Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afkicken - de meest humane manier

GHB afkicken - de meest humane manier

224 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
nvm
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Ik ben begonnen op hoge doseringen baclofen. In enkele weken opgebouwd naar 250mg per dag. In tegenstelling tot veel anderen kan ik niet slapen op baclofen. Daarom nam ik 18:00 mijn laatste dosis van de dag. De hoge doseringen zijn niet zonder nadelen. Allereerst werd ik elke ochtend wakker met lichte ontwenningsverschijnselen. Verder was ik vaak hyperactief of dagen niet vooruit te branden. Ook was ik weleens in de war, vooral in de avonden.
Klik om te vergroten...

Toxische dosis

Toxische effecten kunnen al worden verwacht vanaf een dosis van 150 mg per dag.11 Bij inname van 200 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en respiratoire insufficiëntie gezien.12 Bij inname van 700 mg werden rusteloosheid, braken en vervolgens bewustzijnsverlies gezien. 3 uur na ingestie van de baclofen werd een serumconcentratie van 8,2 mg/L gemeten.13 Bij inname van mogelijk 2250 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en insulten gezien.2 Bij een blootstelling van acht patiënten aan een dosis tussen de 170-525 mg baclofen ontwikkelde vier patiënten insulten en was er een mediane EMV-score van 5.14 Een fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid baclofen is gerapporteerd.15 Een andere fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid van baclofen is beschreven. Hierbij zijn concentraties baclofen gemeten van 14,8 mg/L en 7,7 mg/L.16 Bij inname van 300 mg baclofen werd agitatie waargenomen waarop bewusteloosheid volgde.17

Verscheidene case reports laten zien dat er geen verband is tussen de serumconcentraties baclofen en de depressie van het centraal zenuwstelsel (CZS). Het coma houdt vaak langere tijd aan door de vertraagde eliminatie uit het CZS ten opzichte van de eliminatie uit het serum. Hierdoor kunnen de spiegels van baclofen al wel genormaliseerd zijn terwijl er nog sprake is van een comateuze toestand18.

Handig om te weten als je zulke hoge dosissen neemt.

https://toxicologie.org/monografie/baclofen
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tenzij je net als mij sterk in je schoenen staat is het hetzelfde als met alle middelen zoals benzos bijvoorbeeld.
Iedere week 25% minder. Dat is doorgaans gebruikelijk.
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Een paar jaar geleden gebruikte ik GHB bijna dagelijks, meerdere uren achter elkaar. Daar was ik mee begonnen omdat het de nerveuze bijwerkingen van speed wegnam. In het begin nam ik het alleen tijdens het uitgaan, als vervanger van XTC. Daar kon ik niet goed meer tegen. Later ging ik de combinatie speed / GHB ook thuis gebruiken, meestal om lastige klussen te klaren.
Gelukkig kwam het nooit zover dat ik 24/7 GHB gebruikte. Toch vond ik het heel moeilijk om ermee te stoppen. Ik kreeg veel last van angsten. Van mijn huisarts kreeg ik voor een paar dagen Oxazepam. Dat nam de scherpe kantjes van die angsten weg, waardoor ik redelijk kon functioneren.
Ik had geen GHB meer in huis en kon er ook niet makkelijk meer aan komen. De ontwenningsverschijnselen duurden bij mij niet lang. Daar heb ik waarschijnlijk veel geluk mee gehad, want ik hoor meestal dat GHB een vreselijke afkick geeft.
Sindsdien denk ik bijna nooit meer aan GHB, maar ik ben daarna wel meer alcohol gaan drinken. Speed gebruik ik nog wel regelmatig. Zodra de tolerantie erg hoog wordt en de werking niet meer lekker voelt stop ik er één of twee maanden mee.
Sinds ik thuis drugs ben gaan gebruiken, dus niet meer alleen op festivals etc., merk ik dat ik het vaak saai vind om meerdere dagen achter elkaar geen drugs of alcohol te gebruiken.
Ik begrijp waarom mensen soms kiezen om met alles te willen stoppen. Steeds wanneer ik merk dat "verantwoord gebruik" bij mij is doorgeslagen en mijn gezondheid, werk en sociaal leven er onder lijden, kost het mij weer bakken energie om een betere balans te krijgen. Helemaal stoppen is in ieder geval een duidelijke keuze, in plaats van steeds te overwegen om wel of niet te gebruiken.
Soms denk ik terug aan de jaren voordat ik de eerste keer drugs of (overmatig) alcohol gebruikte. Toen had ik daar geen behoefte aan, het was voor mij een onbekende wereld. Maar ik denk dat het niet realistisch is om te verlangen naar die mind-set van toen. Want nu ken ik de effecten van die middelen, dus die naïeve jongen die een prima leven had zonder middelen komt nooit meer terug.

