Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskosten opname na overdosering GHB?

kosten opname na overdosering GHB?

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe het in belgië precies zit weet ik niet, maar hier worden ook dit soort zaken volgens mij vergoed.
Overigens een tijdje geleden een rekening gekregen van ambulancevervoer (die gelukkig wel betaald werd) maar daar was alleen het ambuvervoer al iets van 750,- geloof ik...
A
Abdul AlhazredLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal mijn verhaal kort houden, gisteren voor de eerste maal geexperimenteerd met GHB, op een heel onverantwoorde manier, ik was diezelfde avond al vrij dronken, dus het doseren ging me vrij slecht af en ben knock out gegaan in een club, dat hebben men vrienden toch verteld, het laatste wat ik wist, was dat ik me op de dansvloer vermaakte, een fractie later werd ik wakker in het ziekenhuis. De bedrading en het kunstmatig ademhalen boezemde me angst in, een dokter kwam binnen en legde me de hele situatie uit: (vrienden bellen een ambulance, je kent het wel) Nu heeft deze ervaring me goed afgeschrokken en wil het er daar ook bij laten. nu vertelde 1 van de artsen dat de rekening zal worden toegestuurd, maar ben bang dat het zwaar oploopt en dat ze thuis zullen te weten komen wat er gebeurd is : :( dus iemand die een beetje weet heeft van de kosten?me en of dit vergoed wordt door de verzekering (ik ben btw van belgie, en ik neem aan dat ze het flesje in men zakken hebben gevonden)
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
rond de 500-1000 euris denk ik als het niet vergoed word door de verzekering..

volgende keer ff wat beter inlezen in de drugs die je wilt gebruiken, alcohol + ghb is a no go :wink:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
200€ ben er vanaf

Gewoon zien dat je eerst bij de brievenbus bent en eerst betalen.

Er zal niet vermeld staan dat ze ghb hebben gevonden, maar je ouders zullen wel vragen stellen waarom je daar bent geweest
A
Abdul AlhazredLid
01-01-2024, 00:00
#5
pffff dat zijn inderdaad monsterbedragen: 1000 euro lijkt me echt superveel. een 200 euro is nog te doen maar is toch nog altijd een grote hap.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
In nederland kost een ziekenhuisbed per dag 900 euro exclusief verpleging, medicatie en andere noodzakelijke zorg. Een ambulance kost zonder verpleging rond de 700 euro.
Artsen en verpleegkundige krijgen goed betaald in de weekenden (onregelmatigheidstoeslag). Dus het zal een duur grapje voor je worden vrees ik. Of je alles zelf moet betalen, of een bepaald percentage weet ik niet.

Succes!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
In een ander topic heb ik begrepen dat je in Belgie verantwoordelijk bent voor de medische kosten índien het jouw schuld was / voorkomen had kunnen worden.

In dit geval lijkt het mij knap klote voor je. Sterkte,

Eend
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ziekenhuisopname kost idd iets van 500-1000 per dag (ligt aan welke afdeling, IC is natuurlijk duurder enzo) ambulance 700 lijkt me wat veel toch ?, maar zeker wel enkele honderden euros, zal ook wel aan de afstand liggen denk ik.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kwam met google nog onderstaande tegen, weet alleen niet of dat eigen risico bij verzekering of totaalbedrag is:

http://www.virgajesse.be/internet/topme ... ncevervoer
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#10
En als je nou zegt dat íemand het in je drinken heeft gedaan..? :mrgreen:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
aapje31 zei:
En als je nou zegt dat íemand het in je drinken heeft gedaan..? :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Zal dan wellicht onderzoek naar komen, en als dan blijkt dat je gelogen hebt ben je helemaal het haasje. Maargoed of er nu zoveel mensen zijn die zelf ziekenhuis opnames moeten betalen weet ik niet.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
aapje31 zei:
En als je nou zegt dat íemand het in je drinken heeft gedaan..? :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Doen ze al zoveel, waardoor ghb een slechte naam krijgt
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb me in het ziekenhuis laten vertellen 10.000 euro. Maar ik lag er dan ook nog eens 3 dagen vanwege longontsteking door braaksel in mijn longen. :flushed:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar dat werd wel vergoed hoop ik sterk voor je Hans?
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb een paar uur onder toeziend oog in het ziekenhuis gelegen iets meer dan een jaar geleden... voor maar een paar uur ... ze sloten me aan op die computers gaven me een prikkie waardoor de laatste 2 pillen iig niet meer werkte ( leek of ik werd afgeschoten in een tunnel btw door dat prikkie :P)

