Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afkicken - de meest humane manier

GHB afkicken - de meest humane manier

224 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een onzin allemaal medicijnen zijn juist gemaakt om mensen te helpen ,want ieder persoon zit anders in elkaar.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rebell zei:
Die doen dat al vanaf 2010 enzo dus dat is een gewoonte bij hun.
Klik om te vergroten...



Ik deed het al 4 jaar lang man recreatief voordat die gebeurtenis gebeurde maar probeer niet mn gelijk te bewijzen ofzo alleen voor mij is en was t gevaarlijk spul. Recreatief was voor mij na een festival en 1x in de maand of minder met de vrouw samen. Denk zon 1x per maand in de zomer soms 2 x

Rebell zei:
Ik ga met elke drugs de fout in bij het begin en daarna herstel ik mijzelf en gebeurd dat niet meer.
Bij MDMA,Coke,Wiet en GHB is het allemaal een keertje fout gegaan.
En nu gebruik ik alles maar nooit meer elke dag gewoon op zijn tijd.
Ben blij dat ik die kracht heb anders was ik verloren geweest.
Klik om te vergroten...
Volgens mij komt het met de leeftijd :nomouth: Zelfde verhaal hier
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zwijgrecht zei:
Hoe zit t met deze methode met G, ben geen baclofen fanboy wil het gewoon graag weten :P
Klik om te vergroten...

Blijkbaar werkt het bij sommige dus wel omdat die Gaba-B dus word vervult.
Maar ik ken dus verhalen van mensen die dus toch G gingen kopen terwijl ze aan de baclofen zaten.
Dus ik geloof ook dat het voor een deel een placebo effect is.
En dat het dus tussen de oren zit.
Want het gevoel van G of Alcohol is wat mensen zoeken.
En als je Baclofen gebruikt voel je niet dat je spaced.
En mensen gebruiken vaak om verschillende redenen zoals vluchten uit de realiteit en dat kan Baclofen niet vervangen.

(Wij hebben dit gesprek al eens gevoerd samen @Zwijgrecht)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Blijkbaar werkt het bij sommige dus wel omdat die Gaba-B dus word vervult.
Maar ik ken dus verhalen van mensen die dus toch G gingen kopen terwijl ze aan de baclofen zaten.
Dus ik geloof ook dat het voor een deel een placebo effect is.
En dat het dus tussen de oren zit.
Want het gevoel van G of Alcohol is wat mensen zoeken.
En als je Baclofen gebruikt voel je niet dat je spaced.
En mensen gebruiken vaak om verschillende redenen zoals vluchten uit de realiteit en dat kan Baclofen niet vervangen.
Klik om te vergroten...
Ja maar ik bedoel de methode ophogen met baclofen tot je geen behoefte meer hebt aan alchohol ( of G dus) en zelfs een afkeer krijgt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Komt op het zelfde neer..
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rebell zei:
Komt op het zelfde neer..
Klik om te vergroten...
Niet dus, want ken jij mensen die consequent zijn gaan verhogen of wat moet ik me voorstellen qua aanpak? bij de afkick, of erna, wat waren de dosis(sen) etc etc
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had eerst ook het hele internet afgespeurd voor ik zelf thuis aan de gang ging met Baclofen.
Ik merkte eigenlijk wel dat ik het niet echt op vooraf gezette tijden pakte, wanneer ik me echt slecht begon te voelen na een x aantal uur nam ik er weer 1of ik pakte een Diazepam.

De tweede keer dat ik afkickte, vond ik het echt wel fijn dat ik het samen met me maat deed, je kan mekaar wel sterk houden.

En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.

Ik ging s nachts ke bed in om 1 uur, ik had me spulletjes al naast me bed gezet om in te nemen als ik na een uurtje of 2 weer wakker zou worden.
Dat was de 3e nacht.
Ik werd wakker, zeik en zeiknat van het zweet, kijk op mijn telefoon was het 9:30 s morgens.
Toen was ik al echt blij dat ik na maanden lang gewoon eindelijk weer een nacht had geslapen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mike033 zei:
En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.
Klik om te vergroten...

