Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBP hernia's Oxycodon vraag

GBP hernia's Oxycodon vraag

92 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bas1978 zei:
@Tur4x hoe gaat het nu met jou?
Klik om te vergroten...
Hey het gaat goed man, ik heb alleen nog last van de kou in de morgen.

de eerste 10 dagen zijn het meest vervelend.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bas1978 zei:
Beste allemaal,

Ik ben een 42 jarige man en heb veel gelezen op dit forum en getwijfeld of ik mijn verhaal en vraag hier überhaupt wil gaan delen.

In 2014 een GBP maag verkleining gehad vanwege veel pijn in de rug en nek dit kwam allemaal door mijn gewicht. 74kg afgevallen maar de klachten werden niet minder, nee ze werden erger maar volgens de artsen kwam het nu door stress burnout e.d. want er zou geen medische oorzaak zijn in september 2019 zelfs mijn relatie hierdoor beëindigd, hulp gezocht bij GGZ maar zoals ik al jaren probeer duidelijk te maken is de oorzaak niet psychisch, ja het wordt natuurlijk vanzelf psychisch als je zo lang met veel pijn loopt.
laatste week van februari 2020 kon ik opeens mijn linker been niet meer optillen en bepaalde bewegingen niet meer maken hoeveel kracht ik ook zette dit was een hele nare ervaring.
Waardoor ik bij een Duitse huisarts terecht kwam namelijk die van mijn ouders een uur later lag ik in de MRI en een half uur later de uitslag. 4 hernia's een 5de opkomst 2 in de nek de rest onder in de rug en over de gehele wervel flinke artrose. Ik ben met deze uitslag naar mijn Nederlandse huisarts gegaan die heeft mij langwerkende oxycodon gegeven. Aangezien ik een maag verkleining heb merkte ik niet heel veel van de oxycodon dus gestopt met de oxycodon en fentanyl pleisters en kort werkende oxycodon. Een ontsteking remmer nsaids zijn geen optie in combinatie met een maag verkleining helaas. De pleisters ben ik snel mee gestopt want bah wat een vervelende bijwerkingen maar de kortwerkende oxycodon was een geschenk uit de hemel.
Al snel was duidelijk dat een operatie noodzakelijk zou zijn om mij van de ergste pijn af te helpen tot die tijd dan maar oxycodon. Door corona zijn we inmiddels een jaar verder de operatie is al 2x afgezegd en merk dat mijn lichaam steeds meer behoefte heeft aan oxycodon eerst was 3x 10 mg voldoende nu mag ik 5x 10 mg maar heb soms echt meer nodig dus neem dan anderhalve tablet.
Ik heb aanvaard dat ik dan maar een junk ben maar het maakt de pijn dragelijk, mijn gedachten eerst de pijn weg en dan maar afkicken. maar zou ook eigenlijk niet meer dan dit willen gaan gebruiken maar mijn lichaam schruuwt om meer om hetzelfde resultaat te bereiken zeg maar.

HEbben jullie tips wat kan ik doen om de oxycodon in ieder geval niet te hoeven verhogen?
Kun je bijvoorbeeld wiet olie gebruiken in combinatie met ? Of heb wat gelezen over kratom of zo ?
Echter alles met verlengde of gereguleerde afgifte werkt bij mij minder of niet.
Hoop dat jullie iets weten zit echt met de handen in het haar en anders moet ik maar naar de arts vragen of hij het recept wil verhogen naar 7 of 8 x 10 mg maar dat doe ik liever niet.

Alvast heel erg bedankt
Klik om te vergroten...
Bijna vergelijkbaar verhaal ook ik heb pijnklachten waarvoor ik inmiddels 160 mg 16 tabl van 10 slik. Ik heb sinds januari 2020 ook een gbp. Ik heb hulp gevraagd om van de medicatie af te komen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je werkelijk wil, dan kan je er af komen!
De hele gang van zaken in de laatste tijd maakt wel duidelijk dat eea niet als een kleinigheidje moet worden beoordeeld.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tur4x zei:
Wat bedoel je met ‘schone smack’!? Sorry ik ben echt niet thuis in de Drugswereld.

