Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouwen thuis zonder pammetjes

GHB afbouwen thuis zonder pammetjes

275 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snelleke Snel zei:
Kan confronterend zijn, maar daarom ook gelijk een houvast. Nja we doen allemaal gekke dingen in het leven toch, niks idioots aan hoor. Je krijgt meer levenservaring en inzichten waar je later ook profijt van kunt hebben, ik zou mijn drugsjaren echt niet opnieuw willen beleven maar spijt heb ik er ook niet van. Het heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben, tegenslagen overwonnen en verslavingen gekillt, ik ben best trots op mezelf.. Durf ik eindelijk in 28 jaar oprecht te zeggen😁toch alles voor elkaar gebokst, allemaal alleen. Ik spreek weleens meisjes van rond de 20 op m'n werk die nooit iets meemaken nooit iets hebben gebruikt, alleen maar Netflix kijken met hun vriend, moeten ze zelf weten dikke prima... Maar ik was op die leeftijd de gekste avonturen aan het beleven, dat is toch waar het om gaat, LEVEN! En nu haal ik weleens van die verhalen op met vrienden, dat is prachtig om op terug te kijken, al die gekke shit. Voor geen goud zou ik het weer doen, mr... leuke levenservaringen toch...😜
Klik om te vergroten...

Zeker waar. Zou het ook niet terug willen draaien. Super veel over mezelf geleerd maar ook over andere. Leuke mensen leren kennen, de mooiste feestjes meegemaakt, nachten lang struinen in de zomer. Nee, ik zou het niet anders gedaan hebben.

Nee, dat burgelijke leventje is top. Maar moest kwa drugs toch eerst mijn wilde haren kwijt. 🤪
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perzikje zei:
Zeker waar. Zou het ook niet terug willen draaien. Super veel over mezelf geleerd maar ook over andere. Leuke mensen leren kennen, de mooiste feestjes meegemaakt, nachten lang struinen in de zomer. Nee, ik zou het niet anders gedaan hebben.

Nee, dat burgelijke leventje is top. Maar moest kwa drugs toch eerst mijn wilde haren kwijt. 🤪
Klik om te vergroten...

Echt he, dat zijn gewoon je beste jaren, alles voor de eerste keer meemaken, heerlijk. Jaaa die zomer nachten waren altijd de beste, lkkr zo'n zwoele temperatuur en dan door een bos of duin heen trippen terwijl je er geen fuck meer van snapt😂. Met de jaren heel veel meegemaakt en ontdekt, da's onbetaalbaar!
Haha nou ik ook, vroeger was ik elke dag op pad, moet er nu niet meer aan denken, nu ben ik liever thuis met m'n kussentje en m'n dekentje😋 Had vandaag eigenlijk een verjaardag waar ik gwn echt geen zin in had, gezegd dat ik moest werken, zo geen zin meer in fck it😂. Zit liever alleen in m'n eigen stulpje, vind t allemaal best...

Jezus ik wordt bejaard😱

Haha, hoe gaat ie nu verder met jou eigenlijk?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snelleke Snel zei:
Echt he, dat zijn gewoon je beste jaren, alles voor de eerste keer meemaken, heerlijk. Jaaa die zomer nachten waren altijd de beste, lkkr zo'n zwoele temperatuur en dan door een bos of duin heen trippen terwijl je er geen fuck meer van snapt😂. Met de jaren heel veel meegemaakt en ontdekt, da's onbetaalbaar!
Haha nou ik ook, vroeger was ik elke dag op pad, moet er nu niet meer aan denken, nu ben ik liever thuis met m'n kussentje en m'n dekentje😋 Had vandaag eigenlijk een verjaardag waar ik gwn echt geen zin in had, gezegd dat ik moest werken, zo geen zin meer in fck it😂. Zit liever alleen in m'n eigen stulpje, vind t allemaal best...

Jezus ik wordt bejaard😱

Haha, hoe gaat ie nu verder met jou eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Ik ben 23 en voel me soms al 30. Laat mij tegenwoordig maar lekker thuis zitten ook, hup de bank op met mijn hond en lekker chillen. Ik moest vandaag eigenlijk werken maar ik heb vrij gekregen. Heb morgen eigenlijk een familie dag, maar aangezien ik nog steeds om de 2 uur moet nemen en geen paniek voor mezelf wil creëren blijf ik lekker thuis. Heeeeerlijk. Kan tegenwoordig ook echt genieten van alleen zijn. Lukte mij vroeger ook nooit... Altijd chillen en feestjes.

