Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mrloverdj zei: Ik kwam dit pareltje tegen over opiodsaddiction.. Maar wel met een addertje onder het gras.. er word heel vlot en luchtig vermeld dat ze er af kan komen door therapie en....medicatie.. Waarschijnlijk suboxone, methadon(vooral bij hero) en ja..Dan hoort kratom zeker in dat rijtje thuis maar imo als de allerbeste optie! Want ook suboxone moet je blijven slikken..en succes met het afbouwen van methadon Fysiek gezien kan je kratom in 1 keer stoppen.Er zijn nog geen gevallen klinisch opgenomen die enkel verslaafd waren aan kratom. Psychisch verslaafd aan kratom..ja kan.. maar wat meer naar voren komt is de gewenning dan de beruchte cravings. Ik ken gevallen die naast andere drugs ook kratom gebruikten en ambulante hulp kregen. kratom was het makkelijkst om vanaf te komen. Het is echt jammer als het een slechte naam krijgt. Als je kijkt wat wiet bij parkinson patiënten doet..die gun je ook elke dag gebruik. Dat heb ik ook bij kratom gebruikers voor heftige pijnen waar ze anders oxy, morfine, fentanyl voor gebruiken. Ik ontken je verslavingspunt niet, ik nuanceer hem wel. En maak onderscheid tussen: Afkickgebruik bestrijding bij pijn(ook bij ptss en autisme) Recreatief gebruik Klik om te vergroten... Dat filmpje over die heroïne verslaafde jongen lijkt zowat te mooi om waar te zijn.. maar het word ook nog soort van wetenschappelijk onderbouwd (wist nog niet dat er idd wat onderzoek is gedaan naar kratom). Ik herken veel van wat ik hier lees.. ben zelf 8 jaar lang 180mg per dag oxy-verslaafd geweest. In 9 tot 12 maanden afgebouwd. Januari 2020 dus clean van die zooi. Heb wel nog een benzo-verslaving plus wat quetiapine allemaal voor de nacht om te slapen. Vroeger langdurig alcohol en coke-verslaafd. Toen ik net van de oxy af was was ik blij/trots. Ging proberen te wandelen dagelijks, en naar de winkel voor het eerst in jaren, weer wat magnetronmaaltijdrn, fruitsmoothies etc. Lekker bezig dacht ik. Tot ik na 9 maanden clean opeens al mn energie, eetlust verloor en depri werd. Van te mager ging ik naar te dik uit het niks. 2 maanden erna nog een opdonder: mn ex, vader van m'n dochter had opeens longkanker. Dat is 7 maanden hel geweest en heeft me ook uitgeput denk ik. Nu 2 maanden dood dus daar is nog steeds veel verdriet en gepieker. In die rollercoastertijd ben ik weer wat oxy gaan pakken. Slechts 10 mg, soms 20.. geprobeerd alleen wanneer ik die positieve vibe en fysieke energie of pijnverlivhting nodig had. Want op oxy ben je idd NOOIT moe of chagrijnig en je kan veel dingen doen die je normaal niet kan. Wist wel dat dat fout was en voelde de tolerantie ook toenemen en mn secret stash is bijna op. Dus op zoek naar alternatieven. Hash.. werkt niet meer. Alcohol.. werkt niet meer. Las vorige week voor het eerst het woord kratom. Gelijk vanalles snel opgezocht en capsules en vloeibaar extract gekocht. Op desbetreffende website zie ik waarschuwingen dat het verslavend kan zijn (fysiek) en dat je het eigenlijk niet vaker dan eens per week zou moeten gebruiken. Ik lees reviews dat mensen vanwege het euforisch effect het gebruiken om door een lange werkdag heen te komen, het huis op te ruimen, zelfs als partydrug gebruiken. Dat je niet teveel moet nemen want dan is het juist sederend. Nou ben ik al dagen aan het experimenteren met capsules Rode Thai ofzo in de aanbevolen dosering en een extract wat alleen energie zou moeten geven. Wat voorzichtiger gedoseerd maar bijpakken. Bijwerkingen zoals droge mond enzo krijg ik wel.. plus ietsje minder gefrustreerd dat ik de hele dag op mijn nest lig. Ook iets minder spierpijnen. Maar niet het beoogde effect van energie, euforie of gewoon simpelweg doen wat je moet doen. Opstaan, boodschappen, naar je familie.. gewoon léven!!! In de avond ben ik meestal wel opgewekt/vrolijk.. in de ochtend 9 van de 10 dagen spijt dat ik op aarde ben. Toen ik nog oxy-verslaafd was had ik dit NOOIT. Eerste maanden clean ook niet. Dus ik vraag me vanalles af: 1. Is mn brein nog verziekt van 8/9 jaar oxy? 2. Of komt het door het beetje oxy-gebruik vd laatste maanden? Dat ik soort afkick-gedoe heb? Soms ook weleens ijskoud op hete dagen. En die vreselijke stemmingen. 3. Een burn-out door de persoonlijke drama's van laatste 9 maanden? 