De motivatie ontbreekt mij nu om helemaal te stoppen met alcohol en drugs. Het helpt mij om hier verschillende ervaringen te lezen. Blijkbaar zijn er mensen die hun gebruik goed onder controle hebben. In de hulpverlening wordt mij geadviseerd om te stoppen met gebruik en levenslang naar meetings te gaan met lotgenoten.
Ik ben er nog niet uit wat ik een prettiger leven vind: zo doorgaan als nu, met vallen en opstaan. En regelmatig genieten van mijn favoriete middeltjes. Óf mijn leven richten op nuchter blijven door steun te zoeken bij lotgenoten. Jaren geleden heb ik anonieme bijeenkomsten bijgewoond, maar ik voelde mij daar altijd erg ongemakkelijk.
In ieder geval probeer ik van het leven te blijven genieten, zonder dat ik mij kapot-geniet.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Toxische dosis

Toxische effecten kunnen al worden verwacht vanaf een dosis van 150 mg per dag.11 Bij inname van 200 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en respiratoire insufficiëntie gezien.12 Bij inname van 700 mg werden rusteloosheid, braken en vervolgens bewustzijnsverlies gezien. 3 uur na ingestie van de baclofen werd een serumconcentratie van 8,2 mg/L gemeten.13 Bij inname van mogelijk 2250 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en insulten gezien.2 Bij een blootstelling van acht patiënten aan een dosis tussen de 170-525 mg baclofen ontwikkelde vier patiënten insulten en was er een mediane EMV-score van 5.14 Een fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid baclofen is gerapporteerd.15 Een andere fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid van baclofen is beschreven. Hierbij zijn concentraties baclofen gemeten van 14,8 mg/L en 7,7 mg/L.16 Bij inname van 300 mg baclofen werd agitatie waargenomen waarop bewusteloosheid volgde.17

Verscheidene case reports laten zien dat er geen verband is tussen de serumconcentraties baclofen en de depressie van het centraal zenuwstelsel (CZS). Het coma houdt vaak langere tijd aan door de vertraagde eliminatie uit het CZS ten opzichte van de eliminatie uit het serum. Hierdoor kunnen de spiegels van baclofen al wel genormaliseerd zijn terwijl er nog sprake is van een comateuze toestand18.

Handig om te weten als je zulke hoge dosissen neemt.

https://toxicologie.org/monografie/baclofen
Klik om te vergroten...

Ik zie je bericht nu pas. Wellicht heb ik niet goed benadrukt dat ik heb opgebouwd om tot die dosis te komen van 250mg per dag. Mocht je geinteresseerd zijn:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4193236/

Dosissen tot wel 400mg zijn in deze case studies bereikt.

Wanneer baclofen puur wordt gebruikt gedurende een week om de afkickverschijnselen van GHB weg te nemen, dan is 30-60mg verdeeld over 3 momenten per dag voldoende. Ik heb baclofen enkele maanden na het afkicken gebruikt om mijn levenskwaliteit als het ware te vergroten en daarmee de cravings weg te nemen naar GHB. Hiervoor heb ik langzaamaan de dosering moeten ophogen tot het gewenste effect bereikt was. Eenzelfde aanpak die wordt beschreven in het boek van Dr. Ameisen.

