Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afkicken - de meest humane manier

GHB afkicken - de meest humane manier

224 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf nooit de Baclofen + Lyrica methode toegepast. Maar ik geloof daar wel in, heb er heel veel over gelezen.

Wat betreft het afbouwen in een kliniek.
Inhumaan vind ik een overdreven woord ervoor, de meeste GHB verslaafden zijn dat wekken wel gewend voor hun gift. Mijn ervaring is dat het totaal niet storend is. Soms dronk ik het bekertje leeg zonder dat ik écht wakker was. Wist 's ochtends vaak niet eens meer dat de verpleegkundige langs was geweest. Ook is de 'veiligheid' van een kliniek fijn, en het idee dat er 24/7 verpleegkundigen en een verslavingarts paraat staan.
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Er is ooit door Novadic een protocol opgesteld voor het detoxificatie proces van GHB verslaafde patiënten. En omdat dat in 90% van de gevallen zonder complicaties verloopt ziet de verslavingszorg denk geen rede om verder onderzoek te doen naar alternatieve manieren om met een GHB verslaving te stoppen.
De afbouw methode is in ieder geval veiliger dan iemand volstoppen met alleen benzo's. En ik denk dat veiligheid hier toch echt op 1 dient te staan.

Mijn voorkeur gaat sowieso altijd naar een kliniek mocht dat nodig zijn. Maar nogmaals, Baclofen + Lyrica is veelbelovend al dan niet een goede manier.
Detox is sowieso pas het begin, de cijfers liegen niet dat meer dan de helft van de GHB verslaafden terugvallen. Ik zelf ook talloze keren teruggevallen! Echt verschrikkelijk.

https://www.gezondheidenco.nl/274323/verslaafd-aan-ghb-daar-kom-moeilijk-weer-vanaf/

“We zien dat de terugval bij ghb vele malen groter is dan bij andere middelen,” aldus directeur behandelzaken Wencke de Wildt van de Jellinek. “70 procent van de ghb-verslaafden gebruikt na de fysieke ontwenning opnieuw. Bij alcoholisten is dat 30 procent.”


Edit:
Intressant stuk over hoe gevaarlijk een GHB afkick kan zijn. Is de Baclofen + Lyrica methode veilig genoeg om dit soort complicaties tegen te gaan is de vraag.

'Onthoudingsdelier'

https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAEegQIBhAB&usg=AOvVaw13LfwsodmorOt6GdyzcUmp
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Direct stoppen met GHB. Baclofen, 40-100mg per dag, verdeeld in 4-6 momenten, naar behoefte (kan ook meer zijn). Daar bovenop lyrica, 75-600mg per dag, verdeeld in 2 doseringen. Doseringen afhankelijk van hoe heftig de ontwenning is. Dit een week slikken, daarna een razend snelle taper van beide medicijnen.
Klik om te vergroten...

Direct stoppen met G doe ik nu zo.

Baclofen:
Ik neem 3x daags 10mg Baclofen.
Als de afkick heftig is doe ik 3x 25mg per dag.

Diazepam:
2x daags 10mg Diazepam als de afkick heftig is 3x 10mg per dag.

Gabapentine:
Elke avond 400mg een uur voor dat ik ga slapen.

3 Dagen lang.
Na 3 dagen neem ik de helft van alles.
En de dagen erna steeds minder.
Binnen 10 dagen gebruik ik niks meer.
Zonder complicaties.


In December zal ik wel weer een G periode hebben maar weet nu hoe ik dat kan afbouwen zodien dat nodig moet zijn.
763.jpeg
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan je nou ook afkicken met behulp met phenibut?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lieve mensen, jullie begrijpen me verkeerd. Waarschijnlijk mijn schuld, ik zette Baclofen in een kwaad daglicht.

Zwijgrecht zei:
Afkick zo erg ja? Ben nu aan t afbouwen maar merk eigenlijk nog niet veel, ook niet echt vaker gehoord om eerlijk te zijn
Klik om te vergroten...

Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.

Mike033 zei:
Ik ben 3 keer verslaafd geweest aan ghb.
1 keer in een kliniek adpfgekickt, 2 keer thuis met baclofen, diazepam, en oxazepam.
Het is smerig rot spul, afkicken is in principe een fluitje van een cent, eraf blijven is echter het probleem.
Klik om te vergroten...

Je slaat de spijker op de kop.

Sunnydf zei:
Baclofen afkick mag hel zijn.
In een Ghb verslavingscirkel zitten is nog veel slechter voor je gezondheid . Verwoest je leven. En acuut stoppen is ook hel(understatement) dus tja..dan is de keuze voor mij gemaakt. gebruik pas paar dagen baclofen en voor het eerst in 28 jaar slaap ik zonder Pam,alcohol,GHB of wat dan ook

Ik kom de deur weer uit.mijn gezondheid gaat met sprongen vooruit. Dus de baclofen niet nemen om de afkick te schuwen...ik vind het een non argument.
Vind het ook bizar dat het zo zwart wit word gezien. Elke verslaafde is uniek. De redenen bij mij om aan ghb te beginnen was te ontsnappen aan chronische ptss. Daar kan geen therapie of 12 stappen plan tegenop. De baclofen heeft het proces in mijn brein wat de GHB verzachte(lees vooral de Nederlandse wikipedia over baclofen) overgenomen. De baclofen heeft de oorzaak van mijn verslaving aangepakt.

Op de wikipagina staat een briljante uitleg over de werking van het limbisch systeem bij verslaafden. Ik kan wel zonder de baclofen in theorie afkicken. Maar dat gedeelte in mijn hersenen zal helaas nooit veranderen om een normaal leven te leiden.

Nu met baclofen heb ik dit enigszins terug na 22 jaar... Ik vind niet dat je kan zeggen dat baclofen wel of niet geschikt is. Dat is zo zwart,wit, ongenuanceerd en gekleurd door eigen perceptie en/of ervaring. Wie zijn wij om dat een ander op te leggen.

Waren er maar meer studies waarom baclofen bij de een wel werkt de ander niet.de een kan afbouwen de ander niet.

Ik weet het antwoord wel.het word tijd dal al die verslavingspecialisten zich daar eens in verdiepen. Maatwerk leveren ipv standaard programma's die allemaal ook bewezen niet de heilige graal zijn.

Imo is enkel een verslaving aanpakken symptoombestrijding
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik hield geen betoog tegen Baclofen. Baclofen is een wondermiddel. Letterlijk een zege voor sommige mensen. Ik zei ook al dat je levenslang Baclofen kunt nemen zonder bijwerkingen. Goed om te horen hoe jij je leven weer terug hebt gekregen door dit middeltje.

Ik zou niemand afraden het niet te nemen ivm mogelijk afkickverschijnselen. Je moet alleen nooit zonder komen te zitten, dus ik gaf een waarschuwing. Er staan diverse medische verslagen over de heftige afkickverschijnselen van Baclofen.

Ik hoop zelf een dokter te vinden die het mij voorschrijft, maar tot nu toe geen succes. En mijn meds op internet kopen doe ik liever niet. Want stel mijn refill is vertraagd, of de supplier kan niet meer leveren.. Dan ben ik verschrikkelijk de sjaak.

Rebell zei:
Ja hoe lang moet je aan de baclofen zitten voor dat je afkick krijgt.
Ik neem het juist na de ghb omdat je er zo mee kan stoppen.
Als je een jaar lang aan een drugs of medicijn gaat zitten ja dan kan je een afkick verwachten natuurlijk..
Maak niet uit van wat.
Maar Baclofen is geen benzodiazepines of ghb waar een hele andere en snelle verslaving aan vast zit.
Klik om te vergroten...

Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.

Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.

En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.