4. Moet ik toch poeder kratom bestellen en thee van maken? Of is dat ook weer verspild geld? 5. En waarom lees ik zoveel verschillen over of het wel of niet gevaarlijk is (omdat ik nog 4 voorgeschreven middelen slik) en het zou dus toch fysiek verslavend zijn, slecht voor je lever etc.. je wangen zouden bruin verkleuren bij dagelijks gebruik.. nou goed dan zie ik niet meer zo bleek🤣. Ja.. ik ben een stuk ongeduld... maar dat spul hoort toch direct te werken? Ik weet dat capsules uiteraard trager werken of misschien omdat ik al eigenlijk niet eet dat maag/darmen moeilijk doen. Maar dat gaat niet op voor dat extract wat dus net als een oxy-smelttablet vooral door de slijmvliezen in de mond word opgenomen. Dus ik krijg het spul wel binnen maar het doet niet wat je mag verwachten. Kan zijn dat er wat mis is met mij of dat het niet werkt door de benzo's die ik in de avond neem al 27 jaar: al behoorlijk afgebouwd: 100 mg oxazepam, 2 mg clonazepam, 5 mg nitrazepam en 75 mg quetiapine anders slaap ik helemaal niet door. Maar dat is natuurlijk altijd al gecombineerd geweest met alcohol, coke of opiaten. Iemand een helder idee? Ben ik gewoon weer even aan het ontwennen van dat beetje oxy laatste maanden? Is het misschien normaal dat je na een heftig sterfbed ff de kluts kwijt ben? Moet ik stug doorgaan met kratom? Moet ik poeder nemen voor thee (nou ja of gewoon doorklikken en wegspoelen want het is niet te drinken lees ik). Ik heb nog geen poeder want hoe weeg ik 5 gram af? Daarom koos ik voor capsules. Oh en heb enige jaren terug ook een herseninfarct gehad wat wellicht ook ervoor zorgt dat ik mezelf 6x herhaal en chaotisch doe. Iets met prikkelverwerking, focus etc maar kan ook erg moe maken. Daarmee maak ik anderen ook heel moe... mijn excuses🙈😁"
"Dopemonster zei: Beste is om gewoon de poeder te bestellen via internet dat werkt een stuk beter als de capsules en extracten. Ook kun je beter 3 verschillende soorten inslaan, bijvoorbeeld 2 groenen en 1 rode. Kratom is een lichtere ontwenning vergeleken oxycodon of heroine of morfine maar waar je wel rekening mee moet houden is: de ontwenning is minder heftig vergeleken zware opiaten maar kratom werkt op de opiaat receptoren en kan stimulerende/verdovende effecten geven, kratom werkt op de serotonine en noradrenaline en dopamine net als een srni wat betekend dat je een opiaat en anti depressiva ontwenning krijgt tegelijkertijd Dus als je elke dag 50gr kratom gaat nemen ga je zeker wel een flinke detox tegemoet. Voordeel is wel dat kratom een anti depressiva en pijnstiller in 1 is. Tramdol is dat ook soort van maar kratom werkt echt heel anders met veel minder bijwerkingen. Nu weet je wel de belangrijkste dingen over kratom O en wissel dagelijks de soort af dit voorkomt tolerantie voor de kratom of houdt hem heel laag. Soorten die ik aanbeveel: green maeng da, green malay, green borneo, red maeng da, red horn Klik om te vergroten... 50 gram kratom per dag?? Da's een typefout denk ik? Maar dankjewel voor de uitleg allereerst!!!😊✌ Green maeng da had mn interesse gewekt op een website maar in een chat daar zei een medewerker dat dat te sterk was voor beginners! De rest kan ik googelen, niet iedere headshop zal hetzelfde verkopen. Ik heb het nooit uitgezocht hoe het zit met opiaten en serotonine, dopamine en noradrenaline. Opiaten lijken bij mij als soort antidepressiva te werken en nooit versuffend. Kratom werkt dus op allen zeg je. Dus kap je er weer mee heb je dubbele ontwenning. Ik heb in het verleden vaak antidepressiva gehad zowel TCA als SSRI.. ik was niet eens depressief toen maar kreeg ze omdat ik moe was. Ging daar slecht op, stopte steeds cold turkey en dat was niet prettig nee. Tramadol ben ik ook bekend mee van 2001 tot 2009 400 mg per dag maar dat werd bij een hernia vervangen door morfine dus die stop ging onbewust. Kratom is wel af te bouwen ipv te stoppen neem ik aan.. net als ik met de oxycodon heb gedaan. Voordat het in Nederland ook ooit illegaal gaat worden. Dus de verschillende soorten zoveel mogelijk wisselen ivm met tolerantie en idd toch poeder werkt t best. Dan ga ik daarmee aan de slag. Fijn dat het ook goed pijnstillend zou werken naast de antidepressieve werking. Haha... irritant dat t nou zaterdag is, zal ik een bestelling pas dinsdag hebben ofzo. Thanks!! Weer een stukje wijzer!!"
