Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouwen thuis zonder pammetjes

GHB afbouwen thuis zonder pammetjes

275 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Ik heb geen idee of dat nu mogelijk voor je is maar Mischien kun je stukje gaan wandelen voor de afleiding???
Klik om te vergroten...

Net al gedaan inderdaad... Ben aan het werk maar het is mega rustig. Ben liever druk bezig, dan ligt mijn aandacht niet zo bij de G. 😔
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hou vol meis!!!!
Jij kunt dit!!!!
Je bent ontzettend goed bezig, en mag echt trots op jezelf zijn.
Blijf vol houden, je kunt het ik geloof in je!!!!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben echt mijn best aan het doen nu. Gedachten worden echt steeds zwaarder...

Hier nog het verdere inzicht van gisteren/vannacht en vanmorgen!

Afkicken is toch met vallen en opstaan en kan nooit perfect verlopen. Probeer positief te blijven maar het is moeilijk.

Bedankt voor de woorden mensen. ❤️

Probeer alles hier gewoon in het topic neer te gooien op de goede en slechte momenten. Wie weet heeft iemand er ooit iets aan.

16:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
16:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
18:00 0.8 ml - Feeling good. Geen gekke dingen.
20:00 0.8 ml - Lichte onrust. Voel me wel prima.
22:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.

00:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
02:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
04:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
06:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
08:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.

PANIEKAANVAL.

10:00 0.6 ml - Zweten, druk op borst, rillingen, tintelingen overal, koud, steken, buiten adem, negatieve gedachten, hartslag uitschieters van 40 naar 140 (heel onstabiel), bang voor hartfalen.

Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Hou vol meis!!!!
Jij kunt dit!!!!
Je bent ontzettend goed bezig, en mag echt trots op jezelf zijn.
Blijf vol houden, je kunt het ik geloof in je!!!!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je woorden. Het is een moeilijke dag mentaal vandaag. Hoop dat het straks wat beter gaat. ❤️
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga wel goed op de 0.6 trouwens!

Ben nog steeds heel opgelucht en blij dat dit schema dus gewoon werkt. Heb zoveel weken verspild aan schema’s bedenken, proberen en vervolgens weer falen... 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe lang kan het duren voordat je al het vocht kwijt bent wat je bent aangekomen door je verslaving?

Ik merk met het afbouwen wel dat ik eindelijk weer normale stralen kan plassen. Ik heb me zo lang afgevraagd waarom ik niet kon plassen, maar dat is dus wel door de GHB.

Ik had ook echt mega grote ontstekingen op m’n bek ervan. Terwijl ik nooit een puistje of een dingetje heb. Blij toe dat ik dat nu ook weer zie verbeteren...
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Lees dit aandachtig door:

STELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

Beste leden. De titel luid al: Verslaafd blijf je voor altijd! Verslaving staat in het grote DSM-V boek beschreven als "Stoornis in het gebruik van middelen". Nu bestaan er stoornissen waar men redelijk goed mee kan leven mits een juiste behandeling. Hierbij kun je denken aan een...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...

Ik heb de hele topic gelezen en vraag me nu af waarom je dit als argument gebruikt? Dat hele topic is niet meer dan een grote discussie, waar uiteindelijk geen conclusie uit getrokken is. De een zegt ziekte, de ander zegt gedrag. En het gaat er daar vaak ook behoorlijk kinderachtig aan toe...

