Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAparte eerste ervaring

Aparte eerste ervaring

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik vind het wel enigzins belangrijk om te weten als ik GHB ga gebruiken, dan ook zo'n gare kop krijg. Met bulten en gaten en weet ik het wat.
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey mensen :)

ik heb afgelopen zaterdag toch een keertje GHB geprobeerd. Ik vond het wel fucking ranzig met een hoofdletter R, verschrikkelijk zeg hoe doen jullie GHB-ers toch zo makkelijk. Een ervaren gebruiker die tegen over me zat had er wat minder moeite mee om het weg te krijgen, zelfs zonder zijn neus dicht te knijpen (haha ja ik weet het ik ben een sissy door wel mijn neus dicht te houden :rolleyes: :P .) Maar goed, ze zeiden dat ze uit ervaring konden zeggen het erg goede GHB was en omdat ik het wilde proberen adviseerden ze mij om te beginnen met een dop van een colafles half gevuld met GHB en het effect af wachten. Na een half uurtje werd ik ietsje vager en ietsje blijer maar dat was het dan ook. Een vriend van me die het ook voor de eerste keer probeerde voelde zich al helemaal slap en raar en maf en blij en weet ik niet allemaal, maar ik merkte vrij weinig. Toen het effect niet versterkte heb ik 3 kwartier later een zelfde dosis ingenomen, dus ik had bij elkaar een volle dop van een colfles op. (hoeveel mL is dat eigenlijk?) Nog steeds voelde ik niks terwijl me maat nog vager werd en zich al helemaal lekker voelde. Ik weet natuurlijk wel dat ieder lichaam apart reageert op GHB, maar zou ik van een volle dop helemaal niets kunnen voelen? De ervaren gebruikers die om me heen waren zeiden dat een volle dop toch echt wel merkbaar moest zijn en dat ik zeker niet meer moest nemen omdat het dan in 1 keer in zou kunnen slaan met misschien nok gaan als gevolg, dus vandar dat ik daarna niks meer heb genomen.
Best vreemd dat ik toch zo weinig gevoeld heb? Misschien komt het wel door de MDMA die ik op had (ongeveer 350 mg van matig MDMA-poeder.)
In ieder geval ga ik het zeker nog een keer proberen, want ik wil het toch echt een keer ervaren hebben.
gr
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Elk lichaam is inderdaad anders.
Probeer de volgende keer een heel dopje. Maar je moet wel oppassen, de sterkte van de ghb kan verschillen en kan de volgende keer straffer zijn. Meet het iets nauwkeuriger af, door bv het dopje van een flugel flesje te nemen
Ook moet je er op letten dat je eens goed schud met de vloeibare zodanig dat je de kristalletjes goed ziet en dan doseren.
n
newestacidfanLid
01-01-2024, 00:00
#4
logisch nietwaar

Erg logisch natuurlijk dat je er niks van voelde. MDMA is een methamphetamine, een zéér sterke upper. Daar kon die ghb niet tegenop..Het enige effekt was dat die ghb de werking van je MDMA wat afzwakte waardoor het voor jou "zwakke" MDMA leek. Gelukkig heb je niet bijgepakt. Want ghb is ook zeer sterk in hogere dosissen. 100 procent zeker dat je "out" zou zijn gegaan als je had bijgepakt.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: logisch nietwaar

newestacidfan zei:
Erg logisch natuurlijk dat je er niks van voelde. MDMA is een methamphetamine, een zéér sterke upper. Daar kon die ghb niet tegenop..Het enige effekt was dat die ghb de werking van je MDMA wat afzwakte waardoor het voor jou "zwakke" MDMA leek. Gelukkig heb je niet bijgepakt. Want ghb is ook zeer sterk in hogere dosissen. 100 procent zeker dat je "out" zou zijn gegaan als je had bijgepakt.
Klik om te vergroten...