Gaat goed... Beetje last van hartkloppingen, zweten, onrust. Maar al met al, mag niet klagen denk ik!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perzikje zei:
@Snelleke Snel Meer dan dit heb ik niet nodig! 😂
Klik om te vergroten...
Honden zijn het leven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Honden zijn het leven.
Klik om te vergroten...

Mijn steun en toeverlaat. Kan niet zonder haar. ❤️
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perzikje zei:
Ik ben 23 en voel me soms al 30. Laat mij tegenwoordig maar lekker thuis zitten ook, hup de bank op met mijn hond en lekker chillen. Ik moest vandaag eigenlijk werken maar ik heb vrij gekregen. Heb morgen eigenlijk een familie dag, maar aangezien ik nog steeds om de 2 uur moet nemen en geen paniek voor mezelf wil creëren blijf ik lekker thuis. Heeeeerlijk. Kan tegenwoordig ook echt genieten van alleen zijn. Lukte mij vroeger ook nooit... Altijd chillen en feestjes.

Gaat goed... Beetje last van hartkloppingen, zweten, onrust. Maar al met al, mag niet klagen denk ik!
Klik om te vergroten...

Soms denk ik zou dat door al die zooi komen, dat je eigenlijk gwn geen behoefte meer hebt om ergens heen te gaan? Je hebt alles toch al meegemaakt... echt spannend is dat ook niet meer...😅mja komen we nooit achter denk, heb er wel vrede mee eigenlijk. Juist, jij snapt het😁lkkr chillen, niemand meer voor nodig.. valt mij ook op als je ergens heengaat er altijd zo'n moment komt dat iedereen op z'n telefoon zit, nou lekker gezellig, kan ik thuis ook🙄mensen zijn teveel met andere dingen bezig, dus wrm zou ik nog moeite doen... thuis kan ik er bijlopen hoe ik wil zonder gezeik, wat wil je nog meer😎

Oh dat is nog te overzien toch, je bent er bijna!🙂so over hartkloppingen gesproken, ik voel m'n hart erg onregelmatig gaan de hele tijd, en m'n handen en voeten lijken wel dood zo koud, echt klaar met die troep weer☹maarja dat was mijn doel, zorgen dat ik het na dit weekend helemaal zat ben, wat k eigenlijk al was.. Hoop dat jij ook klaar bent straks, op naar een nieuw begin YEA😁

Oohh kijk aan, lekker toch, geen verplichtingen, lijkt me voor jou nu ook geen overbodige luxe, lkkr je eigen ontzien😁
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perzikje zei:
Mijn steun en toeverlaat. Kan niet zonder haar. ❤️
Klik om te vergroten...

Omg zo cute, ik heb ook een pittie/staff, toevallig😁😍
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#8
20200116_144438.jpg

Deze is van mij, echt liefste beest ooit😍
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
FB_IMG_1580470239096.jpg

Hier was ie 8 weken, te schattig toch
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaaa iss echt mijn baby, hij wordt in april alweer 9 jaar, gaat echt veel te snel! Maar hij blijft altijd mijn pup haha😍. Ja echt gek gestoorde momenten heeft ie soms, met zo'n big smile op z'n gezicht, prachtig😆en superlief is ie.. omggg die van jou is ook echt te schattig😍😍 hoe oud is die nu?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op mijn paniekaanval na. Prima dagje dacht ik zo!

PANIEKAANVAL.

10:00 0.6 ml - Zweten, druk op borst, rillingen, tintelingen overal, koud, steken, buiten adem, negatieve gedachten, hartslag uitschieters van 40 naar 140 (heel onstabiel), bang voor hartfalen.

Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...

12:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
14:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
16:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.

Ontzettend veel zin in drugs op dit moment. Niet eens perse GHB. Alles wat nu onder mijn neus zou liggen...
Humeur gaat vandaag wel de goede kant op!

18:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
20:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.

Ik ben zo blij, want ik ben bijna klaaaaar! Woehoe. Ik kijk zo erg uit naar morgen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perzikje zei:
Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...
Klik om te vergroten...

Netjes dat je het niet hebt gedaan..
Waarom geen ghb nrmen?
Dit wil je toch niet weer volgende week 😉

Keep on going..


Perzikje zei:
Ontzettend veel zin in drugs op dit moment. Niet eens perse GHB. Alles wat nu onder mijn neus zou liggen...
Humeur gaat vandaag wel de goede kant op!
Klik om te vergroten...


Geen uppers nemen in je afkick!
Ook geen klein lijntje coke..
Je hart springt dan uit je borst.
Heb het wel eens gezien een paar keer bij iemand die eigenwijs was.

