Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan een dokter zien wanneer ik een voorschrift diazepam heb opgehaald?

Kan een dokter zien wanneer ik een voorschrift diazepam heb opgehaald?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, in de apotheek kijken ze wel of je vroeg voor je benzo recept bent. Te laat kan ze minder schelen.
T
Tijdloos

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lezen en leren zei:
Ja, in de apotheek kijken ze wel of je vroeg voor je benzo recept bent. Te laat kan ze minder schelen.
Klik om te vergroten...
Precies dit de huisarts moet bellen of gekoppeld zijn als eerder al werd gezegd ziet niet automatisch of het afgehaald is zonder speciale reden. Een van de redenen waarom get in klinische setting 'makkelijker ' is zonder extra verleiding.

Maar laat die flunitrazolam nou liggen nu bouw je je tolerantie alleen nog maar hooger op misschien..

Sterkte en succes!

Als je echt wilt stoppen en de wil is er komt het goed, geloof in jezelf!
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#3
In BE kan je, als je weet waar je moet zoeken, heel zeker je openbare dossiers blokkeren en privaat houden. Is te vinden in de app "voorschriften op zak", op dezelfde website en op "mijngezondheid.be" en vooral, globaal medisch dossier weigeren.

Apotheek kan nog altijd zien wat jij wanneer hebt gekocht onder voorschrift van welke dokter, maar dan nog is de kans groot dat, indiendie de dokter belt, de dokter zegt "als ik het voorsschrijf is het omdat het nodig is, bekritiseer mijn vakkundigheid aub niet" . Al 2 keer meegemaakt na diefstal op reis.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
MestV zei:
In BE kan je, als je weet waar je moet zoeken, heel zeker je openbare dossiers blokkeren en privaat houden. Is te vinden in de app "voorschriften op zak", op dezelfde website en op "mijngezondheid.be" en vooral, globaal medisch dossier weigeren.

Apotheek kan nog altijd zien wat jij wanneer hebt gekocht onder voorschrift van welke dokter, maar dan nog is de kans groot dat, indiendie de dokter belt, de dokter zegt "als ik het voorsschrijf is het omdat het nodig is, bekritiseer mijn vakkundigheid aub niet" . Al 2 keer meegemaakt na diefstal op reis.
Klik om te vergroten...
Wat win je met het globaal medisch dossier te weigeren?

Een Globaal Medisch Dossier (GMD) is een elektronisch medisch dossier van u bij uw huisarts. Het bevat al uw medische gegevens en geeft een totaalbeeld van uw gezondheidssituatie. Dit dossier zorgt voor een betere individuele begeleiding en een beter overleg tussen de artsen.

Waarom zou je het artsen moeilijker maken dan nodig?
Bovendien kun je goedkoper naar de HA als je een GMD hebt.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt gelijk, ik doe ook niet mee aan dat medisch dossier gedoe. Ik ga naar dokters die ik vertrouw met een bepaald probleem. ALs ik ooit es wratten had op intieme plaatsen;. ging ik naar hem, 4 minuten wandelen, kmoest nooit remgeld betalen en hij behandelde me al van m'n 14 toen ik in een rolstoel belandde. Nu 39 en desondakns allemaal toch vrij gezodnd, enel klein gebleven, zeker naarNL normen.... en m'n rug doet constant pijn want rechterbeen is 2,5 cm korter dan het linker en m'n kniepezen sheuren nog altijd. 2 maanden geleden beroerte gehad en als lappepop neergevalle e voila, meniscus en kruisbanden er weer door. Mar ik kan terug stappen en praten, which is nice :)Om het terug over voorschriften te halen, als't geschreven is niet altijd, afgedrrukt wel, het zit in het systeem in 2 databanken dus de doktr en e overheid wete het ook. Apotheker zeker..... k'heb eens bij diefstal m'n slaapmedicatie gaan halen en die zeiden "je hebt er nog 28"...... uitleg van stelen geoofden ze neit of ze moesten politierapportn hebben, een eluk dat ik een eerder trotse dokter heb die zei "als ik dat voorschrijf is het nodig en je moet me niet in vraag stellen".


