#1
die 2 zijn wel totaal verschillend totaal andere werkingDaarom heb ik Methylfenidaat ipv Dex. Ben beroepschauffeur.
die 2 zijn wel totaal verschillend totaal andere werkingDaarom heb ik Methylfenidaat ipv Dex. Ben beroepschauffeur.
Klopt. Tis vreemd geregeld.echt gek er zou toch een uitzondering mogen komen voor beide medicatie , al is dat volgens mij al best lang een debacle
echt gek er zou toch een uitzondering mogen komen voor beide medicatie , al is dat volgens mij al best lang een debaclePrecies. Tis niet anders.
nee ik snap je wel schandalig echtKlopt. Tis vreemd geregeld.
Ik denk ook meer baat bij Dex te hebben maar dat ga ik niet doen.
Van bromazolam kun je dat niet zeggen want het is een research chemical die niet farmacologisch is getest op mensen. Daardoor is de halfwaardetijd niet bekend. Maar ik zou zeggen dat je MINIMAAL 3 dagen niet kan rijden na inname, aangezien bromazolam bij veel gebruikers de volgende dag nog merkbare motorische verstoringen veroorzaakt, en bromazolam wordt afgebroken tot actieve metabolieten. Liever wacht je gewoon twee weken of langer, want dat is de enige veilige aanname nu.Misschien dat @Neo-Shulginist meer weet maar na Broma mag je denk lamger dan 24 uur niet rijden. Gok wel 48+ uren.
Na Alprazolam is het 72 uur niet rijden.
Dikke halfwaarde tijd.
Van bromazolam kun je dat niet zeggen want het is een research chemical die niet farmacologisch is getest op mensen. Daardoor is de halfwaardetijd niet bekend. Maar ik zou zeggen dat je MINIMAAL 3 dagen niet kan rijden na inname, aangezien bromazolam bij veel gebruikers de volgende dag nog merkbare motorische verstoringen veroorzaakt, en bromazolam wordt afgebroken tot actieve metabolieten. Liever wacht je gewoon twee weken of langer, want dat is de enige veilige aanname nu.
Alprazolam klopt inderdaad; 72 uur en dan is het uit je bloed.
Benzo's en rijden gaat helaas niet samen. Dat je het idee hebt dat het allemaal wel gaat is juist een gevaarlijke eigenschap van benzo's (delusions of sobriety). Maar benzo's hebben flinke impact op het reactievermogen én de motorische controle. Daarmee wordt de kans op een ongeval flink groter, zonder dat je het zelf echt doorhebt.Bedankt weer voor je info!
Ik denk dat he-le-boel df leden zich nu kapot schrikken omdat velen de dag er na of met geluk de 2e dag al rijden.
Mij noemden ze hier vroeger een moraalridder ivm onder invloed rijden. “Kan wel joh, je bent over voorzichtig. Je merkt niks meer dus kan het.”
Ik denk dat er heel veel mensen (ik bedoel niet alleen df) onder invloed rijden. Veel meer als dan onder invloed van alcohol. Een ex collega van mij nam elke dag 1 Oxazepam en reed elke dag auto. Ik sprak m daar op aan en totale ontkenning en hij slikte het al zo lang dathet wel kon. Je zag het niet dus werd ie toch niet gepakt.
Tot je iemand invalide of dood rijdt en een bloedproef krijgt.… Rest van je leven in de schuldsanering.
Best verontrustend imo.
Benzo's en rijden gaat helaas niet samen. Dat je het idee hebt dat het allemaal wel gaat is juist een gevaarlijke eigenschap van benzo's (delusions of sobriety). Maar benzo's hebben flinke impact op het reactievermogen én de motorische controle. Daarmee wordt de kans op een ongeval flink groter, zonder dat je het zelf echt doorhebt.