Coffeecup zei:
Er is mij nooit gewezen op het feit, dat baclofen verslavend werkt en je dit moet afbouwen. Zelfs niet door de arts die mij dit voor schreef. Nog meer hocus pocus verhalen... gek dat straks niemand meer durft voor te schrijven?
Klik om te vergroten...

Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/

http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/

https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/

Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen geslikt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.

Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.





Algemene vraag. Hoeveel Baclofen nemen jullie? En hoe lang al? En ervaren jullie negatieve effecten? Zoals verstoorde slaap?
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
En idd afkicken is koek en Ei maar er vanaf blijven
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Conjo zei:
Kan je nou ook afkicken met behulp met phenibut?
Klik om te vergroten...

Het is mogelijk. Maar phenibut is echt 'n nasty drug.. Niet aan te raden.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Het is mogelijk. Maar phenibut is echt 'n nasty drug.. Niet aan te raden.
Klik om te vergroten...
Dat is waar ik had stuk of 180 stuks gekocht en ze waren binnen no time op 5000-6000 mg perdag, cold Turkey ermee stoppen is dat net zo gevaarlijk als GHB?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Conjo zei:
Dat is waar ik had stuk of 180 stuks gekocht en ze waren binnen no time op 5000-6000 mg perdag, cold Turkey ermee stoppen is dat net zo gevaarlijk als GHB?
Klik om te vergroten...

Het is in ieder geval net zo of nog zwaarder verslavend dan GHB. Of het net zo gevaarlijk is weet ik niet, dus daar geef ik ook geen antwoord op.

Ik heb wel op fora gelezen over mensen die verslaafd waren aan Phenibut. Die beschreven een benzo achtige afkick, maar dan in het kwadraat. Phenibut is ook een GABA agonist, en bijna alle GABA drugs zijn hels om vanaf te komen. Baclofen daarintegen een stuk minder, heb amper tot geen klachten gehad tijdens het afbouwen daarvan. Ik heb 7 maanden 75mg Baclofen geslikt een periode.

Ik zie afkicken van GHB met phenibut niet als afkicken maar eerder kiezen tussen 2 kwaden. Want je vervangt de GHB gewoon voor 'n middel wat potentieel net zo klote is om vanaf te komen.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had 40 Mg baclofen perdag geslikt voor 8 maanden en ben daarna 1x mee gestopt zonder problemen of bijwerkingen
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Conjo zei:
Ik had 40 Mg baclofen perdag geslikt voor 8 maanden en ben daarna 1x mee gestopt zonder problemen of bijwerkingen
Klik om te vergroten...

Dat is ook een extra rede om voor Baclofen te gaan in plaats van Phenibut. :)
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Afkicken met phenibut is geen goed idee. Maar een rebound ermee opvangen van een kleine GHB binge is prima. Bijv dag 1 1000mg, dag 2 500mg en dag 3 250mg en dan stoppen. Het neemt echter niet volledig de ontwenning weg zoals baclofen (en lyrica) dit wel doet. Afkicken van G met phenibut is wazig, licht ongemakkelijk maar maakt het wel tollereerbaar.

Phenibut tollerantie bouwt zeer snel op en de afkick is minstens zo nasty als deze van GHB. Maar ook voor phenibut geldt dat afkicken ervan vrij pijnloos is met dezelfde formule als deze voor GHB zoals besproken.

Er zijn mensen die maanden/jaren phenibut namen en hier veel profijt bij hadden mentaal. En vervolgens relatief eenvoudig er vanaf konden komen met de magic formula.

Een interessante discussie vind ik ook of je GHB verslaafden een alternatief kan bieden, net als methadon bij heroine verslaving. Zou dit baclofen kunnen zijn? Phenibut? Lyrica? Combinatie van?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Het is in ieder geval net zo of nog zwaarder verslavend dan GHB. Of het net zo gevaarlijk is weet ik niet, dus daar geef ik ook geen antwoord op.

