#1
Ja, in de apotheek kijken ze wel of je vroeg voor je benzo recept bent. Te laat kan ze minder schelen.
Precies dit de huisarts moet bellen of gekoppeld zijn als eerder al werd gezegd ziet niet automatisch of het afgehaald is zonder speciale reden. Een van de redenen waarom get in klinische setting 'makkelijker ' is zonder extra verleiding.Ja, in de apotheek kijken ze wel of je vroeg voor je benzo recept bent. Te laat kan ze minder schelen.
Wat win je met het globaal medisch dossier te weigeren?In BE kan je, als je weet waar je moet zoeken, heel zeker je openbare dossiers blokkeren en privaat houden. Is te vinden in de app "voorschriften op zak", op dezelfde website en op "mijngezondheid.be" en vooral, globaal medisch dossier weigeren.
Apotheek kan nog altijd zien wat jij wanneer hebt gekocht onder voorschrift van welke dokter, maar dan nog is de kans groot dat, indiendie de dokter belt, de dokter zegt "als ik het voorsschrijf is het omdat het nodig is, bekritiseer mijn vakkundigheid aub niet" . Al 2 keer meegemaakt na diefstal op reis.
Volgens mij moet jij de detox in om Diazepam af te bouwen. Alleen red jij het niet. Heb je al je RC benzos al weggegooid? Wat ga je volgende week anders doen?
Precies dit de huisarts moet bellen of gekoppeld zijn als eerder al werd gezegd ziet niet automatisch of het afgehaald is zonder speciale reden. Een van de redenen waarom get in klinische setting 'makkelijker ' is zonder extra verleiding.
Maar laat die flunitrazolam nou liggen nu bouw je je tolerantie alleen nog maar hooger op misschien..
Sterkte en succes!
Als je echt wilt stoppen en de wil is er komt het goed, geloof in jezelf!
Hoelang al? Als het 2 weken of meer is zou ik afbouwen.Hoi, bedankt voor al de reacties iedereen!
Ik ben dit topic volledig uit het oog verloren, mijn excuses voor de late reactie.
Ik heb op een gegeven moment beslist om na wat afbouwen eens volledig te stoppen om te kijken of ik nog ontwenningsverschijnselen kreeg.
Vanwege mijn zware depressie neem ik dagelijks quetiapine (seroquel)., dat hielp in ieder geval om de slapeloosheid tegen te gaan.
Ik ben dan een tijd volledig nuchter geweest, maar daarna is het weer misgelopen.
Ik heb het het afgelopen jaar emotioneel enorm moeilijk gehad (ik ga hier liever niet verder in detail vw. privacy).
Echt zelfmoordgedachten waar ik enorm van schrok, ook een aantal keer op spoed beland, bij een crisisteam in behandeling geweest.
Omdat ik er zo lang onderdoor heb gezeten ben ik mijn werk ook kwijtgeraakt.
Ik heb wel zicht op een nieuwe job maar moet daarvoor eerst nog een bijscholing doen, maar dat kan nog een aantal maanden duren.
Ik heb de afgelopen maanden vanalles geprobeerd om mijn tijd wat productief in te vullen om er weer bovenop te komen, nieuwe hobby's zoeken etc.
Dat lukte redelijk, maar intussen duurt het allemaal zo lang dat ik momenteel echt nergens meer zin in heb.
In tussentijd heb ik ook nog vanalle andere dingen aan mijn hoofd die niet echt bijdragen aan herstel.
En dan ben ik natuurlijk weer aan de drugs gegaan..
Ik heb de afgelopen 4 dagen 3-FA gebruikt (gebruikte dit voorheen enkel af en toe bv. op een festival in redelijk kleine dosissen, nooit aan verslaafd geraakt tot nu toe).
En dan ben ik weer begonnen met de flunitrazolam (die ik inderdaad nog altijd niet had weggegooid) om in slaap te raken.
Tot ik nu vandaag weer vastberaden ben om te stoppen.
Ik zie nog steeds wekelijks een psycholoog, ga ook iedere week naar een verslavings-zelfhulpgroep en sta momenteel op de wachtlijst voor een opname (meer voor mijn depressie wel).
Ik zit nu aan 1.25mg flunitrazolam, zou het veilig zijn om opnieuw cold turkey te proberen, of zou dat gevaarlijk kunnen zijn in mijn slaap?
