Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie is er bekend met Elvanse? (Alternatief ritalin)

Wie is er bekend met Elvanse? (Alternatief ritalin)

50 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweevteev zei:
ongeveer een maandje geleden of zo merkte ik dat 40mg het gewoon niet meer voor me deed.
Klik om te vergroten...
Kan ik me iets bij voorstellen maar van 40 naar 80? Dat is een flinke verhoging. De maximale dosis lisdex is 70 per dag volgens Farmacotherapeutisch Kompas.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
caninus zei:
ik begrijp niet helemaal waar nou die afkeer tegen Hitler vandaan komt? Die man is al lang dood. Misschien dat hij vroeger wat dingen heeft gedaan waarvan we nu zouden zeggen: Was dat nu echt nodig? Maar ja, als je er niet bij was, dan kun je er ook niet echt over oordelen. Missschien had je zelf ook wel hetzelfde gereageerd, in die tijd, onder die omstandigheden?
Klik om te vergroten...

Wat de publieke verschijning van John Lennon en Yoko Ono voor de televisie was, waren de toespraken van Adolf Hitler voor de radio.

Adolf Hitler is de Christus van het Fascisme.
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#3
caninus zei:
reageren waarop? Kun je misschien je vraag nog eens concreet stellen, waar je graag een antwoord van mij op had willen gehad?
Klik om te vergroten...
Mevrouw PlĆøp zei:
We vragen ons -als moderators- een beetje af wat we met je aan moeten. Met je Hitler avatar, je NSB-vergelijking en de opmerking 'als je moderators gaat inlichten behoor je al snel tot een bepaald slag mens'.

Tot welk slag mens behoor jij, en wat heb je te verbergen dat je zo fel reageert op iemand die een poging tot dealen meldt?
Klik om te vergroten...
Volgens mij was mijn vraag vrij concreet.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
caninus zei:
ik begrijp niet helemaal waar nou die afkeer tegen Hitler vandaan komt? Die man is al lang dood. Misschien dat hij vroeger wat dingen heeft gedaan waarvan we nu zouden zeggen: Was dat nu echt nodig? Maar ja, als je er niet bij was, dan kun je er ook niet echt over oordelen. Missschien had je zelf ook wel hetzelfde gereageerd, in die tijd, onder die omstandigheden?
Klik om te vergroten...
Zoals iedereen begrijpt gaan we hier op een drugforum niet over beginnen en dat weet jij heeel goed.... buiten dat we je over productieprocessen, prijzen en ik weet niet voor welk forum regel al hebben moeten waarschuwen.

Je bent perma ban waardig. Dus bij deze!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
caninus zei:
de sfeer die ik uitstraal??? Wat moet ik me hierbij voorstellen? En misschien nog wel belangrijker: welke sfeer ziet u het liefst door mij uitgestraald worden?
Klik om te vergroten...

Om retrospectief nog even antwoord te geven op je vraag (nochtans verheugend dat je me u noemt jongeheer, een ouderwetse beleefdheid die mij deugd doet als hoogbejaard olifantendametje): ik ben uitermate content met de vredigheid van de totale afwezigheid jouw ā€˜sfeer’ na je ban.

Ik hoop eigenlijk dat je gewoon heel erg hopeloos mislukt aan het trollen was (want ik kreeg nu niet het idee dat je hier erg grappig of boeiend werd gevonden, misschien elders wat beter oefenen om dan tenminste voor zolang je trolltijd op een forum moge duren nog enig podium te krijgen, waarbij een ander thema dan ā€˜Hitler was eigenlijk best oké’ zeg maar geen overbodige luxe zou zijn - het is maar een tip).

