Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo om in te slapen?

Welke benzo om in te slapen?

68 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DesignerdroggasLid
01-01-2024, 00:00
#1
John Trap zei:
Op dit moment heb ik herhaalrecepten voor alprazolam en oxazepam. De alprazolam gebruik ik overdag naar behoefte (circa 1 keer per week).

De oxazepam is mij voorgeschreven om in te kunnen slapen. Echter, werkt dit niet goed indien ik geen hoge dosis neem (30-40 mg). Daarom ben ik voornemens om dit recept in te ruilen voor midazolam of temazepam. Graag hoor ik jullie ervaringen en voorkeuren hierin!

Of indien er een nog beter alternatief is, uiteraard ook!
Klik om te vergroten...
Ik heb met elke benzo veel ervaring. Midazolam werkt heel erg snel en heel erg kort maar is wel iets intenser dan Temazepam. Ook iets recreatieve vind ik. Maar Temazepam in een dosering van 20mg bij geen tot lichte benzo tolerantie is al prima. Zou ik eerder kiezen voor het slapen dan midazolam.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
Nooit twee dagen achter mekaar ? Slaap jij dan de nachten dat je niks neemt ? en natuurlijk werkt een hele beter , dát is toch dat ge gewenning krijgt vgs mij ?
Klik om te vergroten...
Tuurlijk slaap ik, ik neem het soms zelfs 3 weken niet en dan weer een weekje 1 of 2x wel en dan weer ineens 2 weken niet.. Ik gebruik het puur zodat ik lekker lang en diep slaap wat ik op zijn tijd lekker vind en nodig heb om tot rust te komen, want uitmezelf heb ik een werkritme waarbij ik altijd vroeg wakker ben ongeacht hoelaat ik ga slapen... Ook na een avondje drugs om sneller en fijner te slapen zodat de kater beperkt blijft.
De reden dat ik van een halve na een hele ging is niet vanwege gewenning want de halve gaf nog steeds hetzelfde effect, vond het effect van een hele alleen sterker (duuh) en dus iets fijner voor het effect wat ik zocht.. gewenning is dat je een hogere dosis nodig hebt omdat je oude dosis niet meer hetzelfde effect teweeg brengt want je lichaam is gewend aan de dosis.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind Temazepam om te slapen erg fijn. Hij werkt redelijk snel, en je word er echt heel slaperig van.
Dit is natuurlijk per persoon anders.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ergens gelezen dat Zolpidem beter zou zijn dan Lormetazepam . Waarom dan ? Het zijn toch allebei benzos ? Het lukt me maar niet om af te kicken van Lormetazepam, krijg trouwens van die vreetbuien als ik dan s nachts opzit. Is dit normaal zeg ? Moet binnenkort langs dokter , zou ik niet beter Zolpidem vragen ? pfff....waar is de tijd dat ik sliep zonder pammetjes.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
BenzoLiefhebber zei:
Ik vind Temazepam om te slapen erg fijn. Hij werkt redelijk snel, en je word er echt heel slaperig van.
Dit is natuurlijk per persoon anders.
Klik om te vergroten...
Ik vind die licht , toen ik opgenomen was kreeg ik 60mg temazepam en sliep er slechts 6 uur op. Vind flunitrazepam of flubromazolam of diazepam een stuk fijner. Of flualprazolam , clonazepam Slaap op die stofjes zo 8-10 uur
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik na een avondje coke wil pitten neem ik soms wel eens een Zolpidem. Na half uurtje direct in dromenland.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Apart dat ik hier lees dat men benzo's neemt om goed te slapen. Ik neem er weleens een na een avondje pep, maar merk dat ik echt een stuk minder uitgerust ben dan na natuurlijke slaap. Volgens mij skip je je hele REM-slaap en rust je niet echt uit. Alsnog wel beter dan wakker liggen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
Ik heb ergens gelezen dat Zolpidem beter zou zijn dan Lormetazepam . Waarom dan ? Het zijn toch allebei benzos ? Het lukt me maar niet om af te kicken van Lormetazepam, krijg trouwens van die vreetbuien als ik dan s nachts opzit. Is dit normaal zeg ? Moet binnenkort langs dokter , zou ik niet beter Zolpidem vragen ? pfff....waar is de tijd dat ik sliep zonder pammetjes.
Klik om te vergroten...
Heb ze beide gebruikt.
Merk geen groot verschil tussen beide eerlijk gezegd behalve dat Lormetazepam iets langer werkt.

