Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Of toch niet... Het is wel degelijk waar dat er veel en veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar fysieke EN mentale klachten, en wat dit voor ziektebeeld bij mannen teweeg brengt. De medische wetenschappelijke wereld heeft deze conclusie ook zelf getrokken enkelen jaren geleden, maar nog weinig mee gedaan. Dit heeft zich feitelijk al geuit in het feit dat een hartaanval en bijvoorbeeld adhd bij vrouwen veel later worden herkent en gediagnosticeerd. In beiden gevallen komen symptomen niet overeen met die van mannen die een hartaanval krijgen of adhd hebben. Kan dus dodelijk zijn. Ook is het zeker zo dat vrouwen minder serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat vrouwen met menstruatie klachten vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat terwijl bijvoorbeeld 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft, een probleem met je baarmoeder die extreme pijn veroorzaakt, maar wat gemiddeld 12 jaar (!!!) nodig heeft om te worden gediagnosticeerd. Dus hier zou ik als man niet al te snel over oordelen, maar dat had je waarschijnlijk wel van me verwacht 😜
Klik om te vergroten...
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.

Je hebt gelijk, en voor de balans is het daarom ook goed dat er meer vrouwelijke (huis-) artsen zijn en dat grensoverschrijdend gedrag in opleidingsziekenhuizen aangepakt wordt. Niet omdat dit mannelijke artsen ontslaat van hun verantwoordelijkheid maar omdat 'jullie' dan (hoop ik) wel beter gehoord worden.
Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.

Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.
Klik om te vergroten...
Was ook aan het plagen schat sorryyyyy

QueerMan zei:
Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies, ook niet onbelangrijk om te worden benoemd want kunnen ook levens mee gered worden.
Hoop ook dat het heel snel verbetert! En ik hoor ook van veel vrouwen om me heen dat hun vrouwelijke huisarts niet serieus met die klachten omgaat helaas... Probleem ligt denk ik vooral in de onzoekswereld. Maar van mij mogen er altijd meer vrouwelijke artsen bij heheheh.

QueerMan zei:
Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.
Klik om te vergroten...
Fair enough!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Amai als ik dit zo allemaal lees, ben ik nog zo'n braafje🙃
Hoe is het ondertussen met je @thunder ?
Btw 17, zo jong en zo mixen van al die zooi. Ik neem al vb geen simpele 5htp, de dag als ik een stim gebruik, jij zit aan de SSRI's n snuift slikt stims als snoepjes, BOVENOP je SSRI'S, da's echt het randje opzoeken.
Hoe jij in de ellende zat n zo ziek voelde, verbaasd het me wel dat je nog vlotjes aan het typen bent. 1 raad, jij en jij alleen voelt je lichaam en dat lichaam, moet jij op dat moment op 1sre plaats zetten en medische hulp lijkt mij enige juiste zet. En ja dan komt je gebruik aant licht, maar is dat niet eerder ook een redding?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
Klik om te vergroten...

🙏🏼
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
Klik om te vergroten...
Wise as usual 😉
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgensmij is dit forum bedoeld om anderen te helpen, niet om elkaar naar beneden te halen of beschuldigen van allerlei zaken. Ook vind ik het wel een beetje apart dat er wordt neergekeken op een weekje iets te vaak drugs, aangezien dit een forum vol verslaafden is, en ik veel en dan ook veel erger heb meegemaakt.

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder absurd en kinderachtig vind hoe er hier van alles wordt aangenomen, en er complete verhalen uit voortkomen die niet eens in de buurt van de situatie komt. De enorme hoeveelheid negatieviteit, vijandigheid en ronduit gewoon neerbuigendheid stelt mij enorm teleur. De manier waarop er over mij gepraat wordt als een junk die niet helder in het hoofd is, zorgt ervoor dat ik me afvraag waar de wereld naartoe gaat.