Mijn lichaam heeft wel een opdonder gehad in die 3 jaar. Ik had het nooit koud en nu constant. Ik hoop dat dat ooit over gaat!
Klik om te vergroten...
Heroine in pilvorm. Heb je kratom en tramadol al geprobeert? Deze middelen zijn wat zwakker dan oxy. Pas op met opiaten. Na een tijdje loop je met je kop tegen de muur te rammen omdat je niet genoeg oxycodon meer hebt en je het leven niet meer ziet zitten. Dat is waT oxycodon met je gaat doen als je niet uitkijkt, stay safe!
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas1978 zei:
Beste allemaal,

Ik ben een 42 jarige man en heb veel gelezen op dit forum en getwijfeld of ik mijn verhaal en vraag hier überhaupt wil gaan delen.

In 2014 een GBP maag verkleining gehad vanwege veel pijn in de rug en nek dit kwam allemaal door mijn gewicht. 74kg afgevallen maar de klachten werden niet minder, nee ze werden erger maar volgens de artsen kwam het nu door stress burnout e.d. want er zou geen medische oorzaak zijn in september 2019 zelfs mijn relatie hierdoor beëindigd, hulp gezocht bij GGZ maar zoals ik al jaren probeer duidelijk te maken is de oorzaak niet psychisch, ja het wordt natuurlijk vanzelf psychisch als je zo lang met veel pijn loopt.
laatste week van februari 2020 kon ik opeens mijn linker been niet meer optillen en bepaalde bewegingen niet meer maken hoeveel kracht ik ook zette dit was een hele nare ervaring.
Waardoor ik bij een Duitse huisarts terecht kwam namelijk die van mijn ouders een uur later lag ik in de MRI en een half uur later de uitslag. 4 hernia's een 5de opkomst 2 in de nek de rest onder in de rug en over de gehele wervel flinke artrose. Ik ben met deze uitslag naar mijn Nederlandse huisarts gegaan die heeft mij langwerkende oxycodon gegeven. Aangezien ik een maag verkleining heb merkte ik niet heel veel van de oxycodon dus gestopt met de oxycodon en fentanyl pleisters en kort werkende oxycodon. Een ontsteking remmer nsaids zijn geen optie in combinatie met een maag verkleining helaas. De pleisters ben ik snel mee gestopt want bah wat een vervelende bijwerkingen maar de kortwerkende oxycodon was een geschenk uit de hemel.
Al snel was duidelijk dat een operatie noodzakelijk zou zijn om mij van de ergste pijn af te helpen tot die tijd dan maar oxycodon. Door corona zijn we inmiddels een jaar verder de operatie is al 2x afgezegd en merk dat mijn lichaam steeds meer behoefte heeft aan oxycodon eerst was 3x 10 mg voldoende nu mag ik 5x 10 mg maar heb soms echt meer nodig dus neem dan anderhalve tablet.
Ik heb aanvaard dat ik dan maar een junk ben maar het maakt de pijn dragelijk, mijn gedachten eerst de pijn weg en dan maar afkicken. maar zou ook eigenlijk niet meer dan dit willen gaan gebruiken maar mijn lichaam schruuwt om meer om hetzelfde resultaat te bereiken zeg maar.

HEbben jullie tips wat kan ik doen om de oxycodon in ieder geval niet te hoeven verhogen?
Kun je bijvoorbeeld wiet olie gebruiken in combinatie met ? Of heb wat gelezen over kratom of zo ?
Echter alles met verlengde of gereguleerde afgifte werkt bij mij minder of niet.
Hoop dat jullie iets weten zit echt met de handen in het haar en anders moet ik maar naar de arts vragen of hij het recept wil verhogen naar 7 of 8 x 10 mg maar dat doe ik liever niet.