"Tur4x zei: 100% zeker dat dat van je laatste maanden oxy komt… ik heb namelijk net zo hevige afkick gehad van 6 weken gebruik vergeleken met 3 jaar gebruik Klik om te vergroten... Wat een klotezooi is het dan ook zeg!!! Zelfs na 6 weken gebruik dus al! Ik had daar toch niet op gerekend want het is nu maar paar maanden kleine beetjes en dan net zo suïcidaal gaan voelen als aan t eind van het afbouwen van 8 jaar 180mg. Ik heb serieus niet meer dan 10 mg gebruikt en ook niet iedere dag. Die fout gaan we dus niet meer maken. Ik had hier al maanden terug moeten gaan lezen."
"HappyMind zei: Je zat wel snel boven op de kast ja hahaha. Kom er maar af, de kust is veilig Klik om te vergroten... Haha thanks.. ik hoor dat wel vaker. Maar in my defense: de wereld is zo gemeen soms. Blij dat de kust hier veilig is🤗"
"Xiene zei: Hi iedereen Ik gebruik sinds anderhalf jaar cocaine, wekelijks ongeveer 1 keer. Er kan al eens tot 2-3 weken tussen zitten het is niet dat ik een gevoel heb dat wekelijks te gebruiken. Nu ben ik altijd al een prutser geweest aan elk puntje of korstje… Wanneer ik coke gebruik geraak ik niet weg van de spiegel, zie ik elk klein mini plekje precies veel duidelijker in detail. Met als gevolg dat ik telkens van een onzichtbaar puntje mijn gezicht echt wel open krab tot ik op het einde van de nacht open grote wonden heb op mijn gezicht…. Heb al gehoord van mensen dat krabben door onderhuidse jeuk maar dat is bij mij niet het geval. Herkent iemand zich hierin? Verschrikkkelijk hoe ik me voel met zo een gezicht de dagen erna. Weet iemand een goed product om die wonden sneller of goed te laten genezen? Achteraf worden het ook telkens littekens 🥲 Ik probeer dat dan te bedekken met wat foundation maar dat helpt niet om korsten weg te werken + niet goed voor de genezing…. Het is sterker als mijzelf maar schaam me telkens dood de dag erna. Help ya girl out please Klik om te vergroten... Echt nog nooit van gehoord maar mijn coke gebruik was tussen 1999 en 2008. Betere coke? En dagelijks.. haha nee niet aan te raden. Maar ik heb wel tip voor je jeukplekjes die je openkrabt: Gooi thuis al je make-up eraf en smeer er Sudocreme op!!! Grijs potje babybillenzalf is dat. Het verzacht, verkoelt, helpt genezen. En bij jeuk of als het ingetrokken is dan dat maar als obsessie steeds erop wrijven ipv peuteren. Zelf ken ik het gepeuter wel aan muggenbeten tot enorme littekens maar dat was niet door de coke. Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb Sudocreme op allerhande verwondingen gebruikt en het hielp. Is tenslotte ook voor luieruitslag bedoeld en zink is helend. Deze is trouwens beter dan de Zwitsal zinkzalf."