Aangezien ik veel onvolwassenheid en valse aannames omtrent mijzelf lees, wil ik graag wat ophelderen.
1) Ja, ik ken de risico's van drugs in combinatie met SSRI'S, ben hier erg lang mee wezen onderzoeken, en ben erachter gekomen dat ik persoonlijk geen klachten ondervond. Daarop rekenend vertrouwde ik op het kennen van mijn eigen lichaam. De aanleiding voor dit ongeval is dat mijn huisarts een (gevaarlijke) fout heeft gemaakt met medicatie combineren, waar ik me onbewust van was, en wat zonder drugsgebruik ook al ernstig letsel kan veroorzaken.
2) de aanname dat ik een junk/verslaafde ben vind ik behoorlijk hypocriet moet ik toegeven, aangezien de laatste twee weken een uitzondering waren, en de meerderheid hier dikke verslavingsproblemen heeft. Ik ben altijd verantwoordelijk en uiterst voorzichtig geweest met het gebruik van middelen, maar ook ik heb mijn zwakke momenten. De afgelopen twee weken zijn enorm emotioneel en mentaal uitputent voor me geweest, en had ik enorm veel last van PTSS, flashbacks, paniekaanvallen en nachtmerries. Het werd op gegeven moment zo erg dat ik niet meer naar bed durfde te gaan, en alles deed om wakker te blijven om deze horrornachten te voorkomen. Hier kwam de xtc in het spel. Het wakkerblijven was dan ook mijn enige bedoeling, en heb ik per nacht maximaal een kwartje gehad, puur voor de plafonddienst.
3) iets waarvan ik behoorlijk opkeek, was de hoeveelheid opmerkingen over waarom ik op een zorgboerderij zou wonen, en dat "er behoorlijk wat met me mis is en ik daar niet voor niks woon". Dit was voor mij het toppunt van disrespect. Je weet nooit wat iemands situatie is, en waarom diegene niet meer thuis kan wonen. Ik zie een hoop lovende woorden over mijn moeder, en ik ben haar ook enorm dankbaar voor haar hulp, maar ze is zeker niet onschuldig, en is 1 van de redenen dat ik ben waar ik ben. Ruim een half jaar geleden ben ik midden in de nacht, met niks behalve de kleding die ik aanhad, het huis van mijn moeder ontvlucht vanwege emotionele en fysieke mishandeling, en dreiging met zelfmoord wat dan "mijn schuld zou zijn". En dan even voor de context, dat allemaal omdat ik te ziek was om de afwas te doen (ik deed al het huishouden, zorgde voor mijn broertje én mijn moeder ipv andersom) en dat is nog maar 1 voorbeeld van de talloze zieke omstandigheden thuis. Ik ben via veilig thuis en kinderbescherming hier terecht gekomen, niet omdat ik niet goed in mn hoofd ben, maar omdat ik uit een zeer onveilige woonsituatie gehaald moest worden.
4) ik zie veel opmerkingen over dat mijn verhaal niet waar zou zijn, en om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ik daarop moet zeggen. Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand zoiets heftigs en enigzins traumatiserends zou verzinnen. Zelfs al zou mijn verhaal niet kloppen, dan nog geeft dat niemand het recht om een ander's beleving en emoties te ontkrachten, en als ongeldig te laten voelen. De hele beleving is enorm heftig voor mij geweest, en ik ga niet omkijken naar het soort mensen dat alles als leugen afschildert. geloof wat je wil, ik heb er niks meer of minder om. ik weet zelf hoe het is gegaan, aangezien ik de enige hier ben die er daadwerkelijk bij was.
5) wat betreft de begeleidster, ongeacht de situatie heeft ze zich enorm onproffessioneel opgesteld, waardoor ze de gezondheid van een client in gevaar heeft gebracht. dit is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt, en er zijn heel wat meer mensen niet gediend van haar acties vannacht, waaronder ander begeleiders en de leiding hier.
7) velen merkten op dat ik ondanks de situatie nog in staat was om mezelf fatsoenlijk te verwoorden en op iedereen te reageren. Ik ben door de jaren heen in heel wat extreme situaties terechtgekomen, en heb mezelf zo aangeleerd om redelijk kalm te blijven, en actie te ondernemen ipv in shock gaan. Voor het commentaar over mijn intelligentie en vocabulaire; zoals eerder vermeld moest ik me vanaf een jonge leeftijd volwassen gedragen en veel dingen regelen en oplossen. Daarbij ben ik altijd een snelle leerling geweest, en moet ik toegeven dat ik op de basisschool echt een typisch hoogbegaafd, eigenwijs rotkind was dat altijd alles wilde weten.
6) ik zag de vraag voorbijkomen over hoe het uiteindelijk tot stand is gekomen en hoe moeder gebeld is, antwoord is dat ik nadat ik niet geholpen werd door de begeleiding toch maar zelf 112 gebeld en gevraagd om hulp. Mijn moeder heb ik via whatsapp gebeld. En dan hoor ik de "had dan eerder aan whatsapp gedacht" alweer aankomen, maar ik ben er vrij zeker van dat de dokterswacht/spoedeisende hulp toch echt niet bereikbaar is daarop.

