Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBP hernia's Oxycodon vraag

GBP hernia's Oxycodon vraag

92 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tur4x zei:
20 stuks oxyxodon per dag na een week in een kliniek te zitten? Hmmm

je vraagt of je er zo doorheen rolt.. daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb het nu 1x met en 2x cold turkey zonder begeleiding gedaan.

mijn valkuil om weer te nemen is elke keer de pijn in mijn rug waar ze geen oorzaak voor vinden.

ik zal daar mee moeten leren leven.

ik ben er nu weer 14 dagen vanaf, ik heb het nog steeds elke dag in mijn rug en heb het ijskoud.
Klik om te vergroten...
Het is de bedoeling dat als ik de buprenorphine opgebouwd heb tot 8 mg per dag dan stopt de oxycodon. Het is dan zo dat de buprenorphine op dezelfde receptoren zitten als die van de oxycodon...en dus de oxycodon niet meer werkt. En het afbouwen van de buprenorphine zou beter gaan dan de methadon. Dus mijn vragen was idd hoe hebben jullie de overgang ervaren en wat was voor jullie het moeilijkste deel ?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#2
LunaRavi zei:
Het is de bedoeling dat als ik de buprenorphine opgebouwd heb tot 8 mg per dag dan stopt de oxycodon. Het is dan zo dat de buprenorphine op dezelfde receptoren zitten als die van de oxycodon...en dus de oxycodon niet meer werkt. En het afbouwen van de buprenorphine zou beter gaan dan de methadon. Dus mijn vragen was idd hoe hebben jullie de overgang ervaren en wat was voor jullie het moeilijkste deel ?
Klik om te vergroten...
Ik heb het al die keren zonder hulpmiddelen gedaan.

Ik ben er van overtuigd dat het dan het snelst gaat. Ja je gaat even een aantal dagen door de hel, ja je slaapt een tijdje echt verrot.. maar dat gaat over.

Ik respecteer natuurlijk ieder zijn of haar keus. Het is sowieso al super goed dat je inziet dat oxycodon moet stoppen!

stay strong
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:
Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne)

De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen.

Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier)

Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis)

Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend.

Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten)

Good luck man! You kick ass.
Klik om te vergroten...
Heroïne is veel euforischer en verslavender dan oxy. Het valt me op dat dit forum mensen bang maakt. Ik ben nooit bang geweest en heb veel doorstaan. Door de horror verhalen hier lijkt de afkick van oxy wel 20000x erger dan van heroïne en methadon. Niet helpend . Ondersteun mensen hier en geef ze hoop. Het zijn vooral de niet opiaatgebruikers hier die alles schijnen te weTen.
B
Bas1978Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste allemaal,

Ik ben een 42 jarige man en heb veel gelezen op dit forum en getwijfeld of ik mijn verhaal en vraag hier überhaupt wil gaan delen.

In 2014 een GBP maag verkleining gehad vanwege veel pijn in de rug en nek dit kwam allemaal door mijn gewicht. 74kg afgevallen maar de klachten werden niet minder, nee ze werden erger maar volgens de artsen kwam het nu door stress burnout e.d. want er zou geen medische oorzaak zijn in september 2019 zelfs mijn relatie hierdoor beëindigd, hulp gezocht bij GGZ maar zoals ik al jaren probeer duidelijk te maken is de oorzaak niet psychisch, ja het wordt natuurlijk vanzelf psychisch als je zo lang met veel pijn loopt.
laatste week van februari 2020 kon ik opeens mijn linker been niet meer optillen en bepaalde bewegingen niet meer maken hoeveel kracht ik ook zette dit was een hele nare ervaring.
Waardoor ik bij een Duitse huisarts terecht kwam namelijk die van mijn ouders een uur later lag ik in de MRI en een half uur later de uitslag. 4 hernia's een 5de opkomst 2 in de nek de rest onder in de rug en over de gehele wervel flinke artrose. Ik ben met deze uitslag naar mijn Nederlandse huisarts gegaan die heeft mij langwerkende oxycodon gegeven. Aangezien ik een maag verkleining heb merkte ik niet heel veel van de oxycodon dus gestopt met de oxycodon en fentanyl pleisters en kort werkende oxycodon. Een ontsteking remmer nsaids zijn geen optie in combinatie met een maag verkleining helaas. De pleisters ben ik snel mee gestopt want bah wat een vervelende bijwerkingen maar de kortwerkende oxycodon was een geschenk uit de hemel.
Al snel was duidelijk dat een operatie noodzakelijk zou zijn om mij van de ergste pijn af te helpen tot die tijd dan maar oxycodon. Door corona zijn we inmiddels een jaar verder de operatie is al 2x afgezegd en merk dat mijn lichaam steeds meer behoefte heeft aan oxycodon eerst was 3x 10 mg voldoende nu mag ik 5x 10 mg maar heb soms echt meer nodig dus neem dan anderhalve tablet.
Ik heb aanvaard dat ik dan maar een junk ben maar het maakt de pijn dragelijk, mijn gedachten eerst de pijn weg en dan maar afkicken. maar zou ook eigenlijk niet meer dan dit willen gaan gebruiken maar mijn lichaam schruuwt om meer om hetzelfde resultaat te bereiken zeg maar.