Erick36 zei:
Een paar jaar geleden gebruikte ik GHB bijna dagelijks, meerdere uren achter elkaar. Daar was ik mee begonnen omdat het de nerveuze bijwerkingen van speed wegnam. In het begin nam ik het alleen tijdens het uitgaan, als vervanger van XTC. Daar kon ik niet goed meer tegen. Later ging ik de combinatie speed / GHB ook thuis gebruiken, meestal om lastige klussen te klaren.
Gelukkig kwam het nooit zover dat ik 24/7 GHB gebruikte. Toch vond ik het heel moeilijk om ermee te stoppen. Ik kreeg veel last van angsten. Van mijn huisarts kreeg ik voor een paar dagen Oxazepam. Dat nam de scherpe kantjes van die angsten weg, waardoor ik redelijk kon functioneren.
Ik had geen GHB meer in huis en kon er ook niet makkelijk meer aan komen. De ontwenningsverschijnselen duurden bij mij niet lang. Daar heb ik waarschijnlijk veel geluk mee gehad, want ik hoor meestal dat GHB een vreselijke afkick geeft.
Sindsdien denk ik bijna nooit meer aan GHB, maar ik ben daarna wel meer alcohol gaan drinken. Speed gebruik ik nog wel regelmatig. Zodra de tolerantie erg hoog wordt en de werking niet meer lekker voelt stop ik er één of twee maanden mee.
Sinds ik thuis drugs ben gaan gebruiken, dus niet meer alleen op festivals etc., merk ik dat ik het vaak saai vind om meerdere dagen achter elkaar geen drugs of alcohol te gebruiken.
Ik begrijp waarom mensen soms kiezen om met alles te willen stoppen. Steeds wanneer ik merk dat "verantwoord gebruik" bij mij is doorgeslagen en mijn gezondheid, werk en sociaal leven er onder lijden, kost het mij weer bakken energie om een betere balans te krijgen. Helemaal stoppen is in ieder geval een duidelijke keuze, in plaats van steeds te overwegen om wel of niet te gebruiken.
Soms denk ik terug aan de jaren voordat ik de eerste keer drugs of (overmatig) alcohol gebruikte. Toen had ik daar geen behoefte aan, het was voor mij een onbekende wereld. Maar ik denk dat het niet realistisch is om te verlangen naar die mind-set van toen. Want nu ken ik de effecten van die middelen, dus die naïeve jongen die een prima leven had zonder middelen komt nooit meer terug.

De motivatie ontbreekt mij nu om helemaal te stoppen met alcohol en drugs. Het helpt mij om hier verschillende ervaringen te lezen. Blijkbaar zijn er mensen die hun gebruik goed onder controle hebben. In de hulpverlening wordt mij geadviseerd om te stoppen met gebruik en levenslang naar meetings te gaan met lotgenoten.
Ik ben er nog niet uit wat ik een prettiger leven vind: zo doorgaan als nu, met vallen en opstaan. En regelmatig genieten van mijn favoriete middeltjes. Óf mijn leven richten op nuchter blijven door steun te zoeken bij lotgenoten. Jaren geleden heb ik anonieme bijeenkomsten bijgewoond, maar ik voelde mij daar altijd erg ongemakkelijk.
In ieder geval probeer ik van het leven te blijven genieten, zonder dat ik mij kapot-geniet.
Klik om te vergroten...

Dank voor je openheid! Misschien een geruststelling, maar ik zal namens vele van ons spreken als ik zeg dat dit zeer herkenbaar is. Sober life sucks.

Het 12 stappen plan met als doel volledige onthouding van verdovende middelen werkt ook niet voor mij. Mijn manier om het niet meer uit de hand te laten lopen is om mooie dingen in je leven halen die je nooit meer kwijt wilt.

