Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBP hernia's Oxycodon vraag

GBP hernia's Oxycodon vraag

92 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eve's drop zei:
Knetter gestoord man, ik snap je frustratie. Maar je bent gewoon goed bezig.

De honger naar misbruik heb ik ook alleen met totaal andere zooi. Iedereen heeft zo wel zijn eigen strijd, dan nog is het niet goed om zo te reageren vind ik. Lucky voor jou dat je gestopt bent kerel. En nu volhouden!
Klik om te vergroten...
Dankjewel.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tur4x zei:
Ik ben zelf een half jaar clean geweest van oxycodon. Door een hele felle ontsteking waarbij ik geopereerd moest worden, ben ik het weer gaan gebruiken. Na 6 maanden was mijn tolerantie weer 0.

Dom dat ik weer ben gaan gebruiken? Ja en nee...

Ja omdat ik nu alweer 80 uur in een detox zit (cold turkey)

Nee omdat ik hier alleen maar van leer. De oxycodon is een duivels middel, althans ik ervaar het zo. Het laat je denken dat je alleen nog kan functioneren op de opiaat.

Hiervoor heb ik het 3 jaar geslikt, en je wilt niet weten waarvoor.... ik slikte het en kreeg het op recept wat later gewoon een afkick verschijnsel bleek te zijn: namelijk een hele onrustige schouder.

verdiep je eens in ā€˜old pain 2 go’

succes!! En voorkom ophogen, ik wil je dat echt meegeven, voorkom echt ophogen, zodra je dat gaat doen is het einde zoek!!
Klik om te vergroten...
Vertel.hoe verloopt de cold turkey
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fighter1980 zei:
Dankjewel.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de info bedoelde ik
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Heroine in pilvorm. Heb je kratom en tramadol al geprobeert? Deze middelen zijn wat zwakker dan oxy. Pas op met opiaten. Na een tijdje loop je met je kop tegen de muur te rammen omdat je niet genoeg oxycodon meer hebt en je het leven niet meer ziet zitten. Dat is waT oxycodon met je gaat doen als je niet uitkijkt, stay safe!
Klik om te vergroten...
Yep gelukkig te laf om zelfmoord te plegen. Maar ik fantaseer erover. Hoe lang duurt t voor oxy uit je lijf is en hoelang kratom nemen? Ik heb green malay.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Fighter1980 zei:
Yep gelukkig te laf om zelfmoord te plegen. Maar ik fantaseer erover. Hoe lang duurt t voor oxy uit je lijf is en hoelang kratom nemen? Ik heb green malay.
Klik om te vergroten...
1-2 weken voor de afkickverschijnselen
Maar je kunt het ook als onderhouds medicatie blijven gebruiken voor een langere tijd om van de oxycodon af te blijven
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fighter1980 zei:
Vertel.hoe verloopt de cold turkey
Klik om te vergroten...
De eerste 2 weken zijn het heftigst.. daarna word het heel langzaam minder. Ik slaap nog wel heel onrustig maar wel dusdanig dat ik overdag niet moe ben.

Je moet echt in de beweging man, echt.. verveling is echt killing. Ga sporten, ga wandelen, ga fietsen… doe iets. Ik weet dat je daar absoluut geen zin in hebt en dat je daar behoorlijk chagrijnig om zult zijn maar als je dat doet krijg je echt 70% meer rust…
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tur4x zei:
Je moet echt in de beweging man, echt.. verveling is echt killing. Ga sporten, ga wandelen, ga fietsen… doe iets. Ik weet dat je daar absoluut geen zin in hebt en dat je daar behoorlijk chagrijnig om zult zijn maar als je dat doet krijg je echt 70% meer rust…
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd, lastig uit te voeren maar echt 100% waar!
C
ConfabulusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Have u tried pregabalin or gabapentin to avoin increasing the oxy dose? Another alternative would ne Norspan buprenorphine patches.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tur4x zei:
De eerste 2 weken zijn het heftigst.. daarna word het heel langzaam minder. Ik slaap nog wel heel onrustig maar wel dusdanig dat ik overdag niet moe ben.