Revolutionair zei:
Het is beter om dingen gewoon niet voor handen te hebben. Dat hoeft niet alleen met drugs zo te zijn.
Ik had eerst een vaas van een halve meter in mijn woonkamer van glas.
En die vulde ik altijd helemaal vol met Snickers, Mars, Milky Ways, etc.
Dan ontstaat er een situatie dat je denkt 'hey even chocolade pakken'
En mijn huisgenootje had het zelfde.
Heb je een liter G in de koelkast staan dan denk je eerder van 'hey ik pak ff een g'

Dingen die lekker zijn op zijn tijd in huis halen wanneer je er voor kiest.
De tip die ik haar gaf was ook voor haar verslavings gevoeligheid.
Ik koop nu wel een liter ghb met een vriend samen.
Die delen we door de helft.
Maar die drink ik niet in een keer op ik doe mijn bing en bewaar de rest voor later.
Maar dan kan het zijn dat ik 2 weken later weer een bing doe, maar als ik het niet had dan had ik misschien wel een maand gewacht.
Dus voor het handen hebben kan altijd nadeliger zijn dan gewoon een keertje iets in huis halen. And thats it...
Klik om te vergroten...

In mijn mening ben je dan ook gewoon verslaafd aan chocolade. Zodra een middel in jouw omgeving is en jij raakt de controle over jezelf kwijt en je doet iets wat je eigenlijk niet wil, heb je een probleem met dat middel. Of dat nu chocolade of een glas drank is.


Ganggang💯 zei:
Ik denk dat het per middel verschilt. Bij wiet is er weinig fysieke afhankelijkheid en relatief minder hersen en orgaan schade. Dus de afkick en je brein rerouten is dan wellicht makkelijk. Maar bij een giftig goedje als GHB of een stimulant zoals coke en speed doe je veel meer schade aan in je hersens, waardoor het veel moeilijker is om ten eerste de schade ongedaan te maken en ten tweede om er weer normaal mee om te gaan.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik afkicken van wiet lastiger dan van GHB. Afblijven van wiet vind ik dan weer een stuk makkelijker dan van GHB. In mijn ervaring is de beloning van een shotje g ook vele malen sterker dan de beloning van een joint.

Elke dag hartstikke stoned door het leven gaan is gewoon geen leven. Die ervaring heb ik zelf, maar ook bij zoveel mensen om mij heen gezien. Hoe meer er geblowd wordt, hoe harder er gefaald wordt in het leven. Alles gaat eronder lijden, omdat je constant in je eigen bubbeltje van twee decibel zit waar motivatie verdwijnt en luiheid versterkt. Daarbij is het geen gezicht als je stoned bent en dat verbergen is bijna onmogelijk. De buitenwereld kijkt er ook een beetje op neer, dat luie stonersgedrag.

De keren dat ik gestopt ben met blowen kreeg ik ook een ontzettende hekel aan het effect van wiet en de mensen die het te veel doen. De enige reden dat ik er weer aan begin is omdat ik "weer even wil chillen." Ik besefte me daarom ook dat wiet, voor mij in ieder geval, alleen voor zulke situaties chill is. Maar om bijvoorbeeld voor of tijdens mijn werk te gaan blowen gaat mijn productiviteit niet ten goede komen...

Met GHB wordt in eerste instantie alles juist beter, leuker, geweldiger. Daarom zitten we tijdens onze afkick onszelf al voor te bereiden op de volgende keer dat we weer kunnen gebruiken om die positieve effecten weer te mogen ervaren, maar deze keer zullen we er wel verantwoord mee omgaan... Met GHB op ben ik opeens spontaner, flap ik er dingen uit die normaal binnen zouden blijven, maak ik makkelijker connecties, heb ik meer schijt... Dingen waarvan ik merk dat de buitenwereld die wel waardeert.

Maar GHB gaat je op een gegeven moment lichamelijk forceren om te gaan afkicken en dan komt er een stukje mentaal bij kijken dat uiteindelijk de knoop door moet hakken om daadwerkelijk te gaan afkicken. Bij wiet is dat eigenlijk grotendeels mentaal in mijn ervaring. En daarom vind ik het moeilijker om van wiet te gaan afkicken.

