Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHarddrug?

Harddrug?

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ook niet, maar heb het toch ergens gelezen. Misschien dat er vroeger smartshops waren. Ik weet niet.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
En in Belgie?Is het ook een softdrug?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cocaïne was vroeger volgens mij ook op bij de apotheek te krijgen, zat zelfs in coca cola. Volgens mij heeft GHB zelfs in de smart-shop gelegen net als 2c-b.

2C-B is verboden; staat op lijst 1 van de Opiumwet: harddrug met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Het produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is strafbaar. Het bezit van kleine hoeveelheden wordt in de praktijk niet met voorrang opgespoord en vervolgd. Maar wist je dat de papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, echter nooit zijn ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal, althans voorheen. Ik ben onbekend of het inmiddels is aangepast.

GHB valt onder de opiumwet en staat op lijst 2a. Ofwel soft-drugs.

Gezien ghb relatief gezien vrij jong is zijn de gevolgen nog onbekend. Ooit zal het wel op lijst 1 komen denk ik, maar tot die tijd blijft het softfdrugs. Vroeger was LSD volgens mij ook vrij tre verkrijgen.

Eerst moet er duidelijkheid zijn over de gevaren voordat ze daadwerkelijk iets mee doen. Vaak in het verkeer is het ook zo. Eerst moeten er 10 mensen worden doodgereden voordat er pas een stoplicht komt te staan. :confused:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet precies hoe het in België zit, maar het is wel verboden. Ik las ergens iets dat ghb vroeger in sommige belgische smartschops te krijgen was.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#5
belgische smartshops?
heb nog nooit gehoord van smartshops in belgië,
anders zou ik er al lang zijn gaan shoppen :) ...
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nog nooit GHB geprobeerd..
Is het te veglijken met een andere drug??
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind GHB echt wel een harddrugs vanwege het verhoogde risico wat het met zich mee brengt. Het gaat niet om de verslavingswaarde of de schadelijkheid van een stof alleen. Anders zou je van nicotine ook een harddrug moeten maken.

Het gaat om het risico dat gebruik van een stof met zich meebrengt op het gebied van schadelijkheid, verslaving, dosering.
Bij GHB is de dosering al riskant genoeg om het tot harddrugs te rekenen.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#8
disaster zei:
Ik heb nog nooit GHB geprobeerd..
Is het te veglijken met een andere drug??
Klik om te vergroten...

alcohol effect:dat maal 10 of meer:d
ligt aan je dosis

meest slopende las ik hier
ik denk dat de meest slopende nogaltyd speed coke en andere oppeppers zijn
roes middel toch niet
:confused:
ik vind ghb helemaal geen hard drugs
je moet er mee om kunne gaan
sommige kunne op ghb gewoon goed zuipe zonder out te gaan
andere niet
als jer niet tege kan ghb en alcohol
doe dat dan ook gewoon niet
is wel relaxte drugs
maar toch liever pep
M
Mark1983Lid
01-01-2024, 00:00
#9
davie zei:
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.
Klik om te vergroten...


NEE is geen harddrugs, zelfs voor de we niet.
Het valt onder de softdrugs!! Heel zeker geloof mij.
Werk al jaren met dat spul dus vertel me niks erover :P

Bij goeie omgang met dit spul is er geen tot weinig gevaar
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mark1983 zei:
davie zei:
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.
Klik om te vergroten...


NEE is geen harddrugs, zelfs voor de we niet.
Het valt onder de softdrugs!! Heel zeker geloof mij.
Werk al jaren met dat spul dus vertel me niks erover :P

Bij goeie omgang met dit spul is er geen tot weinig gevaar
Klik om te vergroten...

Ik dacht eerst dat het hard drugs was, maar ik heb het nagekeken en is idd soft drugs. kijk maar bij mijn post van 3-nov.

davie zei:
GHB valt onder de opiumwet en staat op lijst 2a. Ofwel soft-drugs
Klik om te vergroten...

Bij goed doseren is er weinig aan de hand alleen bij overdoseren en met alcohol kan het goed fout gaan. :grin:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb 3 ml ghb genomen gisteren....
Maar het effect leek op een alchohol-roes.
Het was wel leuk voor 1 keer te proberen maar dan drink ik liever paar whisky's.

:wave:
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Minst schadelijke drugs? Geen idee, men is nog helemaal in het duister aan het tasten, omdat dit de jongste drugs momenteel is.
Zelf heb ik een zowel leuke als minder leuke ervaringen gehad.
Ik vind een xtc pil lekkerder, meer dat euforische hebben, maar vind G weer heerlijk na het nemen van een pil (let wel op dat je er een uur/ anderhalf uur tussen hebt zitten) Je hebt dan het euforische van een pil, met een vleugje zweverigheid,.. :sunglasses:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit is dus absoluut niet de jongste drug... al die research chemicals zoals 2c-b, 2c-i etc bestaan nog veel korter..
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dzy zei:
Dit is dus absoluut niet de jongste drug... al die research chemicals zoals 2c-b, 2c-i etc bestaan nog veel korter..
Klik om te vergroten...

Die ken ik niet, moet je nagaan, hoe jong die wel niet moeten zijn :wink:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_timeline.php

In 1960 werd het al gebruikt als narcose middel, moet je nagaan hoe jong de drug is :wink:
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dzy zei:
http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_timeline.php

In 1960 werd het al gebruikt als narcose middel, moet je nagaan hoe jong de drug is :wink:
Klik om te vergroten...

Ja duhhh, dat wisten we, maar als Partydrug is dat nog niet zolang!
s
silentthunderLid
01-01-2024, 00:00
#17
flash kieke zei:
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
Klik om te vergroten...


:sunglasses: Correctie: GHB valt onder de softdrugs :wink: Ongelofelijk maar toch echt waar :P
$
$trangerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zonder er diep op in te gaan. Zit toevallig vanavond eens even lekker wazig te zijn op die rotzooi.

Maar anyway, collega'tje waar ik altijd mee rookte moest altijd pissen voordat we gingen paffen. Blaasontstekinkje zei ze, maar ze was bi, dus euh... nouja, meestal euh.. blaasontsteking, nouja, je weet wel en ze had een vriendinnetje.

Anyway, laatste dag, ontslag genomen enzo heeft ze me opgebiegt dat ze GHB verslaafd was. En geloof me, echt goed voor je is het niet. Tot zo ver mijn shit enzo.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#20
flash kieke zei:
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
Klik om te vergroten...
omdat de meeste pipo's er niet mee kunnen omgaan.
en er alcohol bij zitten te zuipen, en als ze dan daalgaan is het de schuld van de ghb.
niet van de gebruiker en niet van de alcohol.
een bende achterlijken zijn het allemaal :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."