Ik heb liefde in mijn leven gevonden en ik heb lange én korte termijn doelen voor mezelf gesteld. Kan van alles zijn; fitness gerelateerd, sparen van een x bedrag aan het einde van het jaar. Of koop iets wat symbool staat voor de nieuwe jij. Ik ben bijvoorbeeld gek op horology. Ik ga aan het einde van het jaar mijn eerste (vintage) luxury horloge kopen zodat ik mezelf telkens kan herinneren dat ik wijs ben geworden door een blik te werpen naar het kunstwerk om mijn pols.

Moraal van het verhaal; laat het never nooit meer uit de klauwen lopen. Wees streng voor jezelf, maar vergeet ook niet jezelf te belonen voor de tijd dat het goed gaat.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook een update:

Mijn ghb gebruik ging weer goed dit jaar.
Kocht elke keer 250ml deelde dat met mensen en vrienden en na 2 of 3 dagen was dat altijd op en klaar.
Wat valium en baclofen er in de 2 dagen of 3 dagen erna (niet altijd nodig maar die valium geeft zo een ontspannen sfeer)

Nu had ik ghb gekocht 250ml en was 2 dagen met vrienden bezig. Ik had coke gekocht maar dit keer 6 gram zeer goede flakes.
Toen kwam ik thuis liet ik mijn flesje ghb vallen op de grond (ook nog op het tapijt :facepalmman2:)

Dus ik baalde als een stekker!
Ik zat op 4ml per uur of 2 uur omdat ik ook aan de coke was.
Dus geen kans om af te bouwen en midden in mijn space samen met de coke.

Toen heb ik besloten nog een flesje te kopen.
Weer naar vrienden gegaan gedeeld en afgebouwd ondertussen na dat ik weg was.

De coke was op zijn einde en had nog een behoorlijke fles ghb over maar ik betrapte me er op dat ik toch weer een iets hogere dosis nam nadat ik al had afgebouwd.
Dus heb ik het door de w.c. gespoeld met het idee dat ik dan niet in de verleiding kom om het uit te stellen.

Pilletjes erin valium baclofen.
En ik kreeg ineens een nare afkick!
Zo lang niet gehad...
Omdat die pilletjes normaal de comedown helemaal onderdrukken.

Toen ben ik uit gaan zoeken wanneer ik voor het eerst had besteld en wanneer ik was gestopt.
7 dagen!
Dat doe ik dus nooit meer al een hele lange tijd, maar het gekke was dat ik de ene fles dagen heb gedeeld en heb laten vallen. En de andere fles voor een kwart heb weg gespoeld.

Dus zoveel had ik niet gebruikt voor mijn doen want de 250ml gaat vaker binnen 3 dagen op.
Voor het eerst ook 6 uur lang geslapen midden in mijn ghb gebruik en coke gebruik 2x achter elkaar.
Wat ook weer vreemd is want na 2 1/2 uur a 3 uur zou ik wakker schikken normaal.

Ik heb de hele week veel meer geslapen als normaal en weinig gebruikt van ghb in vergelijking als normaal.
Maar wel heel erg lang, een week doe ik nooit maar was de tijd een beetje kwijt door de vele bezoeken en feestjes die ik had.

Mijn conclussie hieruit dat ik als aanvulling van dit topic wil geven is.
Wanneer ik exreem hoog dosseer maar het bij 3 dagen hou is er niks aan de hand.

Maar als ik heel laag dosseer maar een week lang dan krijg ik een vervelende comedown.
Ik had al een langere tijd niks gebruikt en had even zin om los te gaan vandaar ook mijn grote inkoop van coke voor eigen (gedeelde) gebruik.

Zodra je de grens over gaat van 3 dagen kan je een behoorlijke klapper verwachten...

