#1
Wat een onzin allemaal medicijnen zijn juist gemaakt om mensen te helpen ,want ieder persoon zit anders in elkaar.
Die doen dat al vanaf 2010 enzo dus dat is een gewoonte bij hun.
Volgens mij komt het met de leeftijdIk ga met elke drugs de fout in bij het begin en daarna herstel ik mijzelf en gebeurd dat niet meer.
Bij MDMA,Coke,Wiet en GHB is het allemaal een keertje fout gegaan.
En nu gebruik ik alles maar nooit meer elke dag gewoon op zijn tijd.
Ben blij dat ik die kracht heb anders was ik verloren geweest.
Hoe zit t met deze methode met G, ben geen baclofen fanboy wil het gewoon graag weten :P
Ja maar ik bedoel de methode ophogen met baclofen tot je geen behoefte meer hebt aan alchohol ( of G dus) en zelfs een afkeer krijgt.Blijkbaar werkt het bij sommige dus wel omdat die Gaba-B dus word vervult.
Maar ik ken dus verhalen van mensen die dus toch G gingen kopen terwijl ze aan de baclofen zaten.
Dus ik geloof ook dat het voor een deel een placebo effect is.
En dat het dus tussen de oren zit.
Want het gevoel van G of Alcohol is wat mensen zoeken.
En als je Baclofen gebruikt voel je niet dat je spaced.
En mensen gebruiken vaak om verschillende redenen zoals vluchten uit de realiteit en dat kan Baclofen niet vervangen.
Niet dus, want ken jij mensen die consequent zijn gaan verhogen of wat moet ik me voorstellen qua aanpak? bij de afkick, of erna, wat waren de dosis(sen) etc etcKomt op het zelfde neer..
En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.
Daar gebruik ik dus Gabapentine voor. Dat werkt 7 of 8 uur lang en houd die dopamine tegen wanneer de GHB uitwerkt en die reserves los laat en je dus wakker schrikt. En die Gabapentine reguleert die dopamine ook weer voor later dus dan heb je die slaapproblemen ook opgelost.
Ik dan, zal dat zo eens even gaan googelen.
Is voor mij nieuw.
Misschien dat ik er 1 van mijn maten mee kan helpen.
Zit/zat in een vriendengroep waar echt iedereen aan de G zat.
Hoop zitten er nog aan, of blijven hooguit een paar weken clean en gaan er dan weer aan.
Ga het gelijk even googelen.
Ik weet wel dat ik toen geluk heb gehad dat mijn maat van zijn huisarts een hoop diazepam en oxazepam kreeg, die gaf mijn huisarts me niet.
Mijn huisarts schreef mij weer baclofen voor waarmee ik me maat kon helpen, dat was echt top.
Lieve mensen, jullie begrijpen me verkeerd. Waarschijnlijk mijn schuld, ik zette Baclofen in een kwaad daglicht.
Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.
Welke regels ? Ik dacht het een en ander te weten over baclofen maar nu zeggen steeds meer mensen iets verschillends. Enerzijds eigen ervaring en die ik van een aatal anderen hoor ( geen afkick, 0 bijwerkingen en kan per direct stoppen, afbouwen doe ik persoonlijk alleen omdat het "veilig" voelt, het heeft me toch wel heel goed geholpen en helpt i guess
Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.
Wil je meer vertellen daarover, mag ook via pb als je dat wil en zonee geen probleem
Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.
En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.
dit, de alinea hierboven klopt, slikte een hele tijd, meer als 2 maanden 175 of 200 MG per dag. viermaal daags 2x25 op een dag. Inmiddels 50 mg, eentje van 25 bij t ontbijt en het voelt meer als gewoonte dan noodzaak. Nooit een afkick verschijnsel gehad en slik het al ruim een jaar in hoge dosering geloof ik en ben ruim 10x wel vergeten de hele dag te nemen behalve s'ochtends, of zelfs s'ochtends niet
Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/
http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/
https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/
Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen geslikt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.
Wat voor soort afkick hebben we t over ? (niet sarcastisch)
Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.
Ik slik ook antidepressiva, Venlafaxine hoge dosis en omdat ik die vergeten was in te nemen sochtends maakte ik rechtsomkeert vanuit amersfoort, dat spul of dat soort dingen geeft me pas stress, Baclofen doet niks met je denkwijze of intelligentie en ben regelmatig een dag vergeten op 200 mg waarna t effect hetzelfde bleef. ook als iemand een dag niet gebruikt, maar ken niemand die meer als 150 mg baclofen slikte , dus geen vergelijkingsmateriaal behalve mijn eigen ervaring en verhalen van internet
Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.
Ik ben heel benieuwd naar je verhaal man. Succes en t beste iig![]()
Bij het begin van deze topic had ik iemand ook al de link gestuurd van een verhaal dat ik had uitgeschreven.
De perfecte manier om af te kicken zonder complicaties.
Dit is een manier die iemand mij heeft geleerd en die dat weer heeft geleerd van een verslavingsarts.
Daarom dat ik zo gebruik nu 3 dagen lang.
Als ik stop komen die afkick verschijnselen maar ik merk daar niks van door 3 medicijnen te gebruiken en kan dan gewoon werken en doen wat ik wil.
Merk niks van die afkick meer terwijl die er wel aan komt ook na die 3 dagen.
https://drugsforum.nl/threads/omgaan-met-ghb-na-verslaving-misbruik.64041/#post-1285407
Maar hoeveel baclofen pakte jullie dan om af te kicken van de G?
Ik deed het zo, ik deed 4,5 ml G nemen, toen ik merkte dat ik weer aan een dosis G Moest nemen, slikte ik 25 mg baclofen, dat hielp mij net echt, heb iker na ee half ur 12,5 mg bij gepakt.
Toen ging het redelijk, eigenlijk was ik er na een dag of 3 á 4 vanaf.
Maar heb in mijn vriendenkrong nog zoveel mensen die verslaafd zijn, en bij de meeste werkt de mehode niet die bij mij wel werkte.
Die maat van mij had met baclofen ook nog last van een verschrikkelijke afkick.
Die pakte het dubbele aantal baclofen van wat ik pakte, toennwas jet redelijk uit te houden voor hem.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."