Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC/mdma maakt me rustig.

XTC/mdma maakt me rustig.

84 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
moetnietmagwel zei:
Ik wist niet dat ik me zo chill kon voelen terwijl ik eigenlijk gewoon een beetje bewustzijn aan het verliezen was. Ik dacht altijd dat je dat wel door zou hebben als je bewustzijn verdiend
Klik om te vergroten...
Had me geïnformeerd maar kreeg vrij snel te lezen dat er weinig over de risico's bekent is. En dat het gebruik ervan word afgeraden. Ja, oke elke gebruik wordt afgeraden denk je dan met medicijnen. Maar daar ging mijn vraag niet over, is verleden tijd en mag blij zijn dat ik nog leef dan. Voor de mensen die het nog zouden interesseren, de nieuwe medicatie werkt goed. Voel me veel beter, en ik zie terug mogelijkheden. Bedankt voor jullie info en de waarschuwing. Ik weet wat ik nu moet doen bij iedere andere drugs, en dat is beter informeren.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#2
moetnietmagwel zei:
Ik weet wat ik nu moet doen bij iedere andere drugs, en dat is beter informeren.
Klik om te vergroten...
Heel goed! Hier op het forum is veel info te vinden, net als via google. Gebruik als zoektermen je medicijn en de drugs, dan lees je vanzelf of dit kan of niet. Probeer wel een beetje kritisch te zijn waar je je advies van overneemt. En mocht je er niet uitkomen, er is hier een heel forum om je te helpen!
Keep it real, keep it safe!
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe kan ik snel ingrijpen moest ik toch dreigen in die "slaap te vallen".
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb me een beetje te hard gefocust op die SSRI waardoor ik niet echt ben gaan opzoeken over die anti psychotica die ik pas krijg, weet er iemand als dat een naam heeft wat dat soort bewustzijn verlies maar lijkt niet zo en wel chill voelen Enzo ik probeer op te zoeken maar vind niets. Weten jullie wat te doen in zo een situatie als mij? En voel je dat aankomen of is het echt in 1 keer?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
moetnietmagwel zei:
Ik heb me een beetje te hard gefocust op die SSRI waardoor ik niet echt ben gaan opzoeken over die anti psychotica die ik pas krijg, weet er iemand als dat een naam heeft wat dat soort bewustzijn verlies maar lijkt niet zo en wel chill voelen Enzo ik probeer op te zoeken maar vind niets. Weten jullie wat te doen in zo een situatie als mij? En voel je dat aankomen of is het echt in 1 keer?
Klik om te vergroten...
Waar ben je mee bezig? Luister je naar je dokter? en hoe zit het met je 3MMC en Ketamine gebruik deze dagen/ uren?
SSRI slik je al jaren en je anti psychotica is toch geen probleem?
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja en nee Simpelweg kan hier wel uitleggen maar dat is nog geen reden om bij te halen. Maar ik moet beginnen beseffen dat drugs niet voor mij gemaakt is. En antwoord op je vragen ketamine weet ik niet denk ongeveer weekje niks meer en 3mmc was ik gisteren avond 24u clean en ik had moeten volhouden op dat moment dit is echt dom van mij gwn ik moet ermee stoppen
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#7
moetnietmagwel zei:
Oké, maar ik val ook echt in slaap tijdens de md-sessie. Vrienden moeten me wakker maken en dat lukt op dat moment niet goed, maar ik heb altijd met md gehad, dat wanneer ik men ogen toe doe, me niet chiller voel. Gevolg is dat ik in slaap val.
Klik om te vergroten...
Me wel chiller voel als ik men ogen toe doe btw
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
moetnietmagwel zei:
Oke, maar ik val ook echt in slaap tijdens de md sessie. Vrienden moeten me wakker maken en dat lukt op dat moment niet goed maar ik heb altijd met md gehad, dat wanneer ik men ogen toe doe, me nog chiller voel. Gevolg is dat ik in slaap val.
Klik om te vergroten...
moetnietmagwel zei:
Me wel chiller voel als ik men ogen toe doe btw
Klik om te vergroten...
Dat klinkt meer als overdosering, hoe veel en hoe vaak gebruik je?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt als lekker zitten spacen.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Dat klinkt meer als overdosering, hoe veel en hoe vaak gebruik je?
Klik om te vergroten...
Al lange tijd niets meer gedaan, maar meestal ongeveer een halve, van 240mg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
met alle drugs die veel serotonine afgeven wordt ik moe/rustig
en ik heb dat ook met speed als ik extreem veel dopamine binnenkrijg /wordt afgegeven , wordt ik ook rustig

