#1
Betekent dat je dus ook niet positief test op (dex)amfetamine of is dat sowieso achterhaald dat die tests zo onnauwkeurig zijn. En heb je artikelen dat het beter werkt bij vrouwen vanwege hormoonschommelingen? Ik moet namelijk zeggen dat ik (29f) er een stuk positiever over ben dan de meeste mensen die hier reageren, ik slik overigens 40mgIk!
Bij 30 mg heb ik heel gewenst effecten, maar 40 mg is inderdaad direct te veel voor mij. Wat echt super kut is, want 30 is op het moment niet meer leverbaar. Om die reden, en omdat het kapot duur is (ook op recept) ,vind ik het erg belachelijk om dit recreatief te gebruiken. Maar: ik kan me wel voorstellen dat men dit doet want de effecten zijn er enorm naar.
Dexamfetamine is eigenlijk 1 van de 2 onderdelen van speed (levo en dextro amfetamine/ links en rechtsom gedraaide amfetamine). Daarmee dus een heel zuivere vorm van speed: dex wordt vaak gekoppeld aan de fijne effecten zoals euforie en energie, levo meer aan strak staan e.d. Ik weet niet of dit ook uit onderzoek/ chemisch wetenschappelijk te verklaren is.
Lisdex is daarentegen weer heel wat anders: er zit namelijk geen werkzame stof in lisdex, maar je lichaam zet lisdex uiteindelijk om in dexamfetamine waardoor het je AD(H)D klachten kan verminderen. Ik heb van mijn behandelaar begrepen dat het vooral voor vrouwen vaak beter werkt ivm hormoonschommelingen. Ik merk ook dat ik wel iets meer kan gebruiken als ik menstrueer.
Wat wilde je verder weten?