Ik durf het eigenlijk ook niet vertellen aan mijn dokter... Heb nog wel voldoende diazepam om opnieuw af te bouwen moest dat nodig zijn.
Het liefst van al wil ik er gewoon meteen van af, ik vrees dat ik met dat taperen enkel mijn verslaving blijf aanwakkeren.
Soit, ik kom er wel! Nogmaals bedankt voor de reacties![]()
Hoelang al? Als het 2 weken of meer is zou ik afbouwen.
Maar je zegt het zelf al , je kunt er wel!
Hopelijk zal je nieuwe leven je bevallen
Peace
Bedankt voor de info, dat is goed om te weten!Hier in België, heb je je eigen gezondheidsportaal nl mijngezondheid, die je met je ID+lezer, itsme, token,...kan bezoeken, hier staat echt alles, mbt jouw gezondheid, waaronder je digitale doktersvoorschriften. En die je simpelweg met je ID-kaart of digitaal voorschrift bij de apotheek kan gaan halen.
Hier is een belangrijke instelling, namelijk de mogelijkheid vh het delen van je gezondheidsportaal met alle medisch gerelateerde instellingen, in of uit te schakelen. Zeg je, ja, krijgen alle medisch gerelateerde diensten, toegang en inkijk tot je volledig medisch dossier.
Ik heb dit uitgezet met als gevolg, dat elke arts, apotheek, ziekenhuis, andere medische instellingen/apparaten, enkel de info ter beschikking hebben, die ze over mij verkregen hebben, in de desbetreffende instelling, praktijk, apotheek. Mijn huisarts kan niet zien of ik mijn medicatie effectief afhaal, ik weet dit zeker, omdat ik al meermaals n verschillende malen eenzelfde medicatie op voorschrift kreeg, oa seroquel/quetapine, mirtazapine, ik was die zooi zo beu, mr dat zé ik niet zo natuurlijk, dus bleef ik die voorschriften krijgen en ben ik deze bij quetapine zeker 4x (3x100mg 1x50mg RX) achtereen niet gaan afhalen en bij mirtazapine ook 2 x en nog andere zaken als declofenac, Tramadol, ibruprofen, iets fckng duur tegen migraine,...als ze dan vraagt of het (heeft) (ge)werkt, ik nog voldoende voorraad heb en de dosis nog goed zit, ik positief reageer, ondanks ik niks ben gaan halen bij de apotheek, zou ze daar toch zeker iets van zeggen, zeker omdat het om vaak terugkerende recepten gaat, als zij dan zou zien, ooh hij is dat al 3x niet gaan afhalen. En vroeg ook eens, wa verwarrend overkomend, sech kan je zien of ik dat laatste voorschrift v seroquel al ben gaan afhalen, want kben nogal vergeetachtig, waarop ze negatief moest antwoorden, nee dat kan ik niet zien, kan enkel zien wat ik heb voorgeschreven, maar zé ze, op site mijngezondheid staan niet afgehaalde voorschriften nog open, reeds afgehaalde voorschriften zitten in je archief.
Dus zo zit het hier, het Nederlands systeem is me totaal vreemd.
Die quetapine, moet echt in de top staan van voorgeschreven medicatie. Iedereen die in bepaalde vorm van instabiliteit vertoeft en/of persoonlijkheidsstoornis heeft, krijgt dit medicijn blijkbaar 🙄Bedankt voor de info, dat is goed om te weten!
Zelf neem ik momenteel ook quetiapine. Na enkele weken ben ik slechts de helft van mijn voorgeschreven dosis beginnen nemen omdat ik me de dag erna zo ernorm suf voelde (nam het enkel 's avonds).
Momenteel helpt de quetiapine wel goed om de slapeloosheid van de benzo afkick tegen te gaan.
Bovendien neem ik ook al een hele tijd Wellbutrin (het enige dat bij mij werkte zonder neveneffecten na 3 andere antidepressiva geprobeerd te hebben), maar dat is ook een vrij oppepend middel, waardoor ik waarschijnlijk zonder die quetiapine ook weer niet zou kunnen slapen.
Hopelijk kan ik er binnen een jaar ofzo gewoon volledig van afstappen allemaal, voorlopig is het nog wat te vroeg daarvoor..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."