Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo om in te slapen?

Welke benzo om in te slapen?

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Apart dat ik hier lees dat men benzo's neemt om goed te slapen. Ik neem er weleens een na een avondje pep, maar merk dat ik echt een stuk minder uitgerust ben dan na natuurlijke slaap. Volgens mij skip je je hele REM-slaap en rust je niet echt uit. Alsnog wel beter dan wakker liggen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
Ik heb ergens gelezen dat Zolpidem beter zou zijn dan Lormetazepam . Waarom dan ? Het zijn toch allebei benzos ? Het lukt me maar niet om af te kicken van Lormetazepam, krijg trouwens van die vreetbuien als ik dan s nachts opzit. Is dit normaal zeg ? Moet binnenkort langs dokter , zou ik niet beter Zolpidem vragen ? pfff....waar is de tijd dat ik sliep zonder pammetjes.
Klik om te vergroten...
Heb ze beide gebruikt.
Merk geen groot verschil tussen beide eerlijk gezegd behalve dat Lormetazepam iets langer werkt.

Zoplicone geen optie? Nog lichter dan Zolpidem maar werkt ook super.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Heb ze beide gebruikt.
Merk geen groot verschil tussen beide eerlijk gezegd behalve dat Lormetazepam iets langer werkt.

Zoplicone geen optie? Nog lichter dan Zolpidem maar werkt ook super.
Klik om te vergroten...
ja ga dan Zopiclone proberen.bedankt
C
ConfabulusLid
01-01-2024, 00:00
#4
How about halcion or nitrazepam?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Ik vind die licht , toen ik opgenomen was kreeg ik 60mg temazepam en sliep er slechts 6 uur op. Vind flunitrazepam of flubromazolam of diazepam een stuk fijner. Of flualprazolam , clonazepam Slaap op die stofjes zo 8-10 uur
Klik om te vergroten...
Als ik een opname heb, is dat voor een reden en gaat het ook niet goed met je. Hier vraagt iemand iets voor het slapen. Dat is wel wat anders maar goed.

Diazepam is ook een goede om in te slapen en door te slapen. Mijn ervaring met Diazepam (Valium) is echt een lichamelijk effect, en dus zeer gunstig voor slapen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hardcore_frk zei:
Op dit moment heb ik herhaalrecepten voor alprazolam en oxazepam. De alprazolam gebruik ik overdag naar behoefte (circa 1 keer per week).

De oxazepam is mij voorgeschreven om in te kunnen slapen. Echter, werkt dit niet goed indien ik geen hoge dosis neem (30-40 mg). Daarom ben ik voornemens om dit recept in te ruilen voor midazolam of temazepam. Graag hoor ik jullie ervaringen en voorkeuren hierin!

Of indien er een nog beter alternatief is, uiteraard ook!
Klik om te vergroten...
Die oxazepam moet je 30-40mg van nemen omdat je al gewenning hebt aan alprazolam wat je af en toe overdag neemt. 50mg oxazepam staat gelijk aan 10mg diazepam en 10mg diazepam aan 1mg alprazolam dus dit is iets heel logisch. Da's het zelfde als dat mijn zolpidem niet meer werkte nadat ik af en toe 0.5mg clonazolam nam.
Niet dat het nu nog relevant is want je bent al weggejorist van 't forum
JoejoeπŸ€—πŸ‘‹πŸ»
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#7
geen enkele liefst , veel liever drie uur natuurlijke slaap dan negen uur benzoslaap.

deze ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
blue eyes zei:
geen enkele liefst , veel liever drie uur natuurlijke slaap dan negen uur benzoslaap.

deze ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Klik om te vergroten...
Eens
Liever minder slaap dan slapen met meds!
Voel ik me overdag tenminste geen zombie
Ben gestopt met benzo's heb ze wel bewaard voor in het geval van een heftige paniekaanval of dergelijke, maar niet voor slapeloosheid! Alleen echt met hoge nood verder slik ik die klote pillen niet meer
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Eens
Liever minder slaap dan slapen met meds!
Voel ik me overdag tenminste geen zombie
Ben gestopt met benzo's heb ze wel bewaard voor in het geval van een heftige paniekaanval of dergelijke, maar niet voor slapeloosheid! Alleen echt met hoge nood verder slik ik die klote pillen niet meer
Klik om te vergroten...

