#1
nvm
Ik ben begonnen op hoge doseringen baclofen. In enkele weken opgebouwd naar 250mg per dag. In tegenstelling tot veel anderen kan ik niet slapen op baclofen. Daarom nam ik 18:00 mijn laatste dosis van de dag. De hoge doseringen zijn niet zonder nadelen. Allereerst werd ik elke ochtend wakker met lichte ontwenningsverschijnselen. Verder was ik vaak hyperactief of dagen niet vooruit te branden. Ook was ik weleens in de war, vooral in de avonden.
Toxische dosis
Toxische effecten kunnen al worden verwacht vanaf een dosis van 150 mg per dag.11 Bij inname van 200 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en respiratoire insufficiëntie gezien.12 Bij inname van 700 mg werden rusteloosheid, braken en vervolgens bewustzijnsverlies gezien. 3 uur na ingestie van de baclofen werd een serumconcentratie van 8,2 mg/L gemeten.13 Bij inname van mogelijk 2250 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en insulten gezien.2 Bij een blootstelling van acht patiënten aan een dosis tussen de 170-525 mg baclofen ontwikkelde vier patiënten insulten en was er een mediane EMV-score van 5.14 Een fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid baclofen is gerapporteerd.15 Een andere fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid van baclofen is beschreven. Hierbij zijn concentraties baclofen gemeten van 14,8 mg/L en 7,7 mg/L.16 Bij inname van 300 mg baclofen werd agitatie waargenomen waarop bewusteloosheid volgde.17
Verscheidene case reports laten zien dat er geen verband is tussen de serumconcentraties baclofen en de depressie van het centraal zenuwstelsel (CZS). Het coma houdt vaak langere tijd aan door de vertraagde eliminatie uit het CZS ten opzichte van de eliminatie uit het serum. Hierdoor kunnen de spiegels van baclofen al wel genormaliseerd zijn terwijl er nog sprake is van een comateuze toestand18.
Handig om te weten als je zulke hoge dosissen neemt.
https://toxicologie.org/monografie/baclofen
Een paar jaar geleden gebruikte ik GHB bijna dagelijks, meerdere uren achter elkaar. Daar was ik mee begonnen omdat het de nerveuze bijwerkingen van speed wegnam. In het begin nam ik het alleen tijdens het uitgaan, als vervanger van XTC. Daar kon ik niet goed meer tegen. Later ging ik de combinatie speed / GHB ook thuis gebruiken, meestal om lastige klussen te klaren.
Gelukkig kwam het nooit zover dat ik 24/7 GHB gebruikte. Toch vond ik het heel moeilijk om ermee te stoppen. Ik kreeg veel last van angsten. Van mijn huisarts kreeg ik voor een paar dagen Oxazepam. Dat nam de scherpe kantjes van die angsten weg, waardoor ik redelijk kon functioneren.
Ik had geen GHB meer in huis en kon er ook niet makkelijk meer aan komen. De ontwenningsverschijnselen duurden bij mij niet lang. Daar heb ik waarschijnlijk veel geluk mee gehad, want ik hoor meestal dat GHB een vreselijke afkick geeft.
Sindsdien denk ik bijna nooit meer aan GHB, maar ik ben daarna wel meer alcohol gaan drinken. Speed gebruik ik nog wel regelmatig. Zodra de tolerantie erg hoog wordt en de werking niet meer lekker voelt stop ik er één of twee maanden mee.
Sinds ik thuis drugs ben gaan gebruiken, dus niet meer alleen op festivals etc., merk ik dat ik het vaak saai vind om meerdere dagen achter elkaar geen drugs of alcohol te gebruiken.
Ik begrijp waarom mensen soms kiezen om met alles te willen stoppen. Steeds wanneer ik merk dat "verantwoord gebruik" bij mij is doorgeslagen en mijn gezondheid, werk en sociaal leven er onder lijden, kost het mij weer bakken energie om een betere balans te krijgen. Helemaal stoppen is in ieder geval een duidelijke keuze, in plaats van steeds te overwegen om wel of niet te gebruiken.
Soms denk ik terug aan de jaren voordat ik de eerste keer drugs of (overmatig) alcohol gebruikte. Toen had ik daar geen behoefte aan, het was voor mij een onbekende wereld. Maar ik denk dat het niet realistisch is om te verlangen naar die mind-set van toen. Want nu ken ik de effecten van die middelen, dus die naïeve jongen die een prima leven had zonder middelen komt nooit meer terug.
De motivatie ontbreekt mij nu om helemaal te stoppen met alcohol en drugs. Het helpt mij om hier verschillende ervaringen te lezen. Blijkbaar zijn er mensen die hun gebruik goed onder controle hebben. In de hulpverlening wordt mij geadviseerd om te stoppen met gebruik en levenslang naar meetings te gaan met lotgenoten.
Ik ben er nog niet uit wat ik een prettiger leven vind: zo doorgaan als nu, met vallen en opstaan. En regelmatig genieten van mijn favoriete middeltjes. Óf mijn leven richten op nuchter blijven door steun te zoeken bij lotgenoten. Jaren geleden heb ik anonieme bijeenkomsten bijgewoond, maar ik voelde mij daar altijd erg ongemakkelijk.
In ieder geval probeer ik van het leven te blijven genieten, zonder dat ik mij kapot-geniet.
De 1e 3 dagen zijn cruciaal
X is gestopt.en direct 40mg baclofen en 30mg diazepam gepakt.
2 uur daarvoor heeft x 30 mg diazepam en een ox 50 mg genomen.
Nu is X tevreden hoe het gaat. Maar Wat te doen met de nacht..

X heeft DSPS en een tienerzoon die elke ochtend 6 uur opstaat.komende 4 maanden niet naar school gaat en om achterstand te voorkomen met X (oud leerkracht) de dag doorkomt.
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..@newone19 lees dit even.
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..
Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .Dat is een aanname wat je doet.
Ga naar de huisarts en vertel hem dat je verslaafd bent geworden aan ghb en dat je in de afkick zit en dat je die medicijnen nodig hebt.
Hij kan je echt niet naar huis sturen zonder wat te geven.
De meeste weten echt wel dat het gevaarlijk is.
Anders dring je er maar op aan om een kliniek te bellen met hem, dat kan gewoon.
En hij heeft beroepsgeheim dus tegen hem kan je alles vertellen.
Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .
Lees dit nu net pas.. Net overheen gelezen.
Ik snap dat ze verantwoordelijk heden heeft.
Maar is er niet iemand die heel even op het kind kan letten?
De ghb afkick die zij heeft is van langdurig gebruik toch? Dat is best gevaarlijk.
Als ze nu een keertje 15 uur zou kunnen slapen dan moet ze dat doen.
Een kind staat altijd op de eerste plaats, maar als de moeder in een zware afkick zit dan zou er toch een oplossing moeten komen dat zij kan herstellen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."