Daar gebruik ik dus Gabapentine voor. Dat werkt 7 of 8 uur lang en houd die dopamine tegen wanneer de GHB uitwerkt en die reserves los laat en je dus wakker schrikt. En die Gabapentine reguleert die dopamine ook weer voor later dus dan heb je die slaapproblemen ook opgelost.
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Daar gebruik ik dus Gabapentine voor. Dat werkt 7 of 8 uur lang en houd die dopamine tegen wanneer de GHB uitwerkt en die reserves los laat en je dus wakker schrikt. En die Gabapentine reguleert die dopamine ook weer voor later dus dan heb je die slaapproblemen ook opgelost.
Klik om te vergroten...

Ik dan, zal dat zo eens even gaan googelen.
Is voor mij nieuw.
Misschien dat ik er 1 van mijn maten mee kan helpen.
Zit/zat in een vriendengroep waar echt iedereen aan de G zat.
Hoop zitten er nog aan, of blijven hooguit een paar weken clean en gaan er dan weer aan.
Ga het gelijk even googelen.

Ik weet wel dat ik toen geluk heb gehad dat mijn maat van zijn huisarts een hoop diazepam en oxazepam kreeg, die gaf mijn huisarts me niet.

Mijn huisarts schreef mij weer baclofen voor waarmee ik me maat kon helpen, dat was echt top.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mike033 zei:
Ik dan, zal dat zo eens even gaan googelen.
Is voor mij nieuw.
Misschien dat ik er 1 van mijn maten mee kan helpen.
Zit/zat in een vriendengroep waar echt iedereen aan de G zat.
Hoop zitten er nog aan, of blijven hooguit een paar weken clean en gaan er dan weer aan.
Ga het gelijk even googelen.

Ik weet wel dat ik toen geluk heb gehad dat mijn maat van zijn huisarts een hoop diazepam en oxazepam kreeg, die gaf mijn huisarts me niet.

Mijn huisarts schreef mij weer baclofen voor waarmee ik me maat kon helpen, dat was echt top.
Klik om te vergroten...

Bij het begin van deze topic had ik iemand ook al de link gestuurd van een verhaal dat ik had uitgeschreven.
De perfecte manier om af te kicken zonder complicaties.
Dit is een manier die iemand mij heeft geleerd en die dat weer heeft geleerd van een verslavingsarts.
Daarom dat ik zo gebruik nu 3 dagen lang.
Als ik stop komen die afkick verschijnselen maar ik merk daar niks van door 3 medicijnen te gebruiken en kan dan gewoon werken en doen wat ik wil.
Merk niks van die afkick meer terwijl die er wel aan komt ook na die 3 dagen.

https://drugsforum.nl/threads/omgaan-met-ghb-na-verslaving-misbruik.64041/#post-1285407
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ps. Let niet op de taalfouten en missende woorden.
Ik heb dyslectie en als ik dingen terug lees zie ik mijn eigen fouten ook. Maar kan daar niks aan doen.
Probeer dingen wel aan te passen zoveel mogelijk maar zie vaak later dat ik weer dingen over het hoofd heb gezien.
En de bewerking van teksten hebben een beperkte tijd hier..
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
F.E.A.R. zei:
Lieve mensen, jullie begrijpen me verkeerd. Waarschijnlijk mijn schuld, ik zette Baclofen in een kwaad daglicht.



Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.


Welke regels ? Ik dacht het een en ander te weten over baclofen maar nu zeggen steeds meer mensen iets verschillends. Enerzijds eigen ervaring en die ik van een aatal anderen hoor ( geen afkick, 0 bijwerkingen en kan per direct stoppen, afbouwen doe ik persoonlijk alleen omdat het "veilig" voelt, het heeft me toch wel heel goed geholpen en helpt i guess




Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.
Wil je meer vertellen daarover, mag ook via pb als je dat wil en zonee geen probleem
Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.

En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.

dit, de alinea hierboven klopt, slikte een hele tijd, meer als 2 maanden 175 of 200 MG per dag. viermaal daags 2x25 op een dag. Inmiddels 50 mg, eentje van 25 bij t ontbijt en het voelt meer als gewoonte dan noodzaak. Nooit een afkick verschijnsel gehad en slik het al ruim een jaar in hoge dosering geloof ik en ben ruim 10x wel vergeten de hele dag te nemen behalve s'ochtends, of zelfs s'ochtends niet


Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/

http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/

https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/

Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen ges:peace:likt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.

