Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

wie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

65 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke tnx flugetlej, nee smorgens voel ik me nooit rot eigenlijk, en ik pak sowieso niet meteen s morgens ghb hoor, pas savonds neem ik het dan.
J

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
J0rrit
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe snel is het lichamelijk verslavend eig? gebruik nu zelf ongeveer zeg zon 2 weken toch wel iedere avond ofzo, en een enkele keer ook overdag. Weet niet of ik me nu zorgen moet maken?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je 's morgens opstaat, je voelt je rot... en door enkele ml ghb verdwijnt dat rotte gevoel zoals water in een emmer zonder bodem, dan moet je gaan oppassen
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#4
het grootste "gevaar" is juist de angst.
de angst van alle wilde verhalen.
er schiet van alles door je hoofd:
oei ik voel een steekje op mijn borst, nu ga ik dood(hartaanval)
oei ik voel me raar in mijn hoofd nu ga ik dood (hersenbloeding)

trouwens, voor de mensen die moeten gaan afkicken: ongeveer 6 uur na je laatste buisje krijg je hartkloppingen. door veel water (tijdens die 6 uur) te drinken kun je dat beperken. maar je krijgt ze hoe dan ook. wat mij hielp is de ademhalingstechniek die je bij hyperventilatie toepast, en natuurlijk ontspannen zijn.

de 1e afkick was idd een hel, maar ik weet nu dat 80% daarvan paniek en angst was.
ik weet nu wat me te wachten staat als ik (weer eens) afkick en hoe je dat het beste doet, en de eerste dag van de afkick vind ik geen probleem, de 3 à 4 dagen erna zijn bagger.

veel water drinken, je lichaam schoon spoelen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
BROWSER zei:
het grootste "gevaar" is juist de angst.
de angst van alle wilde verhalen.
er schiet van alles door je hoofd:
oei ik voel een steekje op mijn borst, nu ga ik dood(hartaanval)
oei ik voel me raar in mijn hoofd nu ga ik dood (hersenbloeding)

trouwens, voor de mensen die moeten gaan afkicken: ongeveer 6 uur na je laatste buisje krijg je hartkloppingen. door veel water (tijdens die 6 uur) te drinken kun je dat beperken. maar je krijgt ze hoe dan ook. wat mij hielp is de ademhalingstechniek die je bij hyperventilatie toepast, en natuurlijk ontspannen zijn.

de 1e afkick was idd een hel, maar ik weet nu dat 80% daarvan paniek en angst was.
ik weet nu wat me te wachten staat als ik (weer eens) afkick en hoe je dat het beste doet, en de eerste dag van de afkick vind ik geen probleem, de 3 à 4 dagen erna zijn bagger.

veel water drinken, je lichaam schoon spoelen.
Klik om te vergroten...

:confused:
Ben je al wel eens lichaamlijk afhankelijk geweest van ghb ?
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#6
uh hoe bedoel je?
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil dan wel even kwijt dat ik een half jaar terug 3 maanden achter elkaar ghb heb gepakt en soms zelfs een gbltje erbij, en hierna stoptte ik, en nee het was geen fijne ervaring maar dat zou toch ook wel erg fout zijn als het dat wel was.
Het lijkt me beter om voortaam VOORDAT je besluit 2 weken achter elkaar te gebruiken er vragen over stelt of op dit forum of medegebruikers in je omgeving.

En wie zei dat sommige mensen drugs een slechte naam geven kan denk ook wel inzien dat die slechte naam eerder door de drugs komt dan de mensen die gewoon gebruiken..
of je nou ghb 2 weken gebruikt of 2 weken lang na je werk een joint rookt..beide is nou niet egt geweldig voor je..

