Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Sander85 zei: Ik ben ook een lotgenoot , heb al vaker enkel gelezen op dit forum maar me eigenlijk nooit lid gemaakt en bij deze toch eens een reactie plaatsen met mijn verhaal. Ik heb deze pillen 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen door een hernia tussen de L4 en L5 (rug) En heb ook door de bulging in mijn rug nu een scoliose ontwikkeld. Ben nu afgelopen 3 maanden 3 x geprobeerd te stoppen . Ik wist dat ik aan het einde van mân pillen ging geraken en bewust geen âoptijdâ bijgehaald met het voorschrift van mijn huisarts. Probleem is echt dat als ik de pillen niet heb ik amper kan lopen door de rugpijn . Ben met cbd wiet gestart en ook normale wiet , dit helpt een beetje het scherpe randje er af te halen maar ook niet zonder de oxycodon. Ik slik een 100mg per dag , soms 120 of 140 als ik er lichamelijk erg slecht aan toe ben naar het einde van de werkweek toe . Werk ook nog eens in de horeca en dat is ook niet erg gunstig voor mijn rug , maar heb niet veel keus ik heb een gezin te onderhouden. Het stoppen is echt een hel niet alleen dat ik dan kapot ga van de rugpijn en mân schoenveters nog geen eens kan strikken . Maar de onrust en chaos die het creĂ«ert . Het zit nog vers in mân geheugen omdat ik donderdag de dokter had gebeld voor vrijdag een afspraak maar kon pas vandaag terecht . Mijn laatste tablet van 40mg Heb ik vrijdag ochtend genomen , die was enkele uren daarna uitgewerkt en heb flink moeten afzien tot een uur geleden dat ik bij de apotheek ben geweest. Nu probeer ik iedere keer weer na zoân âcold turkeyâ weekend de dosis te halveren van wat ik normaal gebruik en hoop dus nu dat Me dit wel gaat lukken . Ik weet dat ik zonder die pillen kapot ga zijn van de pijn maar heb veel te veel het idee dat het mân leven op een slechte manier beheerst . Ik heb me dus suf gerookt afgelopen dagen en tientallen valeriaan pillen genomen om te kunnen slapen ( wat dus niet werkt ) Zelfs na 3 dagen zijn de ontwenningsverschijnselen nog even erg als in het begin . Dikke troep is het :/ Klik om te vergroten... Jeetje jou verhaal en die van mij komen bijna overeen heb 4 hernia's en artrose mijn ischias zenuw doet ontzettend pijn en soms dagen lang het gevoel of ik keihard in mijn zak ben getrapt. Door maag verkleining is de enige sterke pijnstilling die ik mag en kan slikken oxycodon. En slik dit nu een jaar inmiddels 60mg snelwerkende per dag. Ik wil ook minderen omdat ik het gevoel heb steeds meer nodig te hebben."
"Ik vind vrouwen met Ferrari rode lippenstift die roken super geil âșïž"
"@Mrloverdj @Anne M Dexter allemaal heel erg bedankt heb veel gelezen etc. over kratom en heb de Borneo red besteld, ik ga proberen in eens te stoppen met de oxy en dat vervangen met 4gr. Kratom vol ik afkickverschijnselen dan neem ik nog een dosis. Heb begrepen dat de oxy afkick piek rond de 72 uur is dus denk dat het na 5 dagen zeker uit mijn systeem is en dan de kratom weer afbouwen naar een onderhoudsdosis tegen de pijn. Klinkt dit als een goed plan ? Als jullie persoonlijk nog meer ervaring / tips hebben hoor ik deze graag. Nogmaals heel erg bedankt"
"Uiteraard ga ik jullie op de hoogte houden."
"Tur4x zei: Thank god!! Goed aanpakken? Hoe doe ik dat? Klik om te vergroten... @Tur4x hoe gaat het nu met jou?"
"Beste allemaal, Ik ben een 42 jarige man en heb veel gelezen op dit forum en getwijfeld of ik mijn verhaal en vraag hier ĂŒberhaupt wil gaan delen. In 2014 een GBP maag verkleining gehad vanwege veel pijn in de rug en nek dit kwam allemaal door mijn gewicht. 74kg afgevallen maar de klachten werden niet minder, nee ze werden erger maar volgens de artsen kwam het nu door stress burnout e.d. want er zou geen medische oorzaak zijn in september 2019 zelfs mijn relatie hierdoor beĂ«indigd, hulp gezocht bij GGZ maar zoals ik al jaren probeer duidelijk te maken is de oorzaak niet psychisch, ja het wordt natuurlijk vanzelf psychisch als je zo lang met veel pijn loopt. laatste week van februari 2020 kon ik opeens mijn linker been niet meer optillen en bepaalde bewegingen niet meer maken hoeveel kracht ik ook zette dit was een hele nare ervaring. Waardoor ik bij een Duitse huisarts terecht kwam namelijk die van mijn ouders een uur later lag ik in de MRI en een half uur later de uitslag. 4 hernia's een 5de opkomst 2 in de nek de rest onder in de rug en over de gehele wervel flinke artrose. Ik ben met deze uitslag naar mijn Nederlandse huisarts gegaan die heeft mij langwerkende oxycodon gegeven. Aangezien ik een maag verkleining heb merkte ik niet heel veel van de oxycodon dus gestopt met de oxycodon en fentanyl pleisters en kort werkende oxycodon. Een ontsteking remmer nsaids zijn geen optie in combinatie met een maag verkleining helaas. De pleisters ben ik snel mee gestopt want bah wat een vervelende bijwerkingen maar de kortwerkende oxycodon was een geschenk uit de hemel. Al snel was duidelijk dat een operatie noodzakelijk zou zijn om mij van de ergste pijn af te helpen tot die tijd dan maar oxycodon. Door corona zijn we inmiddels een jaar verder de operatie is al 2x afgezegd en merk dat mijn lichaam steeds meer behoefte heeft aan oxycodon eerst was 3x 10 mg voldoende nu mag ik 5x 10 mg maar heb soms echt meer nodig dus neem dan anderhalve tablet. Ik heb aanvaard dat ik dan maar een junk ben maar het maakt de pijn dragelijk, mijn gedachten eerst de pijn weg en dan maar afkicken. maar zou ook eigenlijk niet meer dan dit willen gaan gebruiken maar mijn lichaam schruuwt om meer om hetzelfde resultaat te bereiken zeg maar. HEbben jullie tips wat kan ik doen om de oxycodon in ieder geval niet te hoeven verhogen? Kun je bijvoorbeeld wiet olie gebruiken in combinatie met ? Of heb wat gelezen over kratom of zo ? Echter alles met verlengde of gereguleerde afgifte werkt bij mij minder of niet. Hoop dat jullie iets weten zit echt met de handen in het haar en anders moet ik maar naar de arts vragen of hij het recept wil verhogen naar 7 of 8 x 10 mg maar dat doe ik liever niet. Alvast heel erg bedankt"
"Eve's drop zei: Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne) De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen. Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier) Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis) Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend. Met alle gevolgen van dien. Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten) Good luck man! You kick ass. Klik om te vergroten... Heel erg bedankt voor je antwoord, de oxycodon is door een specialist voorgeschreven en na één jaar gebruik lijkt mij afhankelijkheid bijna vanzelfsprekend. Eerst wilde ik dat niet, maar als je maar genoeg pijn hebt ga je daar vanzelf anders over denken. Wat zijn in jou ogen alternatieven ? Ik kan ze namelijk niet vinden."