Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsghb en enge dromen

ghb en enge dromen

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb er nooit aan gedacht om het te posten, maar ik heb dat soort dromen juist als ik wél ghb neem...

Ik heb een keer een "echte" overdosis gehad dus dat ik echt in coma lag en niet meer wakker werd toen mijn ouders mij vonden... Toen heb ik een ontzettend vreemde droom gehad, ik herinner hem me nog precies, maar die was op zich niet "eng", alleen supervreemd omdat dromen normaal wel ergens aan te koppelen zijn, maar die was echt bizar en had nergens iets mee te maken.

En toevallig eergisteren nog ghb gepakt, en toen had ik ook een hele realistische droom, die in de droom zelf niet zo heel eng was, maar later toen ik er over na ging denken eigenlijk wel... Ik werd er ook op een gegeven moment wakker van, wat gedronken, en toen ik verder sliep ging de droom gewoon weer verder waar die gestopt was.

Maar ik heb het dus juist wel als ik ghb neem. Pak het niet vaak, maar vind het wel leuk voor zo nu en dan...

Iemand enig idee waardoor dit kan komen ?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spor zei:
Heb er nooit aan gedacht om het te posten, maar ik heb dat soort dromen juist als ik wél ghb neem...

Ik heb een keer een "echte" overdosis gehad dus dat ik echt in coma lag en niet meer wakker werd toen mijn ouders mij vonden... Toen heb ik een ontzettend vreemde droom gehad, ik herinner hem me nog precies, maar die was op zich niet "eng", alleen supervreemd omdat dromen normaal wel ergens aan te koppelen zijn, maar die was echt bizar en had nergens iets mee te maken.

En toevallig eergisteren nog ghb gepakt, en toen had ik ook een hele realistische droom, die in de droom zelf niet zo heel eng was, maar later toen ik er over na ging denken eigenlijk wel... Ik werd er ook op een gegeven moment wakker van, wat gedronken, en toen ik verder sliep ging de droom gewoon weer verder waar die gestopt was.

Maar ik heb het dus juist wel als ik ghb neem. Pak het niet vaak, maar vind het wel leuk voor zo nu en dan...

Iemand enig idee waardoor dit kan komen ?
Klik om te vergroten...

Same here. Echt precies hetzelfde, onder de GHB heb ik echt realistische en hele vreemde dromen, die misschien wel ergens aan te koppelen zijn, maar ' it doesn't make sense ' zeg maar, dat wakker worden ken ik ook, en het verder dromen ( vaak in dezelfde droom ) herken ik ook goed.
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik onder invloed van ghb in slaap val schiet ik standaard 3uur later wakker. Kan niet zeggen dat mijn dromen dan vager zijn dan normaal, ik heb nuchter af en toe al echt de meest bizarre dromen. Echt bizar. In ghb-dromen komen vaak heel veel mensen voor uit mijn leven en dan in de meest vage combinaties, wat ik wel klote vind zijn slaapverlammingen; dat het lijkt alsof je wakker word maar dat is dan niet echt het geval. Dit hangt wel altijd samen met drugsgebruik
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#4
bloempjuh zei:
ik heb al eens eerder een onderwerp geplaatst en heb het een week uitgehouden maar ben daarna toch weer aan de ghb gegaan ik pak 3 tot 4 potjes per dag al bijna een jaar nu heb gisteren heel de dag niks op en voel me niet raar maar heb vanacht een hele enge droom gehad en hij leek levensecht ik werd zwetend wakker ben naar beneden gegaan heb wat gedronken en ben weer verder gaan slapen en de droom ging weer verder kan dit komen omdat ik geen potje op heb of hoe ontstaat dit? durf bijna niet meer te slapen, en na hoeveel dagen krijg je afkickverschijnselen?
-----------------------------------------------------------------------------
ik pak volle potjes en heb vandaag ok heel de dag nog niets op dit is mn 2e dag en probeer het vol te houden zonder af te bouwen heb wel wat zweet handjes maar geen rillingen en ben best snel moe heb net ff geslapen en had gelukkig geen enge dromen maar het maakt me toch wel bang dat je niet ineenkeer moet stoppen maar ik tril niet heb geen hartkloppingen alleen als ik zon enge droom heb gehad word ik zwetend en met hartkloppingen wakker maar dat gaat ook zo weer over ik doe dan wat ademtrainingen en dan ben ik zo weer rustig.. ik laat morgen weer een reactie achter hoe ik me dan voel.
Klik om te vergroten...

Ik kan me jouw topic nog herinnneren. Heb hem even opgezocht. Op 27 maart 2008 had je 2 weken elke dag achter elkaar genomen. Iets langer dan een half jaar dus dat je dagelijks neemt.
Maar voor wat betreft je afkicken kun je het beste naar je eigen lichaam luisteren. Ik gebruik alleen nog maar in het weekend en als ik het te gek heb gemaakt dan heb ik het op maandag ook altijd zwaar. Klinkt misschien stom, maar zolang jij denkt dat het nu gaat zonder afbouwen dan zou ik het gewoon zonder doen. Zorg wel dat je ergens nog een voorraad hebt (bij een vriend of vriendin bv) voor het geval je toch ondraagelijke ontwenningsverschijnselen krijgt. Dan enkel en alleen nemen om die ontwenningsverschijnselen te dempen en niet om vaag te worden.