Alvast heel erg bedankt
Klik om te vergroten...
Probeer idd net te veel te verhogen ik zit nu aan vier maal vier tabletten per dag dus 160 mg. Ik sta dus nu ook voor een opname...
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Net zoals wiet en mushrooms een natuurproduct.
Je hebt cbd olie en thc. Voor pijnstillend effect maar bij dat laatste word je ook stoned.
Bij wiet is de energieboost ook ver te zoeken.
Kratom geeft een pijnstillend effect, de ontspanning van opiaten (niet zo extreem als de 1e benzoroes) maar het heeft ook een stimulerend effect. Het gevoel dat het zonnetje schijnt in je hoofd.
Sommig ervaren een licht euforisch gevoel.
Daarom heb je ook geen cravings meer naar oa opiaten


Het is volkomen legaal, je kan het online bestellen of in smartshops kopen.

Je hebt 3 Strains, wit,rood,groen.
Rood is het meest pijnstillend, wit meest stimulerend, groen meest sederend. Maar alledrie hebben ze iets van alle eigenschappen. Om het nog ingewikkelder te maken heb je daar ook weer verschillende soorten van. Maar net zoals bij wiet, zijn sommige soorten gewoon een marketingtruc en de kwaliteit is niet overal hetzelfde. Het poedertje zelf is altijd groen. Maat je bouwt tolerantie op tegen de kleuren Strait, dus als je afwisselt ontglip je die mooi.

Youtube: bastiaan kratom drugslab
www.bnnvara.nl

Drugslab - Bastiaan gebruikt Kratom - Spuiten en Slikken - BNNVARA

Elke vrijdag om 17:00 uur proberen Rens, Nellie en Bastiaan een andere drug uit! Ze testen wat dit doet met je lijf, je geest en je reactievermogen..
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

5 gram is een goede dosis, 2 tot 3 volstaat al om afkick en pijn tegen te gaan, dan heb je ook een subtiel lekker gevoel, maar niet zo stuiterend als Bastiaan
Klik om te vergroten...
Zou het ook mogelijk zijn om hierom te vragen tijdens begeleiding afkicken of is dit not done. En maken ze daar geen gebruik van ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
In een klinische setting is dat dus:
Not done
Forbidden!
Want men kan je niet meer medisch goed beoordelen...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#8
@LunaRavi hoe is het nu met je?
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag precies een week opgenomen. We zijn de oxycodon aan het overzetten naar de buprenorphine. Op zich gaat dit ok maar ik zit nog steeds op dezelfde hoeveelheid oxycodon 20 stuks per dag. Op zich ben ik wel steeds ontzettend moe. En nog steeds na twee jaar weinig tot geen energie
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen energie, dat lijkt mij logisch, gelet op de hoge hoeveelheid opiaten....komt allemaal goed, geef dit de tijd!
Buprenorfine is een goed substituut, en houdt je straks beter onder de duim, bijpakken werkt nl niet met pleisters..
Of krijg je het anders? Tabletten oid?
1 week is weinig, neem de tijd voor deze allerbelangrijkste tijd in je leven!
Maak er wat van, en...rustig aan!
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik krijg nu tabletten. Ze willen volgens mij uitkomen op 4 mg twee maal per dag. Hoe ging dat dan bij jou ? En nu voel ik nog niet echt iets van ontwenning. Wel flinke hoofdpijn maar dat heb ik heel snel. Zou het kunnen dat ik er ms zo doorheenrol of is dat te positief gedacht ?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#12
LunaRavi zei:
Vandaag precies een week opgenomen. We zijn de oxycodon aan het overzetten naar de buprenorphine. Op zich gaat dit ok maar ik zit nog steeds op dezelfde hoeveelheid oxycodon 20 stuks per dag. Op zich ben ik wel steeds ontzettend moe. En nog steeds na twee jaar weinig tot geen energie
Klik om te vergroten...
20 stuks oxyxodon per dag na een week in een kliniek te zitten? Hmmm

je vraagt of je er zo doorheen rolt.. daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb het nu 1x met en 2x cold turkey zonder begeleiding gedaan.