mdma is dus echt geen methamfetamine maar kom
het is idd wel een upper
maar toch vind ik het raar dat je niets gevoeld hebt
aangezien je eerst al mdma genome had
en het je eerste keer ghb was
en ghb dus het zwaarste roesmiddel is wat er bestaat:d

mja volgende keer gewoon nuchter blijve en dan ghb probere
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gooi het ff in de cola in het vervolg en klok het weg. Geen problemen meer dan :tongueout:
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#7
de mensen die ik ken en het gebruiken gebruiken het juist allemaal of samen met of na een pil... hebben daar dus een zeer goed effect bij .. ik zelf heb het nog nooit geprobeerd ( helemaal niet dus alleen xtc ) maar denk dat ik dat toch maar eens ga doen..
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het vorige week zaterdag voor de eerste keer geprobeerd. Ik had zelf 2 pilletjes op, maar voelde de GHB wel. Voelde niks extreems, maar me gewoon fijn en dol werd ik er soms ook van. Wel duurde het maar even.

Sindsdien ben ik heel nieuwsgierig om het eens nuchter te doen.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
deadlock zei:
Gooi het ff in de cola in het vervolg en klok het weg. Geen problemen meer dan :tongueout:
Klik om te vergroten...

Niet in cola, beter in vruchtensapjes.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
De eerste twee keer dat ik GHB nam voelde ik ook zeer weinig tot niets. Terwijl ik wel een sterke dosis had.. Pas bij de 3e keer merkte ik het echte GHB effect, misschien dat dit bij jou ook zo is? Ik ben in ieder geval blij dat ik na 2 mislukte pogingen het nog een keer geprobeerd heb, omdat ik het GHB gevoel geweldig vind!!
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: logisch nietwaar

newestacidfan zei:
MDMA is een methamphetamine, een zéér sterke upper.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: No comment
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Safire zei:
De eerste twee keer dat ik GHB nam voelde ik ook zeer weinig tot niets. Terwijl ik wel een sterke dosis had.. Pas bij de 3e keer merkte ik het echte GHB effect, misschien dat dit bij jou ook zo is? Ik ben in ieder geval blij dat ik na 2 mislukte pogingen het nog een keer geprobeerd heb, omdat ik het GHB gevoel geweldig vind!!
Klik om te vergroten...

Ja is ook zo, enige wat zo te combineren valt met alles
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: logisch nietwaar

berbe zei:
newestacidfan zei:
Erg logisch natuurlijk dat je er niks van voelde. MDMA is een methamphetamine, een zéér sterke upper. Daar kon die ghb niet tegenop..Het enige effekt was dat die ghb de werking van je MDMA wat afzwakte waardoor het voor jou "zwakke" MDMA leek. Gelukkig heb je niet bijgepakt. Want ghb is ook zeer sterk in hogere dosissen. 100 procent zeker dat je "out" zou zijn gegaan als je had bijgepakt.
Klik om te vergroten...

mdma is dus echt geen methamfetamine maar kom
het is idd wel een upper
maar toch vind ik het raar dat je niets gevoeld hebt
aangezien je eerst al mdma genome had
en het je eerste keer ghb was
en ghb dus het zwaarste roesmiddel is wat er bestaat:d

mja volgende keer gewoon nuchter blijve en dan ghb probere
Klik om te vergroten...
uhum... Meth(yl)-Dioxy-Meth(yl)-Amfetamine, dus wel methamfetamine, alleen met nog een moleculen extra gebonden zodat de werking wel heel erg verschilt...
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: logisch nietwaar

berbe zei:
newestacidfan zei:
Erg logisch natuurlijk dat je er niks van voelde. MDMA is een methamphetamine, een zéér sterke upper. Daar kon die ghb niet tegenop..Het enige effekt was dat die ghb de werking van je MDMA wat afzwakte waardoor het voor jou "zwakke" MDMA leek. Gelukkig heb je niet bijgepakt. Want ghb is ook zeer sterk in hogere dosissen. 100 procent zeker dat je "out" zou zijn gegaan als je had bijgepakt.
Klik om te vergroten...

