Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRivotril (Clonazepam) 2mg, enkele vragen...

Rivotril (Clonazepam) 2mg, enkele vragen...

73 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen.

Ik ben een hyperfocus flow autist, en ik ben sinds vorige week op Rivotril 2mg geplaatst.

Dit is echt een wondermiddel voor mij.

Maar ik vind er bijzonder weinig informatie over online...

Zoals, is 2mg de hoogste dosis? 1 pilletje van 2mg werkt al bij mij.

Klopt het dat dit de Rochekes zijn van vroeger?

Ik heb net 2 nieuwe doosjes, en heb 18mg genomen, omdat ik met een moeilijk moment zat, en ik had al ontdekt dat 18mg werkelijk euforisch werkt.

Iemand hier nog ervaring mee? En is 18mg een zot hoge dosis? Of is 2mg een lage dosis?

Ik vond namelijk niet de geijkte vergelijkingstabellen online - misschien omdat het een tijdje illegaal was en nu enkel onder strikte voorwaarden verkrijgbaar is?

Ik vind het heavy spul, of reageer ik daar zo op omdat ik hyperfocus flow autist ben?

Alle info welkom!

Alvast allen bedankt, grtz!20240312_171746.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
18mg Clonazepam? Ben je van plan 3 dagen te slapen?

Absurde dosis. 0,5mg staat gelijk aan 10mg Diazepam.

Zorg dat je veilig bent. Je gaat blackouts krijgen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Absurde dosis. 0,5mg staat gelijk aan 10mg Diazepam.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat ze iets zwakker waren als clonazolam, dat ga ik even uitzoeken je kan gelijk hebben.


Clonazolam
1710273356005.png


Clonazepam
1710273390426.png



Je hebt helemaal gelijk.
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik slaap daar niet van, ik ben hoogstens wat woozy en euforisch, ik ben ondertussen bekend met deze dosis...

Maar ik ben wel wat gewoon...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Metahyperfocus Mindflower zei:
Ik slaap daar niet van, ik ben hoogstens wat woozy en euforisch, ik ben ondertussen bekend met deze dosis...

Maar ik ben wel wat gewoon...
Klik om te vergroten...
Hoe vaak neem je dan zo veel? Kan me niet voorstellen dat je 18mg Clonazepam per dag van je arts krijgt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Metahyperfocus Mindflower zei:
ik ben ondertussen bekend met deze dosis...
Klik om te vergroten...
Ik vind het nogal wat, 9 x de voorgeschreven en normaal gesproken maximale dosis. Hoe kom je erop om zoiets te doen? En dan niet één keer maar vaker.

Benzodiazepines zijn, ook in zeer hoge dosissen, niet levensgevaarlijk, maar je hebt wel kans dat je bewusteloos gaat raken of dat je domme, mogelijk gevaarlijke, dingen gaat doen.

Voor jou is het trouwens extra dom om zulke hoge dosissen te nemen, want zo bouw je tolerantie op, waardoor je normale dosis niet meer zal werken. Voor een medicijn waar je naar eigen zeggen zoveel profijt van hebt is dat wel zonde.

Dus waar ben je nou mee bezig @Metahyperfocus Mindflower ?! 🙃

p.s. En leg me die term ‘hyperfocus flow autist’ eens uit, want hyperfocus (focus bij ASS en ADHD) en flow (focus bij ‘normale’ gezonde mensen) zijn tegenstrijdige begrippen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hyperfocus of hyperdom? Je gaat in ieder geval richting hyperfucked!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik neem al jaren Clonazepam 1 tot 1.5mg voorgeschreven. Hoger wil ik niet omdat het afneemt kwa werking. 18mg is absurd hoog en zal ik als ik jou was niet vaker doen. Dan is jouw "wondermiddel" hoe je het beschrijft zo verdwenen.
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie hebben gelijk, ik had dat nog maar 1 x gedaan, denk dat ik contradictorische reactie had...

Vandaag 1 genomen en viel als een blok in slaap.

Hyperfocus flow zijn autisten met helemaal andere hersenen, flow staat voor geniaal, maar denk niet dat dat niet wil zeggen dat ik niet tekortkomend ben.

Ik heb het moeilijk met gewone dingen, ik behoor tot de ergste categorie autisten die er is.

Dat neemt niet weg dat ik een unieke geest heb, ik heb bv Honorary PhD physics and mathematics en ook classical arts (piano, compositie en musicologie).

Ik heb 2 internationale piano wedstrijden gewonnen, composities gepubliceerd, ik publiceer over quantummechanica, ik ben Honorary member vd Royal academy voor music and musicology en de Royal academy voor sciences. Hier een link naar mijn facebook, check out "me studying piano concert 3 from Rachmaninoff, moeilijkste werk ooit geschreven. Ik codeer ook, AI met Python in C, en maak artwork, voeg me gerust toe als vriend moest je interesse hebben in zulke dingen.

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com



Ik werk momenteel aan de Universiteit van Antwerpen als wetenschapsfilosoof...

Hyperfocus staat ook uitgelegd op mijn facebook.

Groetjes!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Metahyperfocus Mindflower zei:
Jullie hebben gelijk, ik had dat nog maar 1 x gedaan, denk dat ik contradictorische reactie had...