verstandig, als notoir benzo hater na een helse withdrawl, zie ik ook nog steeds geen probleem in er enkele bij de hand te houden voor bv de noodzaak bij paniekaanval , of bij andere verdovende middelen die je serieus bad doen gaan of paranoia.
maar dat is me gelukkig niet te vaak overkomen,
maar voor slaap zijn ze in mijn mening vrijwel nutteloos , en verkakken je slaap alleen maar meer nadien.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
blue eyes zei:
verstandig, als notoir benzo hater na een helse withdrawl, zie ik ook nog steeds geen probleem in er enkele bij de hand te houden voor bv de noodzaak bij paniekaanval , of bij andere verdovende middelen die je serieus bad doen gaan of paranoia.
maar dat is me gelukkig niet te vaak overkomen,
maar voor slaap zijn ze in mijn mening vrijwel nutteloos , en verkakken je slaap alleen maar meer nadien.
Klik om te vergroten...


edit, was vroeger de eerste om benzogebruik te bewieroken maar eens de benzohel doorspartelen en je bent een getekend mens ik heb er bijna ptss aan overgehouden. niemand is klaar voor die ervaring. zo'n ontwensymptomen verwacht je niet bij een pilletje die zo onschuldig en veelzijdig lijkt.
meest onherkenbare valkuil ooit.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
blue eyes zei:
edit, was vroeger de eerste om benzogebruik te bewieroken maar eens de benzohel doorspartelen en je bent een getekend mens ik heb er bijna ptss aan overgehouden. niemand is klaar voor die ervaring. zo'n ontwensymptomen verwacht je niet bij een pilletje die zo onschuldig en veelzijdig lijkt.
meest onherkenbare valkuil ooit.
Klik om te vergroten...
Ik heb 't in een kliniek meegemaakt man,
Zat ergens waar mensen zaten voor allerlei verschillende verslavingen.
Ondanks ik thuis al gestopt was met drugs en alcohol, met mij ging het daar in die kliniek met de dag slechter terwijl de andere mensen er juist beter op werden
Dat was inderdaad echt een pijnlijke ervaring die zeker ze litteken heeft achter gelatenπŸ˜₯
Fijn om te horen dat de pilletjes ook niet meer de baas over jou zijn!
We kunnen beter ook de slechte emoties ervaren dan volledig numb door het leven gaan!
Geluk!πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Ik heb 't in een kliniek meegemaakt man,
Zat ergens waar mensen zaten voor allerlei verschillende verslavingen.
Ondanks ik thuis al gestopt was met drugs en alcohol, met mij ging het daar in die kliniek met de dag slechter terwijl de andere mensen er juist beter op werden
Dat was inderdaad echt een pijnlijke ervaring die zeker ze litteken heeft achter gelatenπŸ˜₯
Fijn om te horen dat de pilletjes ook niet meer de baas over jou zijn!
We kunnen beter ook de slechte emoties ervaren dan volledig numb door het leven gaan!
Geluk!πŸ‘ŠπŸ»πŸ‘ŠπŸ»
Klik om te vergroten...