Goed idee blijf morgen lekker thuis.
🙏🏼
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Je zei eerder in dit topic dat je niet voor altijd afscheid kan nemen van de ghb. Dat de gedachte daaraan bijna voor een terugval zou zorgen. Ik herken dit van mijn eerdere stoppoging met sigaretten. De gedachte dat je nooit meer in je leven een sigaret zou roken. Tijdens het ontwennen ok, maar nooit meer... dat was een ondraaglijke gedachte. Ook een beetje alsof je een goede vriend kwijtraakt.
IK denk zelf dat recreatief gebruik van g er voor jou niet meer inzit. Het aantal mensen dat terugvalt bij ghb verslaving is heel groot. Het is andere koek dan keta. Wil je het risico lopen dat je weer moet afkicken? Misschien loopt het de volgende keer verder uit de hand. Duurt het een paar jaar voordat je jezelf ertoe kan zetten om weer af te kicken.

Edit: wil wel nog even zeggen dat ik ook hartstikke trots op je ben! Goed weerstand geboden tegen de cravings en netjes volgens plan aan het afbouwen! Je hebt wilskracht en aan de manier waarop je schrijft, zie ik dat je een slimme meid bent.
Ga zo door! Wij zijn hier voor je.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Je zei eerder in dit topic dat je niet voor altijd afscheid kan nemen van de ghb. Dat de gedachte daaraan bijna voor een terugval zou zorgen. Ik herken dit van mijn eerdere stoppoging met sigaretten. De gedachte dat je nooit meer in je leven een sigaret zou roken. Tijdens het ontwennen ok, maar nooit meer... dat was een ondraaglijke gedachte. Ook een beetje alsof je een goede vriend kwijtraakt.
IK denk zelf dat recreatief gebruik van g er voor jou niet meer inzit. Het aantal mensen dat terugvalt bij ghb verslaving is heel groot. Het is andere koek dan keta. Wil je het risico lopen dat je weer moet afkicken? Misschien loopt het de volgende keer verder uit de hand. Duurt het een paar jaar voordat je jezelf ertoe kan zetten om weer af te kicken.

Edit: wil wel nog even zeggen dat ik ook hartstikke trots op je ben! Goed weerstand geboden tegen de cravings en netjes volgens plan aan het afbouwen! Je hebt wilskracht en aan de manier waarop je schrijft, zie ik dat je een slimme meid bent.
Ga zo door! Wij zijn hier voor je.
Klik om te vergroten...

Wat een ontzettend lief en zorgzaam berichtje! Dankjewel. Je hebt ook wel gelijk daarin, alleen die gedachte maakt mij wel gek inderdaad.

Wat mijn plan voor nu is, ik bekijk het van dag tot dag. Elke dag mijn best doen om deze zonder GHB door te komen. Ik ga mezelf niet vast pinnen aan een datum en laat alles op zijn beloop denk ik.

Gewoon eventjes van me afschrijven als dat nodig is, hier gewoon wat updates geven en met mensen praten als ik gewoon een zware dag heb.

Ik kan mezelf en jullie geen dingen beloven, maar ik kan wel mijn best doen om elke dag een goede dag ervan te maken.

Komende tijd gewoon lekker aan mezelf werken, zonder die troep GHB. Dat zal wennen zijn en niet makkelijk worden...

Maar we gaan ervoor.
One day at the time.

Thanks voor de support. Betekent veel voor me. ❤
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het gaat nog steeds lekker met het schema. Geen last van gekke bijwerkingen dus we zijn er bijna.

Wel een slippertje gemaakt met pep, niet wetende dat dit vreselijke hartkloppingen kan veroorzaken. Zag het berichtje van @Revolutionair net te laat. 😣
Weer een wijze les gehad dus.

Maar het gaat goed nu. Ik kijk uit naar morgen. 😊
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog steeds niet geslapen. Achteraf gezien was het natuurlijk hartstikke dom om speed te gaan nemen terwijl ik aan het afbouwen ben. Maar goed, ik kan hoog of laag springen, het zit al in mijn systeem.

Ik voel me er even heel kut door, want het vergt gewoon zoveel energie die ik beter had kunnen gebruiken voor mijn herstel...

Ik besef me nu ook even weer wat voor troep speed is. Bah. Daar zijn we voorlopig ook weer klaar mee.

Maar hey, het kan allemaal nooit perfect gedaan worden en ik heb mijn les er wel uitgehaald.