mijn valkuil om weer te nemen is elke keer de pijn in mijn rug waar ze geen oorzaak voor vinden.

ik zal daar mee moeten leren leven.

ik ben er nu weer 14 dagen vanaf, ik heb het nog steeds elke dag in mijn rug en heb het ijskoud.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tur4x zei:
20 stuks oxyxodon per dag na een week in een kliniek te zitten? Hmmm

je vraagt of je er zo doorheen rolt.. daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb het nu 1x met en 2x cold turkey zonder begeleiding gedaan.

mijn valkuil om weer te nemen is elke keer de pijn in mijn rug waar ze geen oorzaak voor vinden.

ik zal daar mee moeten leren leven.

ik ben er nu weer 14 dagen vanaf, ik heb het nog steeds elke dag in mijn rug en heb het ijskoud.
Klik om te vergroten...
Het is de bedoeling dat als ik de buprenorphine opgebouwd heb tot 8 mg per dag dan stopt de oxycodon. Het is dan zo dat de buprenorphine op dezelfde receptoren zitten als die van de oxycodon...en dus de oxycodon niet meer werkt. En het afbouwen van de buprenorphine zou beter gaan dan de methadon. Dus mijn vragen was idd hoe hebben jullie de overgang ervaren en wat was voor jullie het moeilijkste deel ?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#14
LunaRavi zei:
Het is de bedoeling dat als ik de buprenorphine opgebouwd heb tot 8 mg per dag dan stopt de oxycodon. Het is dan zo dat de buprenorphine op dezelfde receptoren zitten als die van de oxycodon...en dus de oxycodon niet meer werkt. En het afbouwen van de buprenorphine zou beter gaan dan de methadon. Dus mijn vragen was idd hoe hebben jullie de overgang ervaren en wat was voor jullie het moeilijkste deel ?
Klik om te vergroten...
Ik heb het al die keren zonder hulpmiddelen gedaan.

Ik ben er van overtuigd dat het dan het snelst gaat. Ja je gaat even een aantal dagen door de hel, ja je slaapt een tijdje echt verrot.. maar dat gaat over.

Ik respecteer natuurlijk ieder zijn of haar keus. Het is sowieso al super goed dat je inziet dat oxycodon moet stoppen!

stay strong
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne)

De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen.

Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier)

Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis)

Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend.

Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten)

Good luck man! You kick ass.
Klik om te vergroten...
Heroïne is veel euforischer en verslavender dan oxy. Het valt me op dat dit forum mensen bang maakt. Ik ben nooit bang geweest en heb veel doorstaan. Door de horror verhalen hier lijkt de afkick van oxy wel 20000x erger dan van heroïne en methadon. Niet helpend . Ondersteun mensen hier en geef ze hoop. Het zijn vooral de niet opiaatgebruikers hier die alles schijnen te weTen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fighter1980 zei:
Heroïne is veel euforischer en verslavender dan oxy. Het valt me op dat dit forum mensen bang maakt. Ik ben nooit bang geweest en heb veel doorstaan. Door de horror verhalen hier lijkt de afkick van oxy wel 20000x erger dan van heroïne en methadon. Niet helpend . Ondersteun mensen hier en geef ze hoop. Het zijn vooral de niet opiaatgebruikers hier die alles schijnen te weTen.
Klik om te vergroten...

Dit is toch ondersteunend?

Wat voeg jij hieraan toe dan? Ik geef wat tip and tricks bijvoorbeeld, maar heb nooit gezegd dat de afkick van oxy erger is dan heroïne. Wel dat het sterker is in dezelfde hoeveelheid milligrammen.