verder wil ik iedereen die gereageerd heeft met begrip en mededenken erg bedanken. het is fijn dat er toch nog zulke mensen zijn op dit forum, en ik waardeer al jullie adviezen en motiverende berichten enorm. Op de spoedeisende hulp hebben ze me medicatie gegeven voor kalmering, slapen en tegen de misselijkheid om mijn lichaam te helpen helen door middel van rust, en aangezien het nodal zware medicatie is waarvan ik erg suf word, reageer ik nu minder/later. Ik heb nogsteeds erg veel last van mijn, hart, maag/darmen, hoofdpijn en spieren, maar de meest alarmerende symptomen zijn gelukkig weggeëbd nadat ik de adviezen van de dokter opvolgde. Het kan nog wel even duren voordat de last minder wordt, maar ik ben positief ingesteld en ga goed mijn rust nemen, en mijn lichaam de tijd geven om te herstellen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7

Info - Antidepressiva in combinatie met XTC

De laatste tijd krijgen we een aantal vragen op dit forum over XTC in combinatie met antidepressiva(voornamelijk SSRI's) Dit topic geeft wat meer informatie over waarom het een slechte combinatie is, welke medicijnen je beter niet in combinatie met XTC/MDMA kan nemen, wat de risico's zijn en...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
thunder zei:
maar de meest alarmerende symptomen zijn gelukkig weggeëbd nadat ik de adviezen van de dokter opvolgde.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
thunder zei:
en heb mezelf zo aangeleerd om redelijk kalm te blijven, en actie te ondernemen ipv in shock gaan
Klik om te vergroten...
Good skill, emoties onderdrukken en kalm blijven is toch een handig iets.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welkom terug meid je hebt iedereen toch wel even later schrikken. Ik had niet verwacht dat er zo veel discussie uit zou voort komen maar dat is alleen maar goed, zo leren we er allemaal iets van.

1) Dat het een paar keer goed gaat wil niet zeggen dat jij jouw zware medicijnen kan mixen. Dus het risico van drugs die ken je dus niet. Onderschat drugs niet Doe meer onderzoek dan voorkom je een volgende keer.

2) De aanname dat je een junk bent ja duh je komt op het drugsforum zeggen dat je dood gaat door drugs. Ehm wat moet ik denken dat je dan bent? Ballerina? :P

3) Je woont in een zorgboerderij en dat is niet voor niks. Wat je er ook over zegt jij zit daar omdat het zo is. Jij vindt het toch ook logisch dat je er zit. Mag niemand dat benoemen dan? Want dan had je er beter niet over kunnen beginnen.

4) Wij kennen jou niet maar willen je wel helpen dus sorry als er verkeerde aannames zijn geweest Iedereen heeft de intentie gehad om je te helpen maar neemt niet weg dat sommige het een raar verhaal vinden. Vind je het zelf wel normaal dan wat er is gebeurde? Is voor ons ook geen dagelijkse kost :wink:

5) Ga ik niet op in.
7)? 6) Nou goed uitrusten en dan komt het vanzelf weer goed.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn dat het weer beter met je gaat! Heel veel succes met je verdere herstel. Zal wel even wat tijd en moeite kosten. En mocht je er baat bij hebben zijn hier denk ik genoeg mensen die je daarbij willen helpen. Zeker als je weer een zwak moment mbt drugsgebruik aanvoelt komen! Want er zitten netzo veel "junks" als mensen die willen voorkomen dat anderen ook zo of erger eindigen op dit forum. Denk dat de meesten met die intentie hebben gereageerd. Heel fijne avond toegewenst 💕
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Fijn dat het weer beter met je gaat! Heel veel succes met je verdere herstel. Zal wel even wat tijd en moeite kosten. En mocht je er baat bij hebben zijn hier denk ik genoeg mensen die je daarbij willen helpen. Zeker als je weer een zwak moment mbt drugsgebruik aanvoelt komen! Want er zitten netzo veel "junks" als mensen die willen voorkomen dat anderen ook zo of erger eindigen op dit forum. Denk dat de meesten met die intentie hebben gereageerd. Heel fijne avond toegewenst 💕
Klik om te vergroten...
Dankje! het is fijn om te weten dat er in geval van nood altijd wel iemand bereid is om advies te geven/te helpen. Ik heb idd veel mensen enrstig verslaafd zien worden, ook gedurende mijn jeugd. Dat is ook de reden dat ik altijd (misschien soms een beetje té) voorzichtig en bezorgd ben, en tientallen tot honderden uren aan research achter de knoppen heb...
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Dat het een paar keer goed gaat wil niet zeggen dat jij jouw zware medicijnen kan mixen. Dus het risico van drugs die ken je dus niet. Onderschat drugs niet Doe meer onderzoek dan voorkom je een volgende keer.
Klik om te vergroten...
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
thunder zei:
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.
Klik om te vergroten...
Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@thunder eerst en vooral, goede zet om medische hulp te hebben gezocht en gekregen, waarschijnlijk ook ferm gesprek en dat de midicatie dit alles even verlicht en je lichaam terug rust vind en op terug wat in z'n plooien valt. En hopelijk neem je deze slechte ervaring mee nr de toekomst.

Dan toch nog even reageren op je negativiteit nr anderen. Je kwam nogal over, alsof het steeds een ander zijn/haar schuld was, medeforumleden, de begeleider. Sommigen gaven indd kordate n directe antwoorden n suggesties en dat is vaker beter dan reacties vol medelijden, ocharme, 't is niet jouw schuld, kom maar uithuilen op mn denkbeeldige schouder. Velen zien een ervaring v een onbekende, mét wel een bekende ervaring en zien meer nut in een kordate reactie, die msschn wat harder overkomt. En tuurlijk zit hier een zootje bijeen, van de chille recreatieve druggebruiker tem de zwaarste junks. En de ene kan meer aan, zowel lichamelijk als geestelijk...en uiteindelijk sterven we allemaal, liever met smile, tijdens een LSD trip of 6APB rush, dan op mn 80ste in een bejaardentehuis 🙃
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Druktemaker zei:
Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.
Klik om te vergroten...
Ik bewaar het doosje niet zelf, die ligt op het kantoor, vandaag dat ik er ook niet veel aandacht aan had besteed. daarbij was het een tijdelijk medicijn voor een paar dagen, ik stond er dus niet echt bij stil.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey ik oordel niet, jij komt om advies ik geef je 2 hele simpele opties. Je enige 2 opties, of had je zelf nog wat in gedachten? Ik zou als ik jou was gewoon optie 1 kiezen. Je bent nog veelste jong om zo gek te doen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
thunder zei:
geprobeerd, gefaald, bijna overgegeven.
Klik om te vergroten...
Try again,
thunder zei:
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is.
Klik om te vergroten...
Kwartier geleden ging je bijna dood, nu schijnt daar al iets van geminderd te zijn. Wie weet wat er overeen kwartier allemaal kan gebeuren
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
thunder zei:
Helaas ben ik een optie 2 persoon,
Altijd alles zelf willen oplossen
Klik om te vergroten...
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Waarom kom je dan hier om advies te vragen? .
Klik om te vergroten...
Omdat dit DF is
Guapo Temudgin zei:
Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
Ademen helpt zoiozo overal voor 😜
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#20
Guapo Temudgin zei:
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
met paniekaanvallen ben ik behoorlijk bekend. daarbij zijn er genoeg tekenen dat er toch echt iets anders aan de hand is. Ik heb veel te vaak dan me lief is levensbedreigende situaties meegemaakt, en nog nooit heb ik voor mezelf 112 gebeld, zelfs niet toen ik 3L bloed verloor.. zo zie je maar weer, je weet nooit hoe een persoon is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."