cold turkey gegaan, geen aanradertje geweest. de grote gekmakerij zit hetm in het feit dat niemand een pasklaar antwoord kan geven wanneer je klachten zullen over gaan.
er zijn er die in de prijzen vallen en een jaar last behouden en anderen komen er ongeschonden uit , na jarenlang misbruik.
dat alleen voedt de wanhoop en de angst en doet je vrezen voorgoed jezelf beschadigd te hebben.
na een maand stopten bij mij de klachten grotendeels.
met drugsdips of katers heb je een zeker referentiekader van ok, ik ga me zus of zolang op die manier voelen maar dit stopt.
maar met de benzooi ist bidden om genade.
sterke binken worden bedllegerige kneusjes die nog een schim zijn van zichzelf.
de vuurproef van het leven was dit voor me.
alles wordt nu gewikt en gewogen , en weggelachen als relatief in het aanzicht van de benzowithdrawlhel.
daarna , kun je niet meer zo snel uit je lood geslagen worden, als je weet dat je wrs het ergste al gehad hebt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
blue eyes zei:
cold turkey gegaan, geen aanradertje geweest. de grote gekmakerij zit hetm in het feit dat niemand een pasklaar antwoord kan geven wanneer je klachten zullen over gaan.
er zijn er die in de prijzen vallen en een jaar last behouden en anderen komen er ongeschonden uit , na jarenlang misbruik.
dat alleen voedt de wanhoop en de angst en doet je vrezen voorgoed jezelf beschadigd te hebben.
na een maand stopten bij mij de klachten grotendeels.
met drugsdips of katers heb je een zeker referentiekader van ok, ik ga me zus of zolang op die manier voelen maar dit stopt.
maar met de benzooi ist bidden om genade.
sterke binken worden bedllegerige kneusjes die nog een schim zijn van zichzelf.
de vuurproef van het leven was dit voor me.
alles wordt nu gewikt en gewogen , en weggelachen als relatief in het aanzicht van de benzowithdrawlhel.
daarna , kun je niet meer zo snel uit je lood geslagen worden, als je weet dat je wrs het ergste al gehad hebt.
Klik om te vergroten...
Zo is dat ik weet precies wat je bedoelt daar is een kater van een alcohol binge niks bij vergeleken!
Bij mij was het inderdaad ook zo ongeveer een maand echt ontwenning en daarna meer een licht post ontwenningssyndroom ik ben alleen niet cold turkey gegaan maar wel veel te snel afgebouwt, wil me niet voorstellen hoeveel erger cold turkey wel niet was geweest dan ik dacht nu al dat ik dood ging.
Ben trots op je alleen echte diehards kunnen dat!!
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Zo is dat ik weet precies wat je bedoelt daar is een kater van een alcohol binge niks bij vergeleken!
Bij mij was het inderdaad ook zo ongeveer een maand echt ontwenning en daarna meer een licht post ontwenningssyndroom ik ben alleen niet cold turkey gegaan maar wel veel te snel afgebouwt, wil me niet voorstellen hoeveel erger cold turkey wel niet was geweest dan ik dacht nu al dat ik dood ging.
Ben trots op je alleen echte diehards kunnen dat!!
Klik om te vergroten...

theeft zeker eelt op mijn ziel gekweekt , een niet te onderschatten strijd is het.
bij een andere ontwenning heb je nog de toevlucht van de slaap, maar bij een. withdrawl is zelfs die laatste schuilplek onmaskerd en ontdekt door de benzoduivels.
angsten die plots zo intens zijn dat je een overlevingsstragie nodig hebt om ze te tackelen terwijl angsten je voordien onbekend waren.
neen die angsten krijg je niet uitgelegd aan zij die daar niet waren.
sommigen doen er nbeetje lacherig over , angsten angsten... dat ken ik niet.
ik voorheen ook niet, maar als persoon die wat extra slaap zocht heb ik nu geproefd wat een full blown angststoornis inhoudt
ongewild het leven van zeven psychiatrische patienten door elkaar geklutst geleefd , en dat voor een maand.
zo'n taferelen en sferen kan je voordien niet verzinnen.
ik kan er mijn vingers krom aan typen en nog doet het te kort de mallemolen die het was te beschrijven.
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zou uit eigen ervaring gaam voor lorazepa. Vervolgens begeleid afbouwen totdat je niet meer nodig hebt. Ik spreek uit eigen ervaring. Succes!
H
HollywoodLid
01-01-2024, 00:00
#16
Temazepam werkt voor mij het beste.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Confabulus zei:
How about halcion or nitrazepam?
Klik om te vergroten...
Triazolam ( Halcion ) werkte bij mij 0,0.
Daarnaast zijn ze ook duur. πŸ˜…
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Temazepam/zolpidem/zoplicon zijn naar mijn mening eerste keus slaapmiddelen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Temazepam/zolpidem/zoplicon zijn naar mijn mening eerste keus slaapmiddelen
Klik om te vergroten...
Zolpidem sowieso op 1.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Zolpidem sowieso op 1.
Klik om te vergroten...
Zijn inslapers, ik word er na drie uur wakker van…..πŸ˜–

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."