Zo is 10mg oxy sterker dan 10mg bruin. Maargoed ik ben geen opiaat verslaafde dus ik schijn er niets over te weten haha.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Dit is toch ondersteunend?

Wat voeg jij hieraan toe dan? Ik geef wat tip and tricks bijvoorbeeld, maar heb nooit gezegd dat de afkick van oxy erger is dan heroïne. Wel dat het sterker is in dezelfde hoeveelheid milligrammen.

Zo is 10mg oxy sterker dan 10mg bruin. Maargoed ik ben geen opiaat verslaafde dus ik schijn er niets over te weten haha.
Klik om te vergroten...
Lucky voor jou. Misschien ben jij nu ff iets waar ik onbewust op afreageer.
Maar bruin dat is zo zo anders. Dat ga je niet wegen. Als je verslaafd daaraan bent en genoeg geld dan rook je veel meer dan nodig. Tolerantie stijgt enorm. Sorry. Ben erg gefrustreerd. Haat oxy en alle opiaten. Wil zo graag. Maar ben er soms zo suicidaal van. Waarom lukte in mijn leven alles. Van b en w af . Haat die troep.roken doe ik niet, drinken haat ik .methadon na 1,5 jaar 70mg in 1xGestopt ondanks de dood van mijn moeder en zusje.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fighter1980 zei:
Lucky voor jou. Misschien ben jij nu ff iets waar ik onbewust op afreageer.
Maar bruin dat is zo zo anders. Dat ga je niet wegen. Als je verslaafd daaraan bent en genoeg geld dan rook je veel meer dan nodig. Tolerantie stijgt enorm. Sorry. Ben erg gefrustreerd. Haat oxy en alle opiaten. Wil zo graag. Maar ben er soms zo suicidaal van. Waarom lukte in mijn leven alles. Van b en w af . Haat die troep.roken doe ik niet, drinken haat ik .methadon na 1,5 jaar 70mg in 1xGestopt ondanks de dood van mijn moeder en zusje.
Klik om te vergroten...

Knetter gestoord man, ik snap je frustratie. Maar je bent gewoon goed bezig.

De honger naar misbruik heb ik ook alleen met totaal andere zooi. Iedereen heeft zo wel zijn eigen strijd, dan nog is het niet goed om zo te reageren vind ik. Lucky voor jou dat je gestopt bent kerel. En nu volhouden!
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Knetter gestoord man, ik snap je frustratie. Maar je bent gewoon goed bezig.

De honger naar misbruik heb ik ook alleen met totaal andere zooi. Iedereen heeft zo wel zijn eigen strijd, dan nog is het niet goed om zo te reageren vind ik. Lucky voor jou dat je gestopt bent kerel. En nu volhouden!
Klik om te vergroten...
Dankjewel.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tur4x zei:
Ik ben zelf een half jaar clean geweest van oxycodon. Door een hele felle ontsteking waarbij ik geopereerd moest worden, ben ik het weer gaan gebruiken. Na 6 maanden was mijn tolerantie weer 0.

Dom dat ik weer ben gaan gebruiken? Ja en nee...

Ja omdat ik nu alweer 80 uur in een detox zit (cold turkey)

Nee omdat ik hier alleen maar van leer. De oxycodon is een duivels middel, althans ik ervaar het zo. Het laat je denken dat je alleen nog kan functioneren op de opiaat.

Hiervoor heb ik het 3 jaar geslikt, en je wilt niet weten waarvoor.... ik slikte het en kreeg het op recept wat later gewoon een afkick verschijnsel bleek te zijn: namelijk een hele onrustige schouder.

verdiep je eens in ‘old pain 2 go’

succes!! En voorkom ophogen, ik wil je dat echt meegeven, voorkom echt ophogen, zodra je dat gaat doen is het einde zoek!!
Klik om te vergroten...
Vertel.hoe verloopt de cold turkey

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."