Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste benzo voor trips stopzetten

Beste benzo voor trips stopzetten

57 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier ook plus-minus een uurtje.

Overigens komt de Diazepam nooit op de piek van Oxazepam. Tegen / het voorkomen van angsten en paniek zeg ik voluit ''OXAZEPAM''.

Soms merk ik het effect van Diazepam pas de volgende morgen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Overigens komt de Diazepam nooit op de piek van Oxazepam. Tegen / het voorkomen van angsten en paniek zeg ik voluit ''OXAZEPAM''.
Klik om te vergroten...

Couldn't agree more

speeseend zei:
Soms merk ik het effect van Diazepam pas de volgende morgen.
Klik om te vergroten...

En o.a. om deze reden. Ik vind oxazepam nog altijd een van de sterkst aanwezige en effectieve benzo's.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spor zei:
speeseend zei:
Overigens komt de Diazepam nooit op de piek van Oxazepam. Tegen / het voorkomen van angsten en paniek zeg ik voluit ''OXAZEPAM''.
Klik om te vergroten...

Couldn't agree more

speeseend zei:
Soms merk ik het effect van Diazepam pas de volgende morgen.
Klik om te vergroten...

En o.a. om deze reden. Ik vind oxazepam nog altijd een van de sterkst aanwezige en effectieve benzo's.
Klik om te vergroten...

Dat kun je eigenlijk niet zeggen zonder ze allemaal geprobeerd te hebben :)
Van die gene die ik heb geprobeerd vind ik het ook een van de sterkere.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#4
DonnieDark0 zei:
funkmaus zei:
Is oxazpam niet veel te traag-werkend om te gebruiken om je uit een bad-trip te halen? Ik bedoel bij normaal gebruik ( heb hier ervaring mee ) is het effect pas voelbaar na ongeveer 1 1/2 tot 2 uur, diazepam veel sneller.
Klik om te vergroten...

1,5 tot 2 uur ??

Dan had je inderdaad wel een erg volle maag en een verschrikkelijk belabberde stofwisseling.
Als ik een uurtje na het avondeten een oxazepam of diazepam neem (maakt natuurlijk niets uit) dan voel ik het na tussen de 10 a 15 minuten al opkomen.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog nooit een benzo gebruikt :) Ik ken mensen die het wel gebruiken, die ( jawel ) een snellere stofwisseling hebben dan mij. Beetje vreemd, over hoeveel mg praat je dan? ik over 10/20.

Ik neem aan dat jullie het dus over 50MG etc hebben en dat je het dan veel sneller merkt, de piek komt pas na een uur of drie geloof ik na inname dus kan me voorstellend dat je met kleinere hoeveelheden pas het spul voelt na een uur +
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
DonnieDark0 zei:
Dat kun je eigenlijk niet zeggen zonder ze allemaal geprobeerd te hebben :)
Klik om te vergroten...

Spor zei:
ik heb er al allerlei geprobeerd, maar van lorazepam, oxazepam, temazepam, diazepam, nitrazepam en clorazepaat vind ik oxazepam verreweg de beste keus !
Klik om te vergroten...

Oke als uit die post niet duidelijk was dat ik bedoelde uit degene die ik gebruikt heb dan sorry :wink:

funkmaus zei:
Ik neem aan dat jullie het dus over 50MG etc hebben en dat je het dan veel sneller merkt
Klik om te vergroten...

Nee hebben we niet (denk ik tenminste, in de regel heb je het niet over 50mg diazepam, dan gaat het over oxazepam) bovendien zou het niet sneller moeten werken als je in een keer 50mg slikt, ook niet langer, voornamelijk sterker. (als je later bijneemt natuurlijk wel langer)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Wat een waardeloze reactie.
Klik om te vergroten...
Die was al van 2008 en jij kent EI (expetional insight) niet. Dat is een aparte met erg directe opmerkingen. Daar stond ie bekend om. Kon het wel waarderen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Die was al van 2008 en jij kent EI (expetional insight) niet. Dat is een aparte met erg directe opmerkingen. Daar stond ie bekend om. Kon het wel waarderen.
Klik om te vergroten...
Oh jeetje..inderdaad een zeer oud topic..stom dat ik dat niet even checkte.

En ja..hoe iemand als persoon is ..veranderd mijn kijk erop niet. Bij jou wel en dat is ook prima.
R
ReteketetketapretLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Wat een waardeloze reactie.

