"Nihilist88 zei:
Hier in België, heb je je eigen gezondheidsportaal nl mijngezondheid, die je met je ID+lezer, itsme, token,...kan bezoeken, hier staat echt alles, mbt jouw gezondheid, waaronder je digitale doktersvoorschriften. En die je simpelweg met je ID-kaart of digitaal voorschrift bij de apotheek kan gaan halen.
Hier is een belangrijke instelling, namelijk de mogelijkheid vh het delen van je gezondheidsportaal met alle medisch gerelateerde instellingen, in of uit te schakelen. Zeg je, ja, krijgen alle medisch gerelateerde diensten, toegang en inkijk tot je volledig medisch dossier.
Ik heb dit uitgezet met als gevolg, dat elke arts, apotheek, ziekenhuis, andere medische instellingen/apparaten, enkel de info ter beschikking hebben, die ze over mij verkregen hebben, in de desbetreffende instelling, praktijk, apotheek. Mijn huisarts kan niet zien of ik mijn medicatie effectief afhaal, ik weet dit zeker, omdat ik al meermaals n verschillende malen eenzelfde medicatie op voorschrift kreeg, oa seroquel/quetapine, mirtazapine, ik was die zooi zo beu, mr dat zé ik niet zo natuurlijk, dus bleef ik die voorschriften krijgen en ben ik deze bij quetapine zeker 4x (3x100mg 1x50mg RX) achtereen niet gaan afhalen en bij mirtazapine ook 2 x en nog andere zaken als declofenac, Tramadol, ibruprofen, iets fckng duur tegen migraine,...als ze dan vraagt of het (heeft) (ge)werkt, ik nog voldoende voorraad heb en de dosis nog goed zit, ik positief reageer, ondanks ik niks ben gaan halen bij de apotheek, zou ze daar toch zeker iets van zeggen, zeker omdat het om vaak terugkerende recepten gaat, als zij dan zou zien, ooh hij is dat al 3x niet gaan afhalen. En vroeg ook eens, wa verwarrend overkomend, sech kan je zien of ik dat laatste voorschrift v seroquel al ben gaan afhalen, want kben nogal vergeetachtig, waarop ze negatief moest antwoorden, nee dat kan ik niet zien, kan enkel zien wat ik heb voorgeschreven, maar zé ze, op site mijngezondheid staan niet afgehaalde voorschriften nog open, reeds afgehaalde voorschriften zitten in je archief.
Dus zo zit het hier, het Nederlands systeem is me totaal vreemd.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info, dat is goed om te weten!
Zelf neem ik momenteel ook quetiapine. Na enkele weken ben ik slechts de helft van mijn voorgeschreven dosis beginnen nemen omdat ik me de dag erna zo ernorm suf voelde (nam het enkel 's avonds).
Momenteel helpt de quetiapine wel goed om de slapeloosheid van de benzo afkick tegen te gaan.
Bovendien neem ik ook al een hele tijd Wellbutrin (het enige dat bij mij werkte zonder neveneffecten na 3 andere antidepressiva geprobeerd te hebben), maar dat is ook een vrij oppepend middel, waardoor ik waarschijnlijk zonder die quetiapine ook weer niet zou kunnen slapen.
Hopelijk kan ik er binnen een jaar ofzo gewoon volledig van afstappen allemaal, voorlopig is het nog wat te vroeg daarvoor.."
In: Kan een dokter zien wanneer ik een voorschrift diazepam heb opgehaald?
1-1-2024