long live autistic brain chemistry
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
autistic
Klik om te vergroten...
Ow daarom dus haha
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik neem trouwens een SSRI
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
moetnietmagwel zei:
Ik neem trouwens een SSRI
Klik om te vergroten...
ja een extreem gevaarlijke combo met xtc e.d maar goed volgens mij hadden we dat al wel gezegd
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
papas en babys ook.
Klik om te vergroten...
Vanzelfsprekend.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
moetnietmagwel zei:
Hallo, weet iemand hoe het komt dat ik rustig word van XTC/mdma? k kan ook echt enorm goed slapen hiervan. Heb ik altijd al gehad. Neemt niet weg dat ik er een super warm, en leuk gevoel van krijg. Heb het nooit op een feestje gebruikt trouwens. Altijd met vrienden in een chille setting.
Klik om te vergroten...

ljuv zei:
In principe zou je niet per se wakkerder hoevvvven worden van mdma, het veschilt enorm per persoon. Van extra noradrenaline, dopamine en vooral serotonine kun je heel hyped en hyper worden, maar er kan ook juist een rust over je heen komen.
Klik om te vergroten...
MDMA heeft een vrij complex effect wat soms 'paradoxale stimulatie' wordt genoemd. Aan de ene kant is MDMA een upper die je lichaam in een actieve stand zet, klaar om te vluchten of vechten. Maar aan de andere kant heeft MDMA ook een kalmerend effect via antihistamine-receptoren en de afgifte van hormoon oxytocine, en omdat de hypothalamus en amygdala in het brein via een complexe interactie wordt stilgelegd waardoor je een zeer verzwakte stressrespons vertoont. Overigens is de hypothalamus ook betrokken bij het reguleren van slaap.

Als je kunt slapen na MDMA dan ben je kennelijk minder gevoelig voor de effecten van dopamine en noradrenaline en hebben de kalmerende effecten meer grip op jou. Dat is ook wat je zelf zegt, dat je je er kalm van voelt. Overigens is dat een heel algemene werking van MDMA hoor. Juist dat serene gevoel van acceptatie is een belangrijk onderdeel van de space.

Overigens is het niet zo'n goed teken als je in slaap valt en ook niet meer wakker te maken bent:
moetnietmagwel zei:
Oke, maar ik val ook echt in slaap tijdens de md sessie. Vrienden moeten me wakker maken en dat lukt op dat moment niet goed maar ik heb altijd met md gehad, dat wanneer ik men ogen toe doe, me nog chiller voel. Gevolg is dat ik in slaap val.
Klik om te vergroten...
Als je niet meer (goed) wakker wordt dan betekent dat eigenlijk dat je verminderd bewustzijn hebt, wat een symptoom kan zijn van gevaarlijke bijwerkingen.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wist oprecht niet dat ik me zo chill kon voelen terwijl ik eigenlijk gewoon een beetje bewustzijn was aan het verliezen. Ik dacht altijd dat je dat wel door zou hebben als je bewustzijn verliest
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
dat heb ik ook met GHB heel erg sederend tot bijna bewustzijn verliezen maar wel chill en heel gevaarlijk natuurlijk
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
moetnietmagwel zei:
Ik wist oprecht niet dat ik me zo chill kon voelen terwijl ik eigenlijk gewoon een beetje bewustzijn was aan het verliezen. Ik dacht altijd dat je dat wel door zou hebben als je bewustzijn verliest
Klik om te vergroten...

Nee, dat hoeft zeker niet.
Zonder drugs niet, maar met drugs ook niet.
Mooie soort drugs is dat (vind ik). Lekker gesedeerd maar niet helemaal wasted of KO.
Maar TS: niet iets om dagelijks te gebruiken he :wink:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik word in een rustige omgeving ook heel kalm van MDMA en kan dan ook gewoon heerlijk ontspannen in bed gaan liggen. In slaap vallen kan ook, maar meestal blijf ik wel ontspannen wakker.

Ik doseer meestal niet heel stevig, want dat vind ik niet nodig. Genoeg is fijn, teveel is nergens voor nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."