Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

59 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
heyol zei:
Aaaaiii dacht wel dat 150mg een vrij normale dosering was...
Meestal liggen mijn pillen ook wel tussen 150-250.

Ik slik wel meestal maar een halfje of driekwart. Is de rekensom 150/2 = maar 75mg dan geldig?
Klik om te vergroten...
Also je 75kg weegt dan is het 75*2=150mg.
Iets meer zal ook geen ramp zijn maar meer dan 180 mg zou ik niet nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZERO- zei:
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Anyhow: goed om te weten!
Klik om te vergroten...
Ik heb meestal 2 pillen van 200 - 220 mg. Die neem ik met kwartjes tot me gedurende de avond
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja. Ik noem dat toch misbruik.
Ik heb op een avond zo'n 150mg en ga daar echt goed op.
Afgelopen weekend in een thuis situatie zo'n 70mg gehad. En ik ging echt wel hard hoor.
Misschien ook omdat ik zo'n 20mg 2cb had gehad ervoor? Maar was echt een prachtavond.

Hoger dan 200mg zou ik nooit doen en is ook een afspraak die ik met mezelf gemaakt heb.

Gewoon met je hersenen klooien is dat.
Pak gewoon een goede startdosis. Pak 1x wat bij en laat het daar dan ook bij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
KevinHenni zei:
Ik heb meestal 2 pillen van 200 - 220 mg. Die neem ik met kwartjes tot me gedurende de avond
Klik om te vergroten...
Bereid je maar voor voor je problemen in de toekomst.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Bereid je maar voor voor je problemen in de toekomst.
Klik om te vergroten...
Zoals?
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#6
KevinHenni zei:
Zoals?
Klik om te vergroten...

Helaas ontzettend veel. Ikzelf heb hier pijnlijke ervaring mee gehad. Geheugen en serotonine regeling compleet kapot gemaakt. Dit door een zeer ‘korte’ periode van misbruik. (Verspreid over minder dan vier maanden, zeer hoge dosissen genomen met praktisch geen of te korte tussen pauze) Gedrag en subtielere gedragspatronen veranderen volledig en het is nu ondertussen al meer dan drie jaar geleden en nog kom ik nog regelmatig zaken tegen die me tonen dat ik in die periode mijn hersenen zware schade heb aangedaan.
Ik ben nu dmv voeding, therapie en psychedelische geneeskrachtige planten mezelf aan het helen, maar of ik ooit volledig herstel kan ik momenteel niet met zekerheid stellen.
Mijn man is zichzelf door die periode een tijd volledig kwijt geweest en evenzeer herstellend.
Ik geloof oprecht ondertussen dat deze drug therapeutische waarden heeft mits zeer verantwoord en gecontroleerd gebruik, met grote bewustzijn en kennis van de risico’s.
Voorlopig blijf ik ervan weg. Het heeft veel meer langetermijnsrisicos dan je initieel in kan schatten en als je durft kijken zal je dit zien en kan je jezelf genezen.
Dus nee. Hoge dosissen zijn onverantwoord als je van jezelf en van je mentale gezondheid houdt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ralou zei:
Helaas ontzettend veel. Ikzelf heb hier pijnlijke ervaring mee gehad. Geheugen en serotonine regeling compleet kapot gemaakt. Dit door een zeer ‘korte’ periode van misbruik. (Verspreid over minder dan vier maanden, zeer hoge dosissen genomen met praktisch geen of te korte tussen pauze) Gedrag en subtielere gedragspatronen veranderen volledig en het is nu ondertussen al meer dan drie jaar geleden en nog kom ik nog regelmatig zaken tegen die me tonen dat ik in die periode mijn hersenen zware schade heb aangedaan.
Ik ben nu dmv voeding, therapie en psychedelische geneeskrachtige planten mezelf aan het helen, maar of ik ooit volledig herstel kan ik momenteel niet met zekerheid stellen.
Mijn man is zichzelf door die periode een tijd volledig kwijt geweest en evenzeer herstellend.
Ik geloof oprecht ondertussen dat deze drug therapeutische waarden heeft mits zeer verantwoord en gecontroleerd gebruik, met grote bewustzijn en kennis van de risico’s.
Voorlopig blijf ik ervan weg. Het heeft veel meer langetermijnsrisicos dan je initieel in kan schatten en als je durft kijken zal je dit zien en kan je jezelf genezen.
Dus nee. Hoge dosissen zijn onverantwoord als je van jezelf en van je mentale gezondheid houdt.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad. Ik heb het zo'n 4 jaar misbruikt, met soms 2/3 keer per maand. Heb er nu erg veel last van. Je herstelt erg langzaam. Depressie, angststoornissen, onzekerheid, sociale angsten, noem het maar op.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik het niet 2/3 x per maand, maar eens op zn tijd. Ik kan gelukkig niet mee praten over jullie klachten
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
Drug-Induced Valvular Heart Disease - StatPearls - NCBI Bookshelf

www.ncbi.nlm.nih.gov

PubMed

PubMed® comprises more than 40 million citations for biomedical literature from MEDLINE, life science journals, and online books. Citations may include links to full text content from PubMed Central and publisher web sites.
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov
Klik om te vergroten...
Is dit voor mij bedoeld? Zo ja, heb je deze info dan in het Nederlands?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drug-Induced Valvular Heart Disease - StatPearls - NCBI Bookshelf