Eens met TO..beter om iets achter de hand te hebben.. dat wil toch niet zeggen dat TO bij de 1e minder positieve gedachte zichzelf lamlegt met benzo's

Ik vind het een zeer verstandige keuze in huis te hebben. Net zoals. Dingen die bij mdma of xtc kunnen helpen. Elke drugs heeft ook risico's

Er zijn mensen die veel slechter gaan dan goed voor je is.
Mensen die dit ervaren , of zelfs mentaal afglijden kunnen dit ook niet altijd voorspellen.

Jammer dat er bij sommige.een sfeer heerst dat dat je een pussy bent als je niet een bad trip uitzit.

Ik dacht dat (Mentale) veiligheid en risicobeperking juist iets was wat bij DF hoog in het vaandel stond.
Klik om te vergroten...
Ja precies, en het was ook niet gelijk bij de eerste slechte gedachte maar het was al een tijdje bezig, we waren eerst buiten gaan lopen en daar voelde ik me super fijn om in het bos te lopen, maar het ging uit eindelijk regenen en daarvoor waren we dus na binnen gegaan maar eenmaal binnen begon ik echt duister te trippen en ik had niks meer o der controle kwa gedachtes en me vriendin kon ook niet veel doen, ze probeerde me te knuffelen en me te zeggen dat alles gewoon goed ging en dat ik me nergens voor zorgen om moest maken, maar uit eindelijk dacht ik dat alles tegen me was en dat ik niks kon vertrouwen dustoen bedachten we maar om me 20mg temazepam te geven en gelukkig werkt het
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Reteketetketapret zei:
Ja precies, en het was ook niet gelijk bij de eerste slechte gedachte maar het was al een tijdje bezig, we waren eerst buiten gaan lopen en daar voelde ik me super fijn om in het bos te lopen, maar het ging uit eindelijk regenen en daarvoor waren we dus na binnen gegaan maar eenmaal binnen begon ik echt duister te trippen en ik had niks meer o der controle kwa gedachtes en me vriendin kon ook niet veel doen, ze probeerde me te knuffelen en me te zeggen dat alles gewoon goed ging en dat ik me nergens voor zorgen om moest maken, maar uit eindelijk dacht ik dat alles tegen me was en dat ik niks kon vertrouwen dustoen bedachten we maar om me 20mg temazepam te geven en gelukkig werkt het
Klik om te vergroten...
En daar is toch niets mis mee.
Er zijn mensen die de bad trip wel kunnen uitzitten of vind dat het inzichten geeft, hoe rot het ook voelt.

Maar elk mens is anders.
Kennis en ervaring.met trippen en inzichten en je bezighouden ermee buiten het trippen om spelen een hele grote rol.

Maar als een bad trip om wat voor reden teveel van het goede is..Dan kan een benzo een hoop leed besparen.

Respect voor de leden die een bad trip uit kunnen zitten. Maar jammer dat sommige leden oordelen over diegene die dat niet kunnen.

Er zijn toch trials geweest met.tripmiddelen.

Dit werd bewust toegepast bij mentale problemen.

Normaal zou je dan trippen afraden, maar in deze gevallen als de trip wel goed gaat.. dat kan zo helend zijn..zoveel emotionele winst..het zou zonde zijn die kans niet te benutten

In die trials waren meerdere professionals aanwezig als.de trip.een bad trip werd. En in een enkel geval hielp dat helaas ook niet.

Thuis heb je die professionals niet. Liever een benzo waardoor je de trip milder maakt of stopt.
Dan dat het de verkeerde kant op gaat.

Dit is niet naar jou gericht,maar er zijn mensen psychotisch van geworden.zonder voorgeschiedenis.

Mensen die er maandenlang last van hadden,.in de vorm van een trauma, angsten of paniek(aanvallen)

Godzijdank dat een simpele benzo al deze risico's uitsluit.

En bovendien staat niet vast dat jij of anderen de benzo gebruiken. Het zou mij ook een fijn gevoel geven als ik die optie zou hebben.

Ik denk dat ik niet sterk genoeg ben om een vreselijke bad trip uren lang te.ervaren en daar schaam ik mij niet voor.