Zoplicone geen optie? Nog lichter dan Zolpidem maar werkt ook super.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Heb ze beide gebruikt.
Merk geen groot verschil tussen beide eerlijk gezegd behalve dat Lormetazepam iets langer werkt.

Zoplicone geen optie? Nog lichter dan Zolpidem maar werkt ook super.
Klik om te vergroten...
ja ga dan Zopiclone proberen.bedankt
C
ConfabulusLid
01-01-2024, 00:00
#10
How about halcion or nitrazepam?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Ik vind die licht , toen ik opgenomen was kreeg ik 60mg temazepam en sliep er slechts 6 uur op. Vind flunitrazepam of flubromazolam of diazepam een stuk fijner. Of flualprazolam , clonazepam Slaap op die stofjes zo 8-10 uur
Klik om te vergroten...
Als ik een opname heb, is dat voor een reden en gaat het ook niet goed met je. Hier vraagt iemand iets voor het slapen. Dat is wel wat anders maar goed.

Diazepam is ook een goede om in te slapen en door te slapen. Mijn ervaring met Diazepam (Valium) is echt een lichamelijk effect, en dus zeer gunstig voor slapen
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op dit moment heb ik herhaalrecepten voor alprazolam en oxazepam. De alprazolam gebruik ik overdag naar behoefte (circa 1 keer per week).

De oxazepam is mij voorgeschreven om in te kunnen slapen. Echter, werkt dit niet goed indien ik geen hoge dosis neem (30-40 mg). Daarom ben ik voornemens om dit recept in te ruilen voor midazolam of temazepam. Graag hoor ik jullie ervaringen en voorkeuren hierin!

Of indien er een nog beter alternatief is, uiteraard ook!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je gaat, zwz geen midazolam krijgen lmao.

Lormetazepam of temazepam zijn bijde zeer goed voor het slapen.
Verders is het dagelijks slikken van benzos niet effectief in het behandelen van langdurige slapenloosheid gezien tolerantie en verslaving.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Je gaat, zwz geen midazolam krijgen lmao.

Lormetazepam of temazepam zijn bijde zeer goed voor het slapen.
Verders is het dagelijks slikken van benzos niet effectief in het behandelen van langdurige slapenloosheid gezien tolerantie en verslaving.
Klik om te vergroten...
Okee, waarom geen midazolam dan? Ik ga in ieder geval een poging wagen!

Ook voor inslapen gebruik ik maximaal één keer per week.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
benzzzy zei:
Je gaat, zwz geen midazolam krijgen lmao.

Lormetazepam of temazepam zijn bijde zeer goed voor het slapen.
Verders is het dagelijks slikken van benzos niet effectief in het behandelen van langdurige slapenloosheid gezien tolerantie en verslaving.
Klik om te vergroten...
Lormetazepam is een goeie inslaper, zoals @benzzzy zegt.
Helaas is Lormetazepam voor mij een verslaving omdat de high zo lekker is.
Ben nu bezig met een taper en die gaat voor het moment.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel!

Als er negatief wordt gereageerd op midazolam, zal ik lormetazepam voorstellen!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
John Trap zei:
Dankjewel!

Als er negatief wordt gereageerd op midazolam, zal ik lormetazepam voorstellen!
Klik om te vergroten...
Ik zou Lormetazepam vragen aan je HA. Dat is beter dan Midazolam.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Midazolam word vrijwel alleen in het ziekenhuis gegeven.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
Ik zou Lormetazepam vragen aan je HA. Dat is beter dan Midazolam.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. Dan doe ik dat (mede gezien de reactie van benzzzy)!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
blue eyes zei:
Kortwerkende benzo's zouden mij nooit plat krijgen na speed enz althans niet voor lang
Klik om te vergroten...

Logisch....😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."