Wat vorig jaar WEL was..... de database waren nie gekoppeld, je kon du sn naar 2 dokters gaan om hetzelfe te krijgen en bij 2 apotheken langsgaan. OF hetnu nog zo zou kunnen sinds MAggie Blockpaté in BE durf ik u niet beweren.
L
LysergicTransducerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi, bedankt voor al de reacties iedereen!
Ik ben dit topic volledig uit het oog verloren, mijn excuses voor de late reactie.

dupont zei:
Volgens mij moet jij de detox in om Diazepam af te bouwen. Alleen red jij het niet. Heb je al je RC benzos al weggegooid? Wat ga je volgende week anders doen?
Klik om te vergroten...

Tijdloos zei:
Precies dit de huisarts moet bellen of gekoppeld zijn als eerder al werd gezegd ziet niet automatisch of het afgehaald is zonder speciale reden. Een van de redenen waarom get in klinische setting 'makkelijker ' is zonder extra verleiding.

Maar laat die flunitrazolam nou liggen nu bouw je je tolerantie alleen nog maar hooger op misschien..

Sterkte en succes!

Als je echt wilt stoppen en de wil is er komt het goed, geloof in jezelf!
Klik om te vergroten...

Ik heb op een gegeven moment beslist om na wat afbouwen eens volledig te stoppen om te kijken of ik nog ontwenningsverschijnselen kreeg.
Vanwege mijn zware depressie neem ik dagelijks quetiapine (seroquel)., dat hielp in ieder geval om de slapeloosheid tegen te gaan.
Ik ben dan een tijd volledig nuchter geweest, maar daarna is het weer misgelopen.

Ik heb het het afgelopen jaar emotioneel enorm moeilijk gehad (ik ga hier liever niet verder in detail vw. privacy).
Echt zelfmoordgedachten waar ik enorm van schrok, ook een aantal keer op spoed beland, bij een crisisteam in behandeling geweest.
Omdat ik er zo lang onderdoor heb gezeten ben ik mijn werk ook kwijtgeraakt.
Ik heb wel zicht op een nieuwe job maar moet daarvoor eerst nog een bijscholing doen, maar dat kan nog een aantal maanden duren.

Ik heb de afgelopen maanden vanalles geprobeerd om mijn tijd wat productief in te vullen om er weer bovenop te komen, nieuwe hobby's zoeken etc.
Dat lukte redelijk, maar intussen duurt het allemaal zo lang dat ik momenteel echt nergens meer zin in heb.
In tussentijd heb ik ook nog vanalle andere dingen aan mijn hoofd die niet echt bijdragen aan herstel.
En dan ben ik natuurlijk weer aan de drugs gegaan..

Ik heb de afgelopen 4 dagen 3-FA gebruikt (gebruikte dit voorheen enkel af en toe bv. op een festival in redelijk kleine dosissen, nooit aan verslaafd geraakt tot nu toe).
En dan ben ik weer begonnen met de flunitrazolam (die ik inderdaad nog altijd niet had weggegooid) om in slaap te raken.
Tot ik nu vandaag weer vastberaden ben om te stoppen.

Ik zie nog steeds wekelijks een psycholoog, ga ook iedere week naar een verslavings-zelfhulpgroep en sta momenteel op de wachtlijst voor een opname (meer voor mijn depressie wel).
Ik zit nu aan 1.25mg flunitrazolam, zou het veilig zijn om opnieuw cold turkey te proberen, of zou dat gevaarlijk kunnen zijn in mijn slaap?
Ik durf het eigenlijk ook niet vertellen aan mijn dokter... Heb nog wel voldoende diazepam om opnieuw af te bouwen moest dat nodig zijn.
Het liefst van al wil ik er gewoon meteen van af, ik vrees dat ik met dat taperen enkel mijn verslaving blijf aanwakkeren.