Als ik het zou doen..in het beste geval heb ik een prachtige en/of leerzame ervaring.
En in het 'slechtse geval' haal ik de scherpe randjes weg of stop de trip
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
johndeertrekker zei:
lorazepam is nostalgisch voor me en tevens een top benzo een van de eerste benzo's die ik nam waarna veeele volgden.
Klik om te vergroten...
Hoeveel moet je nemen om te slapen?
Heb uur geleden 2mg op en voel nog niks
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Ik heb nu even toegang tot heel veel soorten psychedelica. Dat wil zeggen, ik ga een heleboel nieuwe dingen proberen, etc. Ik ben benieuwd, welke benzo's kan ik het beste gebruiken om gewoon de trip af te kappen als ik bad ga? Het gebeurt niet vaak, maar ik heb echt 0,0% trek in een lange, vervelende rottrip waarin ik paranoide zit te denken dat ik een psycho ben.

Wat kan ik het beste gebruiken puur om de trip af te kappen, met zo weinig mogelijk gezondheidsrisico's/verslaving/invloed op mijn algemene stemming/gedrag? Ik wil eigenlijk gewoon een wondermedicijn dat foute trips stopt, that's it. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik zelf heb nooit psychedelische middelen genomen, maar ik hoor van mensen dat je bij de meeste smart shops tripstoppers kunt halen. Ik weet niet of ze werken want heb het zelf nooit gedaan
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spor zei:
ik heb er al allerlei geprobeerd, maar van lorazepam, oxazepam, temazepam, diazepam, nitrazepam en clorazepaat vind ik oxazepam verreweg de beste keus !
Klik om te vergroten...

Ik vind clonazepam of flubromazolam met oxcycodon perfect ervoor!
R
Radijs DalfoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem 2,5 mg lorazepam in en je bent overal van af. Ik krijg het van de psychiater. Het is voor mij natuurlijk niet verstandig om überhaupt te trippen, maar als ik bad ga is het met lorazepam binnen een half uur weer goed.
R
Radijs DalfoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Ik vind clonazepam of flubromazolam met oxcycodon perfect ervoor!
Klik om te vergroten...
Oxycodon is een zware pijnstiller ik denk niet dat je dit moet gebruiken onder invloed van psychedelica.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Radijs Dalfo zei:
Oxycodon is een zware pijnstiller ik denk niet dat je dit moet gebruiken onder invloed van psychedelica.
Klik om te vergroten...
Ik denk zeker niet, als je oxycodon niet gewend bent..

De eerste keer 10 mg gecrusht werd ik er, naast zeer euforisch, ook flink dizzy van. En tegen de tijd het uit ging werken ook flink misselijk. Daarbij werd ik tegen het einde ook flink dromerig/spacend. Oxycodon lijkt me dus niet echt een ideale tripkiller.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor, wat zou jij nou adviseren aan dosis Oxazepam indien iemand een badtrip heeft die normaal geen benzo's eet? 50mg?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oxazepam zou inderdaad een goeie optie kunnen zijn, lorezepam 2.5 mg maakt je ook wel rustig. Voor de rest gewoon positief denken onder een bad trip moment
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
10mg zou ik aanraden :) Vergeet niet dat je in de meeste gevallen vuur met vuur bestrijd, meer is niet altijd beter. Ik zou ook temazepam 20mg aan kunnen raden (zou veel effectiever zijn) maar je moet ook niet hebben dat iemand KO gaat na zijn bad trip omdat ie niet meer op zijn benen kan blijven staan. Dat gevaar loopt iemand die geen ervaring heeft met oxazepam ook als die 50mg bij zijn eerste keer slikt.

Begin met 10, en als er na een uurtje (ook afhangend van maaginhoud natuurlijk) geen verbetering is neem nog eens 10.

Dat raad ik aan :)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spor zei:
10mg zou ik aanraden :) Vergeet niet dat je in de meeste gevallen vuur met vuur bestrijd, meer is niet altijd beter. Ik zou ook temazepam 20mg aan kunnen raden (zou veel effectiever zijn) maar je moet ook niet hebben dat iemand KO gaat na zijn bad trip omdat ie niet meer op zijn benen kan blijven staan. Dat gevaar loopt iemand die geen ervaring heeft met oxazepam ook als die 50mg bij zijn eerste keer slikt.

Begin met 10, en als er na een uurtje (ook afhangend van maaginhoud natuurlijk) geen verbetering is neem nog eens 10.

Dat raad ik aan :)
Klik om te vergroten...
Super, bedankt!
Oxazepam is de enige die ik heb en maar een paar. Is ook echt alleen puur voor noodgevallen, als ik zelf thuis een badtrip zou krijgen zou ik het denk ik niet nemen, maar mocht er eens iemand anders hier doorflippen.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd, wat Spor zegt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."