Dus ja, om een lang verhaal kort te maken... Ik vind de vergelijking tussen wiet verslaving en GHB verslaving een beetje kort door de bocht. Sowieso een middel dat zodra je ermee stopt jou in acuut levensgevaar kan brengen vergelijken met middelen die dat niet doen is voor mij appels met peren vergelijken. Een verslaving is een verslaving, true. Maar GHB is a force to be reckoned with... Het is ook niet voor niets zo dat het percentage terugval bij GHB verslaafden ontzettend hoog is.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
roesjunkie zei:
Ik heb de hele topic gelezen en vraag me nu af waarom je dit als argument gebruikt? Dat hele topic is niet meer dan een grote discussie, waar uiteindelijk geen conclusie uit getrokken is. De een zegt ziekte, de ander zegt gedrag. En het gaat er daar vaak ook behoorlijk kinderachtig aan toe...
Klik om te vergroten...

Discussies zijn goed zet je aan het denken.
Komen goede argumenten van vele gebruikers in voor.
Daarom dacht ik lees het even.
Als jij geloofd dat het een ziekte is dan is dat prima.
Ik zal dat nooit tegen iemand zeggen.

Het is gewoon een gedragspatroon dat verbroken kan worden. Je kan beter iemand leren zijn patroon te veranderen en uitleggen dat hij plaatsen en vrienden die in het zelfde gebruiken beter even kan vermijden en dat soort dingen.

Dan zeggen Ja je bent ziek daar kan je niks aan doen! Dat is een maal zo en daar kom je nooit meer vanaf...

Nu ga je iemand een excuses geven om weer terug in zijn verslaving te vallen.
Met mijn wiet verslaving is mij gewoon geleerd dat ik afstand moest doen van mijn blowvrienden en op andere dingen focussen. En een dagelijks patroon verbreken.
En dat is gelukt!
Dus ik was niet ziek, ik moest mijn manieren aanpassen en een patroon doorbreken en ik was er af. Zelfde als met de coke gedaan.

Klinieken vragen zo 25.000€ voor een opnamen per maand.. Daar vertellen ze je dat ziek bent. Tuurlijk iemand komt buiten valt meteen weer in zijn verslaving want in zijn achterhoofd is hem ingeprint dat hij ziek is.. Dus er niks aan kan doen.

Ik vind dit een van de meest slechte zaken die er rond verslavingen zijn.
Ik en honderden mrnsen zijn het levende bewijs dat als je je eigen gedrag gewoon aanpast je kan stoppen met een verslaving.
En daarna zelfs nog recreatief gebruiker worden van een drugs waar je verslaafd aan was.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Revolutionair Geloof jij erin dat je uit een verslaving kan komen zonder je omgeving te veranderen?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perzikje zei:
@Revolutionair Geloof jij erin dat je uit een verslaving kan komen zonder je omgeving te veranderen?
Klik om te vergroten...

Nu jij zo klaar bent met de ghb dan zou ik niet bij mrnsen thuis gaan zitten die ghb gebruiken.
Of op die plekken zijn.
Je moet het zien als een cirkel waar je in leeft en de zelfde gewoontes snel weer oppakt.

Er zijn vele voorbeelden, ga uiteten met een goede oude vriendin die je een tijdje niet hebt gezien.
Ga weer contacten herstellen met mrnsen die niet in een drugswereld zitten.

Zet je focus op andere dingen.
Net nog gezegd.
Ga actief sporten.
Eenmaal begonnen en je voelt je goed.
Ik ga nu zwemmen ipv cardio op een loopband.
Veel leuker en beter en ook weer een andere omgeving.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perzikje zei:
Ik wil niet bijnemen. Ik wil niet bijnemen.

Maak mezelf helemaal gestoord hier. Sorry als ik jullie lastig val. Probeer het van me af te schrijven. Het is het niet waard om terug te vallen.

IK HAAT DIT.
Klik om te vergroten...
Nee joh! Blijf ons vooral lastig vallen! Schrijf het van je af als dat helpt.. :blush:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Nu jij zo klaar bent met de ghb dan zou ik niet bij mrnsen thuis gaan zitten die ghb gebruiken.
Of op die plekken zijn.
Je moet het zien als een cirkel waar je in leeft en de zelfde gewoontes snel weer oppakt.