"HappyMind zei: Wees hier vooral wie je echt bent! Klik om te vergroten... Heb ik gelijk een digibetenvraag: waarom begint ieder forumonderwerp 15 jaar terug en hoe voorkom ik 3000 keer op volgende pagina drukken???🙈😂"
"HappyMind zei: Stap in je tijdmachine naar 2023 😂 bovenaan elk topic is wel de optie "spring naar nieuw", dan verspringt ie automatisch naar de pagina met nieuwste berichten. En als je op de startpagina op "nieuwste berichten" klikt? Klik om te vergroten... Gedaan... "spring naar nieuw"🤣🤣 verder ben ik nog heel bij de tijds hoor😅 hoewel ik de jaren '80 erg mis. Als daar een tijdmachine voor was!!! Wow!!"
"mrorange zei: Omslapunt qua herstel ligt meestal rond de 35-40 jaar. Daarna gaat het steeds moeilijker en denk ik dat je ook dus meer risico op gezondheidsklachten krijgt en herstel gaat steeds minder goed. Mijn huisarts heeft me wel eens een diagram laten zien en het ziet er uit als een stijgende curve. vanaf 40 (gemiddeld dan), begin je qua gezondheidsklachten, verdraagzaamheid, dosering en vooral herstel steeds meer rode blokjes te zien. Klik om te vergroten... Goede huisarts heb jij!!! Ik slik (nu bijna 56) al 30 jaar verschillende benzo's en slaapmiddel plus ook quetiapine voor de nacht. Ook vanaf 14 drugs en met name hard drugs dagelijks gebruikt. En oxycodon 8 tot 10 jaar lang waarvan 7 jaar 180mg per dag. Dat ik me naast overprikkeling door herseninfarcten niet meer vooruit weet te slepen is dus blijkbaar niet zo gek. Las laatst wel eens de bijsluiter van de quetiapine: dat is voor ouderen echt rotzooi. Maar men gooit er het liefst nog een antidepressivum op als ik zeg dat ik het leven zonder drugs niet echt de moeite waard vind. En daar ben ik in het verleden al vaak goed ziek van geweest dus voor mij een no-go area. Misschien eens langzaam zélf gaan minderen, zodat ik wel mijn recepten behoud. Maar vooral de regie!!! Want meeste artsen weten echt niks over afbouwen. En het blijft onduidelijk of ik niks meer kan door 2 gemiste herseninfarcten of door het gebrek aan drugs. Of door dat wat ik ik nog als receptmedicatie heb me zo sloopt. Laatste kan ik iig zelf wat mee proberen, hoewel er wat loopt om uit te gaan zoeken welke klachten heb ik door de overprikkeling van het NAH en dan komt de restmedicatie ook aan bod waarschijnlijk. Hmm.. haken en ogen realiseer ik me nu..."
"Fighter1980 zei: Maar Please zeg me dat methadon echt heftiger is om af te bouwen. Ik ben echt geen watje. Maar oxy gaat toch gewoon lukken? Klik om te vergroten... Hoe zit dat dan in jouw geval? Zit je aan de oxy vast? Voor pijn of voor de lol? Via huisarts of illegaal? Ik heb zo'n 8 jaar 180mg per dag gebruikt en ja het is goed af te bouwen. Laatste stukje het lastigst omdat ze het niet in lage doseringen hebben. Maar dan schijn je nog een opïodrotatie te kunnen maken naar morfine wat half zo sterk is voor de laatste loodjes. Maar het ligt er allemaal aan hoe je gebruikt en hoe je eraan komt. Als ik dat weet kan ik je vertellen hoe af te bouwen en dan heb je alsnog huisarts nodig waarschijnlijk voor juiste doseringen.✌"
"Zeehond zei: Toen ik dit opperde als alternatief voor een RC wist ik nog niet van je twee herseninfarcten… Speed = vasoconstrictie… Beter van niet dus. En geen maat kunnen houden. Speed is een slecht idee. Klik om te vergroten... Ja hoewel ik ook ergens las dat dat bij speed minder was dan coke maar het is inderdaad het geen maat kunnen houden dat ik later dacht: Oh nee.. ook geen optie. Lief dat je me waarschuwt!!🥰 In 24 uur hier ben ik me opeens zo bewust van het feitelijk ontkennen van mijn verslavingsproblematiek dat er nu eigenlijk alleen nog maar alcohol (en dat kan ik beheersen al 14 jaar) en tegen de oxy-ontwenning kratom kan gebruiken. Dat gaat ook al 1.5 jaar goed (soms weken of maanden vergeten dat ik dat ook even kan inzetten)."