Wat voor soort afkick hebben we t over ? (niet sarcastisch)

Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Ik slik ook antidepressiva, Venlafaxine hoge dosis en omdat ik die vergeten was in te nemen sochtends maakte ik rechtsomkeert vanuit amersfoort, dat spul of dat soort dingen geeft me pas stress, Baclofen doet niks met je denkwijze of intelligentie en ben regelmatig een dag vergeten op 200 mg waarna t effect hetzelfde bleef. ook als iemand een dag niet gebruikt, maar ken niemand die meer als 150 mg baclofen slikte , dus geen vergelijkingsmateriaal behalve mijn eigen ervaring en verhalen van internet


Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.

Ik ben heel benieuwd naar je verhaal man. Succes en t beste iig:boxright3:
Klik om te vergroten...
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Bij het begin van deze topic had ik iemand ook al de link gestuurd van een verhaal dat ik had uitgeschreven.
De perfecte manier om af te kicken zonder complicaties.
Dit is een manier die iemand mij heeft geleerd en die dat weer heeft geleerd van een verslavingsarts.
Daarom dat ik zo gebruik nu 3 dagen lang.
Als ik stop komen die afkick verschijnselen maar ik merk daar niks van door 3 medicijnen te gebruiken en kan dan gewoon werken en doen wat ik wil.
Merk niks van die afkick meer terwijl die er wel aan komt ook na die 3 dagen.

https://drugsforum.nl/threads/omgaan-met-ghb-na-verslaving-misbruik.64041/#post-1285407
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een afkick heel anders is als je na 3 dagen stopt, 3weken, 3 maanden of 3 jaar.
Of is dat allemaal hetzelfde? Ik denk het niet.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ongelofelijk.. Je verwacht van professionals meer kunde en kennis, maar dat is blijkbaar wensdenken. De realiteit is dat je er alleen voor staat. Het geluk is dat de middelen om te helpen goed verkrijgbaar zijn.

Ik persoonlijk heb veel succes gehad met phenibut voor 3 dagen icm baclofen voor 2-3 weken. Ik kon gewoon verder met mijn leven zo. Erg fijn omdat deze baan de wereld voor mij is. De ironie is wel dat ik GHB soms ‘nodig’ heb erbij. Eenmaal de quick fix gevonden om als superman te acteren in het leven? Tsja, dan blijf je terugvallen.

De fles G staat tegenwoordig bij een maatje. Ik haal dan telkens 20-30ml per keer. Dag gaat wel in 1 ruk op, maar de schade is minimaal zo. Mijn levensloop is; ik klim 2 treden omhoog en flikker er 1 naar beneden. Nu nog een paar keer klimmen en flikkeren en ik ben er.

Goed om te lezen dat ik niet alleen ben in deze worsteling. Jullie verhalen zijn erg herkenbaar.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Quoten lukt even niet. Maar ik heb zeker goed nagedacht en wat toepassingen gedaan nav mijn bericht over de hoge dosering.

Ik geef jullie gelijk. Het verslavende brein kan nog werken,wat ik misschien later beter inzie.

Maar ook dat ik in het begin van 50 mg baclofen nog serieuze cravings en ontwenningsverschijnselen had

Nog steeds heb ik aan 25 mg niet genoeg (ontwenning is weg, craving dan niet) wel is 75 mij nu wel te sterk. Dat ik de 1e korte periode bewust bedwelmender heb doorgebracht ben ik oké mee. Ik vind het eigenlijk een no go om die ptss erbij te pakken. Maar na 20 jaar nooit meer dan 4 uur slapen was dit zo'n genot.ik gunde het mijzelf

Ook was mijn benzoverslaving niet recent.
Ik was ook een persoon die 3 x per dag ox 50 mg wegtikte .120mg temazepam per nacht . gerust nog wat andere pammetjes en Ad er doorheen slikte. Die tolerantie heeft een opbouw van 6 jaar gehad

Je zou kunnen zeggen,ermee eens of niet dat ik ook de methode van de arts Ameisen heb toegepast .Een zeer hoge startdosis daarna rap tempo afbouwend.
Slik nu geen enkele (diaze)Pam meer. Baclofen daalt ook.