Uiteindelijk maakt de pep mijn craving naar GHB nog veel groter. Ben lichamelijk zo op en “normaal” zou ik mezelf nu in slaap doseren met de GHB. Helaas zal ik het nu gewoon moeten uitzitten. Wat misschien ergens wel even goed is ook. Jezelf out doseren is natuurlijk wel heel zwak en dom.

Mijn voornemen voor de aankomende tijd gaat echt zijn dat ik beter moet gaan nadenken en minder impulsief moet zijn. Maak het mezelf soms onnodig nog moeilijker. Het had zo simpel kunnen zijn.

Geen idee of één van jullie dit überhaupt leest maar ik heb er zelf wel baat bij om even mijn ei kwijt te kunnen. Al is het alleen al voor mezelf.

Nieuwe dag, nieuwe kansen en we gaan er weer 100% voor.

X
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perzikje zei:
Nog steeds niet geslapen. Achteraf gezien was het natuurlijk hartstikke dom om speed te gaan nemen terwijl ik aan het afbouwen ben. Maar goed, ik kan hoog of laag springen, het zit al in mijn systeem.

Ik voel me er even heel kut door, want het vergt gewoon zoveel energie die ik beter had kunnen gebruiken voor mijn herstel...

Ik besef me nu ook even weer wat voor troep speed is. Bah. Daar zijn we voorlopig ook weer klaar mee.

Maar hey, het kan allemaal nooit perfect gedaan worden en ik heb mijn les er wel uitgehaald.

Uiteindelijk maakt de pep mijn craving naar GHB nog veel groter. Ben lichamelijk zo op en “normaal” zou ik mezelf nu in slaap doseren met de GHB. Helaas zal ik het nu gewoon moeten uitzitten. Wat misschien ergens wel even goed is ook. Jezelf out doseren is natuurlijk wel heel zwak en dom.

Mijn voornemen voor de aankomende tijd gaat echt zijn dat ik beter moet gaan nadenken en minder impulsief moet zijn. Maak het mezelf soms onnodig nog moeilijker. Het had zo simpel kunnen zijn.

Geen idee of één van jullie dit überhaupt leest maar ik heb er zelf wel baat bij om even mijn ei kwijt te kunnen. Al is het alleen al voor mezelf.

Nieuwe dag, nieuwe kansen en we gaan er weer 100% voor.

X
Klik om te vergroten...

We zitten allebei beetje in hetzelfde schuitje momenteel qua speed iig 😅. Ik was het na de 1e nacht al zat, zit ik gewoon nog steeds wakker wtf.... hele goede manier om er idd gelijk weer klaar mee te zijn... wat een ellende zeg..

Maar trek jij het verder nog wel goed qua de rest?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snelleke Snel zei:
We zitten allebei beetje in hetzelfde schuitje momenteel qua speed iig 😅. Ik was het na de 1e nacht al zat, zit ik gewoon nog steeds wakker wtf.... hele goede manier om er idd gelijk weer klaar mee te zijn... wat een ellende zeg..

Maar trek jij het verder nog wel goed qua de rest?
Klik om te vergroten...

Zal moeten. Is eventjes zuur maar komt allemaal goed. 😊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Perzikje zei:
Zal moeten. Is eventjes zuur maar komt allemaal goed. 😊
Klik om te vergroten...

Mooi zo😁
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perzikje zei:
Helaas moet ik jullie mededelen dat ik terug was gevallen in de GHB voor een 1.5 dag... Heb maandag iets heftigs meegemaakt (wat ik liever niet ga delen) maar ik heb met mijn stomme hoofd wat GHB gehaald paar dagen terug en ben nu 1.5 dag weer gaan bingen...

Nu heb ik vannacht om half 4 mijn laatste dosis genomen en ben nu Cold Turkey aan het gaan... Heb hier verdomme ook helemaal geen zin in, dus steek er meteen weer een stokje voor en pleur die GHB straks weg. Ben aan het werk nu met een verhoogde hartslag, zweten en heb het weer enorm koud. Af en toe slaat de paniek weer toe en vanavond zal wel weer een slapeloze nacht worden.

Kan ik mijn GHB wegpleuren of moet ik toch even afwachten of de verschijnselen erger worden?

Hoef er geen negatief commentaar op verder. Baal er zelf al genoeg van en ben er alweer klaar mee.
Klik om te vergroten...
Hoort erbij. Afkicken gaat met vallen en opstaan. Dus een stapje terug is niet erg want je doet straks weer 2 stappen voor uit. Of je het kan weggooien ligt ook een beetje aan hoe veel je genomen hebt de afgelopen 1,5 dag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."