Maar nogmaals EERST info opzoeken DAN PAS gebruiken...en als je de verhalen over afkicken zo eng vond...waarom besluit je dan nog 2 weken lang het te gebruiken :)
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dagelijks gebruiken kan zonder problemen gepaard gaan. 24/24 - 7/7 niet
k
ketLid
01-01-2024, 00:00
#9
je moet niet te sneldoods bang worden 2 weken is redelijk kort ik zit er nu al 3 jaar aan aan een stuk iedere 2 uur een buisje dag en nacht omdat ik met mijn gevoel niet om kan gaan . velen zullen zeggen zieligerd maar ik ben nu in igg gelukkig. ik gebruik het vanaf mijn 14e tot nu 28 jaar met grote regelmaat nu 3 jaar aan een stuk 2 weken is even zweten wat wakker liggen voor de rest komt dat wel goed maak je daar maar geen zorgen over ik kan ook nog afbouwen alleen kan dan niet verder met mijn werk en leven das de enige drempel voor me wat aan de andere kant ook een drempel is is dat ik t nog altijd lekker vind ondanks dat ik verslaafd ben aan die zooi
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re:

Dumpy zei:
jcutter123 zei:
Hmm, ik hoop voor wat mensen dat ze niet gierig was op haar organen.
Klik om te vergroten...

Tering, wat ben je een lul.
Klik om te vergroten...

schitterende comeback :grin:
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Careless zei:
Maar nogmaals EERST info opzoeken DAN PAS gebruiken...en als je de verhalen over afkicken zo eng vond...waarom besluit je dan nog 2 weken lang het te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Een van de problemen is dat er maar weinig info te vinden is over lichamelijke verslaving aan GHB/GBL. En al helemaal niet over hoe snel die precies kan optreden. Bij mij was het begin van verslaving al aanwezig na 3 1/2 dag semi 24/7 gebruik. En dat kwam vooral ook omdat ik =echt geen idee had; en reken maar dat ik stevig gegoogled heb voor ik dat schoonmaakmiddel in mijn hoofd goot :rolleyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een vraag. Heb maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdagavond ghb gebruimt en vanavond ook weer op een feestje. Dus alleen savonds vanaf een uur of 10 steeds. Maak ik kans lichamelijk verslaafd te zijn nu al?

Lees hier al die verhalen dus onder het motto better be safe than sorry!
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
J0rrit zei:
Ik heb een vraag. Heb maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdagavond ghb gebruimt en vanavond ook weer op een feestje. Dus alleen savonds vanaf een uur of 10 steeds. Maak ik kans lichamelijk verslaafd te zijn nu al?

Lees hier al die verhalen dus onder het motto better be safe than sorry!
Klik om te vergroten...

Als ervaringsdeskundige op het gebied van GHB-verslaving kan ik je vertellen dat het soms verdomde snel kan optreden maar meestal niet. Kap gewoon een uur of 12 met die zooi, en als je dan nog niet begint te trilen en te zweten is er niets aan e hand
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweethanden, nerveusiteit en een warm gevoel met name rondom je oren zijn lichte afkicks die direct optreden na de uitwerking en ook snel weer verdwijnen. Opzich kun je ervan uit gaan wanneer dat uitblijft, er geen lichamelijke response is en je 24 uur later weer veilig kunt nemen. Let wel, ik spreek hier over 1 dosering per keer.

Op zich is dit een goede graadmeter, als je wel zweet, warm bent, kouig of nerveus, moet je de G echt minimaal 72 uur laten staan. De afkicks kunnen genegeerd worden als je geen hartkloppingen hebt en je receptoren moeten rusten voor minimaal 3 dagen. In die tijd dus ook geen alcohol of benzo's! (Beide actief op een gedeelte van GABA)

Verder bericht alleen Erowid over tapering off en withdrawals, maar ook in die vault staat het er niet opvallend bij.

Dat terwijl een verslaving echt duidelijk moet worden gemaakt. Een GHB verslaving is makkelijk vanaf te komen als je echt alle informatie en kennis hebt.

Maar als je ontwetend bent en op artsen afgaat en niet weet dat je heel frequent kleine beetjes moet nemen op onderhoud en die secure moet terugschroeven, val je dood neer.

COLD TURKEY kan gewoon niet!
u
utregLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar juist 3 dagen benzos nemen, diazepam, bromazepam, hielpen bij mij juist prima om de 3 dagen door te komen zonder problemen. en na 7 maanden bijna 24/7.
Diazepam brengt je tot rust en begon toen vanaf 6 uur na het eten te stoppen met ghb nemen.
savonds om 11 uur 15mg diazepam naar binnen, en toen paar uur laten lekker kunnen slapen omdat je met je hoofd niet zit te malen enzow. toen relijk lang geslapen. ergens halverwege de ochtend nog eens 5mg genomen. en in die avond voor eens 10mg
Daarna volgende dag was ik al zalig in me vel.