Jaaaren terug heb ik na mijn laatste uitzending in het buitenland meegedaan aan een onderzoek naar mensen in mijn vakgebied die dezelfde ervaringen als ik hebben opgedaan daar zaten ook 2 hersenscans bij. Voor de betreffende uitzending en de hersenscan erna was een compleet ander beeld te zien.het was dezelfde hersenactiviteit als bij verslaafden die plotseling onthouden werden van 2 soorten drugs.

Nu door mijn GHB verslaving en mijn verdieping over gaba etc sla ik steil achterover....als ik deze informatie van baclofen eerder had gehad wie weet hoe mijn leven er dan had uitgezien....(en waarom ik denk dat ik hogere dosis baclofen nodig heb om normaal te kunnen blijven functioneren dan een mentaal gezond persoon die van zijn verslaving af wilt komen. Kan nookzijndat hier mijn verslaafde brein weer opspeelt dus reacties op mijn ervaring/theorie hierboven zijn meer dan welkom.

F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Moet er wel bij zeggen dat je niet te snel de dosis moet uppen van Baclofen, al zal dit per persoon verschillen. Ik maakte enorme sprongen elke dag in de dosis. Dit resulteerde in verwarring en slaperigheid.

Verder zul je altijd ook gedragstherapie moeten doen. Want een paar pilletjes slikken gaat je niet meteen van deze hardnekkige verslaving af helpen. Dat is heel naief gedacht. Zo zijn er genoeg die GHB blijven misbruiken omdat de magic pill ze er weer simpel vanaf helpt. Dan sla je de plank mis. Je moet nooit meer in die 24/7 cycle terecht komen. En alleen hele sterke mensen kunnen na een verslaving recreatief gebruiken.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja mij is geadviseerd het niet samen te nemen maar het te laten overnemen. Wanneer de ghb uitwerkt dat die hem dan overneemt.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#18
" Toch verplaatst naar nieuw topic bij categorie verslavingen, wilde niet teveel offtopic gaan.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mike033 zei:
Maar hoeveel baclofen pakte jullie dan om af te kicken van de G?
Ik deed het zo, ik deed 4,5 ml G nemen, toen ik merkte dat ik weer aan een dosis G Moest nemen, slikte ik 25 mg baclofen, dat hielp mij net echt, heb iker na ee half ur 12,5 mg bij gepakt.
Toen ging het redelijk, eigenlijk was ik er na een dag of 3 á 4 vanaf.
Maar heb in mijn vriendenkrong nog zoveel mensen die verslaafd zijn, en bij de meeste werkt de mehode niet die bij mij wel werkte.
Die maat van mij had met baclofen ook nog last van een verschrikkelijke afkick.
Die pakte het dubbele aantal baclofen van wat ik pakte, toennwas jet redelijk uit te houden voor hem.
Klik om te vergroten...

Je moet een dosis G nemen en tegelijk Baclofen. Baclofen moet namelijk even inwerken.

Daarna om de 4-6 uur Baclofen bijnemen. Dit naar behoefte. Dosissen verschillen per persoon. De eerste dag of 2 zul je je alsnog niet lekker voelen vaak. Baclofen neemt niet alle afkick weg. Mijn advies; doorbijten.
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar hoeveel baclofen pakte jullie dan om af te kicken van de G?
Ik deed het zo, ik deed 4,5 ml G nemen, toen ik merkte dat ik weer aan een dosis G Moest nemen, slikte ik 25 mg baclofen, dat hielp mij net echt, heb iker na ee half ur 12,5 mg bij gepakt.
Toen ging het redelijk, eigenlijk was ik er na een dag of 3 á 4 vanaf.
Maar heb in mijn vriendenkrong nog zoveel mensen die verslaafd zijn, en bij de meeste werkt de mehode niet die bij mij wel werkte.
Die maat van mij had met baclofen ook nog last van een verschrikkelijke afkick.
Die pakte het dubbele aantal baclofen van wat ik pakte, toennwas jet redelijk uit te houden voor hem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...789101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."