Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doen als iemand bewusteloos word?

Wat doen als iemand bewusteloos word?

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#1
als het nie te erg is willen pijnprikkels ook wel helpen om iemand terug wakker te krijgen...
n
nothingtodoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als vrienden ofzo beetje teveel ghb ingenomen hebben en daar door dan bewusteloos worden.
wat moet je dan doen gewoon afwachten en kijken als hij nog goed ademt en op zijn zij leggen?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
op zn zij leggen is altijd een aanrader he! das de 1ste les bij ehbo. Voor de rest weet ik t niet. Maar daar zullen de ghbers onder ons vast wel raad op weten
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
als hij er niet heel veel alcohol bij gezopen heeft hoef je denk ik alleen te zorgen dat hij niet in zn eigen kots stikt
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd, op zn zij leggen en goed op em blijven letten. Als er alcohol in het spel is, of andere kalmerende middelen (opiaten, benzo's, barbitraten, etc) dan zo snel mogelijk het ziekenhuis bellen.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#6
bij ghb is het niet zo gek dat iemand in slaap valt. ik heb wel is ghb gebruikt gewoon in huis en hij viel in slaap. maar ik was heel erg ongerust dus ging ik hem de hele tijd wekken en op een gegeven moment werd hij niet meer wakker van mijn geroep dus toen ff heen en weer geduwt en was hij dr weer.

alleen vond hij het achteraf niet zo leuk dat ik hem hele tijd ging wekken (niet zo heeeel gek maar goed :wink:)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt er natuurlijk aan hoeveel 'te veel' en met wat hij/zij gecombineerd heeft..

Als iemand van alleen GHB out gaat is het gewoon een kwestie van afwachten en inderdaad op zijn zij leggen voor het eventuele kotsprobleem (dan kan jij het best achter zijn rug zitten om niet volledig ondergekotst te worden)

Met teveel alcohol of downers heeft Bal0n wel gelijk dat je diegene beter ff naar het ziekenhuis kan brengen. Er kunnen namelijk ademhalingsproblemen ontstaan waardoor iemand in coma kan raken. Dit is wel in de ernstigste gevallen.. gewoon uitkijken met combi's dus.
t
the_love_docterLid
01-01-2024, 00:00
#8
mm jah maten van me zijn van het weekend ook nok gegaan, pijn prikkels hielpen nie eg meer.
maare een lijntje speed of pep werkte wel.
en anders ff klien bommetje met vloeitje.
maar jah kan begrijpen dat er mensen zijn die hier geen voor stander van zijn.

greets tha Doc
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#9
spacekonijn zei:
als hij er niet heel veel alcohol bij gezopen heeft hoef je denk ik alleen te zorgen dat hij niet in zn eigen kots stikt
Klik om te vergroten...


Op zijn buik leggen en hoofd omhoog houden.Dan kan hij zijn eigen kots niet inslikken :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stabiele zijligging :smoke:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
zo veel mogeljk op zijn gezicht schrijven zodat je hem de volgende dag goed kan uitlachen :)

mooi buitenkansje toch, anders worden ze altijd wakker :(
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
mathijs zei:
Stabiele zijligging :smoke:
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
Stabiele zijligging :smoke:
Klik om te vergroten...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
als het aleen pure GHB is en niet te veel, gewoon lekker laten slapen en idd stabiele zijligging. Bij een hoge dosis of combi raad ik je echt aan om ff een arts te raadplegen, op party's heb je sowieso altijd een EHBO.
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gewoon laten slapen, geen ambulance bellen of dergelijke.. Wel idd opletten dat hij niet stikt in eigen kots..

Ik val zelf bijna iedere keer in slaap, eerst begin je te draaien en dan zzz.. Beste is dat je maten je even in de auto leggen want als de buitenwippers je opmerken vlieg je buiten en bellen ze soms de ambulance..
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#16
porren met een stokje :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zijn gezicht onderkladden met benzinestift :P
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#18
een glas koud water over het gezicht doet ook nog altijd wonderen :)
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja hé, da's inderdaad de klassieker
c
c&mLid
01-01-2024, 00:00
#20
hahaha ....

ben ook out gegaan ,en wat deden ze ?????

ze gingen me zoenen en flink verwennen en daar werdt ik wakker van !!!!
:openmouth: :grin:

miss C

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."