Ik ben nu al weer een tijdje nuchter en er is niks aan de hand maar wou dat toch even delen.
Toch weer een slippertje gemaakt met ghb terwijl ik al zo lang tervreden gebruik.
En een leerzame ervaring dat de lengte van het gebruik meer uitmaakt dan de hoge dosering in een paar dagen.

Nu maar even 2 maandjes ghb pauze.
Iemand de zelfde ervaring als mij?
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja mijn mattie;

Zou baclofen krijgen 5 doosje 25 mg en 4 doosjes diazepam

Nu zijn er leveringsproblemen en heeft X 2doosje baclofen 10 mg. En nog iets van 6 oxazepam 50mg . Werkte helemaal niets!!

Vorige keer ben ik in 5 dagen van 200 mg baclofen en 8 a 10 diazepam naar beiden 0 gegaan deze manier is van ameisen.velen vinden het te hoog.voor mij werkt het. Voor X zeker.niet voor de roes.maar als ik en vooral X lager begin is de afkick weer heftig aanwezig. De 1e 3 dagen zijn cruciaal

Situatie is wanhopig.dus ik smeek jullie hier ook wanhopig om hulp zodat ik X eens kan helpenm X is diegene die mij altijd bijstond. Ook om dat de g over een week op is met geluk nog een week. En wij geen nieuwe meer krijgen nu dus:

Om de 2 uur 2.5
30x 10 mg baclofen
8 ox

X kan beslist niet aan meer of andere middelen(lyrica) komen..

De afkick is zo afschuwelijk om te zien. Ik herken het.X kan dat niet aan het doorzetten zoals hierboven beschreven.

X staat ook onder toezicht .eigenlijk wangedrag puberkind(geen detentie etc(.Maar X kan hier niet mee naar buiten komen. Dan springt ex op voogdij puber.X is altijd.steun en toeverlaat geweest . Ex het tegenovergestelde .sindsdien is puber extreem gedrag gaan vertonen. X strijd voor voogdij op verzoek puber. kan geen afkick veroorloven en zeker geen kliniek hierdoor of ambulantemhulp.ik hoop dat X niet veroordeelt word

Conjo,fear, iedereen die ik vergeten ben maar mij zo goed Heeft geholpen ?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sunnydf zei:
De 1e 3 dagen zijn cruciaal
Klik om te vergroten...

Ja klopt de eerste 3 dagen erna was kut!
Maar daarna was ik weer goed.
Ik zorg voor dat ik aan de ghb ga dat ik minimaal 2 dozen baclofen van 25mg heb en 2 dozen Diazepam van 10mg en 1 doos gabapentine.

Na de ghb maak ik nog geen 1 hele strip van die diazepam op. Wel een strip baclofen.
Maar wil het gewoon hebben in huis.

Ik krijg het van mijn dokter maar hij wil me niet zo vaak voorschrijven meer.
Dus ik koop ook bij zodat ik altijd 2 volle dozen heb.
Die gabapentine is het meest lastige die willen ze niet zomaar geven terwijl dat juist de slaappil is van het setje na gebruik.

Gelukkig heb ik dealer en leg hem uit dat ik 400mg gabapentine van Teva nodig heb.
En dan heb ik het binnen een week.
Wel duur.
Maar top dat hij regeld wat je wilt.
Alle medicijnen (nederlands) en alle soorten drugs.

Apotheek prijzen mag je wel noemen.
Die baclofen 25mg in doos kost €7.45 van 30 stuks.
Als je weet wat ze voor die 10mg vragen op straat dan kan je daar een gram coke van kopen.
Dus dat doe ik niet meer.

Krijg nu baclofen tegen de zucht :wink:
Dus dat is wel lekker 7.45 van mijn eigen risico is perfect.
Diazepam doosjes zijn vet goedkoop tegenwoordig.
Nog wel bijna het dubbele als in de Apotheek maar dat is prima.

Lyrica kan je makkelijk bestellen online..
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu via huisarts voor 2 weken 4x10 mg diazepam per dag. Meer niet.