Ik heb wel op fora gelezen over mensen die verslaafd waren aan Phenibut. Die beschreven een benzo achtige afkick, maar dan in het kwadraat. Phenibut is ook een GABA agonist, en bijna alle GABA drugs zijn hels om vanaf te komen. Baclofen daarintegen een stuk minder, heb amper tot geen klachten gehad tijdens het afbouwen daarvan. Ik heb 7 maanden 75mg Baclofen geslikt een periode.

Ik zie afkicken van GHB met phenibut niet als afkicken maar eerder kiezen tussen 2 kwaden. Want je vervangt de GHB gewoon voor 'n middel wat potentieel net zo klote is om vanaf te komen.
Klik om te vergroten...

Ik vind zelf GHB verslavender. Een intense roes. Meer empathie, sekslust, motivatie. Nóg beter in het wegnemen van angst. GHB is Xanax, en phenibut is Xanax XR als je me snapt.

Wat betreft het laatste. Phenibut boven GHB als ik moet kiezen. Phenibut doseer je 2 maal per dag, je kunt een nacht lang doorslapen. En je ziet er een stuk gezonder uit zonder die grammen zout in je lichaam elke dag. Maar de ontwenning is zeer vergelijkbaar.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
F.E.A.R. zei:
Een interessante discussie vind ik ook of je GHB verslaafden een alternatief kan bieden, net als methadon bij heroine verslaving. Zou dit baclofen kunnen zijn? Phenibut? Lyrica? Combinatie van?
Klik om te vergroten...

Intressante kwestie ja.

Een alternatief zou voor vele GHB verslaafden een oplossing kunnen bieden. GHB staat er wel een beetje om bekend dat de nasleep van een verslaving behoorlijk pittig kan zijn. Somberheid, onzekerheid, angsten en een pittig verlangen naar GHB ondanks de ellende die mensen ermee gehad hebben. Vandaar de hoge terugval percentages.

Voor vele is Baclofen dan het eerste middel waar aan gedacht wordt. Maar artsen doen daar in de meeste gevallen moeilijk over. Ik heb zelf een periode Baclofen geslikt op een dosis van 75mg wat toen goed werkte.
Een jaar later kreeg ik maximaal 60mg van m'n arts maar dat had absoluut niet het zelfde effect als de dosering van 75mg.

Volgens een verslavingsarts in een 12-stappen kliniek waar ik onder behandeling was is Baclofen niet effectief gebleken. Hij was naar een lezing geweest en daar zijn studie's gepresenteerd over de werking van Baclofen. Ik heb hier geen bronnen van maar ik vermeld dit niet zomaar op het forum.
Deze arts stond erop dat ik ging afbouwen met m'n onderhoudsdosering van 60mg Baclofen. Wat ik op dat moment niet heel erg vond want ik had niet het gewenste effect van 60mg Baclofen.

Een arts van de Brijder had mij de Baclofen 60mg voorgeschreven ter overbrugging van de weken dat ik moest wachten op de opname. De Brijder hanteerd een protocol dat er liever géén Baclofen wordt voorgeschreven en zowel maximaal 60mg.

Want ja, stel je voor dat er een middel wél werkt. Zijn er uberhaüpt instellingen die werken met Baclofen als terugval preventie / alternatief?

Wat betreft Lyrica, daar heb ik te weinig ervaring mee om te kunnen beoordelen of dat een potentieel middel kan zijn om GHB verslaafden een alternatief te bieden. Wel ben ik van mening dat als Lyrica iemand clean houdt, graag! Beter dan GHB lijkt me.

Ik heb ook gewoon het idee dat de verslavingszorg bezig is met de verslavingen van gisteren. Voor alcohol zijn er al verschillende middelen, voor heroïne heb je methadon maar voor GHB eigenlijk helemaal niets. Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat de groep GHB verslaafden in de verslavingszorg in tegenstelling tot Alcohol vrij klein is. Eigenlijk te klein om er geld in te steken in de vorm van onderzoeken naar medicijnen en behandelmogelijkheden.
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had eerst ook het hele internet afgespeurd voor ik zelf thuis aan de gang ging met Baclofen.
Ik merkte eigenlijk wel dat ik het niet echt op vooraf gezette tijden pakte, wanneer ik me echt slecht begon te voelen na een x aantal uur nam ik er weer 1of ik pakte een Diazepam.

