Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC/mdma maakt me rustig.

XTC/mdma maakt me rustig.

84 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoe ik het zie is dat ik vooral de active 3d/2d vergelijkt vandaar de uitroepteken met dat 3m best wel actief is op serotonine
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#2
JohnGalt zei:
Dit baart mij zorgen….
Klik om te vergroten...
Al half jaartje geen md meer gedaan, wel andere troep maar weet niet als Dat ook zo gevaarlijk is
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
moetnietmagwel zei:
Al half jaartje geen md meer gedaan, wel andere troep maar weet niet als Dat ook zo gevaarlijk is
Klik om te vergroten...
je doet/deed 3m toch ? heb je dat icm met ssri gedaan , is ook gevaarlijk
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
je doet/deed 3m toch ? heb je dat icm met ssri gedaan , is ook gevaarlijk
Klik om te vergroten...
Klopt, enja ik heb letterlijk elke drugs gecombineerd, omdat ik die SSRI echt al 5 jaar neem ofso. Toen kende ik nog niets tot weinig van drugs
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
zie dit voorbeeld



MDMA
1701377668317.png

3MMC
1701377727216.png
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
zie dit voorbeeld



MDMA
Bekijk bijlage 55639

3MMC
Bekijk bijlage 55640
Klik om te vergroten...
klinkt mss dom maar ziet er echt als een doolhof uit die foto, snap er niks van
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
moetnietmagwel zei:
klinkt mss dom maar ziet er echt als een doolhof uit die foto, snap er niks van
Klik om te vergroten...
Ik snap niet exact wat het betekent, maar het toont de activiteit en naamgeving en interactie tussen de moleculen, de metabolieten en de receptoren en dit is een soort blueprint wat je begrijpt als je farmacologie en scheikunde zou studeren. En zelfs dan weten we veel meer niet dan dat we wel weten.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar wat is die 3d/2d of kort gezegd? Dan zoek k et ff op
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
volgens mijn leke brein kennis

heeft dat te maken met receptoren/moleculen
, @Neo-Shulginist weet jij hier meer over
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
volgens mijn leke brein kennis

heeft dat te maken met receptoren/moleculen
, @Neo-Shulginist weet jij hier meer over
Klik om te vergroten...
Dat is iets te eenvoudig, het heeft ook te maken met elektronen in hun schillen, valentie elektronen, antagonistigen en agonisten, en ga zo maar door

take it away @Neo-Shulginist
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou het kunnen, dat mijn serotonine hierdoor een beetje "beschadigd" is. Of hersteld zo iets altijd?
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lees net op dokter Google dat serotonine voor 90% in de darmen word aangemaakt? Dacht eigenlijk dat het 100% in mijn bovenkamer te vinden was.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
moetnietmagwel zei:
Lees net op dokter Google dat serotonine voor 90% in de darmen word aangemaakt? Dacht eigenlijk dat het 100% in mijn bovenkamer te vinden was.
Klik om te vergroten...
waarvoor denk je dat mensen misselijk worden van xtc al die serotonine in de maag zet de darmen in full overdrive mode, was altijd mijn idee
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
moetnietmagwel zei:
Zou het kunnen, dat mijn serotonine hierdoor een beetje "beschadigd" is. Of hersteld zo iets altijd?
Klik om te vergroten...
Nee, je beschadigt je hersenen heel ernstig met je combinatie van 3MMC en max dosis SSRI. Plus je andere medicijnen en ...
En dat op leeftijden dat je behoort te ontwikkelen.
Sorry, maar zeer negatief effect op je dagelijkse leven en je hersenfunctie nu en het gebruik gaat ook gevolgen hebben in je toekomst.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Nee, je beschadigd je hersenen heel ernstig met je combinatie van 3MMC en max dosis SSRI. Plus je andere medicijnen en ...
En dat op leeftijden dat je behoort te ontwikkelen.
Sorry, maar zeer slecht je nu en gaat ook gevolgen hebben in je toekomst.
Klik om te vergroten...
daar moet je zeker en vast geen sorry voor zeggen, ben blij dat je me waarschuwt
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#16
ben trouwens vandaag opgestart met een nieuw medicijn. waaronder mag ik wat daarover vragen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zou dat vragen in het meer algemene topic wat je hebt over de dingen waar je tegen aan loopt :wink: anders is alles een beetje te verspreid over topics
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
moetnietmagwel zei:
Ik neem trouwens een SSRI
Klik om te vergroten...
Djiezus dude…
Dan is het zeker ‘overdosering’. Niet zo zeer door de dosering van de mdma, maar door de dosering van je SSRI. Deze combinatie zorgt voor een gevaarlijke hoeveelheid serotonine. NIET doen gewoon…

Kun je XTC gebruiken als je ook antidepressiva slikt?

Als je antidepressiva gebruikt kun je beter geen XTC gebruiken. Antidepressiva worden voorgeschreven om de neurotransmitterhuishouding weer in balans te brengen. XTC kan dit proces verstoren. Daarnaast werkt de XTC werkt niet.
www.drugsenuitgaan.nl
www.drugsinfo.nl

Combinatie: XTC en antidepressiva

Wanneer XTC en antidepressiva worden gecombineerd, zullen de gewenste effecten van XTC minder of afwezig zijn. Combineren kan gevaarlijk zijn.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

vul een keer een google term in met deze combinatie: zonder lastige scheikundige uitleg wordt het je ook wel duidelijk. DuidelijkER misschien wel. Zelfde geldt voor 3mmc inderdaad.
moetnietmagwel zei:
Al half jaartje geen md meer gedaan, wel andere troep maar weet niet als Dat ook zo gevaarlijk is
Klik om te vergroten...
moetnietmagwel zei:
Klopt, enja ik heb letterlijk elke drugs gecombineerd, omdat ik die SSRI echt al 5 jaar neem ofso. Toen kende ik nog niets tot weinig van drugs
Klik om te vergroten...
Het is een accuut gevaar - dat betekent dat het serotonine syndroom direct kan optreden na een combinatie van je SSRI en een “sero releaser” (sorry Neo). Ik snap echt niet dat als je medicatie gebruikt en drugs wil proberen, je niet eerst éven je telefoon gebruikt of je hersens om te kijken of dat wel zo handig is.

Maar goed: dat je effecten afwijken is dus geen verrassing en je omschrijving van uitvallen en niet echt wakker worden of whatever is zelfs erg zorgwekkend.




Dirkjan zei:
knuffelhormoon, moeder en baby’s krijgen het voor verbinding en hechten met elkaar
Klik om te vergroten...
papas en babys ook.

Neo-Shulginist zei:
Haha ja persoonlijk erger ik me er wel eens aan als het effect van MDMA weer eens gereduceerd wordt tot 'serotonine slurper'. Haha, dan denk ik "CRINGE". :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Dat deed ik toch ook niet haha?
Maar dat van de indirecte werking oxytocine wist ik niet indd. Verrast me ook niet eigenschappen!
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb uiteraard wel op google dingen opgezocht, maar nooit verdiept omdat ik meestal las dat er weinig over bekent is en word afgeraden. maarja elke drugs word afgeraden. maar na deze topic toch een ander zicht op.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#20
ze hebben me ook nooit uitgelegd, wat het precies doet met het lichaam. het zou me helpen tegen depressie en angsten. meer wist ik er niet van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."