Persoonlijk vind ik dat er ook wel wat verbeterd kan worden aan de voorkant: als je medicijnen krijgt voorgeschreven. Vaak zeggen artsen niet eens duidelijk dat je er niet mee mag rijden. Dan staat het er wel bij op de bijsluiter, maar veel mensen lezen die simpelweg niet. Bij de apotheek gaat het gelukkig al wel wat beter, die waarschuwen meestal wat duidelijker dat je niet met benzo's mag rijden (zelfs niet fietsen). Maar persoonlijk zou ik er ook voorstander voor zijn dat er een privacy-vriendelijke registratie wordt doorgestuurd naar het CBR: dat je niet meer mag rijden vanwege medicijngebruik. Zulke registraties zijn in principe digitaal niet heel lastig te regelen. Dat je van het CBR automatisch een brief op de mat krijgt: u mag niet meer rijden tot wij van de arts en apotheker bericht krijgen dat het weer veilig is. Dan moet het verwijderen van die registraties uiteraard wel goed geregeld zijn.
Dus mensen die zeggen dat ze niet weten over benzo's en rijvaardigheid hebben ook gewoon een bord voor hun kop.
Overigens kun je op rijveiligmetmedicijnen.nl heel makkelijk checken hoe het zit. Dus mensen die zeggen dat ze niet weten over benzo's en rijvaardigheid hebben ook gewoon een bord voor hun kop.
Na 1 halfwaardetijd zit er nog 50% in het bloed. Je moet eigenlijk 5 halfwaardetijden wachten voordat er slechts een verwaarloosbare hoeveelheid (3%) van een middel in je bloed zit.Haha volgens die link moet ik zelfs 16 uur wachten na 1 pilletje (van 7,5mg) Zopiclon. Terwijl de halfwaardetijd toch maar 4,5 uur is. Bij meer dan 1 pilletje mag je zelfs 24 uur niet meer rijden. Dat zou betekenen dat mn vader al 25 jaar niet zou mogen rijden, want die gebruikt ong 1,33 per nacht. Rijdt ook al 25 jaar (langer zelfs) probleemloos trouwens.
Op Dexamfetamine mag je wel rijden als je de juiste dosering eenmaal hebt bereikt.Daarom heb ik Methylfenidaat ipv Dex. Ben beroepschauffeur.
Als je je langdurig ziek meldt dan geeft de bedrijfsarts ook aan je werkgever een signaal dat je (nog) niet (helemaal) fit bent om te werken.Die registratie is idd wel een idee. (..) privacy vriendelijk via internet geloof ik ook niet echt in. Maar dat is door mijn slechte ervaring met iets anders. 😉
Er staat ook duidelijk bij dat 7,5 milligram zopiclon overeenkomt met 0,8 promille alcohol qua rijvaardigheid. Dan is de kans op een ongeval 5 keer zo groot als normaal. Kun je lacherig over doen, zo van 'haha maar het ging toch goed?' Maar persoonlijk vind ik dat niet zo grappig.
Soort van… Het zou rijtechnisch mogen, maar het mag dan toch weer niet omdat je het niet in je bloed mag hebben vanwege de “wettelijke limieten voor drugsgebruik in het verkeer” (waaronder dex dan toch weer valt). Het wordt een beetje dubbel verwoord:Op Dexamfetamine mag je wel rijden als je de juiste dosering eenmaal hebt bereikt.
Elke speekseltest geeft positief aan met ook maar een beetje aan Dex. Toch rijbewijs kwijt ook al krijg je m na een poos en een hoop gezeik weer terug. Nee, vind de werkgever fijn. Plus dat je met Dex rijbewijs keuring moet en met Methyl niet. En als je per ongeluk je dosis iets te vroeg neemt zit je over je recept limiet. Dan zit je in dikke sjit.Op Dexamfetamine mag je wel rijden als je de juiste dosering eenmaal hebt bereikt.
Zorg dat je de dag na bromazolam geen plannen hebt en sowieso niet deelneemt in het verkeer.Etizolam kan ik binnen mijn kring helaas niet aan komen. Ik heb inmiddels bromazolam besteld om uit te proberen, anders toch maar de zoektocht naar Flunitrazolam voortzetten buiten mijn huidige kring. Het mooiste zou zijn: onset van <30 min, ongeveer 8-10u werkzaam met minimale (of geen) nawerking.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."