#1
Lieve mensen, jullie begrijpen me verkeerd. Waarschijnlijk mijn schuld, ik zette Baclofen in een kwaad daglicht.
Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.
Je slaat de spijker op de kop.
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik hield geen betoog tegen Baclofen. Baclofen is een wondermiddel. Letterlijk een zege voor sommige mensen. Ik zei ook al dat je levenslang Baclofen kunt nemen zonder bijwerkingen. Goed om te horen hoe jij je leven weer terug hebt gekregen door dit middeltje.
Ik zou niemand afraden het niet te nemen ivm mogelijk afkickverschijnselen. Je moet alleen nooit zonder komen te zitten, dus ik gaf een waarschuwing. Er staan diverse medische verslagen over de heftige afkickverschijnselen van Baclofen.
Ik hoop zelf een dokter te vinden die het mij voorschrijft, maar tot nu toe geen succes. En mijn meds op internet kopen doe ik liever niet. Want stel mijn refill is vertraagd, of de supplier kan niet meer leveren.. Dan ben ik verschrikkelijk de sjaak.
Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.
Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.
En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.
Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/
http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/
https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/
Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen geslikt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.
Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.
Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.
Algemene vraag. Hoeveel Baclofen nemen jullie? En hoe lang al? En ervaren jullie negatieve effecten? Zoals verstoorde slaap?
Afkick zo erg ja? Ben nu aan t afbouwen maar merk eigenlijk nog niet veel, ook niet echt vaker gehoord om eerlijk te zijn
Als je goed afbouwd is er niks aan de hand. Het is een super middeltje mits je de regels aanhoudt.
Ik ben 3 keer verslaafd geweest aan ghb.
1 keer in een kliniek adpfgekickt, 2 keer thuis met baclofen, diazepam, en oxazepam.
Het is smerig rot spul, afkicken is in principe een fluitje van een cent, eraf blijven is echter het probleem.
Je slaat de spijker op de kop.
Baclofen afkick mag hel zijn.
In een Ghb verslavingscirkel zitten is nog veel slechter voor je gezondheid . Verwoest je leven. En acuut stoppen is ook hel(understatement) dus tja..dan is de keuze voor mij gemaakt. gebruik pas paar dagen baclofen en voor het eerst in 28 jaar slaap ik zonder Pam,alcohol,GHB of wat dan ook
Ik kom de deur weer uit.mijn gezondheid gaat met sprongen vooruit. Dus de baclofen niet nemen om de afkick te schuwen...ik vind het een non argument.
Vind het ook bizar dat het zo zwart wit word gezien. Elke verslaafde is uniek. De redenen bij mij om aan ghb te beginnen was te ontsnappen aan chronische ptss. Daar kan geen therapie of 12 stappen plan tegenop. De baclofen heeft het proces in mijn brein wat de GHB verzachte(lees vooral de Nederlandse wikipedia over baclofen) overgenomen. De baclofen heeft de oorzaak van mijn verslaving aangepakt.
Op de wikipagina staat een briljante uitleg over de werking van het limbisch systeem bij verslaafden. Ik kan wel zonder de baclofen in theorie afkicken. Maar dat gedeelte in mijn hersenen zal helaas nooit veranderen om een normaal leven te leiden.
Nu met baclofen heb ik dit enigszins terug na 22 jaar... Ik vind niet dat je kan zeggen dat baclofen wel of niet geschikt is. Dat is zo zwart,wit, ongenuanceerd en gekleurd door eigen perceptie en/of ervaring. Wie zijn wij om dat een ander op te leggen.
Waren er maar meer studies waarom baclofen bij de een wel werkt de ander niet.de een kan afbouwen de ander niet.
Ik weet het antwoord wel.het word tijd dal al die verslavingspecialisten zich daar eens in verdiepen. Maatwerk leveren ipv standaard programma's die allemaal ook bewezen niet de heilige graal zijn.
Imo is enkel een verslaving aanpakken symptoombestrijding
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik hield geen betoog tegen Baclofen. Baclofen is een wondermiddel. Letterlijk een zege voor sommige mensen. Ik zei ook al dat je levenslang Baclofen kunt nemen zonder bijwerkingen. Goed om te horen hoe jij je leven weer terug hebt gekregen door dit middeltje.
Ik zou niemand afraden het niet te nemen ivm mogelijk afkickverschijnselen. Je moet alleen nooit zonder komen te zitten, dus ik gaf een waarschuwing. Er staan diverse medische verslagen over de heftige afkickverschijnselen van Baclofen.
Ik hoop zelf een dokter te vinden die het mij voorschrijft, maar tot nu toe geen succes. En mijn meds op internet kopen doe ik liever niet. Want stel mijn refill is vertraagd, of de supplier kan niet meer leveren.. Dan ben ik verschrikkelijk de sjaak.
Ja hoe lang moet je aan de baclofen zitten voor dat je afkick krijgt.
Ik neem het juist na de ghb omdat je er zo mee kan stoppen.
Als je een jaar lang aan een drugs of medicijn gaat zitten ja dan kan je een afkick verwachten natuurlijk..
Maak niet uit van wat.
Maar Baclofen is geen benzodiazepines of ghb waar een hele andere en snelle verslaving aan vast zit.
Je zult na 3-4 weken op hoge doseringen (+150mg pd) al lichamelijk afhankelijk zijn is mijn ervaring.
Je moet het vooral blijven nemen. Je bent gezegend met zo’n geweldig medicijn. Nooit meer terug naar die verrotte GHB.. Zorg er alleen voor dat je nooit zonder Baclofen komt te zitten voor meerdere dagen.
En wat je zegt klopt. Baclofen geeft geen drang om meer te nemen zoals met GHB en benzo’s. En Baclofen weer afbouwen is een fluitje van een cent. In die zin dus niet verslavend.
Er is mij nooit gewezen op het feit, dat baclofen verslavend werkt en je dit moet afbouwen. Zelfs niet door de arts die mij dit voor schreef. Nog meer hocus pocus verhalen... gek dat straks niemand meer durft voor te schrijven?
Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/
http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/
https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/
Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen geslikt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.
Zolang je je aan de ‘regels’ houdt is het een geweldig medicijn. Ik wilde je ook niet bang maken of iemand ontmoedigen het te nemen. Wees je alleen bewust van het gevolg als je zonder komt te zitten. Je zal maar in het vliegtuig zitten en je medcijnen vergeten.. Brr ik moet er niet aan denken.
Ik hoop dat het vaker wordt voorgeschreven. Ik pleit ervoor dat GHB verslaafden, zoals ik, dit middel krijgen. Mijn dokter wilde het niet en gaf mij Seroquel. Na maandenlang gebruikt te hebben was ik het zat maar de afkick van dit spul was erg taai. Maanden van mijn leven vergooid. Ik houd dit leven nuchter niet vol, ik moet toegeven dat ik te zwak ben. Ik troost mij met de gedachte dat mijn hersenen niet juist werken. En dat Baclofen deze error opheft. Nu nog een dokter vinden die het mij voorschrijft.
Algemene vraag. Hoeveel Baclofen nemen jullie? En hoe lang al? En ervaren jullie negatieve effecten? Zoals verstoorde slaap?