Je moet echt in de beweging man, echt.. verveling is echt killing. Ga sporten, ga wandelen, ga fietsen… doe iets. Ik weet dat je daar absoluut geen zin in hebt en dat je daar behoorlijk chagrijnig om zult zijn maar als je dat doet krijg je echt 70% meer rust…
Klik om te vergroten...
Klopt. Nergens zin in. Maar jouw tekst geeft wel juist die drive in beweging te komen. Alleen die koppijn. Wtf. Elke dag...
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Confabulus zei:
Have u tried pregabalin or gabapentin to avoin increasing the oxy dose? Another alternative would ne Norspan buprenorphine patches.
Klik om te vergroten...
Buprenorhine...no way. Schijnt net als klotemethadon te erg te zijn. Heb heleboel over de datum suboxone van iemand. Maar kreeg er nog meer koppijn van. En is de ene verslaving voor de andere
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Eve's drop zei:
Mooi gezegd, lastig uit te voeren maar echt 100% waar!
Klik om te vergroten...
Hey Tur4x ik ga vanmiddag fietsen dankzij jou. Die 30mg ga ik halen vandaag.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Fighter1980 zei:
Hey Tur4x ik ga vanmiddag fietsen dankzij jou. Die 30mg ga ik halen vandaag.
Klik om te vergroten...
Oja Tur4x qua eten. Wat werkt.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Ik kwam dit pareltje tegen over opiodsaddiction..


Maar wel met een addertje onder het gras.. er word heel vlot en luchtig vermeld dat ze er af kan komen door therapie en....medicatie..

Waarschijnlijk suboxone, methadon(vooral bij hero) en ja..Dan hoort kratom zeker in dat rijtje thuis maar imo als de allerbeste optie!

Want ook suboxone moet je blijven slikken..en succes met het afbouwen van methadon :(

Fysiek gezien kan je kratom in 1 keer stoppen.Er zijn nog geen gevallen klinisch opgenomen die enkel verslaafd waren aan kratom.
Psychisch verslaafd aan kratom..ja kan.. maar wat meer naar voren komt is de gewenning dan de beruchte cravings.
Ik ken gevallen die naast andere drugs ook kratom gebruikten en ambulante hulp kregen.
kratom was het makkelijkst om vanaf te komen.

Het is echt jammer als het een slechte naam krijgt. Als je kijkt wat wiet bij parkinson patiƫnten doet..die gun je ook elke dag gebruik.
Dat heb ik ook bij kratom gebruikers voor heftige pijnen waar ze anders oxy, morfine, fentanyl voor gebruiken.


Ik ontken je verslavingspunt niet, ik nuanceer hem wel. En maak onderscheid tussen:

Afkickgebruik
bestrijding bij pijn(ook bij ptss en autisme)
Recreatief gebruik

Klik om te vergroten...
Dat filmpje over die heroĆÆne verslaafde jongen lijkt zowat te mooi om waar te zijn.. maar het word ook nog soort van wetenschappelijk onderbouwd (wist nog niet dat er idd wat onderzoek is gedaan naar kratom).

Ik herken veel van wat ik hier lees.. ben zelf 8 jaar lang 180mg per dag oxy-verslaafd geweest. In 9 tot 12 maanden afgebouwd.
Januari 2020 dus clean van die zooi. Heb wel nog een benzo-verslaving plus wat quetiapine allemaal voor de nacht om te slapen.
Vroeger langdurig alcohol en coke-verslaafd.

Toen ik net van de oxy af was was ik blij/trots. Ging proberen te wandelen dagelijks, en naar de winkel voor het eerst in jaren, weer wat magnetronmaaltijdrn, fruitsmoothies etc. Lekker bezig dacht ik.

Tot ik na 9 maanden clean opeens al mn energie, eetlust verloor en depri werd. Van te mager ging ik naar te dik uit het niks. 2 maanden erna nog een opdonder: mn ex, vader van m'n dochter had opeens longkanker. Dat is 7 maanden hel geweest en heeft me ook uitgeput denk ik. Nu 2 maanden dood dus daar is nog steeds veel verdriet en gepieker.

In die rollercoastertijd ben ik weer wat oxy gaan pakken. Slechts 10 mg, soms 20.. geprobeerd alleen wanneer ik die positieve vibe en fysieke energie of pijnverlivhting nodig had. Want op oxy ben je idd NOOIT moe of chagrijnig en je kan veel dingen doen die je normaal niet kan.

