Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde
Ntronaut zei:
ZERO- zei:
Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...
Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.
Inderdaad!
Hooggedoseerde pillen hebben meestal een duidelijke breuklijn.
Als je zeker weet (normaal wijst de betere dealer hier wel op)
dat ze meer dan 120mg bevatten, breek ze dan..
Persoonlijk test ik ze altijd eerst op voorhand per half, en met tussenposen van een uur.
Zoals eerder vermeld is de dosis die je kan verwerken afhankelijk van persoon tot persoon.
Een -voor jouw- hoge dosis (kan al het geval zijn vanaf 100-120mg zelfs) kan vanalle
minder interessante gevolgen hebben:
-fysisch: zweten, klappertanden, krampen (meestal in kaken eerst),
maar ook maag/darmkrampen, misselijkheid, hoge bloeddruk/hartslag, hyperventilatie...
-psychisch: totaal van de wereld zijn (flippen), geen evenwicht, hallucineren (heftige 'flashes'...)
Als je niet ervaren bent met zo'n toestand, (je maakt het bv.voor de eerste keer mee),
dan kanje in paniek raken en een psychose in gang zetten.
Echt (levens)gevaarlijk wordt het volgens mij alleen als je al in zeer slechte conditie bent,
(uitgeput of in depressie) en/of cardio-vasculaire/hart-problemen hebt.
Voorzichtige gebruikers voelen wel wanneer het net 'iets teveel' ineens was.
Het beste is dan: rustig blijven, voldoende drinken (geen alcohol) en indien mogelijk,
ff 'chillen' (zitten of liggen) in rustige omgeving.
Na een uurtje gaat het meestal al stukken beter.
De ongemakken zijn gemakkelijk te voorkomen, en dan loop je nagenoeg geen risico's.
Groetjes!