En aangezien diazepam een halfwaardetijd heeft van tussen de 48-100 uur, heb je dus daar een buffer mee opgebouwd en trek je door de moeilijkste dagen heen. Daarna is het gewoon je eigenkracht die beslist of je toch weer gaat nemen of niet.

Maar laat het daarna gewoon lekker staan. Je kan kort na 24/7 herstel er niet meer 'een buissie' doen. Dan ga je of gelijk weer meer nemen, of je kan gelijk weer die verschijnselen krijgen.

Zelf ook eens zo stom geweest om 2 weken later weer te beginnen en kon het weer niet in de hand houden. Toen weer afgekickt als hierboven en het een maand laten staan.

Nu kan ik af en toe in het weekend als ik wat leuks ga doen rustig goeie dosis nemen, misschien wel 2, maar daarna gelijk de kraan weer dicht.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt gelijk als het om een stadium gaat waarin de afkicks niet meer genegeerd kunnen worden. In dat geval kunnen benzo's idd helpen om clean te worden. Alcohol ook, omdat deze actief zijn op dezelfde receptoren als GHB en dus de afkicks opvangen.

Maar op het moment dat iemand licht lichamelijk afhankelijk is, is het juist noodzaak dat iemand dus wegblijft van GHB en andere dempende middelen. In dat geval kan het wel cold turkey. Als het om zweet handen gaat, geirriteerdheid, saaie gevoelens en dufheid is het een kwestie van uitzitten. Het betreft dan alleen geestelijk weerstand bieden aan de GHB trek. In dat geval is het dus niet nodig om benzo's of alcohol te nuttigen want dan wordt je alleen maar verder de lichamelijke gewenning ingetrokken.

Het wordt pas gevaarlijk als het lichaam om GHB vraagt om z'n vitale functies te kunnen blijven uitvoeren. Dit merk je sterk aan een hevige hartkloppingen die zich afwisselen met juist verminderde hartkloppingen. Het ene moment bedwelmd, het andere moment zeer onrustig met opwinding. Tijdens de slaap kun je uit het niets opspringen met hallucinaties.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#17
Atropa zei:
Als het om zweet handen gaat, geirriteerdheid, saaie gevoelens en dufheid is het een kwestie van uitzitten.
Klik om te vergroten...

Hier heb ik eigenlijk wel een beetje last van, maar ja, voor alles kan ook een andere reden zijn. Zweethanden door de hitte, geirriteerdheid door een grote ruzie met me 'vriendin'. Maar goed, ik denk wel dat het door de G komt voel me ook echt heel dufjes terwijl ik gewoon 8 uurtjes geslapen heb. Ik was sowieso al van plan pas weere volgende week vrijdag te nemen op Solar, dus dan heb ik 6 dagen pauze gehad, dat moet toch wel ruim genoeg zijn?

Op solar wil ik trouwens wel ( zeker de zaterdag en zondag ) gewoon 24/7 G pakken, is dit een erg probleem?

Thansk voor de reacties!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angstig zijn, snel schrikken door dingen, kan dat aan veel GHB gebruik te wijten zijn?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb verleden weekend, in combi met amfetamine, 250 ml opgedronken over 3 dagen. 24/24

Maandag enkele uren gestopt, kreeg ik toch enkele paniekaanvallen, angstzweet. Gewoon blijven gebruiken, maar frequentie en hoeveelheid zeer rustig afgebouwt. Dinsdagavond 3 ml om de 3 uur. Woensdagmorgen van 7 u tot 14u gewoon clean gebleven zonder enige problemen. Het gaat hem enkel om het afbouwen. Hou nog een beetje ghb over na enkele dagen zwaar te hebben gebruikt.

Grtz
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Omdat ghb steeds kalmte, rust, relaxatie en een gevoel dat alles in orde komt geeft, kan het wel zijn dat dat omslaagt naar angst, onrust, paniek omdat je het ineens niet meer hebt
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."