Dat is te weinig. Maar het is iets.
Nu nog die baclofen maar 3 strips 10 mg.

Online bestel ik nooit altijd via zelfde dealer die heeft geen lyrica. Wel baclofen Maar nu voor 3 weken een vervanger..die melkt uit niet normaal voor 2 doosjes 10 mg(25 heeft hij en dealer niet) kan ik ook een maand zorgverzekering betalen. Dat is geen optie.

X kan huisarts niet benaderen. Met een tiener of welk minderjarig kind dan ook klop je niet even aan tegen cravings voor een verslaving.

Ik Heb al eerder meegemaakt dat daar een melding uit voorkwam. De zogenoemde zorgwet gaat dan voor op de privacywet
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#10
X heeft nu dit:
250/300 ml ghb
Gister 3500 phenibut genomen.dit werkte maar iets.vorige keren kon x na 1 keer phenibut direct over op baclofen/diazepam.

Vanochtend 1000 Phenibut genomen. Nu Is het op. X is daar strikt in. Dat heeft wel gezorgd dat de dosering van 2.5 naar 1.2 kan.
Om 16.00 was het tijd voor een nieuwe ronde.

X is gestopt.en direct 40mg baclofen en 30mg diazepam gepakt.

2 uur daarvoor heeft x 30 mg diazepam en een ox 50 mg genomen.

Let wel. Ga nooit aan de phenibut! De enige reden dat x er niet aan verslaafd raakt is omdat het x een opgejaagd rotgevoel geeft. Het dient dus alleen het doel hun te vervangen en verlagen en x kan niet wachten tot phenibut voorbij is.het werkt wel bij x

Op dit moment heeft x van de huisarts voor 4 weken(is verlengd) 40 mg diazepam per dag.

Vandaag bij de dealer 2 doosjes diazepam 10 mg gehaald

Ter beschikking 30 stuks baclofen.

Hier moet x het mee doen.

Kan iemand aan de hand hiervan een schema opbouwen.belangrijk is dat baclofen zeker 3 dagen word ingezet.

Aan alle kanten gabapentine geprobeerd.onmogelijk.

Lyrica via psychiater angstklachten maar dat word pas volgende week.teruggekoppeld.en gezien de terughoudendheid ivm kind in huis.zal de dosis heel laag zijn.opbouw van 2 maanden.

Mocht dat doorgaan niet geschikt voor nu dus.

Kan iemand helpen met schema?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sunnydf zei:
X is gestopt.en direct 40mg baclofen en 30mg diazepam gepakt.

2 uur daarvoor heeft x 30 mg diazepam en een ox 50 mg genomen.
Klik om te vergroten...

Dat betekend 60mg Diazepam in 2 uur tijd.
Dat is veels te veel.
In sommige gevallen geven ze 3x 15mg diazepam per dag na een jaar verslaving.
Zonder er iets bij.
Dat is echt zwaar!
Maar niet zoveel mogelijk naar binnen gooien.

20mg Diazepam met 40mg Baclofen moet je minimaal 6 uur uitzitten en dat is genoeg.
Daarna kan je over op 10mg Diazepam.
Anders belast je je lichaam alleen maar meer.
De baclofen werkt rond de 6 uurtjes maar de valium piekt op 12 uurtje! En is 24 later nog actief.

Ik herken het wel van verschillende mensen dat ze zeggen niks te voelen van de valium.
Maar hou het sws onder de 50mg op een dag en hou er rekening mee dat de volgende dag de dosis van gisteren nog actief is.
Dus dan is 50mg al sws te veel.

Nu met al die medicijnen kan je het beste geen G meer nemen.

