Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

59 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Kauwgom helpt heel goed. Bij mij toch.
h
harry123

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

ZERO- zei:
Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Anyhow: goed om te weten!
Klik om te vergroten...

Ja ken er zat die er zo op een feestje 6 ferrari's weg werken, ik zelf heb vaak 2.5 pil van rond de 190 mg, begin ik met drie kwart dan ga ik lekker, en dan neem ik halfjes bij en op het laatst nog een kwartje
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Vlindertje91 zei:
Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..
Klik om te vergroten...

Denk niet voorgelogen, denk miscommunicatie of zo, dealers zeggen normaal altijd dat er meer in zit. Volgende keer laten testen :P.

Tegen het knarsen kan een ijsje heel erg helpen, omdat je dan zuigt zeg maar blijf je zuigen ook op je gehemelte zeg maar. en op het stokje.

Kauwgum zou ik niet zo snel aanraden omdat je dan zo last van je kaak krijgt en je alsnog wel een stukjes van je wang of tong weg kauwt :P
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

ZERO- zei:
Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

harry123 zei:
Kauwgum zou ik niet zo snel aanraden omdat je dan zo last van je kaak krijgt en je alsnog wel een stukjes van je wang of tong weg kauwt :P
Klik om te vergroten...
Je krijgt er wel gespierde kaken van :beer:
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Amateurtje zei:
Kauwgom helpt heel goed. Bij mij toch.
Klik om te vergroten...
Het schijnt dat Magnesium het beste tegen dat tandenknarsen helpt.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..
Klik om te vergroten...

De verschijnselen die je noemt hoeven niet perse te duiden op een hooggedoseerde pil. Het zijn effecten die horen bij XTC en ook bij 'normale' doseringen voorkomen. De een heeft sneller last van bijvoorbeeld knarsetanden dan de ander. Voor een volgende keer is het wel aan te raden om je pil te laten testen. Je zou kunnen kijken of een lage doseringen voor minder bijwerkingen zorgt. Verder is er tegen het knarsetanden niet veel te doen. Het hoort er nu eenmaal bij. Dat magnesium helpt hiertegen is niet bewezen en ook niet erg aannemelijk. Over magnesium bij stimulanten hebben wij eerder een vraag beantwoord. Hier vind je het topic.

Ja mijn vriend heeft de hele avond op en neer gerend om drinken te pakken voor me heb zeker 1 liter water gedronken toen.
Klik om te vergroten...

Let op dat je niet teveel gaat drinken. Drink 1, maximaal 2 glazen water per uur.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

mrflame zei:
Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk :wink:
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens erg waardevol topic.
Zelf had ik lang geleden aantal keer een ' batch' gehaald, en de 2e keer zat er speed in en geen mdma gevonden.. En de logo grote e.d kwamen exact overeen met de andere pil die wel gewoon ' puur' mdma bevatte, van de eerste ' batch' .

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zoals men zegt :wink:
B
BolleederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Vindt het onzin, als je een pil neemt weet je toch echt wel wat voor pil je neemt, je weet toch wat je koopt of krijgt, als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad ookal zit er PMMA in, en het gevoel van MDMA en het gevoel van SPEED of PMMA weet je echt wel van elkaar te onderscheiden dus als je merkt dat het gewoon een MDMA snoepje is neem je gewoon die andere helft derbij, al hoewel ik doe dat..​
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Dan ben jij de eerste op de wereld die ik ken die de inhoud van de pil vanaf de buitenkant kan zien.. (of het interesseert je gewoon niets kan ook)
als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad
Klik om te vergroten...
En wat nou als het gaat om een pure ' gif' pil waarvan een halve al je avond en meer kan verpesten. Alom altijd verstandig te laten testen om ongevallen minder vaak te zien gebeuren/horen/of zelf mee maken.

Grz
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

mrflame zei:
Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk :wink:
Klik om te vergroten...

Haha te hard gaan dat je professionele hulp nodig hebt -_-
Wat doet die professionele hulp nou eigenlijk ?
Niets want een half uur later is het alweer een stuk beter en een uur later is het alweer veel beter. Kalmeren/bezig houden dus of wat?
Ga je te hard helaas dan rustig blijven en wachten,het komt uiteindelijk toch wel weer goed ( ''gezonde'' mensen)
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ntronaut zei:
ZERO- zei:
Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.
Klik om te vergroten...