en na 4 uur max sdtond ik buiten dit geintje kosten al over de 700 euro VOOR 4 UUR VERPLEGING HEAH !!! gewoon op spoed eisende hulp !!! een bed per dag ksopt idd 500 euro !!!

bij mij werd alles vergoed !!! of dat bij jouw daar in belgie ook zo is ???

SUC6 en idd gewoon zeggen dat het in je drankje is gedonderd ( dan maar een slechte naam bij een slechte drugs!!!!!)

GREETZZZ gtje
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Coma hoeft zeker niet altijd negatief te zijn. Als je het midden van je hoofd nog voelt en maar je alleen intens slap en slaperig voelt is het zo goed als ongevaarlijk want het is zeker niet zo dat een lichte overdosering een gevaar vormt voor je ademhaling en hartsignaal. Pas als het een volledig zwart gat is, wordt het gevaarlijk.

Heb het een aantal keer als interne coma drug gebruikt. Met geile dromen en fantasiewerelden tot gevolg. Eest doseren tot euforie en dan nihil bumpen met 0.1/0.2 ml GBL en gaan liggen.
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Atropa zei:
Coma hoeft zeker niet altijd negatief te zijn. Als je het midden van je hoofd nog voelt en maar je alleen intens slap en slaperig voelt is het zo goed als ongevaarlijk want het is zeker niet zo dat een lichte overdosering een gevaar vormt voor je ademhaling en hartsignaal. Pas als het een volledig zwart gat is, wordt het gevaarlijk.

Heb het een aantal keer als interne coma drug gebruikt. Met geile dromen en fantasiewerelden tot gevolg. Eest doseren tot euforie en dan nihil bumpen met 0.1/0.2 ml GBL en gaan liggen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat toch geen coma hoor.
Iedereen die in slaap valt/out gaat van ghb, gaat dus in coma volgens jou?
Narcolepsiepatiënten smijten zichzelf 2x per nacht in coma volgens jouw theorie?
Lijkt me vreemd hoor...
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor een ritje Ambulance rekenen ze een x bedrag aan voorrij/opstart kosten en ook nog een x bedrag per kilometer.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
milfhunter zei:
Atropa zei:
Coma hoeft zeker niet altijd negatief te zijn. Als je het midden van je hoofd nog voelt en maar je alleen intens slap en slaperig voelt is het zo goed als ongevaarlijk want het is zeker niet zo dat een lichte overdosering een gevaar vormt voor je ademhaling en hartsignaal. Pas als het een volledig zwart gat is, wordt het gevaarlijk.

Heb het een aantal keer als interne coma drug gebruikt. Met geile dromen en fantasiewerelden tot gevolg. Eest doseren tot euforie en dan nihil bumpen met 0.1/0.2 ml GBL en gaan liggen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat toch geen coma hoor.
Iedereen die in slaap valt/out gaat van ghb, gaat dus in coma volgens jou?
Narcolepsiepatiënten smijten zichzelf 2x per nacht in coma volgens jouw theorie?
Lijkt me vreemd hoor...
Klik om te vergroten...

Een coma is in de geneeskunde een staat van diepe bewusteloosheid waarbij de persoon de ogen niet opent op aanspreken, geen opdrachten uitvoert en geen verbale reacties geeft. De diepte van de bewustzijnsdaling is bij een coma alleen nog af te leiden uit bepaalde motorische reacties op pijnprikkels.

ja, out gaan heet per defenitie al in coma raken :)
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kigh zei:
Maar dat werd wel vergoed hoop ik sterk voor je Hans?
Klik om te vergroten...

Ben verzekerd :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."