Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHarddrug?

Harddrug?

30 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#2
flash kieke zei:
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
Klik om te vergroten...
omdat de meeste pipo's er niet mee kunnen omgaan.
en er alcohol bij zitten te zuipen, en als ze dan daalgaan is het de schuld van de ghb.
niet van de gebruiker en niet van de alcohol.
een bende achterlijken zijn het allemaal :wink:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
davie zei:
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.
Klik om te vergroten...

hehe
dit terug wakker worden komt doordat dopamine word vastgehouden oid en dus idd na enige tijd(4u) terug word vrijgegeven...
heb dit ook al meegemaakt toen ik rond 9u nog een buisje had genomen en ik rond 11u moest gaan slapen...

heb die nacht geen oog dichtgedaan en ben zonder slaap kunnen gaan werken!!!
ghb is echt geen drug om als slaapmiddel te gebruiken...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Frisko zei:
davie zei:
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.
Klik om te vergroten...

hehe
dit terug wakker worden komt doordat dopamine word vastgehouden oid en dus idd na enige tijd(4u) terug word vrijgegeven...
heb dit ook al meegemaakt toen ik rond 9u nog een buisje had genomen en ik rond 11u moest gaan slapen...

heb die nacht geen oog dichtgedaan en ben zonder slaap kunnen gaan werken!!!
ghb is echt geen drug om als slaapmiddel te gebruiken...
Klik om te vergroten...

Idd Frisko. Het is geen slaapmiddel. Dat was mijn fout. Ik voelde me ziek en kon niet slapen en daarom pakte ik weer wat om toch weer 4 uur te kunnen slapen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ellesdee zei:
hahaha, zo stom dat ze die account dan niet gelijk blocken ofzo...
Klik om te vergroten...
haha jullie twee zouden de anti-spam moderators moeten worden :)

trouwens, kbegrijp je punt wel kieke, maar aangezien het doseren moeilijk is en dat overdosis een redelijk risico is, is het wel degelijk een harddrug
N
Neophyte2407Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee het hoort officieel bij de SOFTdrugs...ook wettelijk.
En ja het is wel degelijk verslaven Vooral GEESTELIJK erger dan menig mens denkt....serieus!

Maar wel vet lekker hahaha :sunglasses: :beer:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#8
GHB valt in Nederland onder de wet op de geneesmiddelenvoorziening. Het mag alleen door artsen voorgeschreven worden. Als je wordt opgepakt en er wordt GHB bij je gevonden, dan kan men in principe niks doen, omdat het dus niet onder de opiumwet valt. Dit gaat echter binnenkort veranderen, en vanwege de hoge risico's zal het hoogstwaarschijnlijk op lijst 1 (harddrugs) komen.

Ik weet niet of het inmiddels is veranderd. Maar ik denk ook dat het harddrugs is.
N
Neophyte2407Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou en of ze wat kunnen doen als je ermee opgepakt word...
Ik was eerst ook van mening dat dit idd niet kon en dat ze me niets konden maken.
Maar ben aangehouden en vonden 4 flesjes ghb in mn scooter en hebben ze in beslag genomen.
Omdat ik van mening was dat ze me niks konden maken heb ikdit ook door mijn advocaat laten uitzoeken en bleek dat ze me wel iets konden maken, een boete van paar honderd euro :angry: Maar het valt nog wel onder de softdrugs dat idd wel :hearteyes:
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#10
GHB......niet verslavend???
Mijn zoon en zijn vriendin zijn 4 jaar geleden in Amerika voor het eerst met deze rotzooi in aanraking gekomen. Vanaf die tijd is er langzaamaan een verslaving ontstaan. Dit gaat heel geleidelijk en daardoor juist zo gevaarlijk! Hadden wij dit maar geweten. Mijn zoon is 4 maanden geleden hieraan overleden en zijn vriendin....heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen; vastgebonden, omdat ze niet te houden was, met hart- en nierproblemen. Alcohol dronken ze nooit. Ze waren onder behandeling van het C.A.D. maar helaas te laat. In een gesprek dat ik onlangs met het CAD had hoorde ik dat het de meest slopende, gevaarlijke en onderschatte drug is! Niet alleen mijn zoon is er niet meer maar ook mijn leven is voorgoed kapot! En waardoor!!!!!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neophyte2407 zei:
Nee het hoort officieel bij de SOFTdrugs...ook wettelijk.
En ja het is wel degelijk verslaven Vooral GEESTELIJK erger dan menig mens denkt....serieus!

