Ik kwam dit pareltje tegen over opiodsaddiction..
Maar wel met een addertje onder het gras.. er word heel vlot en luchtig vermeld dat ze er af kan komen door therapie en....medicatie..
Waarschijnlijk suboxone, methadon(vooral bij hero) en ja..Dan hoort kratom zeker in dat rijtje thuis maar imo als de allerbeste optie!
Want ook suboxone moet je blijven slikken..en succes met het afbouwen van methadon
Fysiek gezien kan je kratom in 1 keer stoppen.Er zijn nog geen gevallen klinisch opgenomen die enkel verslaafd waren aan kratom.
Psychisch verslaafd aan kratom..ja kan.. maar wat meer naar voren komt is de gewenning dan de beruchte cravings.
Ik ken gevallen die naast andere drugs ook kratom gebruikten en ambulante hulp kregen.
kratom was het makkelijkst om vanaf te komen.
Het is echt jammer als het een slechte naam krijgt. Als je kijkt wat wiet bij parkinson patiënten doet..die gun je ook elke dag gebruik.
Dat heb ik ook bij kratom gebruikers voor heftige pijnen waar ze anders oxy, morfine, fentanyl voor gebruiken.
Ik ontken je verslavingspunt niet, ik nuanceer hem wel. En maak onderscheid tussen:
Afkickgebruik
bestrijding bij pijn(ook bij ptss en autisme)
Recreatief gebruik
Dat filmpje over die heroïne verslaafde jongen lijkt zowat te mooi om waar te zijn.. maar het word ook nog soort van wetenschappelijk onderbouwd (wist nog niet dat er idd wat onderzoek is gedaan naar kratom).
Ik herken veel van wat ik hier lees.. ben zelf 8 jaar lang 180mg per dag oxy-verslaafd geweest. In 9 tot 12 maanden afgebouwd.
Januari 2020 dus clean van die zooi. Heb wel nog een benzo-verslaving plus wat quetiapine allemaal voor de nacht om te slapen.
Vroeger langdurig alcohol en coke-verslaafd.
Toen ik net van de oxy af was was ik blij/trots. Ging proberen te wandelen dagelijks, en naar de winkel voor het eerst in jaren, weer wat magnetronmaaltijdrn, fruitsmoothies etc. Lekker bezig dacht ik.
Tot ik na 9 maanden clean opeens al mn energie, eetlust verloor en depri werd. Van te mager ging ik naar te dik uit het niks. 2 maanden erna nog een opdonder: mn ex, vader van m'n dochter had opeens longkanker. Dat is 7 maanden hel geweest en heeft me ook uitgeput denk ik. Nu 2 maanden dood dus daar is nog steeds veel verdriet en gepieker.
In die rollercoastertijd ben ik weer wat oxy gaan pakken. Slechts 10 mg, soms 20.. geprobeerd alleen wanneer ik die positieve vibe en fysieke energie of pijnverlivhting nodig had. Want op oxy ben je idd NOOIT moe of chagrijnig en je kan veel dingen doen die je normaal niet kan.
Wist wel dat dat fout was en voelde de tolerantie ook toenemen en mn secret stash is bijna op. Dus op zoek naar alternatieven. Hash.. werkt niet meer. Alcohol.. werkt niet meer.
Las vorige week voor het eerst het woord kratom. Gelijk vanalles snel opgezocht en capsules en vloeibaar extract gekocht. Op desbetreffende website zie ik waarschuwingen dat het verslavend kan zijn (fysiek) en dat je het eigenlijk niet vaker dan eens per week zou moeten gebruiken. Ik lees reviews dat mensen vanwege het euforisch effect het gebruiken om door een lange werkdag heen te komen, het huis op te ruimen, zelfs als partydrug gebruiken. Dat je niet teveel moet nemen want dan is het juist sederend.
Nou ben ik al dagen aan het experimenteren met capsules Rode Thai ofzo in de aanbevolen dosering en een extract wat alleen energie zou moeten geven. Wat voorzichtiger gedoseerd maar bijpakken. Bijwerkingen zoals droge mond enzo krijg ik wel.. plus ietsje minder gefrustreerd dat ik de hele dag op mijn nest lig. Ook iets minder spierpijnen.
Maar niet het beoogde effect van energie, euforie of gewoon simpelweg doen wat je moet doen. Opstaan, boodschappen, naar je familie.. gewoon léven!!! In de avond ben ik meestal wel opgewekt/vrolijk.. in de ochtend 9 van de 10 dagen spijt dat ik op aarde ben. Toen ik nog oxy-verslaafd was had ik dit NOOIT. Eerste maanden clean ook niet.
Dus ik vraag me vanalles af:
1. Is mn brein nog verziekt van 8/9 jaar oxy?
2. Of komt het door het beetje oxy-gebruik vd laatste maanden? Dat ik soort afkick-gedoe heb? Soms ook weleens ijskoud op hete dagen. En die vreselijke stemmingen.
3. Een burn-out door de persoonlijke drama's van laatste 9 maanden?
4. Moet ik toch poeder kratom bestellen en thee van maken? Of is dat ook weer verspild geld?
5. En waarom lees ik zoveel verschillen over of het wel of niet gevaarlijk is (omdat ik nog 4 voorgeschreven middelen slik) en het zou dus toch fysiek verslavend zijn, slecht voor je lever etc.. je wangen zouden bruin verkleuren bij dagelijks gebruik.. nou goed dan zie ik niet meer zo bleek🤣.
Ja.. ik ben een stuk ongeduld... maar dat spul hoort toch direct te werken? Ik weet dat capsules uiteraard trager werken of misschien omdat ik al eigenlijk niet eet dat maag/darmen moeilijk doen. Maar dat gaat niet op voor dat extract wat dus net als een oxy-smelttablet vooral door de slijmvliezen in de mond word opgenomen.
Dus ik krijg het spul wel binnen maar het doet niet wat je mag verwachten.
Kan zijn dat er wat mis is met mij of dat het niet werkt door de benzo's die ik in de avond neem al 27 jaar: al behoorlijk afgebouwd: 100 mg oxazepam, 2 mg clonazepam, 5 mg nitrazepam en 75 mg quetiapine anders slaap ik helemaal niet door. Maar dat is natuurlijk altijd al gecombineerd geweest met alcohol, coke of opiaten.
Iemand een helder idee? Ben ik gewoon weer even aan het ontwennen van dat beetje oxy laatste maanden? Is het misschien normaal dat je na een heftig sterfbed ff de kluts kwijt ben?
Moet ik stug doorgaan met kratom?
Moet ik poeder nemen voor thee (nou ja of gewoon doorklikken en wegspoelen want het is niet te drinken lees ik).
Ik heb nog geen poeder want hoe weeg ik 5 gram af? Daarom koos ik voor capsules.
Oh en heb enige jaren terug ook een herseninfarct gehad wat wellicht ook ervoor zorgt dat ik mezelf 6x herhaal en chaotisch doe. Iets met prikkelverwerking, focus etc maar kan ook erg moe maken. Daarmee maak ik anderen ook heel moe... mijn excuses🙈😁