Stel je ook is de vraag waarom je elke dag neemt. Het kan goed zijn dat er achterliggende oorzaken zijn waardoor je elke dag G moet nemen. Probeer daar aan te werken zodat je niet steeds in die G val loopt. Uiteindelijk heb je daar meer aan dan de boel steeds te verdoven.

Groeten,

Action_man
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou ik ben heel wat gewend kwa bizarheid aan dromen, maar die ghb dromen slaan echt alles. Op het moment dat ik er in zit heb ik zelfs zoiets van hier klopt iets niet, iets is anders als normaal maar zo lang ik er in zit krijg ik niet echt door wat. Als ik dan wakker word denk WTF is dat voor verknipte shit en als ik verder slaap dan gaat het gewoon weer verder en heb ik weer zoiets van hier klopt iets niet... maar wat ?

@TS: Ik wist niet dat GHB je lichaam zo erg aantastte... Op de "voor" foto's zie je er echt stukken beter uit
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoor links en rechts ook wel vertellen dat overmatig ghb gebruik je lichaam aantast, maar tot op heden is nog steeds geen onderzoek of studie dat aanwijst dat ghb schadelijk is.

Dit zijn wat citaten van dokters, toxicologen en verslavingsartsen. Deze mensen moeten toch weten waarover ze praten ???

Ik neem aan dat je tabak roken bedoelt. GHB en tabak zijn twee totaal verschillende middelen, met verschillende risico's.

Simpel gezegd kun je wel stellen dat roken slechter voor je is. GHB hoeft namelijk niet schadelijk te zijn voor je lichaam. Tabak is altijd schadelijk. Een overdosering GHB kan wel fataal aflopen, door de verdovende werking van GHB. Er wordt snel over gedoseerd met GHB. Tabak werkt vele malen verslavender dan GHB.
Klik om te vergroten...

een toxicoloog die ik er naar vroeg, is het onwaarschijnlijk dat GHB een negatieve invloed heeft op organen. Je vraagt naar nieren. GHB is goed in water oplosbaar en slaat niet neer in de nieren.'
Er is op dit moment geen aanleiding om te denken dat het GHB toch schadelijk is voor de organen die jij noemt. ''
Klik om te vergroten...

En net door deze dingen is het zo moeilijk om van de G af te blijven. Moesten ze zwart op wit kunnen bewijzen zoals alle andere drugs, dat ghb schadelijk is, ben ik zeker van dat ik het karakter heb om eraf te blijven. Met mijn lichaam ben ik zuinig
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat als je het lange tijd gebruikt hebt dat je lichaam tolerantie opbouwt. Je lichaam maakt minder gaba receptoren waardoor het gevoel minder wordt. tegelijkertijd word de cortisol afgifte na lang gebruik hoger. Dit "geheugen" blijft, ook al blijf je er enige tijd vanaf. Daardoor lijkt het me als je het lange tijd gebruikt slecht voor je. aangezien er geen onderzoek is gedaan naar langdurig gebruik vraag ik me af of het dan nog goed voor je is. Ook al hoop ik stiekem dat dat niet zo is :grin:
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb juist altijd leipe dromen als ga slapen tijdens de g (niet als ik out ga, maar gewoon echt ga slapen), dan word ik zwetend wakker en droom ik de meest loze shit.

ga maar eens stoppen met blowen na vele jaren non stop jointjes.
dan maak je pas wat mee qua dromen:tongueout:
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#9
overigens zou ik je niet te veel zorgen maken over het afkicken, als je na 2 dagen nergens last van hebt behalve zweethandjes en slechtte eetlust. dan mag je daar heel blij om zijn. en hoef je niet bang te zijn fzo.
echtte lichamelijke afkick is je blijkbaar gespaard gebleven.
wees daar blij mee, want echt lichamelijk afkicken is andere koek.
maarja goed, het geestelijke natuurlijk niet onderschatten nu :wink:
volhoudennnnnnnn
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Door vijf potjes per dag te nemen word je niet lichamelijk verslaafd.

Een echte G verslaafde heeft alleen 's nachts al 5 potjes nodig om te kunnen slapen
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zowel in hoge doseringen als slaap nachten waarin de G waardes in m'n bloed terug liepen, soms zeer heftige lucide dromen gehad. In een gebumpte coma dosering eens een natte droom gehad. :grin: Als de afkicks er waren, waren de dromen wat minder charmant, en ja, vermoord worden en dat soort scenario's. Verder in elkaar geschoven settings, personen en situaties waar geen touw aan vast te knopen viel.
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vermoord ben ik gelukkig ik nog nooit in mijn dromen :grin:
Als ik eens een keer doorgehaald heb en dan in slaap val ben ik wel altijd aan het vechten of word ik bedreigd en achtervolgd. Wat ik met ghb regelmatig heb is dat ik droom dat ik wakker word, maar nooit in mijn eigen bed. Dat gebeurd dan een aantal keer en vervolgens word ik echt wakker, maar mijn lichaam is dan verlamd. Alles is dan donker en dan probeer ik uit alle macht echt wakker te worden door te schreeuwen; maar zelfs dat lukt niet meteen :tearsofjoy: Alles zit dan volledig op slot.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Echt raar. Met ghb droom ik nooit.