Soit, ik kom er wel! Nogmaals bedankt voor de reacties :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
LysergicTransducer zei:
Hoi, bedankt voor al de reacties iedereen!
Ik ben dit topic volledig uit het oog verloren, mijn excuses voor de late reactie.





Ik heb op een gegeven moment beslist om na wat afbouwen eens volledig te stoppen om te kijken of ik nog ontwenningsverschijnselen kreeg.
Vanwege mijn zware depressie neem ik dagelijks quetiapine (seroquel)., dat hielp in ieder geval om de slapeloosheid tegen te gaan.
Ik ben dan een tijd volledig nuchter geweest, maar daarna is het weer misgelopen.

Ik heb het het afgelopen jaar emotioneel enorm moeilijk gehad (ik ga hier liever niet verder in detail vw. privacy).
Echt zelfmoordgedachten waar ik enorm van schrok, ook een aantal keer op spoed beland, bij een crisisteam in behandeling geweest.
Omdat ik er zo lang onderdoor heb gezeten ben ik mijn werk ook kwijtgeraakt.
Ik heb wel zicht op een nieuwe job maar moet daarvoor eerst nog een bijscholing doen, maar dat kan nog een aantal maanden duren.

Ik heb de afgelopen maanden vanalles geprobeerd om mijn tijd wat productief in te vullen om er weer bovenop te komen, nieuwe hobby's zoeken etc.
Dat lukte redelijk, maar intussen duurt het allemaal zo lang dat ik momenteel echt nergens meer zin in heb.
In tussentijd heb ik ook nog vanalle andere dingen aan mijn hoofd die niet echt bijdragen aan herstel.
En dan ben ik natuurlijk weer aan de drugs gegaan..

Ik heb de afgelopen 4 dagen 3-FA gebruikt (gebruikte dit voorheen enkel af en toe bv. op een festival in redelijk kleine dosissen, nooit aan verslaafd geraakt tot nu toe).
En dan ben ik weer begonnen met de flunitrazolam (die ik inderdaad nog altijd niet had weggegooid) om in slaap te raken.
Tot ik nu vandaag weer vastberaden ben om te stoppen.

Ik zie nog steeds wekelijks een psycholoog, ga ook iedere week naar een verslavings-zelfhulpgroep en sta momenteel op de wachtlijst voor een opname (meer voor mijn depressie wel).
Ik zit nu aan 1.25mg flunitrazolam, zou het veilig zijn om opnieuw cold turkey te proberen, of zou dat gevaarlijk kunnen zijn in mijn slaap?
Ik durf het eigenlijk ook niet vertellen aan mijn dokter... Heb nog wel voldoende diazepam om opnieuw af te bouwen moest dat nodig zijn.
Het liefst van al wil ik er gewoon meteen van af, ik vrees dat ik met dat taperen enkel mijn verslaving blijf aanwakkeren.

Soit, ik kom er wel! Nogmaals bedankt voor de reacties :)
Klik om te vergroten...
Hoelang al? Als het 2 weken of meer is zou ik afbouwen.

Maar je zegt het zelf al , je kunt er wel!

Hopelijk zal je nieuwe leven je bevallen
Peace
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De apotheek wel en als je het steeds sneller op gaat pikken krijgt je dokter gwn een belletje
L
LysergicTransducerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Hoelang al? Als het 2 weken of meer is zou ik afbouwen.

Maar je zegt het zelf al , je kunt er wel!

Hopelijk zal je nieuwe leven je bevallen
Peace
Klik om te vergroten...

Het was 1 week, dat valt dus al bij al wel mee.
Ik ben gisteren van meteen van 1.25mg naar 0.50mg gegaan (in combinatie met mijn gebruikelijke quetiapine om toch in slaap te raken).
Vorlopig gelukkig ontwenningsverschijnselen, hopelijk blijft het zo.
Ik ga proberen vandaag over te stappen naar de 15mg diazepam die nu op mijn afbouwschema staat, en dan hopelijk volgende week er toch permanent vanaf.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Elke keer als mijn dokter een voorschrift intikt of een medicijn controleert doet ie een blinddoekje om.