Wist wel dat dat fout was en voelde de tolerantie ook toenemen en mn secret stash is bijna op. Dus op zoek naar alternatieven. Hash.. werkt niet meer. Alcohol.. werkt niet meer.

Las vorige week voor het eerst het woord kratom. Gelijk vanalles snel opgezocht en capsules en vloeibaar extract gekocht. Op desbetreffende website zie ik waarschuwingen dat het verslavend kan zijn (fysiek) en dat je het eigenlijk niet vaker dan eens per week zou moeten gebruiken. Ik lees reviews dat mensen vanwege het euforisch effect het gebruiken om door een lange werkdag heen te komen, het huis op te ruimen, zelfs als partydrug gebruiken. Dat je niet teveel moet nemen want dan is het juist sederend.

Nou ben ik al dagen aan het experimenteren met capsules Rode Thai ofzo in de aanbevolen dosering en een extract wat alleen energie zou moeten geven. Wat voorzichtiger gedoseerd maar bijpakken. Bijwerkingen zoals droge mond enzo krijg ik wel.. plus ietsje minder gefrustreerd dat ik de hele dag op mijn nest lig. Ook iets minder spierpijnen.

Maar niet het beoogde effect van energie, euforie of gewoon simpelweg doen wat je moet doen. Opstaan, boodschappen, naar je familie.. gewoon lƩven!!! In de avond ben ik meestal wel opgewekt/vrolijk.. in de ochtend 9 van de 10 dagen spijt dat ik op aarde ben. Toen ik nog oxy-verslaafd was had ik dit NOOIT. Eerste maanden clean ook niet.

Dus ik vraag me vanalles af:

1. Is mn brein nog verziekt van 8/9 jaar oxy?

2. Of komt het door het beetje oxy-gebruik vd laatste maanden? Dat ik soort afkick-gedoe heb? Soms ook weleens ijskoud op hete dagen. En die vreselijke stemmingen.

3. Een burn-out door de persoonlijke drama's van laatste 9 maanden?

4. Moet ik toch poeder kratom bestellen en thee van maken? Of is dat ook weer verspild geld?

5. En waarom lees ik zoveel verschillen over of het wel of niet gevaarlijk is (omdat ik nog 4 voorgeschreven middelen slik) en het zou dus toch fysiek verslavend zijn, slecht voor je lever etc.. je wangen zouden bruin verkleuren bij dagelijks gebruik.. nou goed dan zie ik niet meer zo bleek🤣.

Ja.. ik ben een stuk ongeduld... maar dat spul hoort toch direct te werken? Ik weet dat capsules uiteraard trager werken of misschien omdat ik al eigenlijk niet eet dat maag/darmen moeilijk doen. Maar dat gaat niet op voor dat extract wat dus net als een oxy-smelttablet vooral door de slijmvliezen in de mond word opgenomen.
Dus ik krijg het spul wel binnen maar het doet niet wat je mag verwachten.

Kan zijn dat er wat mis is met mij of dat het niet werkt door de benzo's die ik in de avond neem al 27 jaar: al behoorlijk afgebouwd: 100 mg oxazepam, 2 mg clonazepam, 5 mg nitrazepam en 75 mg quetiapine anders slaap ik helemaal niet door. Maar dat is natuurlijk altijd al gecombineerd geweest met alcohol, coke of opiaten.

Iemand een helder idee? Ben ik gewoon weer even aan het ontwennen van dat beetje oxy laatste maanden? Is het misschien normaal dat je na een heftig sterfbed ff de kluts kwijt ben?
Moet ik stug doorgaan met kratom?
Moet ik poeder nemen voor thee (nou ja of gewoon doorklikken en wegspoelen want het is niet te drinken lees ik).

Ik heb nog geen poeder want hoe weeg ik 5 gram af? Daarom koos ik voor capsules.

Oh en heb enige jaren terug ook een herseninfarct gehad wat wellicht ook ervoor zorgt dat ik mezelf 6x herhaal en chaotisch doe. Iets met prikkelverwerking, focus etc maar kan ook erg moe maken. Daarmee maak ik anderen ook heel moe... mijn excusesšŸ™ˆšŸ˜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."