HEbben jullie tips wat kan ik doen om de oxycodon in ieder geval niet te hoeven verhogen?
Kun je bijvoorbeeld wiet olie gebruiken in combinatie met ? Of heb wat gelezen over kratom of zo ?
Echter alles met verlengde of gereguleerde afgifte werkt bij mij minder of niet.
Hoop dat jullie iets weten zit echt met de handen in het haar en anders moet ik maar naar de arts vragen of hij het recept wil verhogen naar 7 of 8 x 10 mg maar dat doe ik liever niet.

Alvast heel erg bedankt
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne)

De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen.

Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier)

Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis)

Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend.

Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten)

Good luck man! You kick ass.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6

Haal kratom ook nooit in onduidelijke shops!

Altijd naar het beste zoeken, zeker in Nederland zijn er een aantal online vendors op het clearnet die top kwaliteit kratom aanbieden die zelfs getest word op eventuele vervuiling.

Denk aan,

Zware metalen
Syntetische opiaten (o-dsmt)
Onzuiverheden in verwerkingsproces

Be safe!
B
Bas1978Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Eve's drop zei:
Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne)

De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen.

Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier)

Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis)

Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend.

Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten)

Good luck man! You kick ass.
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je antwoord, de oxycodon is door een specialist voorgeschreven en na één jaar gebruik lijkt mij afhankelijkheid bijna vanzelfsprekend. Eerst wilde ik dat niet, maar als je maar genoeg pijn hebt ga je daar vanzelf anders over denken.

Wat zijn in jou ogen alternatieven ? Ik kan ze namelijk niet vinden.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou, ik ben zelf nooit opiaat afhankelijk geweest laten we dat even voorop stellen.

Maar ik ben er wel heel erg mee bezig geweest en heb zo ongeveer alle informatie opgezocht over de werkzame stoffen in medicijnen.

Tuurlijk blijft het natte vinger werk hoor maar ik ben zelf ontzettend gebaat bij koude therapie.

Koud water zwemmen/natuur zwemmen.

Ik loop al even met een geknakte knie (ripped kniebandjes knik knak auw) en ben zelf altijd al een rauwe straatsoldaat geweest in het verleden dus ik heb met pijn een bijzondere relatie, zowel fysiek als mentaal kan ik extremiteiten handelen zonder ook maar een paracetamolletje aan te raken.

Drugs is voor mij enkel recreatief en enkel nog natuur cannabis.

Kou is wonderbaarlijk sterk om je drie-enige brein te versterken en daarbij je immuniteit, pijn grens en mentale krachten te verbeteren. Vroeger deden we niet anders dan in de wilde natuur leven. Dat is nog niet eens zo gek lang geleden.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Nou, ik ben zelf nooit opiaat afhankelijk geweest laten we dat even voorop stellen.

Maar ik ben er wel heel erg mee bezig geweest en heb zo ongeveer alle informatie opgezocht over de werkzame stoffen in medicijnen.

Tuurlijk blijft het natte vinger werk hoor maar ik ben zelf ontzettend gebaat bij koude therapie.