Die van jou niet?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier in België, heb je je eigen gezondheidsportaal nl mijngezondheid, die je met je ID+lezer, itsme, token,...kan bezoeken, hier staat echt alles, mbt jouw gezondheid, waaronder je digitale doktersvoorschriften. En die je simpelweg met je ID-kaart of digitaal voorschrift bij de apotheek kan gaan halen.
Hier is een belangrijke instelling, namelijk de mogelijkheid vh het delen van je gezondheidsportaal met alle medisch gerelateerde instellingen, in of uit te schakelen. Zeg je, ja, krijgen alle medisch gerelateerde diensten, toegang en inkijk tot je volledig medisch dossier.
Ik heb dit uitgezet met als gevolg, dat elke arts, apotheek, ziekenhuis, andere medische instellingen/apparaten, enkel de info ter beschikking hebben, die ze over mij verkregen hebben, in de desbetreffende instelling, praktijk, apotheek. Mijn huisarts kan niet zien of ik mijn medicatie effectief afhaal, ik weet dit zeker, omdat ik al meermaals n verschillende malen eenzelfde medicatie op voorschrift kreeg, oa seroquel/quetapine, mirtazapine, ik was die zooi zo beu, mr dat zé ik niet zo natuurlijk, dus bleef ik die voorschriften krijgen en ben ik deze bij quetapine zeker 4x (3x100mg 1x50mg RX) achtereen niet gaan afhalen en bij mirtazapine ook 2 x en nog andere zaken als declofenac, Tramadol, ibruprofen, iets fckng duur tegen migraine,...als ze dan vraagt of het (heeft) (ge)werkt, ik nog voldoende voorraad heb en de dosis nog goed zit, ik positief reageer, ondanks ik niks ben gaan halen bij de apotheek, zou ze daar toch zeker iets van zeggen, zeker omdat het om vaak terugkerende recepten gaat, als zij dan zou zien, ooh hij is dat al 3x niet gaan afhalen. En vroeg ook eens, wa verwarrend overkomend, sech kan je zien of ik dat laatste voorschrift v seroquel al ben gaan afhalen, want kben nogal vergeetachtig, waarop ze negatief moest antwoorden, nee dat kan ik niet zien, kan enkel zien wat ik heb voorgeschreven, maar zé ze, op site mijngezondheid staan niet afgehaalde voorschriften nog open, reeds afgehaalde voorschriften zitten in je archief.
Dus zo zit het hier, het Nederlands systeem is me totaal vreemd.
L
LysergicTransducerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Hier in België, heb je je eigen gezondheidsportaal nl mijngezondheid, die je met je ID+lezer, itsme, token,...kan bezoeken, hier staat echt alles, mbt jouw gezondheid, waaronder je digitale doktersvoorschriften. En die je simpelweg met je ID-kaart of digitaal voorschrift bij de apotheek kan gaan halen.
Hier is een belangrijke instelling, namelijk de mogelijkheid vh het delen van je gezondheidsportaal met alle medisch gerelateerde instellingen, in of uit te schakelen. Zeg je, ja, krijgen alle medisch gerelateerde diensten, toegang en inkijk tot je volledig medisch dossier.
Ik heb dit uitgezet met als gevolg, dat elke arts, apotheek, ziekenhuis, andere medische instellingen/apparaten, enkel de info ter beschikking hebben, die ze over mij verkregen hebben, in de desbetreffende instelling, praktijk, apotheek. Mijn huisarts kan niet zien of ik mijn medicatie effectief afhaal, ik weet dit zeker, omdat ik al meermaals n verschillende malen eenzelfde medicatie op voorschrift kreeg, oa seroquel/quetapine, mirtazapine, ik was die zooi zo beu, mr dat zé ik niet zo natuurlijk, dus bleef ik die voorschriften krijgen en ben ik deze bij quetapine zeker 4x (3x100mg 1x50mg RX) achtereen niet gaan afhalen en bij mirtazapine ook 2 x en nog andere zaken als declofenac, Tramadol, ibruprofen, iets fckng duur tegen migraine,...als ze dan vraagt of het (heeft) (ge)werkt, ik nog voldoende voorraad heb en de dosis nog goed zit, ik positief reageer, ondanks ik niks ben gaan halen bij de apotheek, zou ze daar toch zeker iets van zeggen, zeker omdat het om vaak terugkerende recepten gaat, als zij dan zou zien, ooh hij is dat al 3x niet gaan afhalen. En vroeg ook eens, wa verwarrend overkomend, sech kan je zien of ik dat laatste voorschrift v seroquel al ben gaan afhalen, want kben nogal vergeetachtig, waarop ze negatief moest antwoorden, nee dat kan ik niet zien, kan enkel zien wat ik heb voorgeschreven, maar zé ze, op site mijngezondheid staan niet afgehaalde voorschriften nog open, reeds afgehaalde voorschriften zitten in je archief.
Dus zo zit het hier, het Nederlands systeem is me totaal vreemd.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info, dat is goed om te weten!
Zelf neem ik momenteel ook quetiapine. Na enkele weken ben ik slechts de helft van mijn voorgeschreven dosis beginnen nemen omdat ik me de dag erna zo ernorm suf voelde (nam het enkel 's avonds).

