met benzo's

Ik vind het een zeer verstandige keuze in huis te hebben. Net zoals. Dingen die bij mdma of xtc kunnen helpen. Elke drugs heeft ook risico's

Er zijn mensen die veel slechter gaan dan goed voor je is.
Mensen die dit ervaren , of zelfs mentaal afglijden kunnen dit ook niet altijd voorspellen.

Jammer dat er bij sommige.een sfeer heerst dat dat je een pussy bent als je niet een bad trip uitzit.

Ik dacht dat (Mentale) veiligheid en risicobeperking juist iets was wat bij DF hoog in het vaandel stond.
Klik om te vergroten...
Ja precies, en het was ook niet gelijk bij de eerste slechte gedachte maar het was al een tijdje bezig, we waren eerst buiten gaan lopen en daar voelde ik me super fijn om in het bos te lopen, maar het ging uit eindelijk regenen en daarvoor waren we dus na binnen gegaan maar eenmaal binnen begon ik echt duister te trippen en ik had niks meer o der controle kwa gedachtes en me vriendin kon ook niet veel doen, ze probeerde me te knuffelen en me te zeggen dat alles gewoon goed ging en dat ik me nergens voor zorgen om moest maken, maar uit eindelijk dacht ik dat alles tegen me was en dat ik niks kon vertrouwen dustoen bedachten we maar om me 20mg temazepam te geven en gelukkig werkt het
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Reteketetketapret zei:
Ja precies, en het was ook niet gelijk bij de eerste slechte gedachte maar het was al een tijdje bezig, we waren eerst buiten gaan lopen en daar voelde ik me super fijn om in het bos te lopen, maar het ging uit eindelijk regenen en daarvoor waren we dus na binnen gegaan maar eenmaal binnen begon ik echt duister te trippen en ik had niks meer o der controle kwa gedachtes en me vriendin kon ook niet veel doen, ze probeerde me te knuffelen en me te zeggen dat alles gewoon goed ging en dat ik me nergens voor zorgen om moest maken, maar uit eindelijk dacht ik dat alles tegen me was en dat ik niks kon vertrouwen dustoen bedachten we maar om me 20mg temazepam te geven en gelukkig werkt het
Klik om te vergroten...
En daar is toch niets mis mee.
Er zijn mensen die de bad trip wel kunnen uitzitten of vind dat het inzichten geeft, hoe rot het ook voelt.

Maar elk mens is anders.
Kennis en ervaring.met trippen en inzichten en je bezighouden ermee buiten het trippen om spelen een hele grote rol.

Maar als een bad trip om wat voor reden teveel van het goede is..Dan kan een benzo een hoop leed besparen.

Respect voor de leden die een bad trip uit kunnen zitten. Maar jammer dat sommige leden oordelen over diegene die dat niet kunnen.

Er zijn toch trials geweest met.tripmiddelen.

Dit werd bewust toegepast bij mentale problemen.

Normaal zou je dan trippen afraden, maar in deze gevallen als de trip wel goed gaat.. dat kan zo helend zijn..zoveel emotionele winst..het zou zonde zijn die kans niet te benutten

In die trials waren meerdere professionals aanwezig als.de trip.een bad trip werd. En in een enkel geval hielp dat helaas ook niet.

Thuis heb je die professionals niet. Liever een benzo waardoor je de trip milder maakt of stopt.
Dan dat het de verkeerde kant op gaat.

Dit is niet naar jou gericht,maar er zijn mensen psychotisch van geworden.zonder voorgeschiedenis.

Mensen die er maandenlang last van hadden,.in de vorm van een trauma, angsten of paniek(aanvallen)

Godzijdank dat een simpele benzo al deze risico's uitsluit.

En bovendien staat niet vast dat jij of anderen de benzo gebruiken. Het zou mij ook een fijn gevoel geven als ik die optie zou hebben.

Ik denk dat ik niet sterk genoeg ben om een vreselijke bad trip uren lang te.ervaren en daar schaam ik mij niet voor.

Als ik het zou doen..in het beste geval heb ik een prachtige en/of leerzame ervaring.
En in het 'slechtse geval' haal ik de scherpe randjes weg of stop de trip
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#13
johndeertrekker zei:
lorazepam is nostalgisch voor me en tevens een top benzo een van de eerste benzo's die ik nam waarna veeele volgden.
Klik om te vergroten...
Hoeveel moet je nemen om te slapen?
Heb uur geleden 2mg op en voel nog niks
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Ik heb nu even toegang tot heel veel soorten psychedelica. Dat wil zeggen, ik ga een heleboel nieuwe dingen proberen, etc. Ik ben benieuwd, welke benzo's kan ik het beste gebruiken om gewoon de trip af te kappen als ik bad ga? Het gebeurt niet vaak, maar ik heb echt 0,0% trek in een lange, vervelende rottrip waarin ik paranoide zit te denken dat ik een psycho ben.

Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik zelf heb nooit psychedelische middelen genomen, maar ik hoor van mensen dat je bij de meeste smart shops tripstoppers kunt halen. Ik weet niet of ze werken want heb het zelf nooit gedaan
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spor zei:
ik heb er al allerlei geprobeerd, maar van lorazepam, oxazepam, temazepam, diazepam, nitrazepam en clorazepaat vind ik oxazepam verreweg de beste keus !
Klik om te vergroten...

Ik vind clonazepam of flubromazolam met oxcycodon perfect ervoor!
R
Radijs DalfoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neem 2,5 mg lorazepam in en je bent overal van af. Ik krijg het van de psychiater. Het is voor mij natuurlijk niet verstandig om überhaupt te trippen, maar als ik bad ga is het met lorazepam binnen een half uur weer goed.
R
Radijs DalfoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
Ik vind clonazepam of flubromazolam met oxcycodon perfect ervoor!
Klik om te vergroten...
Oxycodon is een zware pijnstiller ik denk niet dat je dit moet gebruiken onder invloed van psychedelica.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Radijs Dalfo zei:
Oxycodon is een zware pijnstiller ik denk niet dat je dit moet gebruiken onder invloed van psychedelica.
Klik om te vergroten...
Ik denk zeker niet, als je oxycodon niet gewend bent..

De eerste keer 10 mg gecrusht werd ik er, naast zeer euforisch, ook flink dizzy van. En tegen de tijd het uit ging werken ook flink misselijk. Daarbij werd ik tegen het einde ook flink dromerig/spacend. Oxycodon lijkt me dus niet echt een ideale tripkiller.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."