Dat Baclofen verhaal is zo vervelend.
Die is zo belangrijk in dit verhaal en werkt zo kort.
Iedereen kan er zo moeilijk aan komen.
Maar als een dokter Jellinek op beld en vraagt of hij het kan uitschrijven (met de rede dat je het op straat koopt)
Zegt Jellinek dat het beter is dat x het bij de Apotheek haalt.
Dus daar is een ingang
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oké bedankt voor het advies.
Ben nu ook bij X en X heeft niet de behoefte weer baclofen,diazepam te pakken en geen craving. Ik denk dus dat je gelijk hebt.

De 1e keer van X was een verslaving ghb en Oxazepam.en alleen die doseringen werkte(interessant..ook afgekickt van Oxazepam direct en daarna kunnen stoppen met diazepam)

Nu heeft X 2 jaar xyrem gehad(narcolepsie..zuivere ghb) en overdag methylfenidaat. Totdat X compleet veranderde en eindigde in een depressief hoopje ellende .uiteindelijk kwamen ze af van de diagnose narcolepsie en heeft het slaapkliniek vastgesteld dat het slaapritme van 6.00 tot 13.00 verankert zit...toen een paar jaar de bekende pammetjes. Gevolg een hoop tolerantie en verslaving.

4 jaar geleden begonnen met in slaap komen normale dosis ghb.geen outgaan. 4 jaar maar 0.6 verhoogd (startdosering 1.5) en doordat het geen hoge dosis was.ook niet het bekende dopamine/afkick wakker schrikken.

Gewoon doorslapen tot ochtend.

Tot een paar dagen terug....boem..wakker met alles erop en eraan .proberen te negeren overdag ..geen houden meer aan.

Nu is X tevreden hoe het gaat. Maar Wat te doen met de nacht..



Normaal gebruik je dus gabapentine. Soms paar maanden doorbijten.maar bij X niet..
X heeft DSPS en een tienerzoon die elke ochtend 6 uur opstaat.komende 4 maanden niet naar school gaat en om achterstand te voorkomen met X (oud leerkracht) de dag doorkomt.


Psychiater buigt zich over lyrica.maar is daar zelf bijna bang voor.door eigen ervaringen. Weet ook niet van de GHB en jarenlang ingezet als slaapmiddel.

Iemand daar tips voor?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sunnydf zei:
Nu is X tevreden hoe het gaat. Maar Wat te doen met de nacht..
Klik om te vergroten...

Dat is dus die Gabapentine..
Dat houd de huishouding van de dopamine in controle...
Ik ga nooit lang door. Maximaal een paar dagen maar schrik dus ook wakker na 3 uur trillend van de dopamine.

Maar dat houd het tegen.
Het is een antiepilectica geweldig spul!
Ik neem 20mg Diazepam en 40mg Baclofen en 2x 400mg gabapentine en slaap dan na een binge van 3 tot 7 dagen zo 14 tot 18 uur lang.. en dan ben ik er uit...

Met Diazepam en Baclofen heb je nog steeds kans op een psychose omdat je niet kan slapen en die dopemine maar versnelt blijft afgeven.
En je dan te lang wakker bent.

Maar daar is heel moeilijk aan te komen.
Ken ook maar 1 persoon die het kan regelen op straat.
Dokters schrijven het ook niet graag voor..
Maar ja Jellinek is weer die zelfde ingang want hun gebruiken het ook.

20190926_213739.jpg

Dit is dat spul.
Ga dit weekend even een nieuwe doos halen want ik geloof dat dit sws helpt als je ghb hebt gebruikt om alles onder controle te krijgen.

Ja die Lyrica is heftig spul dat je beter niet kan gebruiken.
Beter die andere 3.
En dan geen g meer of Lyrica erbij...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sunnydf zei:
X heeft DSPS en een tienerzoon die elke ochtend 6 uur opstaat.komende 4 maanden niet naar school gaat en om achterstand te voorkomen met X (oud leerkracht) de dag doorkomt.
Klik om te vergroten...