Momenteel helpt de quetiapine wel goed om de slapeloosheid van de benzo afkick tegen te gaan.
Bovendien neem ik ook al een hele tijd Wellbutrin (het enige dat bij mij werkte zonder neveneffecten na 3 andere antidepressiva geprobeerd te hebben), maar dat is ook een vrij oppepend middel, waardoor ik waarschijnlijk zonder die quetiapine ook weer niet zou kunnen slapen.

Hopelijk kan ik er binnen een jaar ofzo gewoon volledig van afstappen allemaal, voorlopig is het nog wat te vroeg daarvoor..
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LysergicTransducer zei:
Bedankt voor de info, dat is goed om te weten!
Zelf neem ik momenteel ook quetiapine. Na enkele weken ben ik slechts de helft van mijn voorgeschreven dosis beginnen nemen omdat ik me de dag erna zo ernorm suf voelde (nam het enkel 's avonds).

Momenteel helpt de quetiapine wel goed om de slapeloosheid van de benzo afkick tegen te gaan.
Bovendien neem ik ook al een hele tijd Wellbutrin (het enige dat bij mij werkte zonder neveneffecten na 3 andere antidepressiva geprobeerd te hebben), maar dat is ook een vrij oppepend middel, waardoor ik waarschijnlijk zonder die quetiapine ook weer niet zou kunnen slapen.

Hopelijk kan ik er binnen een jaar ofzo gewoon volledig van afstappen allemaal, voorlopig is het nog wat te vroeg daarvoor..
Klik om te vergroten...
Die quetapine, moet echt in de top staan van voorgeschreven medicatie. Iedereen die in bepaalde vorm van instabiliteit vertoeft en/of persoonlijkheidsstoornis heeft, krijgt dit medicijn blijkbaar 🙄

Was hier ook zoiets, suffe plant, zeker bij dagelijks gebruik en in combinatie met mirtazapine. Heb het nog wel eens gebruikt, vb bij afkick benzo rc's.

Wellbutrin ken ik niet, had zelf enkele weken terug, Efexor-exel voorgeschreven als antidepressiva, een SNRI, maar na dikke week dagelijks zo misselijk, ook mee gestopt.

Het enige wat van m'n voorgeschreven medicatie werkt, is Rilatine, vr ADHD. Antidepressiva, benzo's, anti-psychotica...ts echt allemaal nix vo mij 😜
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij moet jij de detox in om Diazepam af te bouwen. Alleen red jij het niet. Heb je al je RC benzos al weggegooid? Wat ga je volgende week anders doen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
En dan komt het moeilijke gedeelte..
Clean blijven!
Maar jij komt er vast wel je bent iig goed bezig!
L
LysergicTransducerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben vorig jaar in een zware depressie terechtgekomen waardoor ik (opnieuw) benzo's ben beginnen gebruiken.