De tweede keer dat ik afkickte, vond ik het echt wel fijn dat ik het samen met me maat deed, je kan mekaar wel sterk houden.

En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.

Ik ging s nachts ke bed in om 1 uur, ik had me spulletjes al naast me bed gezet om in te nemen als ik na een uurtje of 2 weer wakker zou worden.
Dat was de 3e nacht.
Ik werd wakker, zeik en zeiknat van het zweet, kijk op mijn telefoon was het 9:30 s morgens.
Toen was ik al echt blij dat ik na maanden lang gewoon eindelijk weer een nacht had geslapen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mike033 zei:
En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.
Klik om te vergroten...

Daar gebruik ik dus Gabapentine voor. Dat werkt 7 of 8 uur lang en houd die dopamine tegen wanneer de GHB uitwerkt en die reserves los laat en je dus wakker schrikt. En die Gabapentine reguleert die dopamine ook weer voor later dus dan heb je die slaapproblemen ook opgelost.
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rebell zei:
Daar gebruik ik dus Gabapentine voor. Dat werkt 7 of 8 uur lang en houd die dopamine tegen wanneer de GHB uitwerkt en die reserves los laat en je dus wakker schrikt. En die Gabapentine reguleert die dopamine ook weer voor later dus dan heb je die slaapproblemen ook opgelost.
Klik om te vergroten...

Ik dan, zal dat zo eens even gaan googelen.
Is voor mij nieuw.
Misschien dat ik er 1 van mijn maten mee kan helpen.
Zit/zat in een vriendengroep waar echt iedereen aan de G zat.
Hoop zitten er nog aan, of blijven hooguit een paar weken clean en gaan er dan weer aan.
Ga het gelijk even googelen.

Ik weet wel dat ik toen geluk heb gehad dat mijn maat van zijn huisarts een hoop diazepam en oxazepam kreeg, die gaf mijn huisarts me niet.

Mijn huisarts schreef mij weer baclofen voor waarmee ik me maat kon helpen, dat was echt top.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mike033 zei:
Ik dan, zal dat zo eens even gaan googelen.
Is voor mij nieuw.
Misschien dat ik er 1 van mijn maten mee kan helpen.
Zit/zat in een vriendengroep waar echt iedereen aan de G zat.
Hoop zitten er nog aan, of blijven hooguit een paar weken clean en gaan er dan weer aan.
Ga het gelijk even googelen.

Ik weet wel dat ik toen geluk heb gehad dat mijn maat van zijn huisarts een hoop diazepam en oxazepam kreeg, die gaf mijn huisarts me niet.

Mijn huisarts schreef mij weer baclofen voor waarmee ik me maat kon helpen, dat was echt top.
Klik om te vergroten...

Bij het begin van deze topic had ik iemand ook al de link gestuurd van een verhaal dat ik had uitgeschreven.
De perfecte manier om af te kicken zonder complicaties.
Dit is een manier die iemand mij heeft geleerd en die dat weer heeft geleerd van een verslavingsarts.
Daarom dat ik zo gebruik nu 3 dagen lang.
Als ik stop komen die afkick verschijnselen maar ik merk daar niks van door 3 medicijnen te gebruiken en kan dan gewoon werken en doen wat ik wil.
Merk niks van die afkick meer terwijl die er wel aan komt ook na die 3 dagen.

https://drugsforum.nl/threads/omgaan-met-ghb-na-verslaving-misbruik.64041/#post-1285407
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ps. Let niet op de taalfouten en missende woorden.
Ik heb dyslectie en als ik dingen terug lees zie ik mijn eigen fouten ook. Maar kan daar niks aan doen.
Probeer dingen wel aan te passen zoveel mogelijk maar zie vaak later dat ik weer dingen over het hoofd heb gezien.
En de bewerking van teksten hebben een beperkte tijd hier..
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
F.E.A.R. zei:
Lieve mensen, jullie begrijpen me verkeerd. Waarschijnlijk mijn schuld, ik zette Baclofen in een kwaad daglicht.



Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.


Welke regels ? Ik dacht het een en ander te weten over baclofen maar nu zeggen steeds meer mensen iets verschillends. Enerzijds eigen ervaring en die ik van een aatal anderen hoor ( geen afkick, 0 bijwerkingen en kan per direct stoppen, afbouwen doe ik persoonlijk alleen omdat het "veilig" voelt, het heeft me toch wel heel goed geholpen en helpt i guess




Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.
Wil je meer vertellen daarover, mag ook via pb als je dat wil en zonee geen probleem
Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.

En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.

dit, de alinea hierboven klopt, slikte een hele tijd, meer als 2 maanden 175 of 200 MG per dag. viermaal daags 2x25 op een dag. Inmiddels 50 mg, eentje van 25 bij t ontbijt en het voelt meer als gewoonte dan noodzaak. Nooit een afkick verschijnsel gehad en slik het al ruim een jaar in hoge dosering geloof ik en ben ruim 10x wel vergeten de hele dag te nemen behalve s'ochtends, of zelfs s'ochtends niet


Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/

http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/

https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/

Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen ges:peace:likt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.

Wat voor soort afkick hebben we t over ? (niet sarcastisch)

Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Ik slik ook antidepressiva, Venlafaxine hoge dosis en omdat ik die vergeten was in te nemen sochtends maakte ik rechtsomkeert vanuit amersfoort, dat spul of dat soort dingen geeft me pas stress, Baclofen doet niks met je denkwijze of intelligentie en ben regelmatig een dag vergeten op 200 mg waarna t effect hetzelfde bleef. ook als iemand een dag niet gebruikt, maar ken niemand die meer als 150 mg baclofen slikte , dus geen vergelijkingsmateriaal behalve mijn eigen ervaring en verhalen van internet


Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.

Ik ben heel benieuwd naar je verhaal man. Succes en t beste iig:boxright3:
Klik om te vergroten...
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken. Ik ben zelf verslaafd (geweest). Op dit moment gebruik ik niet, maar verslaafd ben je in principe levenslang. Eenmaal een paar weken 24/7 gebruikt en ontelbaar vaak terugvallen gehad van enkele dagen. Vaak cold turkey gestopt, af en toe met behulp van benzo's wat telkens enorm pijnlijk was.

De geestelijke verslaving is er eentje die je zelf moet overwinnen. Ik wil daar niet op in gaan. Ik wil het hebben over de normaliter levensgevaarlijke lichamelijke afkick waarvoor een hele humane manier bestaat om er vanaf te komen.

Direct stoppen met GHB. Baclofen, 40-100mg per dag, verdeeld in 4-6 momenten, naar behoefte (kan ook meer zijn). Daar bovenop lyrica, 75-600mg per dag, verdeeld in 2 doseringen. Doseringen afhankelijk van hoe heftig de ontwenning is. Dit een week slikken, daarna een razend snelle taper van beide medicijnen.

Ik heb mijn werk niet hoeven afzeggen, ik sliep oke. Zat enkel wat slechter in mijn vel en was erg suf. Ik vervloek de zogenaamde 'experts' die je in een kliniek volproppen met valium. Of die GHB afbouwen en je daarvoor elke fucking 2 uur wakker maken in de nacht. Inhumaan, dat is het woord ervoor.

Het zwaarste deel van de afkick is de leegheid die je voelt wanneer je van alle middelen af bent. Werk hard aan jezelf. Geef je leven betekenis.

Stay strong.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."