www.ncbi.nlm.nih.gov

PubMed

PubMed® comprises more than 40 million citations for biomedical literature from MEDLINE, life science journals, and online books. Citations may include links to full text content from PubMed Central and publisher web sites.
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
KevinHenni zei:
Ik gebruik het niet 2/3 x per maand, maar eens op zn tijd. Ik kan gelukkig niet mee praten over jullie klachten
Klik om te vergroten...
Nog niet. Maar met zulke dosissen is dat een kwestie van tijd.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Nog niet. Maar met zulke dosissen is dat een kwestie van tijd.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Zoals ik ook aangaf en het sluipt erin. Je hebt helaas niet altijd bewust door hoe je als persoon aan t veranderen bent, ook ik niet, het is mijn man die me zei, we moeten ermee stoppen want je bent niet meer ok, niet meer jezelf.
B
BolleederLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Vindt het onzin, als je een pil neemt weet je toch echt wel wat voor pil je neemt, je weet toch wat je koopt of krijgt, als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad ookal zit er PMMA in, en het gevoel van MDMA en het gevoel van SPEED of PMMA weet je echt wel van elkaar te onderscheiden dus als je merkt dat het gewoon een MDMA snoepje is neem je gewoon die andere helft derbij, al hoewel ik doe dat..​
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Dan ben jij de eerste op de wereld die ik ken die de inhoud van de pil vanaf de buitenkant kan zien.. (of het interesseert je gewoon niets kan ook)
als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad
Klik om te vergroten...
En wat nou als het gaat om een pure ' gif' pil waarvan een halve al je avond en meer kan verpesten. Alom altijd verstandig te laten testen om ongevallen minder vaak te zien gebeuren/horen/of zelf mee maken.

Grz
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

mrflame zei:
Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk :wink:
Klik om te vergroten...

Haha te hard gaan dat je professionele hulp nodig hebt -_-
Wat doet die professionele hulp nou eigenlijk ?
Niets want een half uur later is het alweer een stuk beter en een uur later is het alweer veel beter. Kalmeren/bezig houden dus of wat?
Ga je te hard helaas dan rustig blijven en wachten,het komt uiteindelijk toch wel weer goed ( ''gezonde'' mensen)
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ntronaut zei:
ZERO- zei:
Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.
Klik om te vergroten...

Inderdaad!
Hooggedoseerde pillen hebben meestal een duidelijke breuklijn.
Als je zeker weet (normaal wijst de betere dealer hier wel op)
dat ze meer dan 120mg bevatten, breek ze dan..
Persoonlijk test ik ze altijd eerst op voorhand per half, en met tussenposen van een uur.

Zoals eerder vermeld is de dosis die je kan verwerken afhankelijk van persoon tot persoon.
Een -voor jouw- hoge dosis (kan al het geval zijn vanaf 100-120mg zelfs) kan vanalle
minder interessante gevolgen hebben:
-fysisch: zweten, klappertanden, krampen (meestal in kaken eerst),
maar ook maag/darmkrampen, misselijkheid, hoge bloeddruk/hartslag, hyperventilatie...
-psychisch: totaal van de wereld zijn (flippen), geen evenwicht, hallucineren (heftige 'flashes'...)

Als je niet ervaren bent met zo'n toestand, (je maakt het bv.voor de eerste keer mee),
dan kanje in paniek raken en een psychose in gang zetten.
Echt (levens)gevaarlijk wordt het volgens mij alleen als je al in zeer slechte conditie bent,
(uitgeput of in depressie) en/of cardio-vasculaire/hart-problemen hebt.

Voorzichtige gebruikers voelen wel wanneer het net 'iets teveel' ineens was.
Het beste is dan: rustig blijven, voldoende drinken (geen alcohol) en indien mogelijk,
ff 'chillen' (zitten of liggen) in rustige omgeving.
Na een uurtje gaat het meestal al stukken beter.

De ongemakken zijn gemakkelijk te voorkomen, en dan loop je nagenoeg geen risico's.
Groetjes!
I
ILAOLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Toch heb ik al meerdere malen gezien dat sommige mensen aan vreemden vragen om pillen om er daarna achter te komen dat het iets heel anders is dan men denkt. De hoog gedoseerde pillen lijken mij ook ervoor gemaakt om deze per halve te nemen als het ware het een hele pil is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

De hooggedoseerde pillen lijken alleen maar gemaakt te worden om 'stoer te doen'. Er wordt tegen elkaar opgeboden door producenten en de pillen worden steeds sterker. Niemand heeft hier voordeel bij, het is alleen maar onhandig. Er zijn al pillen gevonden richting de 300mg inmiddels, belachelijke dosis en alleen maar gevaarlijk. Een gemiddeld persoon heeft een grote kans op overlijden als ie een 300mg pil ineens inneemt. Je moet dus gewoon weten hoeveel er in je pil zit en in veel gevallen doseren in kwartjes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Is goed normaal dat je wel ergens pijn of steken krijgt. 2 wiffis zal rond de 390/410 mg MDMA gehangen hebben. Heftige dosis toch vind je zelf niet? Neem alvast maar een goeie gezonde pauze en hou het volgende keer op 1 pilletje van 200mg :)
h
haroldharoldLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ik wil graag weten of iemand wel eens hetzelfde ervaren heeft als ik afgelopen week. Afgelopen zaterdag heb ik 2 wifis (200mg) gehad. Mooi feestje verder. Nou heb ik sinds maandag wat lichte pijn in mijn borst bij diep inademen, en soms een tinteling in mijn lippen. Klinkt dit bekend voor iemand?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."