Nu ik enkele dagen gestopt ben begin ik terug te dromen
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn dromen zijn vaak onrealistisch gezien plaats, personen etc niet bij elkaar passen. Ik weet alleen niet tot in hoeverre dit te maken heeft met drugs-gebruik. Heb nu al een tijd niets gebruikt maar mijn dromen waren volgens mij niet veel anders in perioden van veel gebruik (of ik ben t vergeten maar dan wordt t een ander verhaal :wink:).

Ik heb wel een keer gehad met G dat ik in de tuin lag te zonnen met een potje op, dat klapte er flink op. Even later later was ik geestelijk nog wel bij maar lichamelijk niet. Ik kon mijn ogen niet meer open doen en niet meer bewegen terwijl ik wel kon hoorde dat een vriend tegen mij praatte tot hij in de gaten kreeg dat ik 'sliep' antwoorden kon ik niet al wilde ik het wel. Hier schrok ik even van maar raakte niet in paniek. Was me zeer bewust van de situatie en probeerde me te contrectreren op een beweging om bij te komen maar toen dit echt niet lukte gaf ik hieraan toe. Kort daarna ging ik echt out om even laten weer normaal functionerend op te staan.
Achteraf gezien wel scary...

Elin
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb ik meerdere keren voor gehad Elin.

Echt bizar. Je voelt alles nog, je ruikt en proeft, je hoort alles nog, maar je ogen zijn dicht en je kan niet meer bewegen. Je concentreert je enorm om iets te laten bewegen, maar je ligt daar maar. Je hoort mensen van buitenaf spreken en je ligt daar stom te liggen :tearsofjoy:
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha o gelukkig dan ben ik niet de enige... had t nog nooit gehoord.
Ik kon precies navertellen wat ik had gehoord en dat klopte! Ik was verbazingwekkend helder van geest en me helemaal bewust van de situatie, toch apart! Lig je dan!

Ik geloof sindsdien wel in ziekenhuisverhalen dan men bewust een operatie heeft meegemaakt. haha, toen ik kort daarna geopereerd moest worden heb ik nadrukkelijk aangegeven dat ik weleens GHB gebruikte. Trouwens een tip voor iedereen: dat moet je altijd aangeven als je onder algehele narcose moet! Dan kan de anesthesist daar rekening mee houden. Is voor je eigen veiligheidheid en artsen hebben geheimhoudingsplicht!
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is een reactie van je lichaam en geest als het niet meer krijgt wat het verwacht! Ben zelf nogal een drinker elke dag wel een pilsje of twee, als ik dan een dag niet drink krijg ik dat ook. Zweten, in slaap vallen en het moment dat je wegvalt weer wakker schrikken, rare nachtmerrie's levensecht, tijdelijke verlamming! Had ik ook toen ik stopte na een paar maanden dagelijks coke gebruik... Welcome to the world of addiction, is na een paar dagen wel weer weg hoor, don't worry :wink: !
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
6 weken geleden hebben ze mij in slaap gedaan, toen was ik behoorlijk ghb-on. Al weken op een stuk. De moment dat ik binnen ging ook. Enkele dagen later hebben ze mij in slaap gedaan. Die 2 dagen zijn wel een hel voor me geweest, maar geen problemen met de narcose.

Vandaag ook in slaap gedaan, een week ghb vrij en ook geen problemen met narcose, maar ik heb het beide niet verteld
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bloempjuh, alle respect dat je aan het afkicken bent van de G en dat je je zo inzet om je eigen toekomst te verbeteren! Vind het ook mooi dat je dit allemaal op DF plaatst om te laten weten wat G met je lichaam kan doen..

Je verhalen zijn echter best moeilijk te lezen omdat er totaal geen interpunctie in staat. Misschien dat je dit zou kunnen aanpassen? dit maakt je verhaal een stuk leesbaarder.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sja laat die GHB troep gewoon voor wat het is en ga gewoon zo nu en dan aan de echte drugs :wink: ! Doe gewoon af en toe is een lekkere LSD, 2cb of MDMA trip, stukken beter voor lichaam en geest dan dagelijks gootsteenontstopper... Heb nooit echt begrepen wat mensen zo relax vinden aan GHB, waarschijnlijk weten ze gewoon niet beter. Ik bedoel dat spul is gewoon slaapmiddel waar je beetje mellow van word... Zelfde verhaal voor coke, heb ook paar maanden aan die troep gezeten, echt gewoon niet boeiend (in hoeveelheden onder de gram) en superverslavend (+duur).

grt,
Patrick

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."