Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBL doen ja of nee??

GBL doen ja of nee??

27 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb via via een adres gekregen waar ik GBL kan bestellen. Nu zit ik erg te twijfelen of ik het zal gaan gebruiken ja of nee. Ik wil het dan niet gaan omzetten in GHB. Zijn er mensen die ervaring hebben in het gebruik van pure GBL? Hoeveel moet je dan nemen? Als ik het ga nemen doe ik dit alleen maar thuis om te relaxen en voor de gezelligheid :P

Graag hoor ik van jullie positive en negative reacties en hoop ik daardoor tot een besluit te komen. :wave:
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb net wat pure gbl genomen ongeveer 2,3 ml. Normaal neem ik 4 a 4,5 ml ghb. Ghb is normaal 40a50% ligt aan de sterkte natuurlijk, verdunning etc. GBL is 2x zo sterk de PH schijnt nogal laag te zijn.

Het smaakt gewoon ranzig, werkt wel gewoon goed. Zou het mengen met genoeg drinken is het niet zo agressief in je maag :wink:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gbl is sterker dan ghb. Het effect bijna hetzelfde
GBL is slechter voor je lichaam dan ghb
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog slechter inderdaad, is dus af te raden.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou het loopt niet storm met de reacties. Ik had wel wat meer verwacht van dit forum!!!

Zijn er nou echt geen gebruikers van GBL???

Laat het me ff weten??? :wave:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave: Tot voor kort was ik eigenlijk niet bekend met gbl. Eigenlijk heeft het dezelfde werking als ghb alleen wel schadelijker. Maar ja de meeste drugs zijn schadelijk.

Om eens te proberen is het best mogelijk, dus om te kijken of ghb je iets lijkt. Als je het vaker wil proberen dan kan je beter voor ghb gaan.

Alleen ghb is niet altijd goed. Soms is het niet juist gemaakt waardoor het ook giftig is. Als je gbl verdunt met water dan heb je eigenlijk hetzelfde alleen doordat er geen reactie heeft plaats gevonden zal de werking ervan verdwijnen. Noah dient te worden gebruikt, alleen vaak kiezen mensen ervoor om gootsteenontstopper te gebruiken voor de Noah terwijl gootsteenonst. voor 99,9% uit noah bestaat en de rest zijn eigenlijk giftige stoffen. Dat ghb hebt betekend niet dat het goed is. ghb is niet moeilijk te maken, maar denk er zeker niet te makkelijk over.

Ik pak meestal 1ml gbl. Bij ghb is dat max. 3,5ml. 1e keer en daarna 2 tot 2½ ml.

De prijs is ook niet duur, want een grammetje coke kost ook € 40. Voor hetzelfde geld kan je een leuke avond hebben met een aantal vrienden en dan is nog niet alles op. Stel het bevalt je niet dan heb je ook niet veel geld weggegooid.

Het is absoluut geen party drugs, maar wel lekker om thuis te gebruiken. Let op met doseren, want anders word je misselijk of ga je out.

Hopelijk heb je er iets aan! :grin:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#7
gbl is heel goed te doen. wel mixen met een vol glas water anders staat je bek vol blaren.
bij matig gebruik is het niet echt schadelijk hoor.
ik doe meestal 1.5 a 2 gram gbl
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ml zal je wel bedoelen in plaats van gram.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk hier heb ik wat aan!!1 Wat zijn de effecten van GBL? Wat moet/kan ik verwachten na het innemen ervan? Hoelang duurt het voor ik er wat van voel? Als ik na bv. een uurtje nog niets voel na het innemen van 1.5ml, kan ik dan een beetje bij nemen? Zo ja hoeveel dan, zonder dat ik "out"ga???

Graag weer reacties van de kenners. :wave:

I love ya all!!!! :hearteyes:

"Kennis is macht"
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#10
neen, ik bedoel gram.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#11
effecten van gbl zijn dezelfde als die van ghb, en die kan je zelf opzoeken
duurt ongeveer 10-15 minuten voor je het voelt.
normaal zul je van 1.5 g wel iets voelen. als je na een halfuur nog niets voelt (op een relatief lege maag dan) neem dan 0.5-1g bij
zolang je blijft rechtstaan of in beweging blijft zul je van deze dosis niet outgaan. als je ergens neerzit is er wel altijd kans dat je ff met je ogen knippert en dat er 2u gepasseerd is :P
dat outgaan is niet erg hoor. je word vanzelf weer wakker en je beseft zelfs niet dat je geslapen hebt. voor ultieme schevigheid: 3 à 3.5 g gbl ineens nemen en blijven rechtstaan en tegen de slaap vechten :mrgreen:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
davie zei:
:wave: Tot voor kort was ik eigenlijk niet bekend met gbl. Eigenlijk heeft het dezelfde werking als ghb alleen wel schadelijker. Maar ja de meeste drugs zijn schadelijk.

Om eens te proberen is het best mogelijk, dus om te kijken of ghb je iets lijkt. Als je het vaker wil proberen dan kan je beter voor ghb gaan.