Vandaag 1 genomen en viel als een blok in slaap.

Hyperfocus flow zijn autisten met helemaal andere hersenen, flow staat voor geniaal, maar denk niet dat dat niet wil zeggen dat ik niet tekortkomend ben.

Ik heb het moeilijk met gewone dingen, ik behoor tot de ergste categorie autisten die er is.

Dat neemt niet weg dat ik een unieke geest heb, ik heb bv Honorary PhD physics and mathematics en ook classical arts (piano, compositie en musicologie).

Ik heb 2 internationale piano wedstrijden gewonnen, composities gepubliceerd, ik publiceer over quantummechanica, ik ben Honorary member vd Royal academy voor music and musicology en de Royal academy voor sciences. Hier een link naar mijn facebook, check out "me studying piano concert 3 from Rachmaninoff, moeilijkste werk ooit geschreven. Ik codeer ook, AI met Python in C, en maak artwork, voeg me gerust toe als vriend moest je interesse hebben in zulke dingen.

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com



Ik werk momenteel aan de Universiteit van Antwerpen als wetenschapsfilosoof...

Hyperfocus staat ook uitgelegd op mijn facebook.

Groetjes!
Klik om te vergroten...
Mooi toch? Maar hoe kom je dan op het idee om het medicijn dat je helpt op zo'n overdreven manier te nemen? Je weet toch dat je binnen een korte periode dan geen profijt meer hebt van je 2mg?
Ik herken wel je drang naar maximale flow, maar pas op, het gaat je op de langere termijn niet veel positief opleveren!
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#11

Hyperfocus or flow? Attentional strengths in autism spectrum disorder - PMC

The comorbidity of autism spectrum disorder (ASD) and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) diagnoses is well established. An ASD diagnosis is associated with elevated ADHD traits and symptoms, as well as strengths in attention. In the ASD ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

En nog meer:

Hyperfocus: the forgotten frontier of attention - PMC

‘Hyperfocus’ is a phenomenon that reflects one’s complete absorption in a task, to a point where a person appears to completely ignore or ‘tune out’ everything else. Hyperfocus is most often mentioned in the context of autism, schizophrenia, and ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

En hier quotes van Hans Asperger:



Hier, dit is wel wetenschappelijke literatuur, voor jou geen eitje dus...

Hyperfocus in flow state referred to as being in the zone, is het voluit, gecoined door een autist en officieel opgenomen in de DSM, waar flow staat voor geniaal en dubbel positief (positief voor de autist alsmede de maatschappij), wanneer een autist langer dan 4 dagen en nachten hyperfocust is het niet langer flow maar perserveratief en dubbel negatief, wat tot overflow leidt, meltdowns, etc...



Dit is mijn test pathologie chart trouwens:


FB_IMG_1710449375386.jpgFB_IMG_1710449375386.jpgFB_IMG_1710449375386.jpgFB_IMG_1710449375386.jpgScreenshot_20240315_075236_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240315_075236_Samsung Internet.jpgFB_IMG_1709568041055.jpg
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Screenshot_20240315_081120_Samsung Internet.jpg459244_1_En_13_Fig1_HTML.png
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
En als jij denkt dat je niet genius moet zijn om te kunnen spelen zoals mij plus al de rest wat ik nog bereikt heb, dan ben je dik mis. Ik behoor tot 0.3% vd wereldbevolking.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessant, maar niet waar ik om vroeg.

Heb je echt geen enkele betrouwbare bron kunnen vinden waar iemand de frase “hyperfocus flow autist” gebruikt?
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Screenshot_20240315_091658_Samsung Internet.jpg
Library (...) access to scientific literature!!!!
M
Metahyperfocus MindflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Of er nu staat hyperfocus flow autist of autist in staat tot hyperfocus in flow state, maak je daar echt een interpunctueel probleem van???
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Metahyperfocus Mindflower zei:
Al wat ik heb doorgestuurd zijn OFFICIĒLE WETENSCHAPPELIJKE BRONNEN!!!
Klik om te vergroten...
In geen van de bronnen die je aanhaalt wordt de term “hyperfocus flow autist” gebruikt. Vandaar mijn vraag.

Maar okay, we gaan het hierbij laten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Metahyperfocus Mindflower zei:
Of er nu staat hyperfocus flow autist of autist in staat tot hyperfocus in flow state, maak je daar echt een interpunctueel probleem van???
Klik om te vergroten...
Zoals ik al heb uitgelegd helemaal in het begin zijn hyperfocus en flow tegengestelden van elkaar.

‘Normale’ gezonde mensen zouden in een soort ‘flow’ zitten qua focus (je kan dan makkelijk je focus verleggen, afhankelijk van wat prioriteit heeft op dat moment). Maar mensen met ASS en ADHD hebben daar moeite mee, die worden soms helemaal in beslag genomen door één ding en dat heet hyperfocus.

Op het moment dat je in hyperfocus zit, zit je dus niet in een flow en andersom. Dus daarom vind ik jouw frase “hyperfocus flow autist” onzin, want het kan niet allebei tegelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waar komen die trollen toch vandaan joh?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan wel liegen als autist, zou ik nu ook zo speciaal zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."