Inderdaad!
Hooggedoseerde pillen hebben meestal een duidelijke breuklijn.
Als je zeker weet (normaal wijst de betere dealer hier wel op)
dat ze meer dan 120mg bevatten, breek ze dan..
Persoonlijk test ik ze altijd eerst op voorhand per half, en met tussenposen van een uur.

Zoals eerder vermeld is de dosis die je kan verwerken afhankelijk van persoon tot persoon.
Een -voor jouw- hoge dosis (kan al het geval zijn vanaf 100-120mg zelfs) kan vanalle
minder interessante gevolgen hebben:
-fysisch: zweten, klappertanden, krampen (meestal in kaken eerst),
maar ook maag/darmkrampen, misselijkheid, hoge bloeddruk/hartslag, hyperventilatie...
-psychisch: totaal van de wereld zijn (flippen), geen evenwicht, hallucineren (heftige 'flashes'...)

Als je niet ervaren bent met zo'n toestand, (je maakt het bv.voor de eerste keer mee),
dan kanje in paniek raken en een psychose in gang zetten.
Echt (levens)gevaarlijk wordt het volgens mij alleen als je al in zeer slechte conditie bent,
(uitgeput of in depressie) en/of cardio-vasculaire/hart-problemen hebt.

Voorzichtige gebruikers voelen wel wanneer het net 'iets teveel' ineens was.
Het beste is dan: rustig blijven, voldoende drinken (geen alcohol) en indien mogelijk,
ff 'chillen' (zitten of liggen) in rustige omgeving.
Na een uurtje gaat het meestal al stukken beter.

De ongemakken zijn gemakkelijk te voorkomen, en dan loop je nagenoeg geen risico's.
Groetjes!
I
ILAOLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Toch heb ik al meerdere malen gezien dat sommige mensen aan vreemden vragen om pillen om er daarna achter te komen dat het iets heel anders is dan men denkt. De hoog gedoseerde pillen lijken mij ook ervoor gemaakt om deze per halve te nemen als het ware het een hele pil is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

De hooggedoseerde pillen lijken alleen maar gemaakt te worden om 'stoer te doen'. Er wordt tegen elkaar opgeboden door producenten en de pillen worden steeds sterker. Niemand heeft hier voordeel bij, het is alleen maar onhandig. Er zijn al pillen gevonden richting de 300mg inmiddels, belachelijke dosis en alleen maar gevaarlijk. Een gemiddeld persoon heeft een grote kans op overlijden als ie een 300mg pil ineens inneemt. Je moet dus gewoon weten hoeveel er in je pil zit en in veel gevallen doseren in kwartjes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Is goed normaal dat je wel ergens pijn of steken krijgt. 2 wiffis zal rond de 390/410 mg MDMA gehangen hebben. Heftige dosis toch vind je zelf niet? Neem alvast maar een goeie gezonde pauze en hou het volgende keer op 1 pilletje van 200mg :)
h
haroldharoldLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ik wil graag weten of iemand wel eens hetzelfde ervaren heeft als ik afgelopen week. Afgelopen zaterdag heb ik 2 wifis (200mg) gehad. Mooi feestje verder. Nou heb ik sinds maandag wat lichte pijn in mijn borst bij diep inademen, en soms een tinteling in mijn lippen. Klinkt dit bekend voor iemand?
D
Dr. MDLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

wow hoe meer ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat je je pillen best laat testen tegenwoordig :openmouth:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Dr. MD zei:
wow hoe meer ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat je je pillen best laat testen tegenwoordig :openmouth:
Klik om te vergroten...

Idd en ze maken die snoepen nog zwaarder, intussen al klappers van 250mg op de markt. Word niet meer leuk als je moet in vier gaan delen en na 2 kwartjes al moet gaan denken, zou ik nu wel al niet te ver gaan?? Liever dan een mooie 100mg pil dat je in 1 keer kan droppen zonder te moeten flippen dat je gaat overdoseren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

het is wel zo, je hebt meer voor minder :wink:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."