Alleen ghb is niet altijd goed. Soms is het niet juist gemaakt waardoor het ook giftig is. Als je gbl verdunt met water dan heb je eigenlijk hetzelfde alleen doordat er geen reactie heeft plaats gevonden zal de werking ervan verdwijnen. Noah dient te worden gebruikt, alleen vaak kiezen mensen ervoor om gootsteenontstopper te gebruiken voor de Noah terwijl gootsteenonst. voor 99,9% uit noah bestaat en de rest zijn eigenlijk giftige stoffen. Dat ghb hebt betekend niet dat het goed is. ghb is niet moeilijk te maken, maar denk er zeker niet te makkelijk over.

Ik pak meestal 1ml gbl. Bij ghb is dat max. 3,5ml. 1e keer en daarna 2 tot 2½ ml.

De prijs is ook niet duur, want een grammetje coke kost ook € 40. Voor hetzelfde geld kan je een leuke avond hebben met een aantal vrienden en dan is nog niet alles op. Stel het bevalt je niet dan heb je ook niet veel geld weggegooid.

Het is absoluut geen party drugs, maar wel lekker om thuis te gebruiken. Let op met doseren, want anders word je misselijk of ga je out.

Hopelijk heb je er iets aan! :grin:
Klik om te vergroten...

Ik vind het wel degelijk een party drugs
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#13
voor 99,9% uit noah bestaat en de rest zijn eigenlijk giftige stoffen. Dat ghb hebt betekend niet dat het goed is. ghb is niet moeilijk te maken, maar denk er zeker niet te makkelijk over.
Klik om te vergroten...

Tja, maar de verontreiniging van je GHB is dan echt te verwaarlozen vind ik hoor. Dit is echt niet schadelijk voor je , mits je geen liter per week gebruikt ofzo :)
Trouwens noah van kruidvat is 100% :hearteyes:

Verder zijn veel speculaties over schadelijkheid van GBL ongegrond.
In smartshops is nadat GHB verboden was een tijdlang GBL verkocht. GBL wordt in het lichaam omgezet in GHB. GBL is een van de twee chemische bestanddelen van GHB. De effecten van GBL en GHB lijken sterk op elkaar.
GBL mag op dit moment ook niet meer verkocht worden in smartshops. Dat komt omdat in de flesjes GBL die daar verkocht werden ook minieme hoeveelheden GHB

GBL is een scheikundige afkorting voor de stof Gamma Butyro Lacton. GBL is de werkzame stof in GHB. Toen de overheid de verkoop van GHB verbood zag het de stof GBL echter over het hoofd. Wanneer GHB in het lichaam komt wordt het namelijk gescheiden in twee stoffen, namelijk GBL en CO2.

GBL is bijna net zo niet giftig als GHB. Bij sommige mensen (met een eenzijdig dieet) treed er bloedverzuring op bij dagelijks gebruik, dat is voor zover ik weet het enige. Allerlei studies wijzen op de non toxicity van GBL... ratten gaan er zelfs langer van leven.

:wave:
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kijk hier heb ik dus iets aan!!!!!!
Ik heb net het flesje binnen dus zal binnenkort wel mijn ervaring op schrijven. (als ik er nog ben tenminste :) )

Groetjes van een happy Angie :wave:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel plezier Angie. :wave:

@ BoriZ Welkom en goede info trouwens.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ratten er langer van leven moeten bepaalde mensen dat dan ook maar eens gaan gebruiken!!! Alhoewel?? En om het nu iedere dag te gaan gebruiken, dacht ik niet!!! Maar goeie info!

Davie bedankt voor je reactie en je hoort ervan!!! :wave:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoeveel ghb-ghb is er dan bij de ratten toe gediend ?
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#18
You're welcome! Ik kwam toch al regelmatig op dit forum terecht dus dacht, laat ik ook maar een accountje aanmaken! :mrgreen:
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flugeltje zei:
Hoeveel ghb-ghb is er dan bij de ratten toe gediend ?
Klik om te vergroten...
haha ja idd, dat is niet vermeld in de bron waar ik het vandaan heb, maar als je nagaat dat van gbl 1,5 tot 2ml bij een mens al voldoet zal dit net meer dan een druppeltje wezen :grin:
D
DuisterPersoontjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
^_^ zei:
Ik heb net wat pure gbl genomen ongeveer 2,3 ml. Normaal neem ik 4 a 4,5 ml ghb. Ghb is normaal 40a50% ligt aan de sterkte natuurlijk, verdunning etc. GBL is 2x zo sterk de PH schijnt nogal laag te zijn.

Het smaakt gewoon ranzig, werkt wel gewoon goed. Zou het mengen met genoeg drinken is het niet zo agressief in je maag :wink:
Klik om te vergroten...

Mee eens.. je kan het ook beter gewoon in een drankje gooien dat serieus ontiegelijk zoet is:P

van GBL werd ik draaierig of dronkeheidsgevoel (wat hardstikke tof was:) en je voelt je zoo relaxed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."