Koud water zwemmen/natuur zwemmen.

Ik loop al even met een geknakte knie (ripped kniebandjes knik knak auw) en ben zelf altijd al een rauwe straatsoldaat geweest in het verleden dus ik heb met pijn een bijzondere relatie, zowel fysiek als mentaal kan ik extremiteiten handelen zonder ook maar een paracetamolletje aan te raken.

Drugs is voor mij enkel recreatief en enkel nog natuur cannabis.

Kou is wonderbaarlijk sterk om je drie-enige brein te versterken en daarbij je immuniteit, pijn grens en mentale krachten te verbeteren. Vroeger deden we niet anders dan in de wilde natuur leven. Dat is nog niet eens zo gek lang geleden.
Klik om te vergroten...

Overigens ben ik door geen enkele specialist geadviseerd dit te doen.

Liever geven ze je oxazepam voor moeilijke momentjes haha!

No way doc.

Een baantje in water a day keeps the docter away!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pas op met die oxcycodon.
Hoe je het ook wendt of keert, je komt op een hellend vlak terecht, jouw lijf gaat steeds meer vragen van dat spul en het vervelende is dat met iedere verhoging, de ontwenning straks alleen maar ellendiger wordt...
Ik heb ook een GBP gehad, en een drievoudige hernia in de onderrug, en pijn is NIET fijn. Nee.
Ik heb na bezoek aan een pijnkliniek nu een zgn. TENS gekregen en dit is de enige angina pijn therapie die nog mogelijk is, want idd mogen wij geen NSAID pijnstillende medicatie meer.
Wij zitten vrijwel meteen in de zware pijnstiller hoek...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben zelf een half jaar clean geweest van oxycodon. Door een hele felle ontsteking waarbij ik geopereerd moest worden, ben ik het weer gaan gebruiken. Na 6 maanden was mijn tolerantie weer 0.

Dom dat ik weer ben gaan gebruiken? Ja en nee...

Ja omdat ik nu alweer 80 uur in een detox zit (cold turkey)

Nee omdat ik hier alleen maar van leer. De oxycodon is een duivels middel, althans ik ervaar het zo. Het laat je denken dat je alleen nog kan functioneren op de opiaat.

Hiervoor heb ik het 3 jaar geslikt, en je wilt niet weten waarvoor.... ik slikte het en kreeg het op recept wat later gewoon een afkick verschijnsel bleek te zijn: namelijk een hele onrustige schouder.

verdiep je eens in ‘old pain 2 go’

succes!! En voorkom ophogen, ik wil je dat echt meegeven, voorkom echt ophogen, zodra je dat gaat doen is het einde zoek!!
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kratom werkt bij mij beter dan een hoop opiaten.
Ben een tijdje geleden door mijn rug gegaan waar ik veel last van had.
Kratom werkte voor mij het beste, vooral de green strains.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is dat toch voor een stof, kratom.
En is het legaal ?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fighter1980 zei:
Heroïne is veel euforischer en verslavender dan oxy. Het valt me op dat dit forum mensen bang maakt. Ik ben nooit bang geweest en heb veel doorstaan. Door de horror verhalen hier lijkt de afkick van oxy wel 20000x erger dan van heroïne en methadon. Niet helpend . Ondersteun mensen hier en geef ze hoop. Het zijn vooral de niet opiaatgebruikers hier die alles schijnen te weTen.
Klik om te vergroten...

Dit is toch ondersteunend?

Wat voeg jij hieraan toe dan? Ik geef wat tip and tricks bijvoorbeeld, maar heb nooit gezegd dat de afkick van oxy erger is dan heroïne. Wel dat het sterker is in dezelfde hoeveelheid milligrammen.

Zo is 10mg oxy sterker dan 10mg bruin. Maargoed ik ben geen opiaat verslaafde dus ik schijn er niets over te weten haha.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Dit is toch ondersteunend?

Wat voeg jij hieraan toe dan? Ik geef wat tip and tricks bijvoorbeeld, maar heb nooit gezegd dat de afkick van oxy erger is dan heroïne. Wel dat het sterker is in dezelfde hoeveelheid milligrammen.