Maar wel vet lekker hahaha :sunglasses: :beer:
Klik om te vergroten...

Is idd softdrugs. En Neophyte met vier flesjes zien ze je als een dealer dus niks geks dat je niks kan doen. 4 flesjes is 2 liter ofzo dus 400 buisje. Met een halve kilo wiet kom je er ook niet zo vanaf.

En den duur is het echt wel verlavend. En doordat ze er zo weinig vanaf weten is het misschien softdrugs wat ooit wel eens op lijst 1 zou kunnen komen te staan.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flash Kieke heeft gelijk dat er veel mensen zijn die niet weten wat het is en er moeilijk over doen. Maar het is ook weer geen melk waar we over praten.

Een drugs die al vanaf een heel kleine dosis kan zorgen dat je flauwvalt en in combinatie met alcohol levensgevaarlijk is, moet niet als ongevaarlijk beschouwt worden.

Hoe komen jullie bij dit soort onzin.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Hoe komen jullie bij dit soort onzin.
Klik om te vergroten...

Omdat zijn advocaat, die waarschijnlijk rechten gestudeerd heeft, dat zei.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cocaïne was vroeger volgens mij ook op bij de apotheek te krijgen, zat zelfs in coca cola. Volgens mij heeft GHB zelfs in de smart-shop gelegen net als 2c-b.

2C-B is verboden; staat op lijst 1 van de Opiumwet: harddrug met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Het produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is strafbaar. Het bezit van kleine hoeveelheden wordt in de praktijk niet met voorrang opgespoord en vervolgd. Maar wist je dat de papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, echter nooit zijn ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal, althans voorheen. Ik ben onbekend of het inmiddels is aangepast.

GHB valt onder de opiumwet en staat op lijst 2a. Ofwel soft-drugs.

Gezien ghb relatief gezien vrij jong is zijn de gevolgen nog onbekend. Ooit zal het wel op lijst 1 komen denk ik, maar tot die tijd blijft het softfdrugs. Vroeger was LSD volgens mij ook vrij tre verkrijgen.

Eerst moet er duidelijkheid zijn over de gevaren voordat ze daadwerkelijk iets mee doen. Vaak in het verkeer is het ook zo. Eerst moeten er 10 mensen worden doodgereden voordat er pas een stoplicht komt te staan. :confused:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet niet precies hoe het in België zit, maar het is wel verboden. Ik las ergens iets dat ghb vroeger in sommige belgische smartschops te krijgen was.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#16
belgische smartshops?
heb nog nooit gehoord van smartshops in belgië,
anders zou ik er al lang zijn gaan shoppen :) ...
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb nog nooit GHB geprobeerd..
Is het te veglijken met een andere drug??
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vind GHB echt wel een harddrugs vanwege het verhoogde risico wat het met zich mee brengt. Het gaat niet om de verslavingswaarde of de schadelijkheid van een stof alleen. Anders zou je van nicotine ook een harddrug moeten maken.

Het gaat om het risico dat gebruik van een stof met zich meebrengt op het gebied van schadelijkheid, verslaving, dosering.
Bij GHB is de dosering al riskant genoeg om het tot harddrugs te rekenen.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#19
disaster zei:
Ik heb nog nooit GHB geprobeerd..
Is het te veglijken met een andere drug??
Klik om te vergroten...

alcohol effect:dat maal 10 of meer:d
ligt aan je dosis

meest slopende las ik hier
ik denk dat de meest slopende nogaltyd speed coke en andere oppeppers zijn
roes middel toch niet
:confused:
ik vind ghb helemaal geen hard drugs
je moet er mee om kunne gaan
sommige kunne op ghb gewoon goed zuipe zonder out te gaan
andere niet
als jer niet tege kan ghb en alcohol
doe dat dan ook gewoon niet
is wel relaxte drugs
maar toch liever pep
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ook niet, maar heb het toch ergens gelezen. Misschien dat er vroeger smartshops waren. Ik weet niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."