Er zijn vele voorbeelden, ga uiteten met een goede oude vriendin die je een tijdje niet hebt gezien.
Ga weer contacten herstellen met mrnsen die niet in een drugswereld zitten.

Zet je focus op andere dingen.
Net nog gezegd.
Ga actief sporten.
Eenmaal begonnen en je voelt je goed.
Ik ga nu zwemmen ipv cardio op een loopband.
Veel leuker en beter en ook weer een andere omgeving.
Klik om te vergroten...

Heb gelukkig weinig mensen in mijn kring met GHB. Degene die dat wel hebben, supporten mij gelukkig wel 100%.

Ik wandel veel met mijn hond. Minimaal 2 uur per dag en dat helpt ook echt enorm. Verder sta en loop ik alleen maar op het werk, beweging heb ik sowieso genoeg.

Moet toch maar wat meer contacten gaan leggen met mensen die amper tot niet gebruiken inderdaad...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag na mijn paniekaanval is alles verdomd lekker gegaan trouwens. Nergens echt last van. Zweet komt nog weleens maar dat zal voorlopig wel even blijven nog met afvalstoffen.

Heb alleen zieke cravings. Vind dit denk ik moeilijker dan het lichamelijk afkicken op dit moment.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perzikje zei:
Heb gelukkig weinig mensen in mijn kring met GHB. Degene die dat wel
Perzikje zei:
Vandaag na mijn paniekaanval is alles verdomd lekker gegaan trouwens. Nergens echt last van. Zweet komt nog weleens maar dat zal voorlopig wel even blijven nog met afvalstoffen.

Heb alleen zieke cravings. Vind dit denk ik moeilijker dan het lichamelijk afkicken op dit moment.


Gooi je focus op een of andere serie op Netflix ofzo, heb je iig afleiding🙂. Zo heb ik laatst in 1 avond een heel seizoen uitgekeken van een serie, die was echt zo spannend dat ik alleen maar kon denken aan hoe het verder gaat... focus verleggen😜
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Snelleke Snel Precies! Probeer ik ook te doen. Mja, wat wil je ook... Gebruik sinds mijn 15e dagelijks drugs, ben nu 23. Zit nogal in het systeem. Maar goed, het verloopt allemaal nog best prima zo. Dat afkicken. Dit had ik een aantal maanden geleden nooit gekund. Toch een knop die is omgegaan om er niet aan toe te geven meer.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gotver een quote in een quote, wel duidelijk dat mijn focus ver te zoeken is🤪gaat allemaal niet meer zo soepel
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snelleke Snel zei:
Gotver een quote in een quote, wel duidelijk dat mijn focus ver te zoeken is🤪gaat allemaal niet meer zo soepel
Klik om te vergroten...

Je gaat lekker hè. 😂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Perzikje zei:
@Snelleke Snel Precies! Probeer ik ook te doen. Mja, wat wil je ook... Gebruik sinds mijn 15e dagelijks drugs, ben nu 23. Zit nogal in het systeem. Maar goed, het verloopt allemaal nog best prima zo. Dat afkicken. Dit had ik een aantal maanden geleden nooit gekund. Toch een knop die is omgegaan om er niet aan toe te geven meer.
Klik om te vergroten...

Ik weet er alles van helaas, ik ben vanaf m'n 14e al bezig, als er iets is dat ik heb geleerd is dat het wel mogelijk is, hoe uitzichtloos het soms ook lijkt. Vertrouwen hebben en jezelf voor de gek houden met bezigheden, ik heb de meest domme klusjes in huis gedaan, van die dingen waar je nooit aan toe komt, win win want én ik heb een schoon opgeruimd huis en ik hou mezelf bezig😁mja avondje laten wegdromen in een serie is ook wel chill na een lange dag, net wat jij wil😋
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perzikje zei:
Je gaat lekker hè. 😂
Klik om te vergroten...

Ik probeerde het te veranderen tot 3x toe mja fck it, ik begrijp er niks vaaaaaan🤪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...91011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."