#1
Zelf nooit de Baclofen + Lyrica methode toegepast. Maar ik geloof daar wel in, heb er heel veel over gelezen.
Wat betreft het afbouwen in een kliniek.
Inhumaan vind ik een overdreven woord ervoor, de meeste GHB verslaafden zijn dat wekken wel gewend voor hun gift. Mijn ervaring is dat het totaal niet storend is. Soms dronk ik het bekertje leeg zonder dat ik écht wakker was. Wist 's ochtends vaak niet eens meer dat de verpleegkundige langs was geweest. Ook is de 'veiligheid' van een kliniek fijn, en het idee dat er 24/7 verpleegkundigen en een verslavingarts paraat staan.
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Er is ooit door Novadic een protocol opgesteld voor het detoxificatie proces van GHB verslaafde patiënten. En omdat dat in 90% van de gevallen zonder complicaties verloopt ziet de verslavingszorg denk geen rede om verder onderzoek te doen naar alternatieve manieren om met een GHB verslaving te stoppen.
De afbouw methode is in ieder geval veiliger dan iemand volstoppen met alleen benzo's. En ik denk dat veiligheid hier toch echt op 1 dient te staan.
Mijn voorkeur gaat sowieso altijd naar een kliniek mocht dat nodig zijn. Maar nogmaals, Baclofen + Lyrica is veelbelovend al dan niet een goede manier.
Detox is sowieso pas het begin, de cijfers liegen niet dat meer dan de helft van de GHB verslaafden terugvallen. Ik zelf ook talloze keren teruggevallen! Echt verschrikkelijk.
https://www.gezondheidenco.nl/274323/verslaafd-aan-ghb-daar-kom-moeilijk-weer-vanaf/
“We zien dat de terugval bij ghb vele malen groter is dan bij andere middelen,” aldus directeur behandelzaken Wencke de Wildt van de Jellinek. “70 procent van de ghb-verslaafden gebruikt na de fysieke ontwenning opnieuw. Bij alcoholisten is dat 30 procent.”
Edit:
Intressant stuk over hoe gevaarlijk een GHB afkick kan zijn. Is de Baclofen + Lyrica methode veilig genoeg om dit soort complicaties tegen te gaan is de vraag.
'Onthoudingsdelier'
https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAEegQIBhAB&usg=AOvVaw13LfwsodmorOt6GdyzcUmp
Wat betreft het afbouwen in een kliniek.
Inhumaan vind ik een overdreven woord ervoor, de meeste GHB verslaafden zijn dat wekken wel gewend voor hun gift. Mijn ervaring is dat het totaal niet storend is. Soms dronk ik het bekertje leeg zonder dat ik écht wakker was. Wist 's ochtends vaak niet eens meer dat de verpleegkundige langs was geweest. Ook is de 'veiligheid' van een kliniek fijn, en het idee dat er 24/7 verpleegkundigen en een verslavingarts paraat staan.
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Er is ooit door Novadic een protocol opgesteld voor het detoxificatie proces van GHB verslaafde patiënten. En omdat dat in 90% van de gevallen zonder complicaties verloopt ziet de verslavingszorg denk geen rede om verder onderzoek te doen naar alternatieve manieren om met een GHB verslaving te stoppen.
De afbouw methode is in ieder geval veiliger dan iemand volstoppen met alleen benzo's. En ik denk dat veiligheid hier toch echt op 1 dient te staan.
Mijn voorkeur gaat sowieso altijd naar een kliniek mocht dat nodig zijn. Maar nogmaals, Baclofen + Lyrica is veelbelovend al dan niet een goede manier.
Detox is sowieso pas het begin, de cijfers liegen niet dat meer dan de helft van de GHB verslaafden terugvallen. Ik zelf ook talloze keren teruggevallen! Echt verschrikkelijk.
https://www.gezondheidenco.nl/274323/verslaafd-aan-ghb-daar-kom-moeilijk-weer-vanaf/
“We zien dat de terugval bij ghb vele malen groter is dan bij andere middelen,” aldus directeur behandelzaken Wencke de Wildt van de Jellinek. “70 procent van de ghb-verslaafden gebruikt na de fysieke ontwenning opnieuw. Bij alcoholisten is dat 30 procent.”
Edit:
Intressant stuk over hoe gevaarlijk een GHB afkick kan zijn. Is de Baclofen + Lyrica methode veilig genoeg om dit soort complicaties tegen te gaan is de vraag.
'Onthoudingsdelier'
https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAEegQIBhAB&usg=AOvVaw13LfwsodmorOt6GdyzcUmp