Lees dit nu net pas.. Net overheen gelezen.
Ik snap dat ze verantwoordelijk heden heeft.
Maar is er niet iemand die heel even op het kind kan letten?
De ghb afkick die zij heeft is van langdurig gebruik toch? Dat is best gevaarlijk.
Als ze nu een keertje 15 uur zou kunnen slapen dan moet ze dat doen.
Een kind staat altijd op de eerste plaats, maar als de moeder in een zware afkick zit dan zou er toch een oplossing moeten komen dat zij kan herstellen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
@newone19 lees dit even.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
@newone19 lees dit even.
Klik om te vergroten...
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
newone19 zei:
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..
Klik om te vergroten...

Dat is een aanname wat je doet.
Ga naar de huisarts en vertel hem dat je verslaafd bent geworden aan ghb en dat je in de afkick zit en dat je die medicijnen nodig hebt.
Hij kan je echt niet naar huis sturen zonder wat te geven.
De meeste weten echt wel dat het gevaarlijk is.
Anders dring je er maar op aan om een kliniek te bellen met hem, dat kan gewoon.
En hij heeft beroepsgeheim dus tegen hem kan je alles vertellen.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Dat is een aanname wat je doet.
Ga naar de huisarts en vertel hem dat je verslaafd bent geworden aan ghb en dat je in de afkick zit en dat je die medicijnen nodig hebt.
Hij kan je echt niet naar huis sturen zonder wat te geven.
De meeste weten echt wel dat het gevaarlijk is.
Anders dring je er maar op aan om een kliniek te bellen met hem, dat kan gewoon.
En hij heeft beroepsgeheim dus tegen hem kan je alles vertellen.
Klik om te vergroten...
Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vrees dat er echter niets anders op zit dan je te laten behandelen door professionals en niet zelf moet gaan aanklooien met andere drugs. Phenibut is nog verslavender dan GHB. Grote kans is dat je opgenomen zal moeten worden eerst voor de detox en dan het afkicken. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk via de huisarts in de verslavingszorg zien te komen.

GHB verslaving is een nachtmerrie, zodanig dat sommige ervaren drugs gebruikers hier op het forum het niet durven te nemen.

Sterkte en succes.

newone19 zei:
Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .
Klik om te vergroten...
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Lees dit nu net pas.. Net overheen gelezen.
Ik snap dat ze verantwoordelijk heden heeft.
Maar is er niet iemand die heel even op het kind kan letten?
De ghb afkick die zij heeft is van langdurig gebruik toch? Dat is best gevaarlijk.
Als ze nu een keertje 15 uur zou kunnen slapen dan moet ze dat doen.
Een kind staat altijd op de eerste plaats, maar als de moeder in een zware afkick zit dan zou er toch een oplossing moeten komen dat zij kan herstellen.
Klik om te vergroten...

Kind staat op 1. Kind kan niet ergens anders heen. Heeft veel angsten tijdelijk.

Met de baclofen en diazepam was het gelukt.. tot het op was...na 2,5 dag al.
Nu wel wat diazepam die opgespaard moet worden voor de nacht. En een 1e strip lyrica 150mg. Afschuwelijk vind X slaapt er niet door in de nacht.overdag enorm depressief valt om van de slaap.en... van 1.nogwat. maf X geluk hebben bij 2.5 er weer even vanaf te zijn.

Als jullienhier met de beste bedoelingen en kennis het niet weten... X moet voogdij . Met kliniek geen optie

Een nachtmerrie en kwelling.
Geen geld.
Maandag rechtsherstel

En de enige oplossing is een week baclofen(geen 10mg stripjes) en diazepam


Dat verslaafden nooit suïcidale gedachten hebben of zou het een taboe zijn. X had ze ineens wel. Door dreigend verlies voogdij of lyrica? Ik vermoed absoluut het laatste. Stond erop dat X het gisteravond niet meer nam. Zelfs 30mg diazepam laten x elke 2 uur wakker worden.nog niet badend in zweetm.nog niet....

Huisartsen willen absoluut niets meer voorschrijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."