Ik heb een aantal jaar geleden zware problemen gehad met etizolam (herhaaldelijke blackouts waarbij ik vaak onwetend nog andere drugs gebruikte als een losgeleid projectiel).

Ik had redelijk wat flunitrazolam gebruikt en herkende de cyclus waar ik opnieuw in aan het vallen was, en wou er terug van weg.

Ik probeerde zelf te stoppen maar kreeg erge ontwenningsverschijnselen (koud zweet, slapeloosheid, misselijkheid, zichtproblemen) en ben er mee naar de dokter gegaan.

Ik heb haar bovenstaande verteld, en ze heeft me een schema opgesteld om de flunitrazolam eerst af te bouwen tot een redelijk niveau en daarna over te stappen op diazepam.

Ik heb dit schema aanvankelijk gevolgd, maar even na de overstap naar diazepam ben ik opnieuw overgestapt naar de flunitrazolam (puur uit verslaving).

Ik heb mijn eerste dosis diazepam opgehaald maar ben in werkelijkheid nog steeds flunitrazolam aan het nemen.
Daarna heb ik een afspraak gehad bij de dokter en heeft ze me een nieuwe dosis voorgeschreven.

Ik heb haar een zakje met een aantal pillen flunitrazol gegeven, maar hield er een hoop achter en ben blijven gebruiken.

De dag dat ik van de dokter kwam ben ik de diazepam meteen gaan halen bij een apotheek, maar die zat zonder en kon de volgende dag pas opgehaald worden.
Ik heb toen wel al meteen betaald.

Ik heb het enorm druk gehad de laatste weken en herinnerde me plots dat ik mijn voorschrift ben vergeten op te halen.

Ik voel me slecht over het feit dat ik niet eerlijk ben

Ik zit momenteel in een soort crisis situatie die nog wel enkele dagen kan aanslepen en die het nu moeilijk (onmogelijk?) maakt te stoppen, maar ben wel overtuigd definitief te stoppen eens dit afgerond is op het einde van de week.

Ik zou volgens het schema binnen enkele dagen een afspraak moeten maken om mijn nieuw voorschrift op te halen.
Nu is natuurlijk de vraag: kan mijn dokter (elektronisch natuurlijk) zien wanneer ik het voorschrift heb opgehaald?

Ik heb het dezelfde dag wel betaald, maar ben het pas een week later gaan ophalen.
Iemand enig idee?

Ik weet dat een aantal van jullie me zullen aanraden gewoon eerlijk te zijn, maar ik voel me gewoon heel slecht over het feit dat ik destijds niet al mijn pillen heb afgegeven, heb liever dat ze er niet hoeft achter te komen.

Ik ben echt vastberaden volgende week opnieuw over te stappen op de diazepam en dan het schema te volgen zoals het hoorde.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet ze dat je recept op zou moeten zijn?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je kan er wel vanuit gaan dat je arts dat kan zien
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als de arts dat wil, kan zij zien wanneer de medicatie afgehaald is...
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Huisartsen kunnen dat soms zien, als hun informatiesysteem gekoppeld is aan dat van de apotheek. Een flink aantal huisartspraktijken hebben dat, maar lang niet allemaal. Een huisarts moet in ieder geval wel enigszins moeite doen om daar naar te kijken, ze krijgen niet een automatische waarschuwing dat het niet is opgehaald. Huisartsen kijken er in het algemeen niet naar, als er niet een speciale aanleiding voor is. Het is tenslotte ook je eigen verantwoordelijkheid om medicatie op te halen, op de afgesproken manier te gebruiken etc. De hele NL zorg is ingericht om te reageren op problemen die de patient zelf meldt, en niet om vanuit de zorgverlener op zoek te gaan naar dingen die wellicht fout gaan.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."