mdma is dus echt geen methamfetamine maar kom
het is idd wel een upper
maar toch vind ik het raar dat je niets gevoeld hebt
aangezien je eerst al mdma genome had
en het je eerste keer ghb was
en ghb dus het zwaarste roesmiddel is wat er bestaat:d

mja volgende keer gewoon nuchter blijve en dan ghb probere
Klik om te vergroten...
uhum... Meth(yl)-Dioxy-Meth(yl)-Amfetamine, dus wel methamfetamine, alleen met nog een moleculen extra gebonden zodat de werking wel heel erg verschilt...
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja ik schrok ook toen ik de volledige naam las

Ik had net een docu gezien over crystal meth, en ik wou dus echt geen methamphetamines nemen

Maar MDMA is toch een andere klasse dan andere methamphetamines. Veiliger lijkt me.
n
newestacidfanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: logisch nietwaar

Beste Delirium, het spijt me dat ik mijn stelling, dat MDMA dus een methampetamine is, niet beter heb onderbouwd en duidelijker heb verklaard.

Laat ons beginnen met de scheikunde:
MDMA = 3,4-methylenedioxymethamphetamine
De molecule vind je hier:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/im ... dma_3d.jpg
"Gewone" methamphetamine = d-N-methylamphetamine
Deze molecule:
http://www.erowid.org/chemicals/show_mo ... ine_3d.jpg
Neem nu eens rustig de tijd om beide moleculen te vergelijken, en huiver. Ik durf wedden dat je je ogen niet zal geloven... Echt, het verschil is niet zo groot als men denkt.

Laat ons dan eens overgaan tot de "praktijk". Stel, je neemt 150 mg MDMA op zaterdagavond, de eerste (hevige) werking zal ongeveer 4 tot 5 uur duren, maar dat betekent niet dat het spul uitgewerkt is. Immers, zoals elke mdma gebruiker weet, komt de échte rebound ten vroegste op maandag of (eerder) op "suicide tuesday". Zooooo lang werkt het dus door....
Methamphetamine doet dat precies zo, met als enige verschil dat MDMA veel meer op je serotonine gaat werken en minder op (nor)epinephrine dan methamphetamine. MDMA "lijkt" dus veiliger, het "voelt" ook beter omdat er zoveel serotonine vrijkomt. Maar de waarheid is dat het even gevaarlijk is. Al blijft het risico op verslaving bij methamphetamine (medische merknaam: Desoxyn) véél groter omdat het wat "makkelijker" is. Het past wat beter in de dagdagelijkse bezigheden.

Sorry dat ik even offtopic ging. Op erowid vind je dus alles wat iemand met een ernstige interesse in drugs wil weten.
Ontopic nu, GHB stijgt met groot gemak boven de kracht van MDMA uit. 9 gram GHB, wat nu zo ongeveer 4 buisjes zouden zijn, was de gebruikelijke dosis voor narcose bij een volwassen man van 75 kg. Dosis van 2 tot 3 gram zullen de scherpe kanten van MDMA weghalen.
Methampetamine biedt meer weerstand tegen GHB, vooral als het, zoals in de VS gebruikelijk is, gerookt wordt. Maar de uiteindelijke winnaar zal altijd GHB (of GBL) zijn.

Ik hoop dat dit een en ander verduidelijkt.
Peace
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die links doen het niet. Al die benamingen en termen zeggen mij weinig. Heb ook inderdaad foto's gezien met mensen die meth gebruikte. Dat zag er niet zo best uit. Is die meth te vergelijken in wat er in andere drugs zit?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die meth is toch speed, alleen straffer :confused:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
mdma vind ik toch gene sterke upper hoor, acid is meer upper dan mdma :confused:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flugeltje zei:
Die meth is toch speed, alleen straffer :confused:
Klik om te vergroten...

Klopt, die foto's geven een verkeerd beeld. Voor de rest heeft newestacidfan feitelijk gelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."