Als het alternatieve scenario waar is, en je geen troll bent/was maar daadwerkelijk ā€˜niet begrijpt waar nou die afkeer tegen Hitler vandaan komt’ omdat hij ā€˜misschien vroeger wat dingen heeft gedaan waarvan we nu zouden zeggen: was dat nou echt nodig…? maar ja, als je er niet bij was, dan kun je er ook niet echt over oordelen’ dan… dan… ja, dan heb ik eigenlijk geen verdere woorden voor je. Althans geen beleefde woorden. En meestal geldt dat je dan maar beter je mond (en dus waarschijnlijk ook je slurf) kunt houden.

Tschüss!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Het uitroeien van de joodse bevolking was niet echt nodig? Understatement van het jaar šŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Niet bedacht door het fascisme (aan het begin had je Joden die fascistische partijen steunden).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
caninus zei:
ik begrijp niet helemaal waar nou die afkeer tegen Hitler vandaan komt? Die man is al lang dood. Misschien dat hij vroeger wat dingen heeft gedaan waarvan we nu zouden zeggen: Was dat nu echt nodig? Maar ja, als je er niet bij was, dan kun je er ook niet echt over oordelen. Missschien had je zelf ook wel hetzelfde gereageerd, in die tijd, onder die omstandigheden?
Klik om te vergroten...
Het uitroeien van de joodse bevolking was niet echt nodig? Understatement van het jaar šŸ˜‚
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Niet bedacht door het fascisme (aan het begin had je Joden die fascistische partijen steunden).
Klik om te vergroten...
Wel uitgevoerd door ome Adolf.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Niet bedacht door het fascisme (aan het begin had je Joden die fascistische partijen steunden).
Klik om te vergroten...
Mussolini wees oorspronkelijk het antisemitische af, dus dat klopt, maar wat is verder je punt? Het ging er toch om dat Hitler verantwoordelijk of medeverantwoordelijk is voor de Holocaust? En dat is ongetwijfeld waar. Hij was een verstokte antisemiet, vanaf zijn jonge jaren.

Ah, @FredKroket was me net voor met hetzelfde punt
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Niet bedacht door het fascisme (aan het begin had je Joden die fascistische partijen steunden).
Klik om te vergroten...

Haha eh wat. Dit is letterlijk ƩƩn van de meest nadrukkelijke kenmerken van fascisme.

Zelfs Wikipedia zegt het:

Nationalisme​

Fascisme is sterk nationalistisch getint. Er wordt sterke nadruk gelegd op nationale symbolen, geschiedenis en tradities. De natie staat immers boven het individu, en als de natie erop vooruitgaat, gaan ook alle individuen erop vooruit. Daarnaast wordt de eigen cultuur als superieur aan andere verheerlijkt. In veel gevallen bevatte fascisme ook racistische elementen. Dit leidt tot xenofobie, en in sommige gevallen tot pogroms, massavervolgingen, deportaties en agressie jegens buurlanden.

Veel fascisten stellen bovendien dat hun land een slachtoffer is van vijandige groeperingen, die het land in een deplorabele staat hebben gebracht. Fascisten houden dergelijke groepen verantwoordelijk voor alles wat er mis is in het land, en zijn dus van mening dat ze koste wat kost onschadelijk gemaakt moeten worden. Vaak voorkomende zondebokken zijn Joden, mensen met een donkere huidskleur, Roma, vrijmetselaars, communisten, homoseksuelen, gehandicapten, pacifisten, moslims, vluchtelingen, asielzoekers en Jehova's getuigen.

Dat er ook Joden waren die fascistische partijen steunden, zegt meer over de naĆÆviteit van die Joden (die later vaak net zo goed meedogenloos vergast zijn… ouch…) dan over de onschuld van het fascisme. Zijn we hier nu echt het fascisme aan het verdedigen, lig ik weer achter, is het nog 1 april, of wat is dit? šŸ¤”šŸ’©

Dat gezegd hebbende, er stemmen ook moslims op de PVV. šŸ¤·ā€ā™€ļø
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#11
En daarmee lijkt het me een mooi moment om dit topic te sluiten :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."