Zo is 10mg oxy sterker dan 10mg bruin. Maargoed ik ben geen opiaat verslaafde dus ik schijn er niets over te weten haha.
Klik om te vergroten...
Lucky voor jou. Misschien ben jij nu ff iets waar ik onbewust op afreageer.
Maar bruin dat is zo zo anders. Dat ga je niet wegen. Als je verslaafd daaraan bent en genoeg geld dan rook je veel meer dan nodig. Tolerantie stijgt enorm. Sorry. Ben erg gefrustreerd. Haat oxy en alle opiaten. Wil zo graag. Maar ben er soms zo suicidaal van. Waarom lukte in mijn leven alles. Van b en w af . Haat die troep.roken doe ik niet, drinken haat ik .methadon na 1,5 jaar 70mg in 1xGestopt ondanks de dood van mijn moeder en zusje.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fighter1980 zei:
Lucky voor jou. Misschien ben jij nu ff iets waar ik onbewust op afreageer.
Maar bruin dat is zo zo anders. Dat ga je niet wegen. Als je verslaafd daaraan bent en genoeg geld dan rook je veel meer dan nodig. Tolerantie stijgt enorm. Sorry. Ben erg gefrustreerd. Haat oxy en alle opiaten. Wil zo graag. Maar ben er soms zo suicidaal van. Waarom lukte in mijn leven alles. Van b en w af . Haat die troep.roken doe ik niet, drinken haat ik .methadon na 1,5 jaar 70mg in 1xGestopt ondanks de dood van mijn moeder en zusje.
Klik om te vergroten...

Knetter gestoord man, ik snap je frustratie. Maar je bent gewoon goed bezig.

De honger naar misbruik heb ik ook alleen met totaal andere zooi. Iedereen heeft zo wel zijn eigen strijd, dan nog is het niet goed om zo te reageren vind ik. Lucky voor jou dat je gestopt bent kerel. En nu volhouden!
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Knetter gestoord man, ik snap je frustratie. Maar je bent gewoon goed bezig.

De honger naar misbruik heb ik ook alleen met totaal andere zooi. Iedereen heeft zo wel zijn eigen strijd, dan nog is het niet goed om zo te reageren vind ik. Lucky voor jou dat je gestopt bent kerel. En nu volhouden!
Klik om te vergroten...
Dankjewel.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Tur4x zei:
Ik ben zelf een half jaar clean geweest van oxycodon. Door een hele felle ontsteking waarbij ik geopereerd moest worden, ben ik het weer gaan gebruiken. Na 6 maanden was mijn tolerantie weer 0.

Dom dat ik weer ben gaan gebruiken? Ja en nee...

Ja omdat ik nu alweer 80 uur in een detox zit (cold turkey)

Nee omdat ik hier alleen maar van leer. De oxycodon is een duivels middel, althans ik ervaar het zo. Het laat je denken dat je alleen nog kan functioneren op de opiaat.

Hiervoor heb ik het 3 jaar geslikt, en je wilt niet weten waarvoor.... ik slikte het en kreeg het op recept wat later gewoon een afkick verschijnsel bleek te zijn: namelijk een hele onrustige schouder.

verdiep je eens in ‘old pain 2 go’

succes!! En voorkom ophogen, ik wil je dat echt meegeven, voorkom echt ophogen, zodra je dat gaat doen is het einde zoek!!
Klik om te vergroten...
Vertel.hoe verloopt de cold turkey
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Fighter1980 zei:
Dankjewel.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de info bedoelde ik
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Heroine in pilvorm. Heb je kratom en tramadol al geprobeert? Deze middelen zijn wat zwakker dan oxy. Pas op met opiaten. Na een tijdje loop je met je kop tegen de muur te rammen omdat je niet genoeg oxycodon meer hebt en je het leven niet meer ziet zitten. Dat is waT oxycodon met je gaat doen als je niet uitkijkt, stay safe!
Klik om te vergroten...
Yep gelukkig te laf om zelfmoord te plegen. Maar ik fantaseer erover. Hoe lang duurt t voor oxy uit je lijf is en hoelang kratom nemen? Ik heb green malay.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."